הגעתם לאולם הדיונים המרכזי של חב"דפדיה.

המקום מיועד לדיונים בין האורחים, העורכים והמפעילים.


אם יש לך בקשות מיוחדות המיועדות למפעילי המערכת, תוכלו לעשות זאת כאן.

אם ברצונכם לבקש ערך החסר בחב"דפדיה, תוכלו לעשות זאת כאן. תוכלו גם לבקש תמונות כאן, וגרפיקה כאן.

אם ברצונך לכתוב איזו אימרה חסידית או סתם להתוועד.. תוכל לעשות זאת כאן.

אם ברצונכם להתנדב להשלמת פרוייקטים לשיפור חב"דפדיה, או להציע אחד כזה תוכלו לעשות זאת כאן.


תיבת ארכיון

כיתוב תמונה

ארכיוני אולם הדיונים
12345678910111213141516171819202122232425262728293031סמלילנוכחי
חב"דפדיה: פיתוח טכני



כדי להגיע לתחתית הדף, לחצו כאן.

קטגוריית גאולה ומשיח

ראו מה שכתבתי בשיחת פורטל:גאולה ומשיח--הנחה - שיחה 19:36, 6 בדצמבר 2014 (UTC)

תבניות בעמוד הראשי - תאריך לועזי

אני לא בטוח במה שאני אומר, אבל ייתכן ועם נלך לפי התאריך הלועזי, נוכל בקלות יותר להפעיל את העדכון האוטומטי בכל התבניות בעמוד הראשי. השאלה, מתאים? • שנוזעל - שיחה • ב' באלול ה'תשע"ג 05:25, 8 באוגוסט 2013 (UTC)

לענ"ד לא. • זוננשיין - תמיד בשמחה • ב' באלול ה'תשע"ג • 12:28, 8 באוגוסט 2013 (UTC)
המתכנת יערוך בעז"ה בזמן הקרוב עדכון כללי של גרסת תוכנת ה'ויקי' של חב"דפדיה. אולי זה יעזור. --שיעשיחה כ"ב באלול ה'תשע"ג 17:19, 28 באוגוסט 2013 (UTC)

האם אפשר להוסיף שכאשר עושים חתימה שיכתוב (גם) את התאריך העברי?--Toramedia770 - שיחה 23:25, 29 בפברואר 2016 (UTC)

כן, בהעדפות המשתמש. -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.

כפר חב"ד ב' - קטגוריות

כיצד לציין בקטגוריות אישים המתגוררים בכפר חב"ד ב', ההצעה וטעמה:

  • [כפר חב"ד ב': אישים] - כך מצוינים כל האישים בקהילות חב"ד השונות.
  • [אישים בכפר חב"ד ב'] - כפר חב"ד ב' שונה. בעוד שבכל קהילה יש את הקטגוריה הראשית (לדוגמא: [נחלת הר חב"ד]) ובה יש את המשניות (נחלת הר חב"ד: מוסדות], [נחלת הר חב"ד: אישים]) הרי שבכפר חב"ד ב' אין קטגוריה ראשית, כי אין עוד מה להכניס בה. לכן נראה לציין את האישים המתגוררים שם גם ב[כפר חב"ד: אישים] (כמו בית רבקה המצויין תחת [כפר חב"ד: מוסדות]), ובנוסף [אישים המתגוררים בכפר חב"ד ב'] או [אישים בכפר חב"ד ב'].

מהי דעתכם? • שנוזעל - שיחה • כ"ב באדר ב' ה'תשע"ד 10:28, 24 במרץ 2014 (UTC)


למה אנשים לא תורמים לחב"דפדיה

שלוש סיבות עיקריות שמונעות מאנשים לתרום לחב"דפדיה, כפי ששמעתי אותם בעצמי:

  1. לא יודעים איך עובדת המערכת, לא יודעים עד כמה היא קלה ופשוטה.
  2. מפחדים שישחזרו אותם, חלקם מתוך ניסיון העבר. וסיבה זו מהווה קול קורא אלינו, 'אל תשחזרו אנונימיים'! הם לא פושעים, אלא אם כן זו השחתה. גם אם הוסיפו או שינו מידע בלי מקור, אלא אם כן אתם בטוחים שאתם יודעים טוב יותר. גם אם הם שינו קצת את הלשון והסגנון אולי זה שיקול להשאיר או לבצע שינויים קלים בלבד.
  3. הם מקלידים לאט... ואין להם כוח. אפשר להבין. אולי נפתח קורס?...

שנוזעל - שיחה • כ"ו באייר ה'תשע"ד 10:27, 26 במאי 2014 (UTC)

באמת דרוש בדחיפות פרסומות קלילות ופשוטות בשבועון בית משיח שיסבירו עד כמה זה פשוט. לדעתי כל שאר הטענות הם סתם תירוצים. לא מוחקים כאן עריכות עם בעיות סגנון, אלא רק עריכות שמהוות השחתה, או פתיחת ערכים חסרי ערך. להתראות - שיחה 09:46, 2 ביוני 2014 (UTC)
    • ואולי, כי אנשים רציניים באמת אינם מסוגלים להיות ילדותיים, ואינם רוצים בשום אופן להשתתף איפה שעושים לשון הרע והלבנת פנים

--193.108.195.249 06:25, 29 ביוני 2014 (UTC)ועיקר השאלה היא, איך זה מתחבר עם מטרת החב"דפדיה: "חב"דפדיה הינה אנציקלופדיה חב"דית, חופשית לקריאה, כתיבה ועריכה. מטרתנו היא הפצת תורת חסידות חב"ד בשפה פשוטה וברורה."

החלפת קטעי הידעת באמצעות תבנית:בחירת מידע

בעבודה חד פעמית ניתן יהיה לעשות שקטעי הידעת יתרעננו מעצמם בכל פעם. השיטה היא באמצעות תבנית:בחירת מידע שבוחרת תוכן באקראי מתוך גלריה.

בעיה קטנה, זה יהרוס את ארכיון קטעי הידעת שהכרנו עד כה, ומעתה הוא יוצג בצורה שונה.

אני חושב שזה כדאי, אך זו פעולה כירוגית רצינית וצריך את הסכמת הקהילה.

כמובן שכל זה עד שיבוא אדם שיסביר לי, או יסדר בעצמו, את תבניות התאריכים שיעבדו כראוי (כמו תבנית:תאריך עברי נוכחי). • שנוזעל - שיחה • כ"ט באייר ה'תשע"ד 00:12, 29 במאי 2014 (UTC)

  בעד --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ט באייר ה'תשע"ד, למניינם 03:02, 29 במאי 2014 (UTC)
לא רואה בזה בעיה. אם כי אני לא מבין מה הבעיה שיהיה טקסט כפול. כלומר להשאיר את הארכיון כמו שהוא, ולשכפל אותו לתבניות אחרות כפי הנדרש. הרי בינתיים הנהלת האתר לא הגבילה אותנו במספר הדפים שמותר לנו לפתוח, ואם כל דבר מקוטלג בצורה נכונה, הרי שזה לא עלול ליצור בלבול כלל. להתראות - שיחה 03:18, 29 במאי 2014 (UTC)

קורות חיים

איזו כותרת מתאימה לדעתכם? נא סמנו הצבעתכם מתחת לכותרת המועדפת עליכם, באמצעות הקוד הבא - #~~~~. (אם יש לכם הצעות נוספות הוסיפו אותן) בברכה --שיעשיחה י' בתמוז ה'תשע"ד 05:53, 8 ביולי 2014 (UTC)

תולדות חיים

  1. להתראות - שיחה 17:35, 8 ביולי 2014 (UTC) (אם צריך נימוקים: א. מתאים בערכי אנשים ונשים כאחד. ב. זה מעורר אסוציאציה של ראיון לקבלת משרה...).
  2. שיעשיחה ט"ו בתמוז ה'תשע"ד 13:03, 13 ביולי 2014 (UTC)
  3. --יוסי ג - שיחה 20:35, 5 באוגוסט 2014 (UTC) (לא הבנתי. כאן למטה כתוב "סוף הצבעה", ופתאום אני רואה בלוח מודעות הזמנה להצביע).
  4. מלך - באהבת ישראל נביא את הגואל - שיחה 09:39, 6 באוגוסט 2014 (UTC)

ביוגרפיה

  1. --chabadnik - שיחה 20:45, 8 ביולי 2014 (UTC)
    ביוגרפיה. "תולדות\קורות חיים" נשמע כמו מסמך לראיון עבודה. "תולדות\קורות חייו" גם לא 'מצלצל', וגם לא מתאים לנשים. --chabadnik - שיחה 20:45, 8 ביולי 2014 (UTC)
  2. שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"א בתמוז ה'תשע"ד, למניינם 01:17, 9 ביולי 2014 (UTC) --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"א בתמוז ה'תשע"ד, למניינם 01:17, 9 ביולי 2014 (UTC)
    אבל אני גם לא אוהב שמציפים את השינויים אחרונים בהסטורית הגרסאות של הערכים, ומכיון שכבר מדובר ב"לאחר מעשה", אני מסתפק אם אכן כל כך חשוב להחליף לביוגרפיה. --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"א בתמוז ה'תשע"ד, למניינם 01:20, 9 ביולי 2014 (UTC)
    בבקשה שימו לב, ש'ביוגרפיה' זו מילה לועזית (מיוונית) שפירושה, ביו - חיים, גרפיה - כתיבה. אני לא מבין למה להשתמש במילה לועזית כשיש צמד מילים בלשון הקודש שמתאים. --שיעשיחה ט"ו בתמוז ה'תשע"ד 13:03, 13 ביולי 2014 (UTC)
    תגובה לחב"דניק, קורות חיים, מקובל בראיונות עבודה. 'תולדות חיים' ממש לא. --שיעשיחה ט' באב ה'תשע"ד 15:25, 5 באוגוסט 2014 (UTC)

