שיחה:אוהל אדמו"ר הריי"צ

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
תיבת ארכיון

כיתוב תמונה

1

אפשר לדעת מה תפקידו של חבר וועד הרוחני של חבדפדיה - הרב שמואל קסלמן? --ירוחם - שיחה 21:27, 13 במרץ 2016 (UTC) מה הקשר לכאן?

לתשומת לב, הוא לא חבר בועד של חב"דפדיה, אלא בועד של אינפו. --שיעשיחה י"ח בניסן ה'תשע"ו 09:13, 26 באפריל 2016 (UTC)
שיע.ק, אז מדוע שמו צויין בדפים חב"דפדיה וחב"דפדיה:עקרונות וקוים מנחים/טיוטה?--חב"ד איז אקטיב - שיחה י"ט בניסן ה'תשע"ח 18:22, 4 באפריל 2018 (IST)

מה יהיה?

הערך כפי שהוא עתה - הזוי לחלוטין. ומכמה סיבות:

א. שם הרבי: "כ"ק אדמו"ר הריי"צ". ע"פ מדיניות חב"דפדיה צריך להיות "הרבי הריי"צ".

ב. בפתיח: בלי קשר לדעתו של אף אחד, צריכה להיות מצויינת בערך העובדה הפשוטה (שאכן צויינה בגירסאות הקודמות שלו, עד שהושמטה ולא תוקנה לפני חסימת הערך), שבאוהל מבקרים רבים הרואים אותו כמקום הימצאו של הרבי. יודגש שוב, זה לא סותר לדעתו של אף אחד (בדיוק כמו שבערך מרכז לענייני חינוך מובא גם ה"מרכז" של הרחי"ק, כי זוהי העובדה המציאותית היבשה).

ג. הגדרת האוהל: עדיין לא ברור (אפשר לעיין בארכיון) מדוע א"א לתת בערך פיסקא שתבהיר בקצרה את דעותיהם של כל חסידי חב"ד לגבי המקום (כפי שזהו בשאר ערכי המחלוקת).

ד. מה הבעיה לעשות קישור לאתר האוהל?

אשמח לתגובות.--5778 - משיח נאו! - שיחה 21:12, 25 באפריל 2016 (UTC)

