שיחה:התפצלות חסידות חב"ד (תרכ"ו)

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

תבנית:מועמד להמלצה

תיבת ארכיון

כיתוב תמונה

א'



בקשר לטבלה

זה טוב. אבל שימו לב ששלושת בני המהרי"ל - האח השני התחיל באמצע כהונת האח הראשון והאח השלישי כיהן במקביל לאח השני. כך ששלושתם זה אותו דור הן בגלל שהם אחים והן בגלל שזה היה באותו זמן ממש. -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.

בקשר לשנות התחלה של ליאדי וניעזין. הם לא התחילו ממש אחרי פטירת הצמח צדק להנהיג רק אחרי תקופה. אחד אחרי חצי שני כמדומני ואחד אחרי יותר אם אני לא טועה. -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.
אין צורך בעמודה של אדמו"ר הריי"צ אם לא מכניסים בה אף אחד. מהערך לוי יצחק מסיראטשין (חתן בן אדמו"ר הצמח צדק) נראה שהיה לו בן 'יהודה ירחמיאל' שמילא את מקומו לכמה שנים, א"כ כדאי להכניס אותו כדור שלישי (דור שלישי בשושלת שלו). ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 20:24 • י"ח באלול תש"פ
לגבי העמודה השלישית - מה שתחליטו. אולי אכן כמו שאתה אומר - פלוס בהערה רגילה בקטע של הרבי רש"ב לכתוב את הרבי רייץ על השלוש שנים או בהערות משמאל בטבלה. לגבי הבן של לוי יצחק מסיראטשין - כבר דובר כאן לעיל בשיחה:התפצלות חסידות חב"ד (תרכ"ו)/ארכיון 1#אוורוטש ובשיחה:התפצלות חסידות חב"ד (תרכ"ו)/ארכיון 1#חבר שהוא לא היה אדמור אלא רק רב וכדומה. והוא לא מוזכר בהיום יום כאדמור ובכלל הוא לא מוזכר בהיום יום. -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.
אז אולי כדאי להוריד את זה גם מהערך של אביו ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 00:53 • י"ט באלול תש"פ
שיניתי השנים של רבי ישראל נח לתרכ"ח ושל רבי חיים שניאור זלמן לתרכ"ז - זה השנים בהם הם עברו לעיירותיהם ופתחו שם חצר וכו'. כמו כן תיקנתי את חצר ליאדי לסיומה בשנת תר"ע (לפני זה היה תרס"ה - אבל זה לא נכון כי זה רק לוי יצחק מסיטיאטשין אבל יצחק דובער שניאורסון נפטר בשנת תר"ע ואז זה נסגר. כמו כן הוספתי מספרי שנים בהם היו קיימים החצרות -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.
עשיתי עוד כמה עריכות חשובות. השאלה אם כדאי כך כמו זה או שכדאי כך. -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.
נראה לי במקום כל השנים בסוף כדאי לשים ליד כל אדמו"ר כמה זמן הוא היה בצורה כזאת: (תרכ"ו - תרמ"ג) ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 05:45 • כ' באלול תש"פ
אבל חשוב שיבינו שהיה כמה חצרות במקביל וגם החלק של קאפוסט זה מורכב ויש להסביר אותו. אפשר אולי להוסיף גם אצל כל אחד את השנים שהוא היה?!. לא יודע. -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.
זה יהיה הכי מובן, נראה לי שכדאי ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 05:51 • כ' באלול תש"פ
בוצע. -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.
התכוונתי להכל, לא רק לקאפוסט ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 06:01 • כ' באלול תש"פ
באמצע לעבוד על זה -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.
ישר כח! ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 06:09 • כ' באלול תש"פ

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── תסתכל בבקשה כעת ואשמח לשמוע כאן מה אתה אומר על כל העריכות -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.

עכשיו אפשר להוריד את השנים של החצרות ולהשאיר רק את המספר. ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 06:32 • כ' באלול תש"פ
מדוע ? לכל אדמור יש השנים שלו ובחצרות זה מסכם את השנים מאיזה שנה עד איזה שנה לדעתי זה מאוד חשוב דווקה ומסכם יפה. תסתכל -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.
הסיכום זה המספר שנים, את השנים העבריות כבר לא צריך שם, אפשר לזוז קצת עם העינים ולראות לבד בטורים הימניים. אגב, החלוקה לשורות במקום שלא נצרך זה לא ממש יפה ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 06:39 • כ' באלול תש"פ
שוב, מספר השנים של החצר. נקח דוגמה קאפוסט הייתה קיימת מתרכ"ו עד תרפ"ג. כעת יש לכל אדמור את השנים רק שלו עצמו. למה לא לעשות קל לקורא ולתת לו מוכן מסודר את כל השנים שהיה קיים בכותרת שנות החצר. זה הכי טוב שיכול להיות. לגבי החלוקת לשורות - מקבל. ביטלתי. אבל השארתי רק במקומות שנוגע לעיצוב הטבלה -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.
ואם אתה מדבר על הדור השני. אם זה לא יהיה שורות - זה יבלבל לגמרי את הכל. אשמח לשמוע דעתך. או אם צריך אני ידגים -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.
אולי ללא זה התכוונת? -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.
אם היה ממה להתבלבל מילא, אבל יש רק שני ריבועים וזה לא קשה לראות את התאריך התחלה והסוף. לגבי השורות לא דיברתי על הדור השני אלא על הדור הראשון ושנות החצר. "{{ש}}" ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 07:08 • כ' באלול תש"פ
לגבי השנים אז רק על ניעזין אין חידוש באיזכור שניהם אבל השאר זה חשוב. בפרט שכתוב חבד ליובאוויטש ממתי עד מתי וזה שלושה חצרות שזה מסכם כמה זמן היה כל חצר לדעתי ני מאוד חושב שזה חשוב. ואם אכן כך אז ניעזין זה רק כדי שיהיה אחיד. לגבי השורות בשנות החצר אני בודק. -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.
אני רואה עשית טוב. -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.
לא דיברתי על נעיז'ין, הכל זה נראה קצת מוזר שזה סוג של פעמיים. לגבי השורות, צריך לנסות לתמצת שכל דבר יכנס בשורה אחת חוץ מהאדמו"רים שכל אחד יכנס בשורה ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 07:24 • כ' באלול תש"פ
לגבי השורות עבדתי על העיצוב אבל כנראה אתה מכיר פה יותר ואתה חושב שאתה יכול לעשות מעוצב יותר טוב - לך על זה. לגבי השנים רק בניעזין זה פעמיים. השאר במפורש זה לא פעמיים. זה שני שנים נפרדות אחד כללית שמסכם כמה ואיזה שנים היה הענף, לאדי וקאפוסט (למול ליובאוויטש שזה בעצמו גם שוב וזה לא מוזר אלא חשוב מאוד שיראו השנים של לובביץ למול האחרים, לשמשל תקלב שזה שנת ההתחלה) והשני זה כל אדמור ממתי עד מתי הוא היה שזה מידע בפני עצמו. -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────יש צורך עכשיו בהערה של קאפוסט? ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 07:38 • כ' באלול תש"פ