קורות חיים

  1. --יחי אדונינו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד 10:00, 6 באוגוסט 2014 (UTC)
סוף הצבעה

תוצאות ההצבעה

על פי הרוב הוחלט "תולדות חיים". שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ה באב ה'תשע"ד, למניינם 00:53, 21 באוגוסט 2014 (UTC)

  בוצע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ח באב ה'תשע"ד, למניינם 04:05, 24 באוגוסט 2014 (UTC)

קטגוריה: חסידים מתקופת אדמו"ר שליט"א

נראה ששם הקטגוריה זה תחליף 'עדין' למילים 'חסידים מדור השביעי'. כמו שדור השביעי, האחרון לגלות, הוא הדור שלנו, למרות שכבר למעלה מעשרים שנה לא רואים את הרבי, כך 'תקופת אדמו"ר שליט"א' מעולם לא הסתיימה. אולי כדאי לשנות את שם הקטגוריה ל'חסידי דור השביעי' וכדומה.. א"כ, אולי כדאי לשנות גם את כל הקטגוריות של 'מתקופת אדמו"ר..', ל'דור ה...' זו דעתי. מה דעתכם?--מ. פינחסי - שיחה 11:30, 14 באוגוסט 2014 (UTC)

לענ"ד אפשר פשוט להוריד את המילה "מתקופת" ולהמירה "של". ר'ובן - שיחה 17:32, 14 באוגוסט 2014 (UTC)

נראה לי גם להוריד את המילה 'מתקופת' ולהכניס 'של' -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.

אני בעד 'חסידי הדור השביעי'. אולי נעשה הצבעה? --שיעשיחה כ"ט באב ה'תשע"ד 23:05, 25 באוגוסט 2014 (UTC)
אולי חסידים בדור השביעי? --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ל' באב ה'תשע"ד, למניינם 03:41, 26 באוגוסט 2014 (UTC)

הערך האוכלוסיה החב"דית

לדעתי הבעיה העיקרית שלא מאפשרת העלאת הערך למרחב הערכים היא העדר סימוכין למספרים בו. אמנם כמובן שאין 'מחקרים' אבל אפשר לבסס את המספרים באמצעות ספרי טלפוניים מקומיים של הקהילות וכדו'. --שיעשיחה ב' בחשוון ה'תשע"ה 16:45, 26 באוקטובר 2014 (UTC)

כידוע לך, אם יש הגזמה היא דווקא כלפי מטה כי בספרי טלפונים מכניסים גם את אלו שרק מקורבים וכו' ולא רק את החב"דניקים ממש. ומלבד זאת, אפשר להוסיף בתחילת הרשימה הערה שהיות ואין מקור מסודר, נכתבו המספרים בהערכה משוערת עם עיגול המספרים כלפי מטה. זו לא הערה ממצה שתמנע כל טענות ומענות? להתראות - שיחה 16:49, 26 באוקטובר 2014 (UTC)
לדעתי זה לא עניין של טענות ומענות, לא שייך להכניס את זה כערך לחב"דפדיה, בזמן שאין לנתונים האלו שום גיבוי. חייב להיות איזשהו מקור לדברים. --שיעשיחה ב' בחשוון ה'תשע"ה 16:54, 26 באוקטובר 2014 (UTC)
חשבתי על זה כמה פעמים שזה מצחיק לחלוטין שאם כתב של ערוץ 7 שאין לו מושג אמיתי מה קורה בקהילות חב"ד ברחבי הארץ יעשה כתבה - נוכל לצטט את זה כמקור ולהסתמך על זה, ואם בחור שמעורה ויודע היטב מה המצב יכתוב את זה בחב"דפדיה - זה יחשב לא אמין. וככה בהמון נושאים. להתראות - שיחה 16:59, 26 באוקטובר 2014 (UTC)
זה מה שקורה בויקיפדיה בנושא חב"ד. לא אצלנו. אנחנו אף פעם לא נכתוב דברים לא נכונים רק בגלל שכתב שלא מבין כלום כתב עלינו כך, ומאידך מרבית הערכים שלנו מבוססים על אנשים שכותבים מידיעתם וללא מקורות (לא שזה מומלץ, אבל זה המצב). אבל ערך כגון זה, חושבני שלא שייך לכתוב בלי מקורות כתובים. --שיעשיחה ב' בחשוון ה'תשע"ה 17:09, 26 באוקטובר 2014 (UTC)
צריך לזכור שאנחנו מוגדרים אנציקלופדיה. זה לא פורום, ואפילו לא עיתון. אם ברצוננו להוות מקור מידע אמין, אנחנו חייבים לכבד את עצמנו. --שיעשיחה ב' בחשוון ה'תשע"ה 17:19, 26 באוקטובר 2014 (UTC)

עד כאן העתקה מדף שיחתי. מה דעתכם? --שיעשיחה ב' בחשוון ה'תשע"ה 17:21, 26 באוקטובר 2014 (UTC)

לדעתי, בתור אנציקלופדיה שמכבדת את עצמה מותר לכתוב דברים גם ב"פרסום ראשון" על סמך ידע אמיתי שלנו לא פחות מכלעיתון חשוב אחר--מ.מ. - שיחה 17:55, 21 בדצמבר 2014 (UTC)
אנציקלופדיה שמכבדת את עצמה התוכן שבה אמור להיות מוצג בצורה מוכחת ומבוססת, לאו דווקא לערך הנ"ל אלא לכל הערכים כולם ללא יוצא מהכלל. (אמנם אני מסכים שלפעמים מגוכח לביא ראיה מעיתון שכל המידע שבו שיטחי אבל עדין צריך להיא סימוכין וכו')--הנחה - שיחה 22:03, 21 בדצמבר 2014 (UTC)

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── "פרזות תשב ירושלים", "עתידה ירושלים שתתפשט בכל ארץ ישראל". ועל דרך זה ידועים דברי הרבי הריי"ץ נ"ע ודברי הרבי שחב"ד אינה מפלגה פרטית ושייך לכלל ישראל. להגדיר שיש מספר מדוייק של חסידי חב"ד ותו לא, זה הפוך משיטת חב"ד. מאידך, "וסביביו נשערה מאוד", שגם מי שנחשב לחב"דניק, תמיד זה לא מספיק ואפשר תמיד לשאול האם חב"דניק זה רק מי שגם מגדל זקן וגם מניח תפילין רבינו תם וגם לומד חת"ת ורמב"ם כל יום, אבל אם אינו עוסק במבצעים, האם הוא נחשב לחסיד חב"ד. ומה עם עבודת התפילה? ככה שאין גבול מוגדר מי הוא חסיד חב"ד לא כלפי מעלה ולא כלפי מטה. נראה לי ששמעתי פעם משהו שכאשר רצו לעשות רשימת חב"ד, הרבי הקפיד שלא לקרוא לזה רשימת חסידי חב"ד. צריכים לברר את המקור לזה. --Toramedia770 - שיחה 23:09, 29 בפברואר 2016 (UTC)

אכן, אך כאשר מדובר בהערכה "מעוגלת" של מספר המשפחות שמגדירות את עצמן כחלק מקהילת חב"ד המקומית, יש מקום. ולבד זאת שלא כותבים שמות, אלא רק מספרים.. •  מתעקשים  •  ועידת ליובאוויטש 03:55, 1 במרץ 2016 (UTC)
לענ"ד הערך מיועד לתת מידע מוערך באופן כללי, והוא עושה את זה באופן חלקי כי עדיין לא כל הקהילות מעודכנות. להתראות - שיחה 12:54, 1 במרץ 2016 (UTC)

מזל טוב! - 5,700 ערכים!

בשם חב"ד והצוות מ ז ל   ט ו ב ! להתראות - שיחה 04:04, 29 באוקטובר 2014 (UTC)

איזה כיף.   --שיעשיחה י"ב בחשוון ה'תשע"ה 10:03, 5 בנובמבר 2014 (UTC)

קטגוריות

מי מחליט באיזה קטגוריה יהיה הערך?--הנחה - שיחה 21:08, 4 בנובמבר 2014 (UTC)

כל אחד שכותב, או שרואה את הערך יכול להחליט, אם יש התלבטות או מחלוקת, אז פונים לקהילה ותשועה ברוב יועץ. --שיעשיחה י"ב בחשוון ה'תשע"ה 10:02, 5 בנובמבר 2014 (UTC)

ערכים כפולים

טעימה מהגאולה בדורנו הגאולה בעולם לא נראה לכם כפול? לכאורה היה אפשר לצרף אף את התנוצצות הגאולה וכן את הערך החסידות כטעימה מהגאולה שהם אותו תוכן ממש. (חוץ מהדיון סביב השמות עצמם)

(גם את הערך דור השביעי ושבעה דורות של הורדת השכינה לכאורה היה צריך לשלב?)--הנחה - שיחה 23:27, 1 בדצמבר 2014 (UTC)

אולי עדיף במקום 'התחלת הגאולה' משהו בסגנון 'זמן הגאולה' (שהוא על דרך 'שנה' או 'שעה' שמלך המשיח נגלה בה) ובכלל כמדומני שכל הכתוב בו כבר מובא בבשורת הגאולה ושם יותר ציטוטים.--הנחה - שיחה 22:45, 22 בדצמבר 2014 (UTC)
עולה בדעתי שלא שייך לעשות "ערך" 'החסידות כטעימה מהגאולה' הוא אמור להיות בתוך הערך תורת החסידות - התגלותה - זמן התגלותה - סיבת התגלותה (אמנם כל הערך שם רדוד, אבל אם כבר לערוך אז לפחות שיהיה במקומו.) (ואולי אם נושא הערך הוא הגאולה - התנוצצות הגאולה כן שייך לעשות ערך)--הנחה - שיחה 12:39, 23 בדצמבר 2014 (UTC)

עדכוני מערכת

בסיעתא דשמיא, התחדשו מספר דברים בחב"דפדיה. 1. האתר לניידים שב לפעול, 2. התחדשנו עם סרגל התראות שמציג הודעות בדף השיחה ועוד למשתמשים רשומים, 3. הופעלה הרשאת מנטרים, המטרה העקרית של ניטור היא איתור שגיאות כתיב ואחרות, כך שעל כל עריכה יעברו לפחות שניים, האדם שכתב אותה ואחד המנטרים. מי שרואה את עצמו מתאים, ויש לו את הזמן לכך (כשעה שבועית) נא לפנות אלי בדף השיחה או במייל 4. כדי להרשם חייבים לפתור CAPTCHA, מה שימנע בעז"ה את משתמשי הספאם שהטרידו אותנו עד כה.