א גוט מועד. א. גם אני סבור שכך צריך להיות התואר בפתיח. ב. החלטת הוועדה הרוחנית המובאת בארכיון הייתה, להזכיר רק את מנוחתו כבוד של הרבי הריי"צ ותו לא. מכאן התשובה גם לשאלות ג' וד'. --שיעשיחה י"ח בניסן ה'תשע"ו 09:16, 26 באפריל 2016 (UTC)
א. נו, בידיך האפשרות לשנות, לא? ב-ג-ד. אני זוכר היטב שכך היה. לכן שאלתי בכל זאת, אינני מבקש שזה יהיה כתוב בפתיח כפי שהיה בתחילה, אלא פיסקא נפרדת שתביא את כל הדיעות בנושא, כפי שזה בכל ערכי המחלוקת כמרכז, אגו"ח וכו'.--5778 - משיח נאו! - שיחה 10:52, 26 באפריל 2016 (UTC)
מפני קדושת המועד. ראשית, שים לב שהסיבות שציינת לא הופכות את הערך להזוי. בטח לא א' וד'.
בנוגע לב', הודגש בכמה מקומות שכאן זה חבדפדי' ולא ויקיפדי'. ולכן אנו מחוייבים בהבאת עובדות הנוגעות לחב"ד (לפי השקפת האתר) ותו לא. ולשם דוגמא (להבדיל אלף אלפי הבדלות כמובן), בויקיפדי' מופיעים בפתיח של ערך הר הבית כל מיני "עובדות" שבחבדפדי' לא מופיעים. וגם לא יופיעו, כמובן. אמנם אין על ה"עובדות" חולק, אבל על ההתייחסות אליהם - בהחלט כן.
בנוגע לג', אין פה שני צדדים שצריך להבהיר כל אחד את דעתו (כמו בערכים שציינת), אלא זו סוגיא רגישה שיש בה מגוון דעות והתייחסויות, ומקומם בהתוועדויות החסידיות או בשיחות משפיע ומושפע. -- דָּרַךְ כּוֹכָבשיחה • י"ח בניסן ה'תשע"ו, 13:16 • יחי המלך המשיח!
ראשית, הרשה לי להתנצל על התואר המזלזל שהענקתי לערך בלי לשים לב. ודאי שהערך לא הזוי כלל ואף יפה ומסכם היטב.
ובכל זאת תמיד יש מה לתקן...
בנוגע לב', הנה ציטוט ממה שכתב מפעיל המערכת שיע כאן: "היות שבנידון דידן מדובר בארגון חב"די שרבים רואים בו ארגון טוב, או שיש בו תערובת עם טוב, ואנחנו משתדלים לכתוב אנציקלופדיה כלל חב"דית, נקטנו בניסוח מאוזן של 'שנוי במחלוקת', כמובן שאם היינו כותבים מנקודת מבט משיחיסטית בלבד, היה כתוב: 'ארגון משיג גבול - ששם לו למטרה להחביא את האמונה ברבי כמלך המשיח ובחייו הנצחיים'".
כלומר, המדיניות של חב"דפדיה אינה טוענת שיש להשוות את הדעות בנוגע להר הבית, לדעות פנים-חב"דיות. ראיה נוספת: בערך על הרבי לא הובאו כמובן סילופי הספר "הרבי מלובביץ' בחייו" וכו', למרות שזהו ספר מדעי, כי זה לא שייך. לאידך, בכל ערכי המחלוקת יש התייחסות לשני הצדדים, ואין שום סיבה בעולם שלא לעשות זאת גם בערך הזה.
אסביר שוב: האתר הוא אתר אנציקלופדי. כשאנשים נכנסים ומחפשים את הערך הזה, ומוצאים אותו כתוב כך בפשטות בלי שום הסברים, זה מוריד את הערך של האתר, כי הוא מתעלם ובמוצהר מעובדות (שיש רבים שרואים את המקום כנ"ל).
"מגוון הדעות וההתייחסויות" ניתנות לליבון, כמובן, בהתוועדות חסידית או בשיחות פנימיות. למרות זאת, תפקידה של חב"דפדיה הוא להביא את העובדות כפי שהן - שיש כאן מחלוקת בעניין. זכותה של חב"דפדיה להביא את מה שהיא רוצה כפתיח לערך (אם כך הכריעה הועדה הרוחנית), אך אין זו זכותה להתעלם לחלוטין ולא להזכיר - אם שמה הוא חב"דפדיה. בהצלחה.--5778 - משיח נאו! - שיחה 16:41, 26 באפריל 2016 (UTC)
ראה שוב בערך שציינת (הר הבית), מובאת שם התייחסות הרבי לעליה להר הבית בימינו (כנגד אותם העולים). האם דעתם של רוב חסידי חב"ד, נחשבת לדעה גרועה יותר שאין לתת לה שום מקום בחב"דפדיה??--5778 - משיח נאו! - שיחה 17:04, 26 באפריל 2016 (UTC)
לא בדיוק הבנתי את ההשוואה לדעת הרבי בנושא העלי' להר הבית. האם התכוונת לומר שדעת רוב חסידי חב"ד היא שצריך לעלות להר הבית? ואתה שואל למה היא לא הוזכרה שם?
בנוגע לציטוטיך מדברי שיע, שים לב שהמדיניות של חבדפדי' נוסחה היטב במקומה, והיא לא נקבעת על פי דקדוקי עניות שייתפסו במילות מפעילי המערכת בדפי השיחה. שיע ב"ה חי וקיים והוא הביע את עצמו בבירור בדף זה.
ובקשר למה שהסברת שוב אחזור שוב, שאת העובדות כפי ש"רבים רואים" אפשר לקרוא גם בויקיפדי', ושם גם אפשר לקרוא כיצד רבים רואים את הר הבית ואת ארץ ישראל בכלל. אולם בחבדפדי' נצמדים לדעת הרבי בהתאם למתווה הועדה הרוחנית -- דָּרַךְ כּוֹכָבשיחה • י"ח בניסן ה'תשע"ו, 19:02 • יחי המלך המשיח!
בערך שם מובאת דעתו של הרבי נגד אלו שעולים להר הבית. שזה מינימום של מה שאמור להופיע כאן בערך (שיש כאלו שאומרים כך וכך, אבל מדברי הרבי מובן שכך וכך).
וזו ראיה נוספת לכך שגם בחב"דפדיה מביאים עובדות לאשורן, בצירוף הדחיה שלהן ע"פ דברי הרבי במקומות המתאימים.
וכבר הזכרתי קודם שלכו"ע אין כלל להשוות בין הדברים, והראי', שיש כאן ערכים על ועד תלמידי התמימים העולמי, ארגון הפנסאים, חיים יהודה קרינסקי ועוד ועוד, אך אין כאן ערך על הוא או ההוא.
בקשר להערתך על מדיניות חב"דפדיה, הנה הציטוט מתוך הדף: "מדיניות וכללי כתיבה בחב"דפדיה נקבעים על ידי המשתמשים, בכפוף להנהלה הרוחנית".
לכן הבאתי ראיה מדברי שיע (ולא שזו ראיה מוחצת, כמובן). אין בכוונתי להיצמד ל"דקדוקי עניות" אלא זה ברור מה כוונתו, אם תרצה תעיין שם. לאידך, אני בהחלט חושב שכדאי לפתוח על זה דיון באולם דיונים (יחסה של חב"דפדיה לדעות "אנטיות"), ואכן אפתח עכשיו. בהצלחה.--5778 - משיח נאו! - שיחה 19:16, 26 באפריל 2016 (UTC)
לדעתי משתמש 5778 צודק בהבנת רוחה של חב"דפדיה. צריך גם לזכור שכשאנחנו מתעלמים מהעובדה שיש דעות שונות, ויתירה מזו, שהאדם הממוצע שלא נחשף לשיחות הקודש, גם הוא משוכנע שהאוהל הוא מקום... אנחנו פוגעים בראש ובראשונה באמינות שלנו. ואני כותב את הדברים למרות שאישית איני הולך לאוהל כלל.
ולאחר כל הדברים והאמת הללו, והיות שהייתה החלטה מפורשת של הוועדה הרוחנית בנושא להתייחס למקום רק כאל מנוחותו כבוד של אדמו"ר הריי"צ, לא ניתן לשנות בינתיים דבר. אבל אבקש שידונו בעניין שוב, ואקווה שגם בהרכב מורחב יותר מזה שבו ניתנה ההחלטה הקודמת, ומקווה שנזכה בעזרתם לכוון לרצון. --שיעשיחה כ"ו בניסן ה'תשע"ו 20:03, 4 במאי 2016 (UTC)
גם לדעתי צריכה להיות התייחסות לזה, אך ניסוח הענין הוא מאד מורכב וכמעט בלתי אפשרי. אפילו אם נכניס רק את הדעה שמתעלמת לחלוטין וכו', נצטרך לכתוב ש"למרות שבעיני בשר ראינו כך וכך, מאמינים חסידי חב"ד שזה רק ניסיון ודמיון" (לדוגמא!). אז לכתוב בצורה ברורה מהו ה"כך וכך" לא יעלה על הדעת, כמובן. כשם שבערך על ג' תמוז אין שום התייחסות למאורע שנראה לעיני בשר (אלא רק לתוצאה - "הרבי נעלם מעינינו"). ולא לכתוב בכלל מה נראה שקרה - יותיר את הקטע לא מובן בעליל. מקווה שהובנתי -- דָּרַךְ כּוֹכָבשיחה • 20:29, כ"ו בניסן, הקהל ה'תשע"ו (4 במאי למניינם), ימות המשיחיחי המלך המשיח!