אפשר כמובן לערוך אותו יותר טוב שיהיה יותר מובן אבל היא צריכה להיות כי היא מסבירה משהו שהקורא הפשוט ללא התבונונות והכרה מלאה של כל העסק בעל פה וכו לא יבין זאת. אדרבה תערוך אותו שיההי יותר מובן. אתה לא שם לב למשהו שזה מוסיף (אחרי שדנת בזה רבות אז אתה בקי בזה יחסית אבל כנס לראש של מי שלא יודע כלום) -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.
יש הבדל בין החסידויות שהורדת לאוורוטש? ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 08:03 • כ' באלול תש"פ
לא מובן מתי התחילה בברויסק, מההערך נראה תר"ס ומהטבלה תרס"ט. מה שמבלבל זה הסוגריים שבטבלה ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 08:09 • כ' באלול תש"פ
לגבי הבדל בין החסידיות - בהחלט יש הבדל גדול. אוורוטש הוא לא חב"ד אבל מוזכרים בהיום יום (ויוסף יצחק מוזכר אף כאדמו"ר), והוא בן של הצמח צדק והיה לו קשר לפיצול אמנם לא חבד אבל קשור לערך הזה. השאר לא קשורים לערך הזה ובכלל לא מוזכרים כלל וכלל בהיום יום (לא שלא מוזכרים כאדמורים אלא בכלל לא מוזכרים) מתוכם רק החתן של אדמור האמצעי רבי יעקב ישראל מצ'רקס מוזכר בהיום יום ולא כאדמור. במילא לדעתי אין להם מקום כאן בערך הזה. יש לעשות להם כבוד במקום אחר לא בפיצול חב"ד.
לגבי בברויסק - מטפל ובודק הבעיה תיכף אתקן אם צריך משהו -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.
חבר ברוכים השבים -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.
חלוקת קונטרסים צדקת, זה היה טעות שלי, תיקנתי. תגיד אם כעת הכל מובן. טוב שיש כמה עיניים תמיד. -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.
ראה הגרסה הנוכחית בניתי מחדש את ההערה בקאפוסט והערה התייתרה. אם תוכלו לעבור על זה - חבר וחלוקת. תודה -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.
עשיתי שכל דבר יהיה שורה אחת, נא לשמור על בסיס העיצוב הזה ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 05:08 • כ"א באלול תש"פ
מה שכתב שעשית רעיונית זה טוב בפוע זה יצא אבל משהו אחר לגמרי. הכל בורח בצוגת מחשב מחוץ לדף. -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.
גם אני מסתכל בתצוגת מחשב, אין אצלי בעיה ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 00:45 • כ"ב באלול תש"פ

איזכור שנים לחבד ליובאוויטש בטבלה

חבר אני רואה שהסרת השנים לגבי חבד ליובאוויטש. לא כדאי שזה כן יהיה? [זה: תקל"ב-היום (252 שנים)]. אם זה ממש חשוב לך אני לא יריב על זה אבל אני רק רוצה להבין החשיבה. בפרט שיש לזה ערך מוסף. חלוקת קונטרסים מה אתה אומר? -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.

עולה בדעתי להוציא לגמרי את ליובאוויטש מהטבלה, היא לא קשורה לפיצול. מה דעת המשתמשים? ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 05:11 • כ"א באלול תש"פ
לדעתי יש להשאיר ולהזחיר את הכמות שנים ככה זה מראה כמה ליובאוויטש קיימת וכמה הם ושהם קצת. -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.
בשביל זה יש את שאר הערך, הטבלה קשורה לפיצול ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 00:44 • כ"ב באלול תש"פ
בעקבות דבריך, עשיתי כך "השוואה לחב"ד ליובאוויטש" - מה אתה אומר? כמו כן את עריכה זו - שיניתי מ"דור" ל"בני" ו"נכדי". -- הודעה זו השאיר/ה משתמש/ת אנונימי/ת.
חלוקת: אני חושב שעשית מצויין. אלמ - שיחה, 20:28, כ"ד באלול, ה'תש"ף 20:28, 13 בספטמבר 2020 (UTC)
דעתכם בעניין השנים כעת? | נכתב בשעה 20:37 ע"י חבר (שיחה) - היום, כ"ד באלול תש"פ מגיע משיח.
חבר, העריכות שלך מצויינות מלבד שנים: לגבי "בני המהרי"ן סרבו להתמנות כאדמו"רים והענף חדל מלהתקיים" זה משפט לא נכון, היה מחשבה שחתנו שמירה נח יהיה אבל זה לא יצא לפועל. ועוד אחד על השנים אבל לא אריב על זה. אלמ - שיחה, 21:42, כ"ד באלול, ה'תש"ף 21:42, 13 בספטמבר 2020 (UTC)
בכל מקרה יש לצמצם את הטקסט ששמת בשנים כי זה מבלבד את הטבלה. באזור זה צריך להיות קצת טקסט בשני שורות שלא ירחיב את הטבלה. כמו שקיים כעת אחרי ששמת טקסט גדול. אלמ - שיחה, 21:43, כ"ד באלול, ה'תש"ף 21:43, 13 בספטמבר 2020 (UTC)
אולי כך? [1]. אבל עדיין זה חסר. נשמע כאילו איזה טובה שהיא המשיכה להתקיים. זה לא נשמע טוב. למה לא לעשות השנים המלאות? זה מראה על סדר גדל אחר 250 שנה. אלמ - שיחה, 21:45, כ"ד באלול, ה'תש"ף 21:45, 13 בספטמבר 2020 (UTC)
אבל אנחנו מדברים על הפיצול, לא על חב"ד בכלל. חוץ מזה שחב"ד החלה להיקרא 'חב"ד - ליובאוויטש' רק בתרכ"ו, כדי לבדל מקאפוסט וכו' | נכתב בשעה 22:02 ע"י חבר (שיחה) - היום, כ"ד באלול תש"פ מגיע משיח.
לגבי מהרי"ן אתה צודק, דוקא בגלל שמריה נח כתבתי בני המהרי"ן, מלבד זאת שהוא עצמו לא הסכים להתמנות בניעז'ין. כך שהמשפט נכון לגמרי | נכתב בשעה 22:05 ע"י חבר (שיחה) - היום, כ"ד באלול תש"פ מגיע משיח.
אוקיי לגבי ניעזין. אבל לגבי ליובאוויטש - זה נקרא כך מאז הרב האמצעי עוד ולא מהפיצול כלל. טעות בידך. אלמ - שיחה, 04:52, כ"ה באלול, ה'תש"ף 04:52, 14 בספטמבר 2020 (UTC)
ובכל מקרה מדובר על שושלת מרכזית של שבעה דורות שאין חולק על זה ואני בטוח שגם לא אתה. אלמ - שיחה, 04:53, כ"ה באלול, ה'תש"ף 04:53, 14 בספטמבר 2020 (UTC)
אבל מה זה קשור לפיצול? אנחנו מדברים על הפיצול! לא על כל ההיסטוריה של חב"ד! רק על הפיצול! | נכתב בשעה 11:27 ע"י חבר (שיחה) - היום, כ"ו באלול תש"פ מגיע משיח.
אם מכניסים את ליובאוויטש אפשר כבר להכניס את סטרשלה, לא? ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 01:20 • כ"ח באלול תש"פ
מה פתאום. שום קשר לפיצול. והרביים התייחסו לאלו שכאן בפיצול כאדמורי חב"ד אבל לסטרשלה בשום אופן לא כאדמור ולא כחצר אלא כחסיד גדול (בלבד) של אדמור הזקן (ולא כאדמור). אלמ - שיחה, 19:24, כ"ח באלול, ה'תש"ף 19:24, 17 בספטמבר 2020 (UTC)

הערות

היות שב"ה משקיעים בהפיכת הערך למומלץ, רציתי להעיר על כמה ענינים בו, שתיקונם נצרך כדי לשפרו כדבעי:

  1. לעיל בשיחה נזכר שיחה מהרבי ב"המלך במסיבו" ודובר שיכניסו משם לערך, ובפועל לא מצאתי.
  2. בכלל בעניין המקורות, יש כמה מקורות עמומים בערך (כמו אוצר סיפורי חב"ד חלק ח' - איזה עמוד? ובכלל לא כדאי לציין לספר זה שהוא רק לקט, אלא למקור שבטח מופיע שם, מספר השיחות וכד'. וכהנה כמה וכמה). כן מוזכר המחלוקת בעניין אותיות הרשימה אם נגע בהם הצמצום, כאילו שכל קורא כבר מכיר את המחלוקת בלי להרחיב בזה במילה או לפחות להפנות למקורות המרחיבים בזה (יש בהמלך במסיבו ח"ב הוספה ארוכה על זה).
  3. יש כפילות בקטע של יחס ליובאוויטש וקאפוסט, צריך להחליט אם זה יופיע רק בהתחלה או רק בסוף, אבל לא בשניהם. וכן נראה שישנם עוד כמה דברים חוזרים על עצמם בערך.

בהצלחה רבה ומופלגה, וכוח"ט -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 21:59, כ"ח באלול ה'תש"ף

וגם שיחה זו כדאי להזכיר בערך. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 22:08, כ"ח באלול ה'תש"ף
יש"כ גדול על הערות החשובות! לקחתי אותם לתשומת ליבי.. בעניין של הערות 1 ו2 בעז"ה אטפל בהמשך. בעניין הערה 3 טפלתי - מחקתי דברים כפולים החוזרים על עצמם ועשיתי קצת סדר בערך.  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 20:43, 21 בספטמבר 2020 (UTC)

דרך מצוותיך

באם מצטטים את דברי הרבי הרשב נגד, יש להביא שאחר כך כבר כן משתמשים בזה. אחרת זה מטעה. ואין צורך להביא את דברי הרבי רש"ב. לא חכם להביא לקורא חצי תמונה. בפרט שיכול להיות יניקה לחיצוניים. אלמ - שיחה, 04:56, ד' בתשרי, ה'תשפ"א 04:56, 22 בספטמבר 2020 (UTC)

אכן, אגב, בעקבות הפיצול נתנו לקאפוסט להדפיס את הספר והם הוסיפו הקדמה משלהם (שנדפסת עד היום בספר) שם רמזו שאדמו"ר הצמח צדק המשיח במילים 'משיח מנחם שמו' כאות לאי הסכמה להנהגת אדמו"ר הרש"ב. ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 22:59 • ד' בתשרי ה'תשפ"א

ערך מאוד יפה

קראתי והנה כמה הערות (אולי אני חוזר על דברים שנאמרו לעיל):

  1. כפילויות. ובעיקר בסיפור הבית דין, הפתק והיכחדות שאר החסידויות.
  2. צריך אחידות בערך אם לכתוב אדמו"ר המהר"ש או הרבי המהר"ש.
  3. יותר מידי קישורים פנימיים בשמות האדמו"רים.
  4. הגהה מילולית.

בהצלחה רבה. אליהו ב. - שיחה, 00:12, י"ב בתשרי, ה'תשפ"א 00:12, 30 בספטמבר 2020 (UTC)

יש"כ על ההערות ועל ההארות! עכשיו בעז"ה אעבוד על כך, בהחלט צריך אחידות בערך, לדעתי במקום אדמו"ר עדיף לכתוב הרבי, כי אחרי הכל זה יותר מבטא את התוכן.. מה חושבים על כך שאר המשתמשים?  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 00:27, 30 בספטמבר 2020 (UTC)
עכשיו אני באמצע לעבוד על פסקה חדשה בערך על קהילות חב"ד של הענפים שהונים שהיו בזמן הפיצול. 'לכל מי שיש ידע בעניין מוזמן לבוא ולהרחיב על כך! בתודה מראש עבדיכם הנאמן,  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 00:29, 30 בספטמבר 2020 (UTC)
בכל חב"דפדיה כותבים אדמו"ר המהר"ש, למען האחידות. אליהו ב. - שיחה, 01:18, י"ב בתשרי, ה'תשפ"א 01:18, 30 בספטמבר 2020 (UTC)
בהחלט יחסית ערך יפה. אבל יש בו המון עבודה. אלמ - שיחה, 04:01, י"ב בתשרי, ה'תשפ"א 04:01, 30 בספטמבר 2020 (UTC)

כמה הערות חשובות

  1. להוסיף רשימת החסידים של כל חסידות?
  2. ראיתי עכשיו בויקיפדיה שחסידות קאפוסט לא הוספקה אצל רבי שמריהו נח, אלא חתנו המשיך אותו בשלשלת והוא נרצח בשואה, ורק אז נפסקה שושלת קאפוסט.
  3. ראיתי שהיה דיון האם להוסיף את חסידות ארטווש או לא, לכאורה גם שאר החסידיות ניעזין וליאדי לא צריך להוסיף, מפני שהם לא קיבלו רשמית את החסידות אלא רק כיהנו כרבנים בערים האלו, וכונו כך.
  4. הוספתי את התמונה שנמצא השנה שיש אומרים שהיה של אדמו"ר הרש"ב, תחת הכיתוב התמונה שע"פ אחת הגרסאות שייכת לאדמו"ר מרציצה
  5. בויקיפדיה הכיתוב בתמונה של ר' שמריהו נח הוא:"רבי שמריהו נח עם איחו רבי שלום דובער..." זה נכון?

--שיחה 06:40, 30 בספטמבר 2020 (UTC) ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

  1. לא נראה לי שצריך. סתם יסרבל את הערך, ובכלל, איפה יש?
  2. אתה רוצה בעצם להגיד שצריך להחליף את הפסקת השושלת?
  3. מצטרף .
  4. יישר כוח.
  5. אם בויקיליפה (אע"ג כל החסרונות, ורבים הם) כותבים משהו, מסתמא שיש להם 'אסמכא'. --ערנסקייט - שיחה, 07:15, י"ב בתשרי, ה'תשפ"א 07:15, 30 בספטמבר 2020 (UTC)
ממש לא להוסיף רשימה של חסידים, מספיק הדיון שיש באולם דיונים. (נא למעט בהערות בדפי שיחה, זה מציק להיסחב עם התבנית אח"כ) ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 08:09 • י"ב בתשרי ה'תשפ"א
לשמואל חיים: 1. כחלוקת. 2. תסתכל שוב, לפני שאתה אומר כזה דבר, כתוב שהוא המשיכו ברבנות ולא באדמו"רות. 3. מאיפה ההמצאה? 4. כמו שעשה ערענסקייט וכתב בתקציר העריכה. 5. תבדוק את מקור התמונה, ייתכן (וא"כ אז אין סיכוי שהתמונה שנמצאה זה רשד"ב מרציצה...) ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 09:30, י"ב בתשרי, ה'תשפ"א
כתוב בויקיפדיה שמקור התמונה הוא בחב"דפדיה --שיחה 10:53, 30 בספטמבר 2020 (UTC)
תסתכל מי העלה א"ז שם וכתב ככה ותשאל אותו... ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 11:08, י"ב בתשרי, ה'תשפ"א
אני בצמי מעדיף לא להסתכל בויקיפדיה יותר מייד, מי מוכן להתנדב ולשאול אותו --שיחה 11:13, 30 בספטמבר 2020 (UTC)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────בעניין התמונות של רבי שמריהו נח יש מחלוקת גדולה מאוד אם זה אחיו או לא, לדעתי זה סתם קשקוש שזה אחיו. זה א', ב': כמו שאמרו לפניי המשיכו אותו רק ברבנות, ג: ניעז'ין וליאדי היו אדמו"רים ואמרו חסידות והיו להם חסידים משלהם כך שהם לא היו רבנים אלא אדמו"רים - וזה לכל הדעות! ג': יש"כ על ההערות וההארות החשובות! בברכה,  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 11:41, 30 בספטמבר 2020 (UTC)