יש"כ לשמוליק שעסק במלאכה.

לעדכונים נוספים שעל הפרק ראו בחב"דפדיה:פיתוח התשתית. שימו לב נא לא לשנות דף זה. הארות/הערות/בקשות, נא כיתבו בדף השיחה - שיחת חב"דפדיה:פיתוח התשתית או בדף השיחה שלי. --שיעשיחה כ"ד בכסלו ה'תשע"ה 11:52, 16 בדצמבר 2014 (UTC)

קטגוריות בקלות

כלי מדהים להוספת קטגוריות: ראו עזרה:Gadget-HotCat --שיעשיחה ל' בכסלו ה'תשע"ה 18:32, 22 בדצמבר 2014 (UTC)

שינוי יעוד 'לוח מודעות'

חנוכה שמח לכולם. אני מציע לשנות את היעוד של 'לוח מודעות' למקום שבו יכתבו פרוייקטים שדרושים מתנדבים כדי לבצעם (בדומה למה שנשאר שם כעת לאחר שארכבתי והעברתי את כל שאר הדיונים. מה דעתכם? --שיעשיחה ל' בכסלו ה'תשע"ה 19:11, 22 בדצמבר 2014 (UTC)

  בעד הרבה יותר שימושי ויעיל.--די העכסטע צייט - שיחה 21:09, 22 בדצמבר 2014 (UTC)
  בעד --770770 - שלמה חיים לשעבר - שיחת הגאולה 19:44, 23 בדצמבר 2014 (UTC)
  בוצע--שיעשיחה ז' בטבת ה'תשע"ה 13:52, 29 בדצמבר 2014 (UTC)

סליחות

מישהו יודע למה צריך להיות גם ערך סליחות וגם ערך ימי הסליחות וגם ערך שבת סליחות?--די העכסטע צייט - שיחה 19:56, 23 בדצמבר 2014 (UTC)

צריך עיון ביותר בפרט שיוצר הדפים הוא אותו אחד..--95.86.113.40 23:06, 23 בדצמבר 2014 (UTC)
בפשטות יש לאחד את 'ימי הסליחות' ל'סליחות'. את שבת סליחות כמדומני מתאים להשאיר כ'ערך מורחב'. --שיעשיחה ז' בטבת ה'תשע"ה 13:49, 29 בדצמבר 2014 (UTC)

סדר בקבצים

מכיוון שיש הרבה קבצים שהועלו לחב"דפדיה ומאד קשה למצוא אותם אולי יש דרך לסדר את כל הקבצים בתיקיות\קטגוריות מסודרות לפי נושאים וכדו' ואז אם מוצאים בערך קובץ שבור יהי' קל לתקן ע"י שימצאו את המקור --מלך - באהבת ישראל נביא את הגואל - שיחה 10:02, 2 בינואר 2015 (UTC)

אתה מתכוון ע"ד ויקישיתוף? להתראות - שיחה 10:06, 2 בינואר 2015 (UTC)
הכוונה ל - "קטגוריה:קבצים" מה דעתך --מלך - באהבת ישראל נביא את הגואל - שיחה 10:40, 2 בינואר 2015 (UTC)

או שאולי כדאי להיצמד לקטגוריות של הערכים רק בתוספת המילה "קבצי" או שאפשר לעשות בכל קטגוריה של ערכים קטגוריה של הקבצים שלו --מלך - באהבת ישראל נביא את הגואל - שיחה 10:53, 2 בינואר 2015 (UTC)

ערך גאולה האמיתית והשלימה

ישנו ערך ימות המשיח כמו"כ ישנו ערך ביאת המשיח לדעתי הנם כפילויות. התוכן של שניהם אמור להיות יעודי הגאולה העתידה גדריה מקורה וכו' (מעניין שהדף גאולה האמיתית והשלימה מפנה לימות המשיח במקום שיהיה הפוך).--הנחה - שיחה 16:10, 5 בינואר 2015 (UTC)

למה האתר כל כך רדום???

יש למשהו מושג למה? התייאשו ממנו?

קיצור הליכים בהעלאת תמונות

אולי אפשר לפעול שנוכל להכניס תמונות מאינפו בצורה יותר קלה? (משהו אוטומטי ע"ד בומרקלט). להתראות - שיחה 14:25, 20 בינואר 2015 (UTC)

שיווק חבדפדי"ה

שימו לב, לאחרונה עלה רעיון לשווק את חבדפי"ה בציבור החבד"י ע"י כתבה בבית משיח, נשמח אם יש מישהו שיש לו רעיון איך לעשות זאת, או מישהו שיכול לכתוב את הכתבה או לדאוג לכתבה, יוכל לדאוג לקדם את הענין, בברכת התגלות, --די העכסטע צייט - שיחה 19:51, 22 בינואר 2015 (UTC)

לוח שבועי או יומי?

לאחרונה רציתי כמה פעמים לעדכן את התבנית השבועית של חב"דפדיה, אבל רציתי לעשות את זה יסודי וזה לא עלה בידי. סתם בשביל להבין, מומלץ להציץ בהאחרון שהעליתי עכשיו לתבנית, בו ניתן לראות כמה זמן זה גודל. זה פשוט המון מידע.

חשבתי לתומי, שאולי כדאי להעביר את זה לתבנית יומית, שאותה יותר קל לעדכן (כשאני יודע שתוך רבע שעה אסיים עם זה), מה שיעניק באופן ממילא עדכון לא קבוע לעיתים קרובות יותר (כלומר שגם מי שיראה שזה לא מעודכן, לא יראה תאריכים מחודש חשוון, אלא יום מלא ועשיר בתוכן), או שעדיף לפי שבועות? קיצור, אני עייף ומקווה שהבנתם את השאלה. להתראות - שיחה 22:29, 24 בינואר 2015 (UTC)

שיע, אם התכוונת שנעדכן את התבנית שהנחת, צריך להסביר לנו איך עושים את זה כדי שזה יתעדכן באופן אוטומטי. 95.86.98.62 05:50, 25 בינואר 2015 (UTC)
לא היו כוונת נסתרות. אני מנסה להעתיק את התבניות שעובדות בעמוד הראשי של ויקיפדיה. בפשטות כדי שזה יעבוד אצלנו. צריך עכשיו ליצור סדרת תבניות לכל ימי השנה תבנית:ה' בשבט וכן הלאה. זה פרוייקט רציני, אולי כמה ביחד נוכל להשלים איתו בזמן ראלי. המידע נמצא כרגע בערכים ה' בשבט וכן הלאה. שיעשיחה ה' בשבט ה'תשע"ה 11:54, 25 בינואר 2015 (UTC)
אבל צריך גם להחליט איך זה יראה.
א) לא מספיק להעתיק. צריך למלא את הערכים החסרים, ויש לצערי הרבה כאלה במהלך השנה.
ב) האם אנחנו מעתיקים רק את התאריכים החב"דיים או גם את דברי ימי ההיסטוריה היהודית (לדעתי רק החב"דית)?
ג) בסדר כרונולוגי (כמו בתבנית השבועית), או מקוטלג לפי אירועים (לידה/פטירה/אירועים - כמו בערכים של התאריכים עצמם)?
ואחרי הכל, יש גם את השאלה האם בכל מקרה זה כדאי, או שבגלל שיש ימים שבהם אין מה לכתוב, או אין כמעט מה לכתוב - עדיף להשאיר את זה כתבנית שבועית? 84.94.202.226 07:28, 26 בינואר 2015 (UTC)
בנוסף להנ"ל הייתי מציע לערוך מסגרת ובתוכה ערך יומי מובחר (על דרך התיבה שהייתה התמיד בחב"ד אינפו הישן על איטצ'ה שפרינגר אלא שהוא לא השתנה אף פעם (דא"ג מכאן הערה לאלו שרוצים לערוך כתבה ופרסום וכו' שלפנ"ז על האתר להראות רצינות וכו' והעובדה שהערך שם לא השנה והשתדרג לא נתן הרגשה כזאת ולכן קודם יש להשקיע בזה - בשידורג הערכים)) זה יכול להיות לפי החגים אולי לפי הנושא בהיום יום ועוד. כמובן שבשביל זה צריך ערכים מלאים ולכן בתחילה ישתנה כל כמה ימים ובהמשך יש להגיע לכל יום ואם זה יהיה כך יהיה שייך לעשות זאת גם בחבד אינפו (וכמובן שהנושאים צריכים להיות נושאים לימודיים ולא על אישים אלא א"כ מדובר באישים החשובים ביותר רק כך זה יצור התעניינות באתר) והנעל"ד כתבתי--הנחה - שיחה 13:21, 26 בינואר 2015 (UTC)
הנחה'לה, לפני שאתה פותח במיזם חדש, בקר בדף חב"דפדיה:ערכים מובחרים, ואולי תימנע מהשקעת כוחות חסרי תועלת. אני לא רוצה לקרר, רק חבל להשקיע במיזמים גדולים במקום בתחזוקה שוטפת.
ולגוף הענין, לדעתי עדיפה תבנית שבועית, שיהיה לזה יותר סיכוי לעבוד, וגם כדי שלא יהיו ימים ריקים (כמו שציין האנונימי לעיל). אולי אפשר לחלק את העבודה שיעשו את זה בתורנות.--יוסי ג - שיחה 13:30, 26 בינואר 2015 (UTC)
יוסי לא הבנתי את הירידה שלך, בפרט שהוא מה שטענתי שצריך "לשדרג את הערכים" ואז לפרסמם ולבנתיים הערכים שבקרתי בהם די שדרגתי אולי לא הבחנת...--הנחה - שיחה 15:00, 26 בינואר 2015 (UTC)
לא ירדתי, אמרתי שחבל להשקיע זמן במיזם ערכים מומלצים - שדשדש קשות גם כשהיו כאן די הרבה משקיענים - ובמקום זה עדיף בינתיים להתמקד בעריכה[1] או במיזמים שאפתניים פחות. --יוסי ג - שיחה 17:52, 26 בינואר 2015 (UTC)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────אני לא מבין מה התועלת לעשות לפי שבועות. העבודה היא אותה עבודה, וההחלפה היומית מתבצעת אוטומטית. כוונתי שכמות הטקסט והאירועים לא תתמעט אם נרכז אותם בצורה שבועית או יומית. --שיעשיחה ט' בשבט ה'תשע"ה 10:10, 29 בינואר 2015 (UTC)