בכל מקרה ומה שלא יוחלט, בוודאי שצריך להיות מודגש בבירור מהניסוח שהתייחסותנו ל"דעת" העולם בנדון זה אינה שונה מהתייחסותנו בענין האבולוציה, או מדינת ישראל; שכל קורא בערך מבין מיד, בלי צורך לחשוב ולהתעמק, שהערך נכתב מנקודת המבט של אמת התורה האחת והיחידה. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד 05:02, 5 במאי 2016 (UTC)

אני מקווה שאני לא יעצבן אף אחד, (פשוט רק עכשיו קראתי את השיחה הזאת), אני מעוניין להבין מדוע מופרך לכתוב: "אפי' שלעיני בשר נראה שהיה הסתלקות ח"ו רוב חסידי חב"ד מאמינים כי זה רק דמיון וניסיון וכו' וכו'" (ולהוסיף הסברים והוכחות וכו')??--הנחה - שיחה 10:48, 4 באוגוסט 2016 (UTC)

מדוע נשאר הקישור לאתר האוהל, אחרי כל הטעמים הנ"ל שלא לצרפו???

ערב ר"ח

אינני רוצה לפתוח במסע שחזורים, אז אשאל את משתמש:דור השביעי כמה זה ה"הרבה" הנוהגים לעלות בערב ר"ח, והאם בכמות הם מתקרבים לחצי, רבע או שמינית מהעולים בערב ר"ה וכד'. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 04:51, כ"ח באב, הקהל ה'תשע"ו

וודאי שאין פרופורציה בין ג תמוז לערב ראש חודש אבל היכן כתוב שבערב ר"ח מגיעים כמו בג תמוז בסך הכל כתוב "בעיקר" והפירוש ימים יותר מתוגברים אבל זה לא עקרוני ואים זה מה שיעשה לך טוב בחיים תמחוק את זהדור השביעי - שיחה 07:37, 1 בספטמבר 2016 (UTC)
הרבי נוהג, וממילא זה הכי נכון ומתאים בעולם לכתוב 'נוהגים'. להתראות - שיחה 19:39, 1 בספטמבר 2016 (UTC)

השיחה על עניין ה"פת בסלו"

באותה שיחה הרבי גם התבטא כי "ביצר-הרע אינו מתיימר להגביה את תקיפותו, משום שאז -יתבטל לגמרי"!!

הרבי

אם איני טועה, הרבי מליובאוויטש גם הוא קבור שם. אז תוסיפו את העובדה הזו. 79.183.106.111 04:59, 20 בספטמבר 2017 (UTC)

זה כתוב, "האוהל הינו מקום מנוחתו כבוד של אדמו"ר הריי"צ". --יוסי ג - שיחה 07:17, 20 בספטמבר 2017 (UTC)
זה לא כתוב כי המעיר למעלה התכוון לרבי נשיא דורנו 80.246.133.79 20:32, 6 בדצמבר 2017 (UTC)

אם התכוונת לרבי שליט"א מלך המשיח אז אתה בהחלט טועה! אם זה באמת מענין אותך אתה מוזמן לגשת לערך "חייו הנצחיים של הרבי".