לגבי מספר 2: (#ראיתי עכשיו בויקיפדיה שחסידות קאפוסט לא הוספקה אצל רבי שמריהו נח, אלא חתנו המשיך אותו בשלשלת והוא נרצח בשואה, ורק אז נפסקה שושלת קאפוסט.) זה לא נכון. חתנו המשיך אותו ברבנות העיר. לא באדמורוץ. במפורש הוא לא רצה לקבל האדמורות. וזה לא החתן. זה הנכד. הוא היה חסיד ליובאוויטש ואדמורות הוא לא קיבל. אלמ - שיחה, 17:22, י"ב בתשרי, ה'תשפ"א 17:22, 30 בספטמבר 2020 (UTC)

הפסקה הזו

הובא הפסקה הזו: "קהילות חב"ד הגדולות בארץ ישראל רוכזו בערים חברון וירושלים, כאשר רוב חסידי חב"ד בירושלים נמנו על חסידי ליובאוויטש ובחברון על חסידי קאפוסט" היא כלל לא נכונה. והסרתי אותה. מניין ומהיכן דנתוני?. היה לפחות רוב הזמן שבחברון זה לא היה כך. והפוך. הרביים רצו חברון וקאפוסט רצו ירושלים. אלמ - שיחה, 17:30, י"ב בתשרי, ה'תשפ"א 17:30, 30 בספטמבר 2020 (UTC)

אז טעיתי בין השניים.. מה שבטוח זה שקאפסוט וליובאוויטש שלטו כל אחד בעיר אחרת. אז אם אתה אומר שקאפוסט היו בירושלים ולא ליובאוויטש אז תתקן, אל תמחק.  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 17:34, 30 בספטמבר 2020 (UTC)
מאיפה אתה מביא את זה? נא ציין מקור. לא שייך שבגלל שלא יודעים לכתוב משהו עמום שלא יודעים. "שמא יבוא תלמידי אחריכים ונמצא שם שמים מתחלל". מניין אתה מביא זאת? אלמ - שיחה, 17:40, י"ב בתשרי, ה'תשפ"א 17:40, 30 בספטמבר 2020 (UTC)
בתולדות חב"ד בארץ הקודש כתוב שהחסידים שהיו הם (כפשוט ומובן) רובם חסידי ליובאוויטש, אמנם בירושלים באמת היה ריכוז גדול של קאפסוט אבל היא היתה חצויה, כפי שניתן לראות ממסמכי כולל חב"ד המיוחד ועוד... ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 19:01, י"ב בתשרי, ה'תשפ"א

עובד כעת

על הפסקה של הצוואה והבית דין. אתם יכולים גם לערוך. שמתי התבנית כי אני מכין בסיס למראי מקומות ודברים שאני באמצע עבוד. אתם יכולים אבל לערוך את זה למרות שרשום בעבודה. אם יש מקורות נוספים או מידע נוסף או דברים שרואים שיש לערוך. אלמ - שיחה, 18:00, י"ב בתשרי, ה'תשפ"א 18:00, 30 בספטמבר 2020 (UTC)

לתשומת לב

הערך כרגע מלא כל יום בעשרות עריכות (לצערי חלקן לא תוכניות, אלא כל 10 עריכות שמתקנות את הקודמת...), ובמצבו הנוכחי צריך לחכות עד שיעשו אותו מומלץ. עם זאת, כאשר הוא יועמד ברצינות להמלצה, אשמח להיות בל"נ בע"ה אחד משלשת המגיהים... ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 19:09, י"ב בתשרי, ה'תשפ"א

לא צריך שלוש מגיהים, מספיק אחד - וכך גם עדיף - שלערך יהיה סגנון אחיד. ואני מעדיף בעצמי להגיה את הערך המתוק שלי.. מקווה שתבין אותי.  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 21:23, 30 בספטמבר 2020 (UTC)
בשביל שזה יהיה מומלץ צריך שלוש! וכרגע ההגהה שלך במחילה לא מספקת בכלל! ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 09:35, י"ג בתשרי, ה'תשפ"א
עכשיו עיינתי בהרחבה בערך, יש שם כ"כ הרבה שגיאות כתיב, טעויות הקלדה, פרטים לא נכונים, ועוד הרבה בעיות, וודאי שחייבים להגיה אותו טוב מאד לפני שהוא נכנס למומלץ! ואגב, הפיסקה "אצל רבותינו נשיאנו" - אמורה להכנס אצל הפסקה של "היחסים בין ליובאוויטש לענפים שהתפצלו", ולהעיר שגם המהר"ש והרש"ב התייחסו בכבוד רב לבני הצ"צ שהתפצלו, כדמוכח מכך שלפני הברמ"צ של הרש"ב שלחו המהר"ש עם הרז"א לקבל ברכת הרחש"ז, והבעיה היתה עם בניהם! ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 09:49, י"ג בתשרי, ה'תשפ"א

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────א: היכן כתוב שצריך שלוש מגיהים?? ב: ברור שיהיה שגיאות כתיב וטעיות, עכשיו הערך בעבודה!  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 11:28, 1 באוקטובר 2020 (UTC)

המשפט

"ואף בתקופה ההיא חסידי ליובאוויטש לא למדו בספר תורה אור משום שהודפס בקאפוסט[דרוש מקור]" הוספתי לזה מקור. ונראה לי לא נכון כי זה הודפס בדפוס קאפוסט, אמנם בעיירה קאפוסט אבל הרבה לפני המחולוקת ואין שום קשר בין זה לבין המחלוקת. היה בעבר דפוס בקאפוסט שנסגר כשלושים שנה לפני שנפתח חסידות קאפוסט. כשלושים שנה לאחר שנסגר לתמיד דפוס קאפוסט רק אז נפתח חצר קאפוסט ואין כל קשר בין הדברים. לדעתי יש להסיר. אלמ - שיחה, 20:35, י"ב בתשרי, ה'תשפ"א 20:35, 30 בספטמבר 2020 (UTC)

אכן. כבר הסרתי את זה בעבר, לא יודע מי החזיר את זה..  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 21:22, 30 בספטמבר 2020 (UTC)

מדוע

בציטוט צף המקור לא מופיע בערך עצמו? אלמ - שיחה, 20:49, י"ב בתשרי, ה'תשפ"א 20:49, 30 בספטמבר 2020 (UTC)

איזה ציטוט?  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 21:21, 30 בספטמבר 2020 (UTC)
תוקן!--יוסימ. • י"ב בתשרי ה'תשפ"א 22:04, 30 בספטמבר 2020 (UTC)

שאלה

רק אני לא הצלחתי להבין את הפיסקא הבאה?:

"מסופר שלפני שהסתלק רבי שלמה זלמן שניאורסון בעל ה"מגן אבות" שלחו חסידי קאפוסט פ"נ לאדמו"ר הרש"ב שיקרא על ציון הצמח צדק, וכשחזר מהציון היה נראה שהוא מוטרד ועצוב, כשראתה זאת הרבנית רבקה היא שאלה אותו מדוע פניו נפולות, ואדמו"ר הרש"ב ענה לה שמיד כשהדליק את הנר לזכות רבי שלמה זלמן הוא כבה. ואכן זמן קצר לאחר מכן הסתלק רבי שמריהו נח שניאורסון.

