חייל של המלך

מי אנחנו? חיילי המלך!

מה תפקידנו? להילחם!

במי במה? כפי שיורה המלך!

בכך נביא - להתגלותו השלימה!

בידעו שהוא אינו אלא "רגל" והרבי הוא ה"ראש" הרי הוא מתמסר לגמרי אל הרבי, ומקיים הוראותיו של הרבי מתוך קבלת עול מוחלטת. לכאורה יש מקום לשאלה: כיצד אפשר לומר שהוא בעצמו אין לו ראש - כיוון שנצטווה בתורה להניח תפילין של ראש, על כורחך צריך לומר שיש לו גם ראש?! והמענה על זה מבהיר כ"ק מו"ח אדמו"ר בהשיחה בענין דקבלת עול ד"איש החייל":

דער סאלדאט האט קיין קאפ ניט! מ'האט אמאל געזאגט, אז א סאלדאט האט בלויז א קאפ אויף וואס ער זאל טראגן דעם פאס פון דעם ביקס! [=החייל אין לו ראש! פעם היו אומרים שראשו של חייל הוא רק בשביל לשאת את חגורת הרובה!]

(משיחת שבת חול המועד סוכות תשי"א)


"חיילי אדוננו מורנו ורבינו, חיילי הרבי משיח צדקנו[1], הוא יוליכנו בטנקים לארצנו עם המבצעים ונש"ק בידינו יבוא ויגאלנו" (מילים וניגון שהושרו בפני המלך המשיח שליט"א רבות וכמ"פ זכו לעידודו - בדרך כלל עידוד קל, אך לעיתים - הנמרץ).

כשניגנו את הניגון בהקפות אצל הרבי בליל שמחת תורה תש"מ פנה אל אחד החסידים (מקנדה) ושאלו האם הוא גם כן מהחיילים... ורמז לו שיצטרף וילך להקפה[2].

החוזר הרב יואל כהן באחד מנאומיו הרבים ב770 בהם ניתח וביאר כיד ה' הטובה עליו את בשורת הגאולה ואת מהותה ועניינה של התגלות כ"ק אדמו"ר שליט"א כמלך המשיח

ניגון זה הוגדר ע"י הרבי כ'ניגון חסידי' ומעשה שהיה כך היה: בהתוועדות שבת בראשית תשמ"ה החל ר' שלמה קונין לנגן את הניגון אך הרבי עצר את השירה ואמר שיחה חריפה בענין כשעובר מענין הניגון לפעולות נוספות בנושא ובמיוחד לפעולתו של הרב שלום דובער וולפא בחיבור הספר 'יחי המלך'. בין הדברים התבטא הרבי שלמרות שזהו 'ניגון חסידי' הרי ישנם ריבוי ניגונים חסידיים[3].


דברים מאלפים מפרי עטו של ש"ב החסיד הבלתי נשכח החוזר הרב יואל כהן[4]:

"כאו"א מאתנו מאמין באמונה שלימה (ולזה הוא מחכה ומצפה בכל לבו) שעוד מעט ישלח השי"ת רפואה שלימה לכ"ק אדמו"ר שליט"א ויהיה בריא אולם, ויתגלה ברוב פאר והדר לעיני כל העולם כמלך המשיח! ומההכרח להבהיר שאין הפירוש שכעת הוא רבי ואח"כ יהיה משיח (איזה ענין אחר). לא! אלף פעמים לא! כי אם, שעוד מעט יתגלה בשלימות הגילוי הרבי שליט"א. עניינו של רבי הוא נשיא, ש"הנשיא הוא הכל". והטעם על זה שהנשיא הוא הכל הוא כי ענין הנשיאות (מלכות) של הרבי הוא שע"י המלכות שלו מתגלית מלכותו של מלך מלכי המלכים הקב"ה (וע"ד המבואר בספר המצוות להצ"צ מצוות מינוי מלך). ולכן כמו שמלך מלכי המלכים הוא אמיתת המציאות של כל הנמצאים, כמו כן הוא בנוגע לנשיאותו ומלכותו של הרבי שליט"א (שהיא המייצגת את מלכותו של מלך מלכי המלכים) היא ג"כ באופן זה ש"הנשיא הוא הכל". אלא שעכשיו ענין זה עדיין הוא בהעלם ולעתיד לבוא יהיה גילוי ענין זה בשלימות, שבכל דבר ודבר (לא רק באנ"ש ולא רק בכלל ישראל, ולא רק בסוג המדבר אלא גם בחי צומח ואפילו בדומם) יהיה נרגש בגלוי מלכותו של הרבי שליט"א. היינו, שבכל דבר יהיה נרגש אשר "הוי' אלקי ישראל מלך ומלכותו בכל משלה" שנמשכת ומתגלית ע"י נשיאותו ומלכותו של הרבי שליט"א (ביכלתך לחשוב שאני כותב כעת דברים מוזרים, אבל ברצוני לכתוב כעת את מה שהנני חושב) . . ובכן, מכיון שאנו מצפים ומתכוננים לקבלת פני משיח צדקנו (שלימות הגילוי ד"הנשיא הוא הכל") - הרי עלינו שטעלן זיך הכער מכל השטותים ולהתמסר לגמרי למרותו של נשיאנו שליט"א".


יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!

ערכים שיצרתי

ערכים ששיפרתי ו\או הרחבתי משמעותית

נושאים:

ארגונים ומוסדות, קהילות, ספרים וכו':

אישים:


ועוד, ועוד.


הערות שוליים

  1. בתחילה ניגנו את הניגון עם המילים: "חיילי משיח, משיח צדקנו" (כשהמשמעות - שהרבי הוא המלך המשיח - קצת פחות מודגשת) אך עם הזמן השתנו המילים (בתקופת המעבר ניתן לשמוע בהתוועדויות הרבי וכו' שחלק מנגנים בנוסח המיושן וחלק בנוסח המחודש)
  2. יומן שנתפרסם בקונטרס 'יחי המלך'
  3. יומן בית חיינו
  4. במכתב מכ"ד אייר תשנ"ד
  5. לאפוקי מזו שהוקמה ע"י "לוחמי הבעש"ט" (עפ"י לשון הרבי במענה לרב משה יהודה לייב לנדא מתשרי תשמ"ט)