תהיו שלמים עם עצמכם

אנחנו מתכננים כעת טיול לניורק וכאן אני פוגש את הערך. אם אתם שייכים לזרם המשחיסטי (כפי המובן באופן גורף מתוכן הערך כולו) תהיו החלטיים ואל תשלחו אותי בסוף הערך לאתר האוהל שע"י קבר הרבי. כוונתי: להוריד את הקישורית לאתר הנ"ל. כעורך מנוסה בויקיפדיה אני חושב שזכותכם המלאה לעשות זאת והצגת הקישור מראה משהו על תוקף עמדתכם בענין. בהצלחה! 212.76.124.102 21:36, 19 בדצמבר 2017 (UTC) --212.76.124.102 21:36, 19 בדצמבר 2017 (UTC)

הקישור הוכנס לערך לאחר דיונים רבים בכדי להוות מענה וסיוע שמחפשים מידע על האוהל ודרכי הגישה אליו. כולם מודים כי האוהל הוא מקום קדוש בפני עצמו עקב היותו מקום מנוחתו כבוד של אדמו"ר הריי"צ ואין לאף אחד חלילה אינטרס למעט את כמות המבקרים שם. יש דברים שחייבים להכניס, והרוצה לטעות - יטעה--קער אַ וועלט היינט!שיחהב' טבת תשע"ח 12:00, 20 בדצמבר 2017 (UTC)
קער א וועלט, היכן היה דיון כזה? --שיעשיחה כ' בניסן ה'תשע"ח 04:14, 5 באפריל 2018 (IST)
אני חושב שאכן צריכים להוריד את הקישור הזה. הביאו במשך השיחה כמין שאלה ותשובה בנידון וכאן הנני לצטט: "מה הבעיה לעשות קישור לאתר האוהל?" והתשובה היתה: "החלטת הוועדה הרוחנית המובאת בארכיון הייתה, להזכיר רק את מנוחתו כבוד של הרבי הריי"צ ותו לא. מכאן התשובה גם לשאלות ג' וד'. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]". - כך נסתיים הדיון. אחרי כל זה מגיע אחד וטוען שכבר היה דיון והוחלט להכניס את זה. - ???
באמת שאלה איך זה עדין נשאר?חלוקת קונטרסים - שיחה - יחי המלך המשיח שליט"א 10:52, 2 באוגוסט 2018 (IST)

יחי המלך המשיח, הקישור לאתר של האוהל הוא קישור שאמור להימחק לצמיתות ברגע זה ממש! כמו שכולם רואים מה אמר כאן מי שעורך בויקפדיה (כאן למעלה בתחילת הפסקה), הקישור לאתר של האוהל גורם רק לחילול השם(!) מצד אחד יש את הערך על "נצחיות חייו של נשיא הדור" וכפי שאמר בתחילת הפסקה "תהיו החלטיים"!!! ואם רוצים להגדיל את כמות המבקרים, אזי מספיק את כל מה שהכניסו שהרבי אמר על זה, ולא ח"ו ר"ל להוסיף את הקישור... ואני מתפלא על שייע, ועוד כמה, שבעצמם כתבו שהוועדה הרוחנית החליטה להוריד את הקישור אך בפועל..... ר"ל. וכמו שהרמב"ם כותב שצריך ללכת בדרך האמצע, ומשמע שלא ליטות ח"ו לצדדים, ואם הרי מכריע כצד אחד אז למה להביא צד שני????? בתקווה שיתמו חטאים מן הארץ..... --צמח! צמח! צמח! הכריזו איתי.... - שיחה 17:45, 25 באוקטובר 2018 (IST)

מה שהרמב"ם כותב שצריך ללכת בדרך האמצע הוא רק לצדיק אבל הרמב"ם מוסיף שחסיד הוא קיצוני לצד הנכון. ולא באתי אלא להעיר.

הערה חשובה

משיגענע'ס צריך להוריד מיד את הקישור לאתר של האוהל - אתם סותרים את עצמכם אסור שיראו את זה אנשים לא מחב"ד -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.

נכון להוסיף תמונת מצבת הרבי הריי"צ?