החסידים שלחו פ"נ לפני התסלקות רבם, אדמו"ר הרש"ב הדליק נר לזכותו, והנר כבה היה סימן על כך שלא הוא אלא אחיו נפטר?

לא מדובר בנר לעילוי נשמתו אלא בהדלת נר לזכותו, כידוע שכל פעם מתי שמגיעים לציון מדליקים נר נשמה.. וגם אם כן על רבי לא שואלים שאלות.  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 00:55, 1 באוקטובר 2020 (UTC)
לא זכיתי למענה, למה העובדה שהנר כבה הי' סימן על הסתלקות אחיו ולא על הסתלקות עצמו (או שהכוונה שהוא מצד עצמו כבר היה אבוד, ורק שהנר שלו שיאיר אחריו גם כבה?).
יש פה הרבה בלבול אצל העורכים בין האחים. ייתכן שטעו. בכל מקרה. מה המקור לזה? אלמ - שיחה, 06:18, י"ג בתשרי, ה'תשפ"א 06:18, 1 באוקטובר 2020 (UTC)
אני רואה ששמו מקור בפנים. זה בוודאות טעות של העורך כאן. שמריה נח נפטר שלוש שנים אחרי הרבי הרש"ב. כנראה זה הולך על פטירתו של שלמה זלמן. זה ממגדל עוז. אנסה להסתכל בפנים בהמשך. אלמ - שיחה, 06:22, י"ג בתשרי, ה'תשפ"א 06:22, 1 באוקטובר 2020 (UTC)
הסיפור הזה מופרך מיסודו, כי הרש"ז הסתלק בתר"ס, והרש"נ בתרפ"ג, הרבנית רבקה בתרד"ע והרבי הרש"ב בתר"פ, ולמה שהקאפוסטער'ס ישלחו פ"נ לרש"ב לאחר המחלוקת הקשה? וזה חוץ מהתמיהות שהציג אלמ, ובמגדל עז עמ' תרט"ו אין זכר לסיפור הזה אפי' לא ברמז!!! ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 09:45, י"ג בתשרי, ה'תשפ"א
תסתכל במקור - שם זה כתוב מילה במילה. ודווקא בגלל שהקאפסוט'ר שלחו פ"נ לאדמו"ר הרש"ב זה כל הפליאה כאן..  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 11:12, 1 באוקטובר 2020 (UTC)
תחכמיני היכן זה כתוב במגדל עז עמ' תרט"ו? ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 11:21, י"ג בתשרי, ה'תשפ"א
כך צוין בהיכל הבעש"ט חלק י"ז עמ' 142. ואני לא מבין מה התמיה? אדמו"ר הרש"ב הסתלק בתר"פ - 20 שנה אחרי שלמה זלמן!  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 11:24, 1 באוקטובר 2020 (UTC)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────קודם כל: קודם היה כתוב "רבי שמריהו נח", עכשיו שינית לרש"ז. דבר שני: בהיכל הבעש"ט מצויין לעמ' רכ"ו במגדל עז, שם כתוב שהרש"ז 'עצמו שלח פ"נ! ראה כאן ובהיכל הבעש"ט לא העתיקו מדוייק את הלשון, ואתה לא העתקת מדוייק משם, ומכאן שכל השיבושים הנחמדים שיצאו לנו... ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 11:35, י"ג בתשרי, ה'תשפ"א

כך צוין בהיכל הבעש"ט. עכשיו שינתי.  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 11:37, 1 באוקטובר 2020 (UTC)
צריך לשנות גם את התוכן, כמו שכתוב במגדל עז - המקור!!! ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 11:40, י"ג בתשרי, ה'תשפ"א
מה אתה אומר..  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 11:40, 1 באוקטובר 2020 (UTC)
התוכן הוא אותו תוכן ואין צורך בלשנות דבר אדוני המפקד  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 11:41, 1 באוקטובר 2020 (UTC)
חיילי היקר: התוכן לא אותו תוכן: זה הרש"ז עצמו שלח פ"נ, ולא חסידיו, ויש עוד כמה דיוקים קטנים... ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 11:46, י"ג בתשרי, ה'תשפ"א
ובדיוק לזה התכוון המשורר כשהוציא את צמד המילים "עכשיו שיניתי" ממקלדתו. וראוי שתציץ פנימה ותגלה דבר מפתיע - שזה אותו דבר ואין שום חוסר דיוקים..  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 11:50, 1 באוקטובר 2020 (UTC)
תודה רבה באמת... לכןצריך שלשה מגיהים... ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 11:52, י"ג בתשרי, ה'תשפ"א
איפה כתוב שצריך שלוש מגיהים?  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 12:00, 1 באוקטובר 2020 (UTC)
כתוב בהוראות להפוך ערך למומלץ... ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 12:43, י"ג בתשרי, ה'תשפ"א

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────עכשיו שמתי לב לזה.. אז אם כן לדעתי השלוש שיגיהו אותו זה יהיה אני אתה ואלמ. מוסכם עליכם?  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 14:35, 1 באוקטובר 2020 (UTC)

אבל להעיר שההגהה תתחיל אחרי שאני יגמור לעבוד עליו.. יש לי עוד מה להוסיף. בעז"ה אני יודיע בפסקה נפרדת כשאני יגמור לעבוד עליו סופית ואז נוכל להתחיל בהגהה רצינית של הערך. ואח"כ הוא יהיה למומלץ.  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 14:37, 1 באוקטובר 2020 (UTC)
ודאי וודאי, בע"ה, אכי"ר, רק אני מקוה שאוכל... ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 16:09, י"ג בתשרי, ה'תשפ"א

ציור מהרש

תמונות_וציורי_רבותינו_נשיאנו#ציורי אדמו"ר המהר"ש מפורש שזה השערות בלב וכלל לא בטוח. אלמ - שיחה, 07:04, י"ג בתשרי, ה'תשפ"א 07:04, 1 באוקטובר 2020 (UTC)

ציור של משפחת גינזבורג. אבל לא יודע אם יש טעם להשאיר... ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 09:36, י"ג בתשרי, ה'תשפ"א
אין טעם ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 08:07 • י"ד בתשרי ה'תשפ"א

מקום שלישי

רק לציין שהערך כרגע נמצא כערך אנציקלופדי במקום השלישי באורכו באתר ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 08:09 • י"ד בתשרי ה'תשפ"א

מה הפשט? ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 11:28, י"ד בתשרי, ה'תשפ"א
הערך הזה הוא החמישי בגודלו בחב"דפדיה, ומבין הערכים האנציקלופדים מקום שלישי.  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 11:33, 2 באוקטובר 2020 (UTC)
שתי הערכים היחידים הלא אנצקילופדיים שעברו אותו הם ‏מפתח ענינים לספר התניא ו‏קבוצה - רשימת תלמידים לפי שנים. השתי ערכים האנציקלופדיים היחידים שעברו אותו הם אדמו"ר הריי"צ ו‏הרבי מליובאוויטש כמלך המשיח.  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 11:36, 2 באוקטובר 2020 (UTC)

הגהה

בנוגע למגיהים שליט"א, שימו לב למספר דברים חשובים להגהה:

  1. לפתוח ראשי תיבות, כגון מ"מס'" - ל"מספר", ע"י ל על-ידי. וכו' וכו'. (חוץ מבהערות שוליים שיהיה כתוב עמ' ולא "עמוד" או ע', ובמקומות שכתוב ר' כגון ר' מרדכי וכו' (גם וכו' ))
  2. שישנו לכל הרביים את התואר ל"אדמו"ר" - כגון מ"הרבי המהר"ש" ל"אדמו"ר המהר"ש", וכן בנוגע לאדמו"ר הצמח צדק, להוסיף לו את התואר אדמו"ר - למען האחידות.
  3. בנוגע לאדמו"ר הריי"צ שיהיה רשום עם צ' בסוף (הריי"צ) ולא ץ' (הריי"ץ)
  4. שישנו בכל מקום שכתוב "חצר" (כגון "חצר קאפוסט") ל"ענף" - יותר מתאים, כי זה מה שזה..
  5. כל מקום שכתוב "פטירה" על אחד מבניו של הצמח צדק לשנות ל"הסתלקות"
  6. לתקן שגיאות כתיב וטעויות מקלדת..
  7. בהצלחה לכולם! מקווה שלא פספסתי משהו..

בברכה,  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 12:45, 2 באוקטובר 2020 (UTC)

שכחת הגהה תוכנית.. ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 20:47 • י"ד בתשרי ה'תשפ"א
מתנגד ל-4 ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 12:26, ט"ז בתשרי, ה'תשפ"א
הסבר מדוע.  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 14:41, 4 באוקטובר 2020 (UTC)
פחות התחברתי, אבל לא בצורה קריטית, ואפשר כן ככה... ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 14:43, ט"ז בתשרי, ה'תשפ"א

מקום שני!!

הערך התפצלות חסידות חב"ד (תרכ"ו) הוא הערך השני בגודלו בחב"דפדיה מבין הערכים האנציקלופדים!!  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 17:48, 3 באוקטובר 2020 (UTC)

בנוגע למקורות מרשימות תרכ"ו של אדמו"ר הריי"צ

מכיון שלא ידוע לי על ספר שמאגד את זה, וכל מה שאני יודע על הרשימה הזאת זה איך שהובאה באינטרנט ולא צוין שם עמודים (לקריאת הרשימה בקישור שטורעם)אז אני נאלץ שלא לרשום עמודים במקורות אלא רק לציין שהמקור הוא ב"רשימת תרכ"ו". אם מישהו יודע על ספר שמאגד את הרשימה שיודיע לי על-כך, ואז נוכל לציין אף עמודים. בברכה,  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 18:35, 3 באוקטובר 2020 (UTC)

מקום ראשון!

הערך הוא הראשון באורכו מבין הערכים האנציקלופדים בחב"דפדיה! שיחה 08:10, 4 באוקטובר 2020 (UTC)

גמר עבודה!

נראה לי שגמרתי לעת עתה לעבוד על הערך, ואפשר להתחיל עם ההגהה. בהצלחה רבה לכולנו!  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 17:12, 4 באוקטובר 2020 (UTC)

שלום אני אשמח אם תבדוק ותתן דעה בקצת הגהה שעשיתי עבדתי על זה יותר משעה בתודה מראש וחג שמח. --דוד קורצוג - שיחה, 17:44, ט"ז בתשרי, ה'תשפ"א 17:44, 4 באוקטובר 2020 (UTC)
עכשיו שמתי לב לזה.. ישר-כח גדול על ההגהה! אשמח אם תמשיך לתקן שגיאות כתיב בערך, זה יעזור מאוד! חג שמח גם לך,  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 17:46, 4 באוקטובר 2020 (UTC)
אינני מבין הכיצד זהו גמר עבודה אם יש בערך עדיין תבניות בקשת מקור והבהרה. עוד כמה ענינים שיש להעיר עליהם (מהגדול לקטן):
  1. הפסקאות "מרכזי הענפים שהתפצלו" ו"סוף הפיצול" מיותרות לחלוטין וכתובות כבר קודם (אולי יש קטע קטן שלא נזכר קודם ויש לשלב שם לפני שמוחקים, לכן לא עשיתי זאת בעצמי ומעיר כאן).
  2. הפסקאות "בתי כנסת" ו"היחסים בין ליובאוויטש" צריכות צמצום משמעותי ביותר; בתי כנסת צריך להיות ממש כמה שורות, בלי להכנס לכל עיירה (כלומר: "היו קהילות שבהם היתה קהילת קאפוסט גדולה וליובאוויטש קטנה, כגון ..., ... ו...; קהילות שבהן קהילת קאפוסט קטנה וליובאוויטש גדולה, כגון ... ו..." וכיו"ב). היחסים - צריך להעביר את כל הפרטים המלאים לערכי החצרות עצמן, ולכתוב כאן את עיקרי הדברים.
  3. בכלל: עושה רושם שהכותב התאמץ להביא כל פריט מידע שהוא בנושא, וזה מקיף ומעניין מאוד, אבל פוגע קצת באנציקלופדיות. הרבה דברים צריך לתמצת משמעותית (ובמידת האפשר - להפנות לערכים אחרים. לדוגמא: את הסיפור של לקוטי תורה לג' פרשיות לכתוב ב-2 שורות, ולהפנות לשם. את סיפורי המהרי"ל המפורטים - מסעותיו בחיי אביו, אי רצונו לקבל הנשיאות וכו' - גם להעביר לערכו, ולתמצתם בשורות ספורות בפיסקת הרקע והפיצול. וכו'). לא עשיתי את זה בעצמי (מצד הרגישות שבטח הכותב ירצה לעשות בעצמו), אבל הענין נצרך. כן אעיר שזה גם יפה וראוי - שערך מומלץ לא רק שהוא מלא בעצמו, אלא גם הערכים הקרובים אליו, ולא כהמצב עתה שערכי בני הצ"צ וחצרותיהם דלים שלא בערך כלל לערך מקיף זה.
  4. הפיסקא על אוורוטש צריכה לעבור לתחילת הערך היכן שהוא. אמנם היא לא היתה חלק מחב"ד, אבל מקומה בערך כרגע מבלבל; יש לכתוב בהתחלה שבמקביל לפיצול התקיימה עוד מחיי הצ"צ חצר של בנו בסגנון צ'רנוביל וכו'.
  5. מהו הקובץ "דורות הראשונים" (שחיפשתיו ולא מצאתיו)? מובאים משמו בערך דברים רגישים ביותר, לכן יש לברר סמכותו.
  6. הערה טכנית אבל חשובה ומעייף לתקנה: הערך מלא בקישורים פנימיים, בניגוד למקובל שיש לקשר רק בפעם הראשונה שהדבר נזכר בערך.
עד כאן לע"ע, המשך יבוא... -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 18:41, ט"ז בתשרי ה'תשפ"א
1: אם כך צריך למחוק מההתחלה את הדברים, ולא את הפסקאות עצמם. 2: אני ממש חולק עליך שהם צריכים צמצום - ובנוגע למה שכתבת על הקהילות שלא צריך לכתוב עליהם זה כל המטרה של הפסקה עשיתי אותה כדי שידעו את המשוואה בקהילות חב"ד בתקופה ההיא בין ליואבוויטש קאפוסט וליאדי! 3: גם על זה אני חולק - צריך להביא את הדברים כהוויתם ולא כתמצות. לא כל חב"דפדיה צריכה להיות מתומצתת 4: מסכים אתך לגמריי. 5: תיצור איתי קשר במיל שמופיע בראש דף השיחה שלי ואני ישלח לך את הקובץ. 6: תן דוגמא. המשך יבוא בעז"ה..  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 18:48, 4 באוקטובר 2020 (UTC)
1. בנוגע ל"מרכזי הענפים" - ודאי שעדיף למחוק את הפיסקא מאשר קודם (מובן מאליו שלכל ענף יש מרכז ואין צורך להקדיש לזה פיסקא). בנוגע ל"סוף הפיצול" יש לעיין, אולי כדאי להשאיר בתימצות, אני נוטה שלא. 2. בודאי שזו מטרת הפיסקה ולכן היא חשובה מאוד. התכוונתי רק לפירוט הדקדקני - שנכנסים לכל עיירה מה ומי בדיוק, ר' שמעון אהרן ממוהילוב ור' בער מקאוטה וכו' וכו'... כדי שידעו את המשוואה צריך לכתוב בתימצות בסגנון שהזכרתי לעיל. 3. לא כל חב"דפדיה צריכה להיות מתומצתת - הכל לגופו של ענין: ערך על הפיצול צריך לעסוק בעיקר בהשתלשלות הפיצול, ובקיצור ובתימצות - ברקע בחיי הצ"צ, בחצרות עצמן והיחסים ביניהן. לא להכנס לכל מה שהיה עם בני הצ"צ בכל צעד ושעל וכו', שזה יפורט בערכים המקבילים, ויתומצת כאן ויופנה לשם. 6. לא כל פעם צ"ל הצמח צדק, חב"ד קאפוסט, הרבי המהר"ש וכו'... בפעם הראשונה כך, ובפעמים הבאות - הצמח צדק (ללא קישור) וכד'. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 18:57, ט"ז בתשרי ה'תשפ"א
בנוגע למה שאמרת שלא צריך להיות כתוב בכ\נוגע לכל עיירה גם אני לא מבין מה הבעיה, אני כותב שם את השתשלשות הדברים, איך נהיו החסידים בעיירה הזו חסידים של המהרי"ל או המהר"ש, וכדו', אין בזה כל בעיה.  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 19:07, 4 באוקטובר 2020 (UTC)
אין בעיה, רק שפירוט יתר חורג מאנציקלופדיות לענ"ד. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 19:12, ט"ז בתשרי ה'תשפ"א
דבר ראשון פירוט יתר ממש לא חורג מאנציקלופדיה, ההפך הוא הנכון. דבר שני אני ממש לא חושב שיש שם פירוט יתר, ההפך אני השתדלתי לקצר כמה שיותר. (ולהעיר שבמקור היה כתוב הרבה יותר ארוך)..  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 20:31, 4 באוקטובר 2020 (UTC)