ערכים - סידורם ואירגונם

בשלב בינים בעריכה

חב"דפדיה - כאנציקלופדיה חב"דית - תפקידה הראשון הוא הגדרת והסברת ערכים (בתורת החסידות) וזו היא מטרתנו. הצלחת חבדפדיה היא בכך שאומנם תהפוך לכלי איכותי שכזה להמונים! ככל שיגדלו השימוש והמשתמשים כך תגדל ההצלחה (לפחות הכמותית) להשגת המטרה הנ"ל. מכיון שהשגת המטרה תלויה בכמות השימוש והמשתמשים, חשוב לנתח את ציפיות המשתמש שהרי בבחירתו להשתמש בחבדפדיה תלויה השגת המטרה. ניתן להגדיר את ציפיות המשתמש - בקצרה: הצלחה במשימתו, נוחות שימוש ןאף הנאה, ובהרחבה נוסיף את התכונות (משלימות ונגזרות מהראשונות): פשטות, וידידותיות .

ולכן מחד, סדר בניית/הגדרת "ערך בודד" ומאידך, סידור ואירגון סך כל הערכים (כולל הקשרים שבינהם) צריך להוביל לעמידה בציפיות המשתמש. הן (ראשית) שמדובר בכלי איכותי שיכול לספק לו הגדרה והסברה לו של ערכים בנוחות ואף בהנאה. אמשיל את המשתמש הזה לדייג אשר מטיל חכה לים. ככל שיתפוס יותר דגים - תגדל חווית הדייג ולהיפך. ולכן (כמו כל מוצר אחר שמשווק בעולם) הצלחת חבדפדיה תלויה ביכולתנו לספק לו כלי איכותי ל"דייג" ערכים.

ערכים הם השלד עליו בנויה חבדפדיה והם גם הפתחים אותם בוחר המשתמש לפתוח. סידור וארגון נכון של הערכים הוא בעל השפעה ראשונית במעלה על חווית המשתמש ולכן גם על הצלחת חבדפדיה! עקרון סידור ואירגון הערכים נגזרת מצ

להבנתי בחבדפדיה (מאחר ואני חדש) עומדים לרשותנו מס' רמות - להלן: הערך + כותרת משנית + המילים + הכותרת "ראה גם". בנוסף, החיפוש בחבדפדיה הוא "משוכלל", כאשר אכתוב בו חכמה הוא יתן לי גם ערכים המכילים את המילה חכמה (חכמה ובינה וכו'). לכן: א. יש לשקול מהוא שם הערך (עץ המוצר) שמן הראוי להגדירו כ"ערך" עצמאי. ב. באם יש ערכים משניים / נגזרים (לדוגמא:"ימי הסליחות" ביחס לערך "סליחות) ניתן להגדירם בכותרת משנית או תחת הכותרת "ראה גם". ברם, באם הערך המשני/הנגזר ראוי להגדרה נפרדת, יש לשקול להגדירו בנפרד (כאשר בכדי למנוע כפילויות בהסברים - שולחים בקישור פנימי מהערך המשני לערך הראשוני)

דוגמאות: דוגמא 1 - הערך יחוד או"א - {לדעתי) ראוי להגדיר הערך "או"א", כאשר המושג: יחוד או"א יופיע ככותרת משנית בערך או"א. כך הערך "או"א" והערך/המושג המישני "יחוד או"א" מוגדרים בקצרה ובפשטות לעומת זאת הערך "גאולה ומשיח" (ראה בדוגמא 2) אשר - לאור חשיבותו- ראוי להגדרה כערך נפרד (בנוסף לערכים "גאולה" ו"משיח"). דוגמא 2: הערך "גאולה ומשיח" הוא בעל חשיבות בפני עצמו (לדעתי) ולכן מן הראוי לקבעו כערך נפרד - כאשר הערך נבנה על הערכים גאולה ומשיח כשהם מקושרים למקורן ונוסף להם ההסבר הנוסף בלבד הנצרך לערך "גאולה ומשיח". היינו, מומלץ לערוך ולפשט הצעה זו --ד"ק - שיחה 14:29, 29 בינואר 2015 (UTC)

בלי קשר מעניין מה כוונתך שיש צורך ליצור ערך גאולה ומשיח חוץ מערך גאולה וערך משיח בפני עצמם?--הנחה - שיחה 15:08, 29 בינואר 2015 (UTC)

טקסט לא מעוצב ערכתי את הדוגמאות להבהרתן. קריטריונים לקביעת נושא כערך נפרד או כתת נושא בערך - הם: א. חשיבות ותכיפות השימוש (חסרונו- זה קריטריון סוביקטיבי. לדוגמא חשיבות הערך "חכמה ובינה" לעומת הערך "שמחה ודיצה"). ב. בכי השיג המטרות הנ"ל - פשטות, נוחות וידודתיות למשתמש (נגזר מהן גם קיצור כפי האפשר) - היינו, הערך "גאולה ומשיח" או "שמחה ודיצה" או "יחוד או"א" -אשר בנוי על ערך אחד או יותר ("גאולה" + "משיח"=2 ערכים) באם ניתן להגדיר בפשטות / בקצרה "גאולה ומשיח" כתת נושא בערך "גאולה" - דיינו! ובאם לא (היינו, שהפישוט והקיצור האפשרים של הערך "גאולה" יפגעו) - מן הראוי לקבוע "גאולה ומשיח כערך נפרד.

לכן חשוב ליצור מקבץ המלצות לעזרת הכותב (באם קיים/לא קיים), בנוסף לנושא זה נושאים כמו :ערכים - מקורות בחסידות (קישורים למפתחות ענינים בתניא/ תורה אור .. ספרי הליקוטים צ"צ ועוד.

בערכי החבדפדיה (לדוגמא, "חכמה","בינה", "חכמה ובינה") ליורה במטווח, באם יוכל "לפגוע" בכמה שיותר ערכים בזמן הקצר ביותר (או למשל לסוחר שקונה בשוק מקסימום עגלים..) - חווית המשתמש שלו תתעלה.