--נכתב בשעה 00:11 ע"י חבר - היום, ט"ז בתמוז ה'תש"ף (תש"פ) מגיע משיח. חשבתם פעם לאמץ יתומים? כנסו----

שאלה קשה שכדאי להתייעץ עליה עם הוועדה הרוחנית ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 01:33 • ט"ז בתמוז ה'תש"ף
שאלה קשה עד מאד.. בכללות הייתי ממליץ לעיין במכתבי ר' בערלה וואלף (צפת"ו) הידועים בסדרת "חשבון צדק" 1 ו2, אודות כיצד אמורים המאמינים בשיטת "חי וקיים" להתייחס לאוחזי "ספדו ספדיא וחנטו חנטיא".
דומני שזה יועיל עכ"פ במשהו לכמה ערכים כאן (כולל בענין המדובר לאחרונה - הוצאות ספרים) אויפעפענען - שיחה, 01:42, ט"ז בתמוז, ה'תש"ף 01:42, 8 ביולי 2020 (UTC)

אי אזכור המקום כקברו של הרבי

שיע.ק, מפעילי מערכת וכו': איני נכנס לנושא כעת, אך מעניין אותי: על סמך-מה קובעים שאין המקום כקברו של הרבי? האם זה סותר את האפשרות שהרבי יחיה באופן גשמי, וכן העיקר- מה המקור לכך שאין הרבי קבור שם, האם יש רבנים ומשפיעים (שאפשר לקשר לשם, ולא בהתוועדות-פנימית..) שטוענים כך? אם לאו, לא מובן מניין האסמכתא של האתר (יותר נכון העורכים) עצמו, לקבוע כך. אלא"כ יש הוראה מהוועד הרוחני, וא"כ - מומלץ שזה יפורסם, ולא ישאר בחדרי חדרים. מנחם ספרא - שיחה, 08:54, כ"ח בתשרי, ה'תשפ"ב 08:54, 4 באוקטובר 2021 (UTC)