ההגהות

חב"דניק ושמואל חיים (אם ירצה להיותך מגיהה.) אתם מוזמנים להתחיל להגיהה את מה שצריך הגהה בערך..  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו!

בקשה לעורכים

שלום לקרייזי אבאוט משיח ולחסיד של הרבי בבקשה אל תעשו התנגשויות עריכה בין אחד לשני לפני שאתם מתדיינים על זה בדף השיחה בתודה מראש דוד --דוד קורצוג - שיחה, 18:22, ט"ז בתשרי, ה'תשפ"א 18:22, 4 באוקטובר 2020 (UTC)

איסר בער גירלסון

ברור לי שהשיחזור שלך הוא טעות, אני פותח בדיון כדי לא להכנס למסכת שחזורים. המצוי בכתבי פישל שניאורסון מבין שאין קץ לדמיונו הפורה, כך שגם אם ייתכן שיש גרעין אמת - הגרעין הוא רק שאיסר בער מבוסס על דמות אמיתית כלשהי (שאין לנו דרך לדעת עליה כלום). בודאי שהרבה מהדברים שפישל שם בפי הדמויות הומצאו על ידו, אבל גם אם נניח שהוא לא המציא אלא שתל בפי הדמות הדמיונית משפט שבאמת נאמר פעם ע"י מישהו אמיתי, זה לא בעל חשיבות אנציקלופדית, כיון שאין לנו דרך לדעת על זה (לשם השוואה: זה כמו לכתוב "במחזמר חנוכה תשע"ח בכפר חב"ד, אמר בערל לשמערל שקאפוסט זה התעמקות"...) -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 18:25, ט"ז בתשרי ה'תשפ"א

דבר ראשון יש לך מקור לכך שאכן זה לא דמות אמיתית?  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 18:32, 4 באוקטובר 2020 (UTC)
ולקרייזי אבאוט משיח היקר, אני מבקש בכל לשון של בקשה שלא למחוק מקורות לפני שאתה בודק, וגם אם בדקת ולא מצאת יכול להיות שזה כן כתוב אך לא בעמ' הזה או לא בהוצאה שבה אתה מסתכל (כמו לדוגמא בספר אישים וקהילות - שטעיתי בעמ' 1 - במקום 141 כתבתי 140 ומחקת מיד..). אז בבקשה לפני שאתה מוחק מקור נא לציין על-כך בדף שיחה של הערך! בברכה ובתקווה להבנה מצדך,  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 18:40, 4 באוקטובר 2020 (UTC)
היו לי הרבה תיקונים, השתדלתי לציין בשיחה מה שחשבתי שאולי יש בזה מקום לדון (ראה ההערות שהוספתי עכשיו), ייתכן שטעיתי ואם כן מתנצל. בעניננו: ברור שזו לא דמות אמיתית (עיין גם בשיחה:איסר בער גילרסון), אדרבה - נסה לחפש עליה עוד מידע מלבד ספרו... לכן כתבתי שהמצוי בכתבי פישל מבין שכך היא דרכו (המצאות בשם איסר בער זאת הבעיה הקטנה, הוא ממציא דברים בשם חסידים אמיתיים וגם אדמו"רים). בנוגע לאישים וקהילות: שלא כדבריך, קראתי עמוד אחורה וקדימה, ובכל הנושא הוא לא מתייחס כלל לגודלם של החצרות והיחס ביניהן. מאיפה המקור לכל הפרטים שבערך? -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 18:45, ט"ז בתשרי ה'תשפ"א
אז כנראה יש לך הוצאה אחרת של הספר, תיצור איתי קשר במיל ואני ישלח לך את מה שנכתב שם.  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 18:51, 4 באוקטובר 2020 (UTC)
אני משתמש (כמוך, כנראה) באוצר החכמה. היכן הפירוט? וכן, יש הסכמה על גירלסון? -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 18:59, ט"ז בתשרי ה'תשפ"א

ציטוט צף

בדרך כלל מקובל להשתמש בציטוט צף רק כשממש תורם לערך, וכאן הם לא ממש נצרכים, בפרט שבלאו הכי הערך ארוך ביותר (תקוותי שאף אחד לא מתאמץ בדוקא שיהיה הכי ארוך באתר, וזו גם לא תמיד מחמאה גדולה...) -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 19:20, ט"ז בתשרי ה'תשפ"א