מה דעתכם

האם יש ענין להשקיע בערכים של מושגים כלליים ביהדות, דהיינו כל שמות האמוראים והתנאים, וכן כל מיני מושגים בסגנון, כי המצב הנתון הוא מזעזע, יש ערכים על חלק מהדברים, אבל בצורה וסגנון חלש לגמרי המעורר רחמים, ומצד שני הכל כתוב בויקיפדיה והרבה יותר טוב ממה שיגיעיו פה, ראו לדוגמא: ריש גלותא, שמואל (אמורא), ועל דרך זה עוד הרבה.--חצקל. יחי המלך המשיח! - שיחה 19:08, 8 באפריל 2015 (UTC)

לדעתי היעד הרחב של חבדפדיה אמור להיות הפצת היהדות בנוסף למטרתה הפצת המעיינות ולכן כל ערך יהודי באשר הוא אמור להיות בחבדפדיה (אלא שכמובן אין מספיק עורכים וודאי אילו יש בידך לערוך ערך כל שהוא בחבדפדיה הרי זה מצוה חשובה ביותר) ולטענתך שבויקפדיה ישנם כל הערכים התשובה לשזה הוא: שבלעומת זה יש המון שטויות רח"ל הן באתר כולו והן בגוף הערכים שהיסוד של הערך הוא כפירה ואפיקורסות ובודאי שויקפדיה לא פחות מההגדרה המפורסמת של הרבי אודות אונברסיטאות בלקוטי שיחות חלק טז פרשת נח שהיסוד לכל הלימודים שם הוא הכפירה בהשגחה וכו' וכו' ולבד הפריצות הנוראה בענייני צניעות עיין שם. ולדעתי הכותרת של חבדפדיה אמור להיות "ספר הערכים היהודי" --הנחה - שיחה 20:36, 8 באפריל 2015 (UTC)
ברור שבעיקרון 'הנחה' צודק, אבל היות שבכל מקרה רוב האנשים יחפשו ערכים כגון אלו דווקא בוויקיפדיה או במקורות מקוונים אחרים דוגמת וויקישיבה, הרי שלכאורה כדאי להשקיע את מירב המאמצים בכתיבת ושיפור הערכים הנוגעים ישירות להפצת החסידות תולדותיה ודרכיה. שונה הדבר כמובן כאשר מדובר על ערך שיש אליו התייחסות מהרבי, שאז כן כדאי להשקיע בו. להתראות - שיחה 06:05, 9 באפריל 2015 (UTC)
תכלס.. המצב הוא שבאמת לא משקיעים בערכים האלו, וזה פאדיחה רצינית, צריך באמת לעבור על כל הערכים האלה ולעשות להם עריכה בסיסית, אז קדימה חברה תפסו את המקלדות.--חצקל. יחי המלך המשיח! - שיחה 06:42, 9 באפריל 2015 (UTC)
בקשר למה שכתב 'להתראות' לכאורה טענתו גופא מחייבת השקעה רבה כי בדיוק כמו שלא יחפשו באתר זה אודות ערכים כלליים כך לא יחפשו אודות עניינים חבדייים כאן (לדוגמא: אם לא יהיה כאן באתר ערך מלא על חג הפסח ממילא לא יחפשו בו כלל מידע וממילא גם הפסדת את ההשקעה סביב ענייני החסידות שבחג לעומת זאת ככל שהערכים יהיו מלאים בכל המידע הפצת המעיינות תגדל. ופשוט!) בנוגע למה שכתבת שבכל מקרה יחפשו בויקפדיה לדעתי זה לא נכון כי זה גופא בא כתוצאה מזה זהערכים כאן רדודים ואם לאחר השקעה יהיו כאן ערכים מלאים בדרך ממילא האתר יתפרסם וכו' סה"כ הגישה באתר זה די נוח וקרוב לויקפדיה אלא שצריך בזה המון השקעה הן בתוכן והן בסגנון הלשון וכו' (ודרך אגב, אמנם הערכים בויקפדיה נראים כמלאים אמנם תוך תוכם הם רדודים ולא ממצים (תבדוק את זה בנושא שלמדת לעומקו ואתה מכיר וברוב הפעמים תראה כנ"ל)

ובנוגע לעבודה בפועל אולי היה כדאי לעשות מיזם בו בוחרים נושא וכל אחד יקח לעצמו ערך ובזמנו הפנוי יערוך אותו יוסיף בו ואיש את רעהו יעזורו.. וכך לפחות יהיה נושא שתוכל לומר עליו שהוא "מושלם"--הנחה - שיחה 08:39, 9 באפריל 2015 (UTC)

הערך התייסדות תורת החסידות

פתחתי את הערך הנ"ל לפני זמן רב, ומחמת צוק העיתים לא עלה בידי להשלימו... הנני פונה בכל לשון של בקשה למי שיוכל לתמצת בקצרה את חידושו של אדמו"ר הזקן וכו' כמפורט בדף השיחה.

תודה רבה מראש!!! • כבושה בגולה הושענאועידת ליובאוויטש 04:33, 24 ביוני 2015 (UTC)

להוסיף לכל ערך פינת התועדות

צריך לבדוק אם אפשרי להוסיף לכל ערך דף (לצד ה- 'קריאה' 'עריכה' 'הצגת היסטוריה') להתועד על הענין ולהביא סיפורים פתגמים וכו' זה מוסיף הרבה מאד! ולא שייך לכתוב הכל בגוף הערך כידוע ליודעי דת ודין, וגם דף השיחה אינו מיועד לכאלה דברים אלא יותר דיונים טכניים בין העורכים. אולי אפשר להוסיף פשוט בכל ערך בסופו כותרת כלשהי, יעני הוספה, ואז להביא.... או שזה מאבד מהאינצקלופדיות? --חצקל. יחי המלך המשיח! - שיחה 10:33, 6 ביולי 2015 (UTC)

רעיון טוב, בתנאי שלא כל הרוצה ליטול את השם ייטול. וד"ל. --Toramedia770 - שיחה 06:31, 4 בנובמבר 2015 (UTC)

מה זה בוט?

?--יחי המלך - שיחה 05:31, 12 ביולי 2015 (UTC)

בוט הוא תוכנה המבצעת שינויים בדפים שונים על פי כללים מוכתבים מראש ובאופן אוטומטי. נכתב ע"י אנשים שמבינים בזה (אני לא...). --יוסי ג - שיחה 07:48, 12 ביולי 2015 (UTC)

קצרמר

ניסיתי ליצור קצרמר לערים בגאולה ומשיח משום מה זה לא הולך מישהו רוצה לעזור לי בזה? תודה.--הנחה - שיחה 14:49, 21 ביולי 2015 (UTC)

לוח שנה בחב"ד אינפו

באתר החשוב חב"ד אינפו ישנו לוח אירועים - http://chabad.info/event/ - המציג חתונות בעיקר, לאחר בדיקה התברר שהתאריכים השונים אינם מקשרים לשום מקום - אולי אפשר לסדר שהתאריכים יהיו מקושרים לאותו תאריך בחב"דפדיה ויביא לכניסות נוספות לחב"ד פדיה. בערלה - שיחה 10:43, 24 באוגוסט 2015 (UTC)

5900

עוד 3 ערכים, מי לוקח על עצמו? לעורר את חב"דפדיה, קצת שקט פה, עוד 103 ערכים-האלף השישי, כנסו לחב:בע ונסו לכתוב משהו, בהצלחה--יחי המלך - שיחה 20:14, 17 בספטמבר 2015 (UTC)

ערכים לא מלאים (כמו של יצחק רבין לדוגמא) שעלו כאן בשביל להגיע למספר המדובר - לא שווים את עצמם. צריכים לחב"ד ולכבד את עצמנו ולהעלות רק ערכים שראויים לשמם. להתראות - שיחה 12:27, 30 באוקטובר 2015 (UTC)
כמו עוד הרבה ערכים שנכתבו כדי להשלים למספרים קודמים יותר...--הנחה - שיחה 12:38, 30 באוקטובר 2015 (UTC)
זה לא מצדיק לחזור שוב על הטעות. ואם היה סיפק בידי... למיטב זכרוני וידיעתי, בכל הניקים שכתבתי תחתיהם בעבר ובכל כתובות האיי פי, מעולם לא פירסמתי ערך שיש בו פחות מאלפיים תווים... ערך של שורה אחת זו פשוט בושה וחרפה. במחילה.-- נכתב ע"י להתראות ששכח לחתום את שמו.
אילו היה סיפק בידי... הייתי עוצר את האפשרות לכתוב דפים חדשים ורק לערוך את הישנים (ואולי הייתי סוגר כמה קטגוריות באתר גם לעריכה, בכדי שכל ההשקעה תופנה לנושאים ומושגים ביהדות שסובל מעוני מחפיר ומכתיבה דלה וכו' וכו'..)--הנחה - שיחה 20:59, 31 באוקטובר 2015 (UTC)
אם מישהו רוצה לכתוב ערך חדש מלא בתוכן - שיערב לו. אין שום סיבה להגביל אותו. ובדידי הווה עובדא. להתראות - שיחה
דווקא כוונתי הייתה לאנשים כמונו שאוהבים להשקיע בערכים, שאילו יגבילו אותנו נשקיע בערכים הקיימים עד שהערכים דירה בתחתונים ביטחון אמונה אחדות ה' אהבת ה' יש מאין יראה נשמה אדם מוחין מדות י"ג עיקרים ועוד ועוד יראו כערכים מכובדים ד. ה. (דהיינו) ערכים כערכים המומלצים שבאתר ויקיפדיה 1. מלאים תוכן... 2. כתוב בצורה אקדמאית מסודר לפסקאות מסודר ברצף הגיוני 3.קישורים פנימיים וחיצוניים 4. הקדמה ראויה לפי ההגדרות. וכו' כל זה ייעשה רק אם נשקיע ונעבור על ערכים אלו שוב ושוב..--הנחה - שיחה 13:45, 3 בנובמבר 2015 (UTC)

האם יש עוד וויקיפדיה של חב"דניקים לא משיחיסטים?

לא של אנטי, אלא של הלא מפלגתיים.

אתה מוזמן להקים. אולי זה יגרום גם לחבר'ה פה להתעורר קצת... להתראות - שיחה 12:27, 30 באוקטובר 2015 (UTC)

מה שעוד יותר חשוב זה להקים וויקיסורס חב"די. רק את הספרים כמו שהם ללא שום הוספה. כמובן שכל המראי מקומות יהיו מקושרים. בינתיים הקמתי אתר מאוד פרימיטיבי, כי אני לא יודע בדיוק מה לעשות ואין לי גם את הזמן. אבל אולי זו התחלה טובה.