קונטרס בית רבינו שבבבל שבו נכתב שמקומו הנצחי והקבוע של הרבי הוא ב770 ולא בשום מקום אחר --שמואל חייםשיחה 12:47, 4 באוקטובר 2021 (UTC)
אתה למדת את זה אי פעם? כי קביעה נחרצת כשלך לא מופיע לא שם ולא בשום התייחסות אחרת מהרבי. מה כן כתוב שם בנושא? שקדושתו של הרבי לא זזה משם גם אחרי ג' תמוז נ"ד, וכפי שמביא הרבי: "המקום הקבוע ד"בית רבינו", בית הכנסת ובית המדרש שלו, המרכז של ליובאוויטש במשך עשר שנים (תקופה שלימה) האחרונות ("הכל הולך אחר החיתום") דכ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו בחיים חיותו בעלמא דין, וגם לאחרי הסתלקותו קדושה לא זזה ממקומה, ואדרבא, באופן ד"מעלין בקודש", "מוסיף והולך", עד ביאת גואל צדק". לפי דבריך, א"כ - אין לייחס מקום קבורת הריי"צ באהל כקבר, רח"ל. מנחם ספרא - שיחה, 12:56, כ"ח בתשרי, ה'תשפ"ב 12:56, 4 באוקטובר 2021 (UTC)
"ועפ"ז יש לבאר העילוי ד"בית רבינו שבבבל" – שלהיותו מקומו הקבוע (בית) של נשיא הדור, "הנשיא הוא הכל"" (אות ד') --שמואל חייםשיחה 13:04, 4 באוקטובר 2021 (UTC)
יפה, עכשיו תקרא את ההמשך - מה שהבאתי לעיל - ההבהרה של הרבי שהכוונה לכך שקדושתו של נשיא הדור לא זזה משם. שהרי לפי הפירוש שלך, אזי אותו דבר גם על הריי"צ חלילה.. למה להיות פרשנים לשיחות של הרבי, בזמן שהרבי קובע בבירור? מנחם ספרא - שיחה, 13:07, כ"ח בתשרי, ה'תשפ"ב 13:07, 4 באוקטובר 2021 (UTC)
ומה הסתירה? בנוסף לזה שלא זזה קדושתו משם, זהו גם מקומו הקבוע של נשיא הדור --שמואל חייםשיחה 13:11, 4 באוקטובר 2021 (UTC)
מה הסתירה? שהרבי הריי"צ קבור ואין ספק בכך ח"ו, והרבי עודד רבות עליה לציון של הרבי הריי"צ - למרות שבשיחה הנ"ל - הרבי מדבר על המקום כמקום קבוע וכו'. מובן? מנחם ספרא - שיחה, 13:14, כ"ח בתשרי, ה'תשפ"ב 13:14, 4 באוקטובר 2021 (UTC)
ואחדד את דבריי: אין שום סתירה, בכך שאנו מאמינים שמקומו הקבוע וכו' של הרבי ב-770 (ויסכימו על העובדה הזו רבים מהרבנים ה'אנטים'), לכך שהרבי קבור באהל. זה לאו דווקא הופך את היות הרבי קבור באהל - לכך ש-770 אינו המקום הקבוע של הרבי. (היינו במילים פשוטות: שהקבר הינו דירת ארעי. כשם שגם בזמן שהרבי היה נמצא בסוכה באופן זמני בסוכות - והעובדה הזו לא הפכה לכך שבזמן סוכות 770 אינו המקום המרכזי, כך גם עתה.) . בתקוה להבנה. מנחם ספרא - שיחה, 13:24, כ"ח בתשרי, ה'תשפ"ב 13:24, 4 באוקטובר 2021 (UTC)
אציין, שאני מכיר כמה וכמה רבנים המכונים "משיחיסטים" וכו', שאומרים שהרבי אכן נמצא באוהל, אלא שהוא חי שם. טענה מעניינת...--Memke - שיחה, 14:22, כ"ח בתשרי, ה'תשפ"ב 14:22, 4 באוקטובר 2021 (UTC)
תשובה לשאלתך תמצא ב#מה יהיה: "החלטת הוועדה הרוחנית המובאת בארכיון הייתה, להזכיר רק את מנוחתו כבוד של הרבי הריי"צ ותו לא". בנוגע לדיון האחרון, קבר הוא לא דירת עראי, בשונה מסוכה/חנות/בית רפואה (ועיין ב-"10 גלויות גלתה ליובאוויטש") וכבר הוסבר בהרחבה בעבר. ולהעיר מהלשון 'בית רבינו' המוסבר בשיחה שם. ניתן לחפש בנאומיו/כתבותיו של ר' שלום יעקב חזן בנושא אודות הלשון "ד' אמות של נשיא דורינו' שמסביר ע"פ המבואר בקונטרס עניינה ואכמ"ל. ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 14:49 • כ"ח בתשרי ה'תשפ"ב
לכאורה, אין טעם לדוש בנושאים שהם מעקרונותיה של חב"דפדיה. גם אני לא מסכים כלל וכלל עם מה שקורה פה, אבל ישנה מטרה חשובה - ועבורה אנו עובדים, גם אם לא תמיד מסכימים.--Memke - שיחה, 14:53, כ"ח בתשרי, ה'תשפ"ב 14:53, 4 באוקטובר 2021 (UTC)
חלוקת קונטרסים, תודה על המידע, ועקרונית כאן סיימנו את הדיון - אך אוסיף שאלת 'רשות' - ע"פ מה הם קבעו? מה הוצג להם טרם ענו תשובה זו והאם יש לכך מקור בתורת הרבי?
בנוגע לדירת ארעי: עכ"פ - אי אפשר כלל ללמוד מבית רבינו שבבל את הלימוד הנ"ל - שכן באותה מידה שהרבי דיבר על עצמו דיבר על הרבי הריי"צ שגם מנוחתו כבוד באהל. מובן?
Memke - איני בקשתי שישנו מאומה, ובמיוחד שדעותיי מותאמות 99.9% עם האתר (רק בנושא האהל ישנם אי הבנות, ואי לכך הנני מבקש מקור, שכן לע"ע לא שמעתי משום משפיע או רב חב"די שהרבי לא נקבר באהל.). מנחם ספרא - שיחה, 15:08, כ"ח בתשרי, ה'תשפ"ב 15:08, 4 באוקטובר 2021 (UTC)
הבאתי גם חומר לשמיעה/קריאה נוספת/עיון ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 15:58 • כ"ח בתשרי ה'תשפ"ב
רבנים ומשפיעים משיחיסטים שפוקדים ופקדו את הציון הקדוש כמקום משכנו של אדמו"ר:
הרב ווילישנסקי, הרב נחמן שפירא, הרב יוסף יצחק אופן, ר' שלום יעקב חזן להבחל"ח הרב משה מרדכי ארנשטיין ז"ל, הרב שלום מענד סימפסון ז"ל, הרב אהרון יעקב שווי ז"ל, הרב פנחסב קארף ז"ל, הרב מארלאו ז"ל. חבל ועצוב שאתם מתעלמים מרוב אנ"ש ונגררים אחרי מיעוט שולי. --איצקוקו - שיחה, 17:23, ט"ו בחשוון, ה'תשפ"ב 17:23, 21 באוקטובר 2021 (UTC)
לא מדוייק, חלקם פוקדים את המקום כמקום הרבי הריי"צ. בכל אופן יש רבנים רבים שחושבים אחרת וביניהם הוועדה הרוחנית. ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 21:57 • ט"ו בחשוון ה'תשפ"ב

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────חוץ מרב אחד שכתבת (אולי שניים) כל הרבנים הנ"ל פוקדים את האוהל כמקום ציונו של אדמו"ר הריי"צ ושלו בלבד. ~ חסיד של הרבי ~  •  פארבריינגען חסידי  •  הדרך הישרה להבאת הגאולה! 09:38, 22 באוקטובר 2021 (UTC)

זו כבר שטות גמורה, מר חסיד של זמרוני. אולי אתה מכיר רק את המשפיעים בראשל"צ (אולי חוץ מאלפרוביץ).. כל אחד ואחד מהרבנים שהוזכרו לעיל משתטחים/השתטחו על ציונו של נשיא דורנו מתוך הכרה וידיעה "אז דא איז ער" (שלח תש"י), וכמעט כולם גם דיברו ועוררו על כך. אלא שלא הבנתי בכלל עפ"י מה קבע ר' יצחק הקוקו את הקריטריון למשפיע 'משיחיסט'. [מתוכם היחיד שמדבר בכלל על אמונת ה'גוף גשמי' הוא הרב ווילשאנסקי].