א': לא חובה. ב': אני די בטוח שהציטוטים שכאן הם נצרכים, הציטוט הצף הראשון הוא כדי שלא יחפשו יותר מדי ברשימת תרכ"ו, שהיא די ארוכה.  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 21:19, 4 באוקטובר 2020 (UTC)
הציטוט הראשון אפילו לא ברור על מי ומה הוא מדבר (יש להתעמק בערך כדי להבין למה שייך, והאריכות מקשה על ההתעמקות). הציטוט השני על המאמרים וכו' פיקנטי אבל לא נצרך להיסטוריית הפיצול. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 10:47, י"ז בתשרי ה'תשפ"א
בנוגע לשני אשמח אם תפנה אותי למקום ששם כתוב שציטוט צף מביאים אותה רק מתי שהוא "נצרך" כלשונך.  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 10:49, 5 באוקטובר 2020 (UTC)
והנה הערה קטנה (אל תראה את זה כאישי ח"ו) אתה מרבה להביא פה דברים ורעיונות שאין להם כל מקור בחב"דפדיה, רק כי כך דעתך. ואחרי זה עושה את זה כאילו זה המדיניות מאז ומעולם בחב"דפדיה. תתחיל בבקשה להביא מקורות. וכן תן לי דוגמה איך אפשר בדיוק לכתוב את הערכים שציינת יותר בקצרה, כי עכשיו ניסיתי ומשום מה לא כו"כ הצלחתי..  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 10:51, 5 באוקטובר 2020 (UTC)
כתבתי לפני התנגשות עריכה - לא ראיתי את זה כתוב. זה מדיניות נפוצה, והיגיון פשוט לענ"ד - כי על כל ערך יכולים להיות בין 5 ל-10 ציטוטים, וזה יהיה מסורבל ביותר, ואין לדבר סוף. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 10:56, י"ז בתשרי ה'תשפ"א
הוספתי לאחר התנגשות עריכה - א. עיין בלשוני "בדרך כלל מקובל" (ולא "הכלל אומר" וכד') ותחסוך טענות. ב. מהם "הערכים שציינת"? (התכוונת פסקאות?) -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 10:57, י"ז בתשרי ה'תשפ"א
א: אכן התכוונתי פסקאות. ב: אז אתה מודה שאין כזאת מדיניות.. אז לדעתי הדיון כאן מיותר. "דבר שמקובל כאן" וכו' וכו' זה לא מדיניות.  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 11:00, 5 באוקטובר 2020 (UTC)
א. חשבתי שתעדיף לעשות זאת בעצמך. אם ברצונך שאנסה לעשות זאת, אפשר, ובתנאי מראש שלא תקפיד עלי אם אקצץ וכד' שלא לשביעות רצונך (מנסיוני, בדרך כלל הכותב מרגיש שכל מילה יקרה ואי אפשר לקצר כלום, אף שייתכן שהקיצור רק משביח את התוכן, וזה טבע העולם). וכמובן שאפשר לדון אח"כ עוד. ב. הדיון לא מיותר, כי זה מקובל והגיוני ביותר (כפי שהסברתי), ובפרט בערך זה שבלאו הכי צ"ל ארוך מאוד. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 11:04, י"ז בתשרי ה'תשפ"א
בכבוד, רק תעתיק את הפסקאות ותערוך אותם בדף הזה, ולא בערך עצמו, כדי לחסוך דברים מיותרים ואובדן חומר יקר..  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 11:06, 5 באוקטובר 2020 (UTC)

דיון להמלצה

קודם כל סתם בשביל הידע הערך הזה הוא המקום שמאריך ומאגד הכי הרבה דברים בנושא של הפיצול מכל הספרים והקבצים שנכתבו על-כך! וכרגע הערך הובא לדיון להמלצה, צאו בהמוניכם לשנות את ההיסטוריה האנושית עלי-אדמות ולהצביע כדי שהערך יהיה למומלץ! אם יש ערך שחב"דפדיה יכולה להיות גאה בו הרי שזה הערך הזה.. כל מה שיש להגיד בהקשר לכך אפשר לכתוב כאן. בברכה,  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 08:21, 5 באוקטובר 2020 (UTC)

למגיהים שליט"א

הנה דף שיקל עליכם.. התפצלות חסידות חב"ד (תרכ"ו)/הגהה, בהצלחה, ו👍שכויח על פועלכם הרב!!  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 09:04, 5 באוקטובר 2020 (UTC)

קבלת הנשיאות של אדמו"ר המהר"ש

כפי שכתבתי כמ"פ, עיקר מה שלענ"ד מפריע לערך להיות מומלץ (אף שבהחלט ראוי לזה) היא האריכות ופירוט יתר - כלשון הקריטריונים: "עליו להיות באורך ראוי; ארוך דיו על מנת לספק את כל המידע הנחוץ ולערוך ניתוח יסודי של נושא הערך, מבלי לכלול פרטים בלתי הכרחיים, אשר יכולים להכלל בערכי משנה אליהם יפנה הערך". עכשיו עלה בדעתי רעיון, שאולי יכול להקל ביותר, לפתוח ערך קבלת הנשיאות של אדמו"ר המהר"ש. שם ייכלל כל המידע על הרקע - הנהגתו בחיי אביו, וכן כל פרטי המחלוקות והד"ת עד שנשאר בליובאוויטש (וכן הסיפור מהציטוט הצף שהזכרתי לעיל). כך יהיה אפשר לכלול כאן בתמצות ולהפנות לשם. לא תהיה עבודה קשה במיוחד לכתוב ערך הנ"ל, כיון שכמעט כל המידע כבר נמצא בערך מפורט ומקיף זה. אח"כ - יהיה קל יותר לחזור לדיון כאן ולראות אם הערך מתומצת כדבעי. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 10:51, י"ז בתשרי ה'תשפ"א

מכיון שאין כזה ערך אז זה ממש לא נצרך, וזה כמו שתגיד לי שעכשיו על כל עיירה שכתבתי בפסקה של הקהילות של חב"ד אני יכתוב ערך. מתי שיהיה כזה ערך נוכל לדון בבקשתך.  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 10:54, 5 באוקטובר 2020 (UTC)
לא כתבתי שזאת חובה, אלא שזאת יכולה להיות הדרך הישרה הקלה והמהירה - ליצור את הערך וכך להקל בעריכתו של ערך זה שיתאים לקריטריון הנ"ל (כי מצד אחד האורך ופירוט היתר כאן מסרבלים, ומאידך חבל לאבד מידע מפורט ומקיף כזה). -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 10:59, י"ז בתשרי ה'תשפ"א
זה חלק מהדברים שניתן לעשות אותם אחרי שהערך יהיה מומלץ, וזה ממש לא דבר שמונע אותו מלהיות כזה כמו שאתה בעצמך כתבת. עכשיו אכן פתחתי דף חדש שבו אני יערוך את זה, אבל מכיון שעוד מעט אני חוזר לישיבה אני יתחיל לעבוד עליו רק בחודש הבא.. כך שזה לא רלוונטי.  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 11:03, 5 באוקטובר 2020 (UTC)
הכל אפשרי. אלא שכדי שהערך יהיה מומלץ ובאורך הראוי, הרבה יותר כדאי לפני. כל הכבוד על ההירתמות הזריזה, אם ישאר דברים שלא תספיק לסיים אוכל להתנדב לעשות זאת בימים הקרובים, ובתנאי שלא תקפיד כמ"ש לעיל (כי בדרך כלל טבע העולם שמקפידים). -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 11:06, י"ז בתשרי ה'תשפ"א
אפשר, אבל לא מונע מלהיות מומלץ.. כל השבוע הזה חרשתי על הערך הזה ועבדתי עליו למעלה מכוחותי במשך שעות רצופות במשך למעלה משבוע, וכרגע אני רוצה קמצת מנוחה. כך שעכשיו אין לי כח לכל השטויות האלה שבלאו הכי לא מונעים מהערך להיות מומלץ.  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 11:09, 5 באוקטובר 2020 (UTC)