האתר שלי: https://sites.google.com/site/toramedia770/home

--Toramedia770 - שיחה 06:37, 4 בנובמבר 2015 (UTC)
אני שמח לבשרך שאכן יש במרחבי הרשת ויקיפדיה "לא משיחיסטית" שתואמת לרעיונות והאידיאולוגיות שלך, שם תוכל לנצל את כישוריך ככל שתחפוץ. זה הקישור: goo.gl/E4LDWJ
באותה פלטפורמה אתה יכול גם לתרום בשכתוב ספרי חב"ד, בקישור הבא: goo.gl/316qiO
בהצלחה!--67.86.244.201 07:55, 6 בנובמבר 2015 (UTC)
ממש "תואמות".. עיין שיחת פרשת נח חלק טו..--הנחה - שיחה 09:38, 6 בנובמבר 2015 (UTC)
אני מריח שמשתמש:Toramedia770 הוא 'בובת קש' שלך (או אתה שלו), ואתה יודע בדיוק מהי האידיאולוגיה שלו--67.86.244.201 05:08, 11 בנובמבר 2015 (UTC)
:: הפניתה אותי לוויקיפידיה. את זה ידעתי. אבל אני מחפש וויקיפידה חרדית-חב"דית. כי בוויקי זה רשות הרבים. --Toramedia770 - שיחה 05:50, 11 בנובמבר 2015 (UTC)
למשתמש הרשום שמפחד להזדהות.. אתה חוקר 'נפלא'!.. כל זמן שמשתמש 770 לא כותב שטויות לא איכפת לי שתחשוב כך (למרות שאיני מוצא בכתיבתו מכנה משותף לתרומתי).--הנחה - שיחה 14:45, 11 בנובמבר 2015 (UTC)

עריכה על "צורת הדף"

מדוע לא העתיקו עדיין את האפשרות לערוך על צורת הדף" כבוויקיפדיה?

וכמו כן, ראיתי שיש שם אפשרות שכשמתחילים לעשות לינק הוא נותן מיד את כל הערכים הקיימים. וכן כאשר עושים תבנית. 47.21.53.50 05:20, 21 בדצמבר 2015 (UTC)

אפשרי למשתמשים רשומים. להתראות - שיחה 10:52, 21 בדצמבר 2015 (UTC)
למיטב ידיעתי שתי האפשרויות אינם קיימים כלל.--הנחה - שיחה 13:08, 21 בדצמבר 2015 (UTC)
צריך להתקין, אבל זה אפשרי. אני התקנתי את אפשרות ההשלמה של תבניות וערכים מקושרים וזה עובד מצויין. לא זוכר כבר איך עושים את זה ואפשר לשאול את שייע. להתראות - שיחה 13:41, 21 בדצמבר 2015 (UTC)
תגובה מאוחרת, השלמה אוטומטית אפשרית למשתמשים רשומים, להיכנס לחשבון, ולאחמ"כ להכנס ל'העדפות' וללשונית 'גאדג'טים'. לינק ישיר. לסמן את התיבה שליד האפשרות ' השלמה אוטומטית'. לגבי עריכה על 'צורת הדף', כשנמצא מתכנת שיואל לטפל בחב"דפדיה:פיתוח התשתית גם זה יגיע בעז"ה. --שיעשיחה כ"ג בטבת ה'תשע"ו 23:14, 4 בינואר 2016 (UTC)

חישוב מסלול מחדש...

ב"ה אנו עומדים על סף ה6,000 ערכים בחב"דפדיה, אך נראה לי שכעת, רגע לפני השקת ערך זה, צריך לעצור ולתת מבט לאחור:

אנו עומדים עם עשרות! ערכים חסרים הלקויים בחסרון מידע בסיסי. הפורטל המרכזי והפעיל ביותר בחב"דפדיה הוא: פורטל אישים... אבל פורטל:תורת החסידות עומד בשיממונו, "מטרתנו היא הפצת תורת חסידות חב"ד"? האמנם?!!

כמו כן חסרים ערכים בסיסיים בגאולה ומשיח, והאם אכן אנו מוכנים לשעוט הלאה מ"תוך דגש על ענייני גאולה ומשיח" ולפרסם
שגיאות פרמטריות בתבנית:מונחון

לא נמצא templatedata תקין
בכל העולם שהגענו לערך ה6,000, כאשר רוב הערכים אינם ראויים לעלות על שולחן מלכים?!!

צריך לעבור מחדש על הערכים הללו, להחליט מה ראוי לערך ומה לא, אלו ערכים ראויים להתקיים במתכונתם ואלו להשתנות ולהתהוות למהות אחת עם ערכים דומים, שיתכן ששם הם ימלאו את תפקידם באופן היותר ראוי.

אלו המעונינים להצטרף למיזם זה יודיעו על כך, ובעז"ה בימים הקרובים יפתח דף מיזם.... • כבושה בגולה הושענאועידת ליובאוויטש 10:11, 22 בדצמבר 2015 (UTC)

דברים כדרבנות, אך בהתחשב במשאבי האנוש העומדים לרשותנו - כל אחד תורם במה שנוח לו וקצת קשה 'לכוון' בכח את העורכים למקומות שאנחנו רוצים. מה שיהיה הכי יעיל לכאורה הוא יצירת דף בו ירוכזו כל הערכים שצריכים 'כתיבה מחדש' (בדומה לדף 'בקשת ערכים', ומי שיחפש במה להשקיע, תהיה לו הכוונה. להתראות - שיחה 11:00, 22 בדצמבר 2015 (UTC)
גם אני מסכים עם הנ"ל (ראה פיסקה 5900 לעיל) אכן גם מה שכתב 'להתראות' נכון. ראו שם לעיל שאכן ציינתי להרבה מהם.--הנחה - שיחה 11:46, 22 בדצמבר 2015 (UTC)
למסקנה, נראה שכל המשתתפים הפעילים מסכימים!!!   .
אכן אי אפשר לדרוש בכח, אבל צריך שכל אחד יתרום את עצמו...• כבושה בגולה הושענאועידת ליובאוויטש 22:01, 22 בדצמבר 2015 (UTC)
אולי אפשר לעשות פרויקט תקופתי, בו נתעסק בערכים סביב נושא אחיד. כמו לדוגמא שבתקופה הקרובה 'נתלבש' על ערכים סביב חודש אדר, פורים, מגילת אסתר, מרדכי וכו'--הנחה - שיחה 10:12, 23 בדצמבר 2015 (UTC)

אולימפיאדה

הערוך אולימפיאדה כבר הרבה זמן שאינו נמצא בשום קטגוריה, יש למישהו רעיון לאיזה קטגוריה ערך זה מתאים..--די העכסטע צייט - שיחה 21:14, 2 בינואר 2016 (UTC)

לכאורה - [[קטגוריה:מושגים כלליים]]. • מתעקשיםועידת ליובאוויטש 00:12, 3 בינואר 2016 (UTC)

טופל. --שיעשיחה כ"ג בטבת ה'תשע"ו 23:10, 4 בינואר 2016 (UTC)

אפליקציה

מה דעת המנהלים וכו', על פיתוח אפליקציה לאתר, כמה אנשים אמרו לי שאין להם דפדפן בעיקרון, אבל אם היה אפ' הם היו משתמשים בה..• מתעקשיםועידת ליובאוויטש 03:31, 3 בינואר 2016 (UTC)

הרעיון מצוין. הבעיה היא העלות... חשבתי לגייס תרומות, יצרתי קשר עם כמה מפתחים. הבעיה שאין תקציב לאתר ודבר כזה עולה מינימום 10,000 ש"ח (וזה עוד נחשב מחיר זול, ביחס לשוק האפליקציות). כששמעתי את זה ירדתי מהרעיון... כידוע האתר הזה מופעל בהתנדבות, ואת השרתים ממן חב"דאינפו כך שאין לנו תקציב שוטף. --שיעשיחה כ"ג בטבת ה'תשע"ו 23:09, 4 בינואר 2016 (UTC)

שאלה מאוד מציקה

הערך העיקרי והחשוב מכל - הרבי - זכה נכון לשעת כתיבת השורות ל-528,972 צפיות. לו נניח שמתוכם היו רק 10% מחוץ לחב"ד (כנראה יותר), מדובר בלמעלה מחמישים אלף יהודים. אפשר לשער שמתוכם אלפים רבים לא כ"כ הבינו (בלשון המעטה) מדוע מופיע התואר "שליט"א" בכותרת הערך... (ומי יודע אם לא נכנסו לחב"דפדיה רק בשביל למצוא את התשובה לתמיהה זו).

בפועל, לאחר חיפוש הכי מקיף הערכים שאמורים להסביר למתפלא את התמיהה הנ"ל הם: חיים נצחיים במלך המשיח ונכסה וחוזר ונגלה. כבר במבט ראשון ברור שאין בערכים האלו כדי להסביר את הנושא, אפילו לא חלקית... הדבר היחיד שעלול לספק את המתפלא הוא - אם ייכנס לערך חי וקיים (קובץ), יכנס לקישור המופיע בו, ויהיה לו כח לקרוא את ההסברים הארוכים והמפורטים.