נוסיף לרשימת ה'משיחיסטים' (עכ"פ עפ"י הדרך המפלגתית והמצומצמת דלעיל) את: הרב יוסף ישעיה ברוין, ר' מאיר ווילשאנסקי, ר' שלום דובער וולף, ר' ישראל נחמן לרנר, ר' יצחק אקסלרוד, ר' משה אורנשטיין, ועוד. רובם ראשי ישיבות. כל אלו מעיזים לומר את דעתם בבירור ובגלוי למי שרק רוצה לשמוע, ונוספים עליהם משפיעים ור"מים רבים שכנראה אומרים יותר בשקט, ואדרבה: תספור כמה משפיעים רציניים מדברים בשלילה (לישי"ק איני רוצה להיכנס כי אני פחות מכיר). בן פסיסא - שיחה, 08:58, י"ט בחשוון, ה'תשפ"ב

כמה קשקושים בן אדם אחד יכול לקשקש.. יודע מה? - נזרום אתך. מאיר ווילשאנסק אומר שהרבי נמצא (ל"ע) באוהל (מעניין, אפילו הוא לא יודע מזה..)?! הרב אקסלרוד אומר את זה?! הרב וולפא (אותו בהשגחה שמיימית מופלאה אני מכיר אישית, היה משפיע בישיבתי ועורר על-כך שהרבי לא נמצא באוהל.. מוזר לא?)?! הרב אורנטשיין קשקש את זה?! הרב נחמן לרנר (שגם אותו בהשגחה פרטית מופלאה אני מכיר אישית) אומר זאת?!?! טוב לדעת שנתמנית לדובר שלהם.. אם אתה נתמנת לדובר אותם רבנים אז אני ממנה את עצמי לדובר כמה רבנים אחרים.. אז סתם שתהיה בעניינים שהרב זלמן גופין, הודיע בפומבי שצריך לשבור את המצבה המדומה ושהרבי חיי וקיים בפשטות, וכן הרב גולדברג, וכן בוטמן מלוד, וכן קניג מלוד, חיים קפלן מצפת, ועוד ידוע לכולם את אמרתו של שמוליק מישלובין על כך שאסור ללכת לאוהל כי הרבי חיי בפשטות! {{ס:א|לוחם חבדי}} {{ס:*}} {{ס:שיחת משתמש:לוחם חבדי|למערכה}} - שיחה, 18:24, כ"ו בחשוון, ה'תשפ"ב 18:24, 1 בנובמבר 2021 (UTC)
אתה עוד לא מתבייש להגיב אחרי הבורות שהופגנה כאן מצד לוחמים חסידיים ומחלקי קונטרסים.. לגופו של ענין: רשמית טרם נתמניתי לדובר של אף משפיע (ובכלל משפיע אינו צריך דובר, שהרי זה כל ענינו - לדברר את המקור...), וגם איני מתלמידיהם של (רוב) הרבנים שהזכרתי. אך אני עדיין יכול ועכ"פ לשער בקירוב את דעותיהם.
לדוגמא: א. את ר' מאיר ווילשאנסקי ראיתי כמ"פ באהל עם אביו (ולא בערב ר"ה..), וככל הידוע לי אינו חולק עליו בענינים עיקריים (ראש הישיבה עצמו אומר את דעתו לכל מי ששואלו, כידוע). ב. אני כתבתי על שלום דובער וולף (צפת)), שאת הגיגיו בנושא הפיץ במיילים בשנים האחרונות. אתה כתבת על הרב וולפא, והוא ודאי לא 'עורר' על דבר כזה (וגם לא היה משפיע באף ישיבה, או שכוונתך לכמה שיעורים שמסר בישי"ק בית שמש). זה מופרך בהחלט. ג. דעתו של משה אורנשטיין היא הכי קיצונית מכולם, כידוע לי מחבריי שלמדו בנתניה.
ואגב, אני לא כותב כאן מילה אחת כדי לשכנע אותך או את חבריך. רק לדבר על העובדות באנציקלופדיה החב"דית. בן פסיסא - שיחה, 12:56, א' בכסלו, ה'תשפ"ב 12:56, 5 בנובמבר 2021 (UTC)
כמובן שאין מה להתבייש לדבר במקום המיועד לדיבורים. יפה שאתה יודע מהי בורות כשאתה כותב במפורש שאתה רק משער בקירוב את דעתם. את מה שכתבתי כתבתי כתלמיד של חלק מהם ולא "איש מפי איש". אם כל הימצאותך כאן היא רק כדי "לדבר על העובדות באנציקלופדיה חב"דית" ראה תגובתי לעיל "בכל אופן יש רבנים רבים שחושבים אחרת וביניהם הוועדה הרוחנית." בהצלחה לך ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 18:16 • א' בכסלו ה'תשפ"ב
אני לא יודע אם לבכות או לצחוק.. "ראיתי אותו באוהל עם אביו".. "שמעתי שהוא כזה", לפני זה אדוני הידען אתה לא צריך להוסיף כלום, נראה לי שעליתי על שורש הבעיה.. ~ חסיד של הרבי ~  •  פארבריינגען חסידי  •  הדרך הישרה להבאת הגאולה! 16:31, 6 בנובמבר 2021 (UTC)
אם כבר הגענו עד הלום שכל השערה נהייתה לעובדה אז יש לי הרבה "עובדות" להוסיף להרבה ערכים באתר. וכמן כן יש לי השערה שאתה באת רק להפריע את מנוחתנו, אז אם אתה טוען שההשערה היא עובדה אז נאלץ לחסום אותך בגין עובדות רבות שאני יודע מ"מקון אמין" ושמעתי מהרבה אנשים ואיתי שאתה גם לא חולק על המשחיתים וזה עובדה ברורה שאתה מסכים איתם ולכן אתה גם כזה. ~ חסיד של הרבי ~  •  פארבריינגען חסידי  •  הדרך הישרה להבאת הגאולה! 16:35, 6 בנובמבר 2021 (UTC)
א) תהיו בריאים... מתברר שה"איש מפי איש" שלי מדויק יותר מה'תלמידים' המובהקים פה.. (אם כי גם הוא לא מושלם). וכנ"ל, מאחר שמטרתי לא הייתה לשכנע אף אחד אלא לכתוב את העובדות, אסתפק בזה ואסיים כאן. ב) לענין דעתם של ה"רבנים הרבים" - אשאיר לך לעשות לבד את המשוואה המספרית (80/20 יהיה פרגון).. בן פסיסא - שיחה, 05:44, ז' בכסלו, ה'תשפ"ב 05:44, 11 בנובמבר 2021 (UTC) 
סוף דיון ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 23:21 • ז' בכסלו ה'תשפ"ב
הוסרו 2 תגובות, כפי שביקשו כבר, נא לנקוט בשפה מכובדת ועניינית ולא מזלזלת, בפרט שהיחיד שמשתכנע מהתגובות הוא מי שכותב אותם, אם יש מידע חדש להוסיף אפשר לכתוב אותו, ואם אין מידע חדש להוסיף אין טעם להיות המגיב האחרון בדיון. אדם שלא מוכן לקבל דעה אחרת לא יעזרו עוד ירידות עליו והם רק עלולים להרחיק כותבים פוטנציאליים מהאתר שעלולים לראות כזה דף שיחה. בברכה, ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 16:25 • ח' בכסלו ה'תשפ"ב