האם לא הגיע הזמן לכתוב ערך מלא ויסודי שיסביר את האמונה ברבי שליט"א מהשורש - היינו לא ע"פ רמזים גימטריאות ופשטלאך, אלא ע"פ מהותו של נשיא הדור, נבואת הגאולה שלא שייך בה שינוי והחידוש של דורנו (בערך ע"פ השיעור הידוע של חלוי"צ). מה דעתכם? קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד 11:46, 29 בינואר 2016 (UTC)

  בעד חזק צריך להסביר לעולם למה "וואס פאר גנזי מרומים"!!!• מתעקשיםועידת ליובאוויטש 00:19, 31 בינואר 2016 (UTC)
חב"דפדים יקרים, מה לכם כי נאלמתם דום?! הנושא רציני מידי מכדי לעבור בשתיקה, וגם רציני מידי מכדי שאוכל לטפל בו לבד... מצפה לדעותיכם החשובות! קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד 12:24, 5 בפברואר 2016 (UTC)
גם אני 'בעד חזק' אך מה שנחוץ כאן הוא לא דיבור והבעת דיעות אלא בעיקר כתיבה בפועל, ואני לצערי ולשמחתי מנצל את הזמן המועט שאני זוכה להיות בחב"דפדיה בעיקר לתחזוקה שוטפת. מעקב אחרי תקלות וכדו' מעקב אחרי אנונימיים וכו'. --שיעשיחה ה' באדר ב' ה'תשע"ו 23:35, 15 במרץ 2016 (UTC)

בוט

אם מישהו רוצה שאבצע בשבילו החלפה אוטומטית עבור איזה מילה אשר לא קיים חשש לתקלות על ידי ההחלפה, הוא מוזמן להציעה כאן. --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ל' בשבט ה'תשע"ו, למניינם 15:13, 9 בפברואר 2016 (UTC)

ניגוני ר' הלל

מתבקש וראוי לאחד את כל הערכים הכפולים שבדף ניגון לר' הלל מפאריטש (פירושונים) (כפי שעשה ידידנו משתמש:כתית למאור בערכי ניגון לשבת ויום טוב), כך שיהיה ערך אחד ובו רשימת הניגונים וקישור לשמיעת כל אחד מהם; אך דא עקא שבכל א' מהם ישנה תמונה ובה תווי הניגון, ואין מקום בערך אחד לכל התמונות של 8-7 ניגונים. אשמח לשמוע דעת הקהילה שליט"א בנדון, ומה טוב בהקדם - על מנת שלא נגיע לערך ה-6,000 ואח"כ נרד ממנו בחזרה ל-5,000... יישר כח, • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד 04:58, 15 בפברואר 2016 (UTC)

  בעד, אני רציתי לאחד אותם ולמחוק את התמונות, אך לא רציתי לעשות כך על דעת עצמי. אך כעת, כשידידי המשוגע פנה לדבר, הריני להביע דעתי..• מתעקשיםועידת ליובאוויטש 05:34, 15 בפברואר 2016 (UTC)

 נגד --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ו' באדר א' ה'תשע"ו, למניינם 06:28, 15 בפברואר 2016 (UTC)

הסבר, פרט נמק...• מתעקשיםועידת ליובאוויטש 06:35, 15 בפברואר 2016 (UTC)
פשוט תעשה גלריה של תמונות לא גדולות בסוף הערך. מי שזה מעניין אותו - יפתח את התמונות.--יוסי ג - שיחה 21:51, 15 בפברואר 2016 (UTC)
רעיון מצויין. א"כ איני מתנגד. --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ז' באדר א' ה'תשע"ו, למניינם 18:08, 16 בפברואר 2016 (UTC)

  בוצע  •  מתעקשים  •  ועידת ליובאוויטש 18:33, 16 בפברואר 2016 (UTC)

קטגוריה:חוזרים

האם צריך לכתוב קטגוריה אחת של חוזרים ובנפרד על חברי הוועדים, או שלהכניס את הקטגוריות של חברי הוועדים לקטגוריה של החוזרים?  •  מתעקשים  •  ועידת ליובאוויטש 00:40, 24 בפברואר 2016 (UTC)

לדעתי צריך להכניס רק את החוזרים ומניחים (ולשנות את הכותרת ל'חוזרים ומניחים'). לא נראה לי שנוגע מי הדפיס (דוגמת זלמן חנין). להתראות - שיחה 09:03, 24 בפברואר 2016 (UTC)
זה כן נוגע, כי נכלל בקטגוריה של חברי מוסדות בשכונה.  •  מתעקשים  •  ועידת ליובאוויטש 18:42, 24 בפברואר 2016 (UTC)
חשבתי שאתה מתכוון על השמות שיוכללו בתבנית של תורת הרבי. להתראות - שיחה 13:40, 25 בפברואר 2016 (UTC)
אני מתכוון למי שהוא גם חוזר וגם היה בלה"ק, האם זה מכליל אותו בשתי הקטגוריות, או שהקטגוריה של לה"ק תיכנס גם לקטגוריה של החוזרים? •  מתעקשים  •  ועידת ליובאוויטש 16:38, 25 בפברואר 2016 (UTC)
לפלא השאלה, הרי לא כל חברי הוועדים היו חוזרים ולא כל החוזרים היו חברי אותו ועד, אז איך תכניס הכל לאותה קטגוריה? --יוסי ג - שיחה 20:08, 25 בפברואר 2016 (UTC)

נישא לרעייתו

מכיון שהניסוח הזה לא יהודי וממש לא נכון (איש נושא, אשה היא נשואה) בכוונתי לשנות הכל באופן אוטומטי לניסוח יהודי. "נשא את רעייתו" (כמו שכבר עורר על כך משתמש:דור השביעי.) למישהו יש התנגדות או ניסוח שונה? --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ט"ו באדר ב' ה'תשע"ו, למניינם 18:37, 25 במרץ 2016 (UTC)

המומחה ללשון הוא שיע, ואין לשנות מבלי להתייעץ עמו. תמהני על משתמש הדור השביעי שהחל לשנות באופן שרירותי בלי לפתוח דיון. לענ"ד הניסוח המוצע לא טוב היות שהוא לא מקובל. אפשר 'התחתן עם רעייתו' או 'התקיימה חתונתו עם מרת' וכדומה. להתראות - שיחה 19:02, 26 במרץ 2016 (UTC)
הבעיה ב'נישא ל' ברורה. מה החלופה הכדאית כדאי לשקול בכובד ראש. שלום נראה לי שכדאי להמתין יום יומיים, ולאפשר לעוד עורכים להביע דעתם בנוגע לחלופה הראויה ביותר. --שיעשיחה י"ז באדר ב' ה'תשע"ו 01:40, 27 במרץ 2016 (UTC)
ואולי צריך להיות "ויסב בת זוגיה מדבית משפחת..."   .. •  מתעקשים  •  ועידת ליובאוויטש 01:52, 27 במרץ 2016 (UTC)
וודאי שנמתין עד לקבל דעות חברי קהילתנו הק' דק"ק דפה. לענ"ד, גם אם הניסוח אינו מקובל בעברית, הרי זה דווקא בגלל שמייסדיה של השפה הזאת (ראו דעת רבותינו נשיאינו בערך עברית על שפה "מוזרה" זו) לא ממש ראו את דרך התורה כנר לרגליהם. בעולם הגויי, (וכידוע שבסט"א הנקבה היא מעל הזכר), יש מספר התייחסויות לנישואין: 1. האשה שולטת על הבעל (לפי זה מתאים הניסוח נישא לרעייתו), 2. הנישואין הם הסכם בה הבעל והאשה הם שוים זה לזה (לפי זה מתאים הניסוח התחתן עם רעייתו) 3. הבעל הוא עבד של האשה (לפי זה מתאים הניסוח שלא נכתב כאן, מכר את עצמו לעבד עולם לאשתו   ). הניסוח היחיד שמתאים לפי דעת תורתינו הקדושה, היא ניסוח שבו יהיה ברור כי הבעל נושא את האשה, הוא לא נישא אליה ולא שותף עמה לחיי הנישואין. כל הביטויים האלו הם ביטויים מוטעים לחלוטין. חב"דפדיה אינה ויקיפדיה, ולכן הערך העליון הוא דעת תורתינו הק' והערך השני הוא שיהיה לשון מקובלת (לכן המילה חב"ד קודמת למילה פדיה). --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"ז באדר ב' ה'תשע"ו, למניינם 02:53, 27 במרץ 2016 (UTC)

אפשרויות ניסוח

כיצד לנסח את המשפט הביוגרפי הנפוץ המתאר את את נישואיו של האדם, נא לחתום תחת האפשרות שנראית לכם, או להוסיף חדשה ולאחמ"כ שלום יבצע ההחלפה

נשא את רעייתו

  1. מבין שלושת האפשרויות, זו הכי נראית. כך נכתב[2] גם בשלשלת היחס - 'נשא את' - אצל הרבי שליט"א וחלק מהרביים (בשלושה הראשונים, כתוב רק את שנת החתונה). הקהל - שיחה 06:40, 27 במרץ 2016 (UTC)
  2. כפי שנימקתי בהרחבה. --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"ז באדר ב' ה'תשע"ו, למניינם 08:24, 27 במרץ 2016 (UTC)
  3. אין אחר המלך כלום. כמובן שבאם יש לנו שם אז כותבים את השם של הרעיה, ללא המילה 'רעייתו' כפי שמופיע במקור ששלום שהנחה הביא (יש"כ לך), "נשא את בת כ"ק אדמו"ר הריי"צ -הרבנית חיה מושקא ע"ה". שיעשיחה י"ח באדר ב' ה'תשע"ו 22:03, 28 במרץ 2016 (UTC)
לא שלום הביא את המקור, אלא הקהל ותודה לו. --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"ח באדר ב' ה'תשע"ו, למניינם 23:25, 28 במרץ 2016 (UTC)
אני בעד ללכת אחר דברי המלך, אבל כללי החבדפדי' אומרים שיש להתנסח בעברית המודרנית הטריפה והאסורה, שאין מקומה כמובן בספרי הרבי שליט"א. אם כן יש לשנות את המדיניות ולהפוך את חבדפדי' ללקוטי שיחות.. מה גם ששלשלת היחס נסובה על שבעת נשיאי חב"ד ותו לא. ואם כן בכל מקום הנשיא הוא הנושא (תרתי משמע) והלשון סבה סביבו. -- דָּרַךְ כּוֹכָבשיחה • כ"א באדר ב' ה'תשע"ו, 17:35 • יחי המלך המשיח!
העיקרון ללכת אחרי השפה העברית, היא רק באופן כללי, אבל לא כאשר כלל מסויים בשפה מתנכר ביודעין ובמכוון לתורה הקדושה, והוא סיבת קיומו. אחרי הכל, עברית היא האמצעי ולא המטרה. לענייננו, בכל הספרות היהדות לא תמצא לעולם "נישא עמה". לעולם. רק "נשאה". (נישאו זה משהו אחר לגמרי ודו"ק). --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"א באדר ב' ה'תשע"ו, למניינם 17:46, 31 במרץ 2016 (UTC)
הכלל העברי המתנכר, הוא לכתוב נישא ל.. והוא זה שנוסד על בסיס היפך התורה. ולא הוגן להאשימני בהיצמדות לכלל זה כאשר הבעתי במפורש את דעתי למטה.
מה שרציתי לומר פה הוא שהטענה "אין אחר דברי המלך כלום" ושבספרי היהדות הקדמונים לא נמצאו מילים אלו, אינם נוגעים לדילמה העומדת בפנינו: כיצד לנסח, בכפוף לסגנון העברי המודרני, משפט שמנוסח במקורו העברי בצורה לא נכונה, ואנו רוצים לנסחו מחדש תוך היצמדות להשקפה תורנית מחד וסגנון עדכני מאידך.
נ.ב. לצורך הענין ערכתי חיפוש קצר, ועלה בידי הנוסח "שנתחתן שלמה לבת פרעה", המופיע ברש"י דה"י ב טו יט, ובשהש"ר א ד. -- דָּרַךְ כּוֹכָבשיחה • כ"ב באדר ב' ה'תשע"ו, 12:52 • יחי המלך המשיח!

בנוגע לחילוק אם מופיע שם רעייתו או לא, יש לציין שבשושלת היחס כאשר לא מופיעה זהות הרעי', גם לא כתוב 'נשא את' אלא 'חתונתו'. -- דָּרַךְ כּוֹכָבשיחה • כ"ב באדר ב' ה'תשע"ו, 12:55 • יחי המלך המשיח!

לגבי הכלל שאנו כותבים בעברית. להבנתי, 'נשא את' הוא מינוח תקני לחלוטין, וגם מובן בקלות לכל דובר השפה המודרנית. והשלכתו כאן, ההבדל בין 'נשא את' לבין 'נישא ל' הוא הבדל השקפתי וכאן ברור שאיננו מביאים את התורה לעם אלא את העם אל התורה--שיעשיחה כ"ד באדר ב' ה'תשע"ו 00:37, 3 באפריל 2016 (UTC).
לגבי מקרה שבו לא נכתב שם הרעיה, ברשותך אעתיק הדיון לפסקה נפרדת. --שיעשיחה כ"ד באדר ב' ה'תשע"ו 01:13, 3 באפריל 2016 (UTC)

4. שיע - שכנעתני. --יוסי ג - שיחה 19:10, 30 במרץ 2016 (UTC)

התחתן עם רעייתו

  1. חלקית. צריך לבדוק אם שייך לכתוב 'נישא עם', שזה יותר מכבד. ואין בכך כל בעי' מאחר שגם הגבר נישא ונעשה 'נשוי'. וכך גם מובא כמ"פ במשנה ("עד שלא נישאו") -- דָּרַךְ כּוֹכָבשיחה • י"ז באדר ב' ה'תשע"ו, 10:29 • יחי המלך המשיח!
מה הכוונה יותר מכבד? אתה דואג למעמד האשה? אגב, דווקא הבאת ראיה יפה מאוד. התשובה היא לכאורה כי קיים חילוק בין קידושין שהבעל עושה, (הקידושין הם קנין והבעל הוא הקונה את אשתו) לבין נישואין (שהם מציאות, והמציאות היא שהבעל נעשה נשוי כשם שהאשה נעשית נשואה). וצ"ע מלשון הרבי שהובא לעיל. עכ"פ הלשון התחתן (שקאי על קידושין) עם רעייתו הוא וודאי שגוי, ואילו הלשון "נישא עם רעייתו" פחות שגוי אם בכלל וצ"ע --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"ז באדר ב' ה'תשע"ו, למניינם 23:31, 27 במרץ 2016 (UTC)
לא דייקתי את מי זה מכבד. בסה"כ התכוונתי לומר שהנוסח 'נישא' לדעתי יותר מכובד ורשמי מאשר 'התחתן'. היות שגם אתה מסכים, באם שייע (המומחה ללשון..) יאשר את תקינות צירוף זה, יש לשנות את הכותרת כאן. -- דָּרַךְ כּוֹכָבשיחה • י"ח באדר ב' ה'תשע"ו, 12:01 • יחי המלך המשיח!
בהזדמנות זו, ובלי קשר לדיון גופא, אני מוחה באופן רשמי, על הכתרתי הלא רשמית ל'מומחה ללשון'   . ב"ה יש לנו כמה וכמה עורכים מוכשרים ומומחים. ולמרות האייקון אני מתכוון ברצינות   . --שיעשיחה י"ח באדר ב' ה'תשע"ו 22:13, 28 במרץ 2016 (UTC)
ציטוטים מתוך אגרות קודש של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א שנכתבו לדוברי עברית:

משך זמן הכירה אברך . . שבפירוש אומר שרק לאחרי שיתחתן עמה

ו'תשנ

אשר רבים בקשו להתחתן אתה, ולעת עתה לא בא לפועל.

ה'תקכז

-- נכתב ע"י ד. שטרן ששכח לחתום את שמו.

התקיימה חתונתו עם מרת

נשא לאישה את

נשא למרת

הערות שוליים

  1. ולא אמרתי שאתה לא עורך, אבל מיזם ערכים מובחרים שאב בזמנו המון זמן וכוחות נצרכים.
  2. שלשלת היחס באתר אוצר החכמה.

זכויות יוצרים

שלום. אני אורח באתר. רציתי לשאול: האם יש זכויות היוצרים על הניגונים שבאתר? אם ניגון עלה לאתר - אני יכול להוריד אותו ולשמוע אותו (בשימוש פרטי)? מקווה שזה המקום הנכון לשאול. תודה. 213.151.62.187 20:25, 28 במרץ 2016 (UTC)

שלום וברכה, באופן תיאורטי, כל חומר שמועלה לאתר אמור להיות חופשי לשימוש לא מסחרי, בפועל יתכן שאדם יעלה לאתר ניגון שיש עליו זכויות יוצרים, והיוצר אינו מתיר להשתמש בו. זאת היות שהמנטרים שלנו לא מספיק ממוקדים בבדיקת מולטימדיה שמועלית לאתר, ויותר בתוכן הכתוב שבו. --שיעשיחה י"ח באדר ב' ה'תשע"ו 22:15, 28 במרץ 2016 (UTC)
אז בפועל - מה אתה מציע? איך אני יכול לדעת אם אני יכול לשמוע או להוריד ניגון כזה או אחר? 213.151.62.187 18:05, 29 במרץ 2016 (UTC)
עליך לברר על כל ניגון כשלעצמו. בדף השיחה וכדו'. בכל אופן זכור שאיננו אתר מדיה, ועיקר ההתמקדות שלנו היא במילים ובכתיבה, שהן כן מותרות להעתקה, תוך ציון המקור. --שיעשיחה כ"ד באדר ב' ה'תשע"ו 00:39, 3 באפריל 2016 (UTC)

תמונות

אם זה לא חורג מההגבלות האמורות בשיחה:ארגון פנסאים, אני חושב שכדאי לנסות לקבל רשות מהאתרים ה(לא) חבדיים col.org.il וshturem.net, להשתמש בתמונות שלהם, ובכלל צריך שיהיה מישהו שיתעסק בתמונות לערכים..  •  מתעקשים  •  ועידת ליובאוויטש 22:37, 31 במרץ 2016 (UTC)

א. אלו הגבלות נאמרו בשיחה הנ"ל בקשר לתמונות? ב. יש לחשוש שכאשר יווצר קשר עם הנהלת האתרים הנ"ל, הם ידרשו גם להסיר את כל התמונות הקיימות כבר. ולכן מוטב לשמור על ה'סטטוס קוו' שמה שמוכרח מביאים בלי לעורר תשומת לב.. -- דָּרַךְ כּוֹכָבשיחה • כ"א באדר ב' ה'תשע"ו, 22:50 • יחי המלך המשיח!
א. לא בקשר לתמונות, אלא בקשר להזכרת המוסד.. ב. אינני יודע כמה יש מהם (כלומר, אני חושב שאחוז התמונות שהועתקו מהם הינו אפסי), ובמיוחד, אינני חושב שלסי.או.אל. תהיה התנגדות.. 47.21.53.50 03:03, 1 באפריל 2016 (UTC)

עריכה

אני עכשיו בדקתי איזה משהו על אתר התועבה ויקיפדיה, ומצאתי שיש שם עזרי עריכה מאוד טובים, ואקווה שמפעילי המערכת היקרים יזדרזו לייבא זאת, במידת האפשר. תודה מראש!! •  מתעקשים  •  ועידת ליובאוויטש 05:30, 1 באפריל 2016 (UTC)