לגבי הדיון בערך

שיע.ק חלוקת קונטרסים לדעתי צריך לנעול את הדף שיחה הזאת זה רק מביא למחלוקות ולשון הרע מיותרות באתר הזה, ההמלצה שלי שאת כל השיחה עד עכשיו לשים בארכיון 2, ושאחד משניכם יכתוב פסקא סופית בדף שיחה לגבי הערך ובזה לגמור את הדיון האין סופי הזה. --דוד קורצוג - שיחה, 16:43, ב' בכסלו, ה'תשפ"ב 16:43, 6 בנובמבר 2021 (UTC)

לא נהוג להגן על דף שיחה, נראה מה אומר שיע.ק ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 23:37 • ב' בכסלו ה'תשפ"ב
כמו בכל כלל יש יוצא מן הכלל, אני הייתי עדין מדי בתגובה הראשונה אבל ההשמצות המכוערות שכותבים פה אחד לשני זה עבר כל גבול טעם טוב בעיני --דוד קורצוג - שיחה, 23:49, ב' בכסלו, ה'תשפ"ב 23:49, 6 בנובמבר 2021 (UTC)
צודק... ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 00:46 • ג' בכסלו ה'תשפ"ב
חסימת דף נעשית לגבי דפים שבהם יש השחתות חוזרות ונשנות, ונועדה למנוע את בזבוז זמנם של העורכים. בדרך כלל החסימה תהיה רק לאנונימיים או משתמשים ללא וותק. בדף שיחה אין אפשרות להשחתת מידע, אלא לכל היותר לכתיבת תוכן לא ראוי, וגם אז התוכן אינו מופיע כ'ערך' בחב"דפדיה ולכן ניזקו מועט יותר. מאידך כל עניינו של דף השיחה לאפשר דיון על הערך, וחסימתו חוסמת את האפשרות הזו - שהיא לב ליבה של דרכי העריכה והשיפור של חב"דפדיה. לכן לדעתי לא שייך לחסום דף שיחה.
מאידך, נכון יהיה לדרוש מהמשתמשים היקרים להקפיד על שיח ראוי, ויתרה מכך, לדבר על ליבם שיקדישו זמנם לכתיבה פרודוקטיבית וימנעו מהשחתת זמנם. ומסיימים בטוב. יחי המלך. שיעשיחה ז' בכסלו ה'תשפ"ב 18:32, 11 בנובמבר 2021 (UTC)