שיחה:אגרות קודש (אדמו"ר שליט"א)

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

דיון

במבוא לכרך י"ב עמודים 16-18נמצא ביאור בדרך אפשר לסיבה שהרבי ביקש להוציא את כרכי האיגרות קודש. נקודת הענין: כמו שאדה"ז הוציא תניא - כל התשובות לכל השאלות -, עקב מיעוט הזמן ליחידות פרטית עם כל אחד, כך גם הרבי ציוה להוציא איגרות שבהם התשובות לשאלות.

כמדומני שזה הוגה ע"י אד"ש, וכדאי להעתיק.

להדגיש שהרבי יזם את הסידרה, ובכרך העשירי בירר למה לא עושים חגיגה גדולה, ובאמת נעשתה אז חגיגה.

יש לציין שבסדרת הליקוטי שיחות נדפסו גם מכתבים שאינם תורניים כגון: ענייני חינוך , רפואה ועוד רבים.

בכרך כ' יש גם מפתח כללי.

זה לא הוגה ע"י הרבי אבל בהחלט הרבי ידע מכל הנכתב שם. ראה "עבודת הקודש" של בערל לוין. --חיים נהר (שיחה) 16:13, 13 יולי 2007 (EDT)

סליחה, בטעות שיחזרתי את השינוי. תוקן. --חיים נהר (שיחה) 20:01, 12 אוגוסט 2007 (EDT)

מידע

התחלתי להכניס חומר, אבל לא הסתדר לי, אבל חייבים להכניס עוד פרטים, לפני מה שסימפסון מספר, יש לך אינפורמציה לא נכונה בקשר לאיגרות. אתם כתבתם "תרומה גדולה נתקבלה מאוסף הועד להפצת שיחות, ובנוסף נתקבלו מכתבים גם מאנשים פרטיים." והוא מספר "בחורף תשמ"ז פנה אלי הרה"ח ר' זלמן חאנין, מנהל וועד להפצת שיחות, ושאל אם יוכל לקבל העתקים מאגרותיו של הרבי, על מנת להדפיסם בהוספות ללקוטי שיחות" שמישהו יטפל בזה. [לינק לכתבה]http://chabad.info/bm/index.php?magazine=bm_&status=goto_id&id=3031

חסר פה על האגרות באנגלית, גם של האוצר (חמישה ככרים אני חושב) וגם של ניסן מיענדל.

איך נבחרו האגרות

הרבי פתח בעצמו כל מכתב ששלחו אליו, ולאחר שהרבי כתב את המענה לכל אחד, העביר למזכיר שלום מענדל סימפסון חלק מהמענות לתקתוק. לאחר שסיים לתקתק, העביר לרבי את המכתבים המוכנים, והרבי היה עובר, מוסיף ומתקן, ופעמים רבות העביר לו שוב את המכתב לתקתוק חוזר, וכאשר המכתב היה מוכן הרבי חתם עליו.

את המכתבים שהרבי הכתיב למזכירים הרב משה לייב רודשטיין והרב ניסן מינדל, הם היו מתקתקים, ואחר-כך עבר הרבי על המכתבים. פעמים רבות הוסיף הרבי בכתב-ידו הק' על המכתב המתוקתק, וכאשר היו הוספות גדולות, היו מתקתקים את המכתב מחדש, ושוב מעבירים לרבי לחתימה.

בדרך כלל המכתבים תוקתקו בשלושה העתקים, כאשר המכתב המקורי והעתקו מועברים לרבי. המקורי על מנת לשלוח לנמען, וההעתק על מנת להעבירו לארכיון המכתבים של הרבי. במקרים בהם הוסיף הרבי בכתב ידו הק' על המכתב, דאג הרבי לציין את אותן הוספות גם בההעתק שנשמר לארכיון המזכירות. בתום התיקונים, מסר הרבי את שני ההעתקים - האחד לשלוח לנמען, והשני להעביר לארכיון הרבי. ההעתק השלישי, שבו לא נכנסו התיקונים וההוספות של הרבי, נשאר במזכירות.

את הארכיון של הרבי מאז השנים הראשונות זכה לנהל המזכיר שלום מענדל סימפסון . במסגרת עבודתו, לאחר שהמכתבים היו נשלחים מהרבי, היה מעביר עותק אחד לארכיון, והשקיע עבודה רבה בסידור הארכיון.

בחורף תשמ"ז ר' זלמן חאנין, מנהל וועד להפצת שיחות, ושאל אם יוכל לקבל העתקים מאגרותיו של הרבי, על מנת להדפיסם בהוספות ללקוטי שיחות. עד אז השתמשו חברי הועד באוספים פרטיים, אבל כנראה שאלה אזלו, ומכיוון שכבר היה נהוג להכניס בהוספות ללקוטי שיחות מכתבים השייכים לפרשת השבוע, שאל הרב חאנין אם יוכל לקבל מכתבים מארכיון הרבי.

אמרתי לו שאין לי רשות להוציא מכתבים מהארכיון, אבל אשאל על כך את הרבי. תשובתו של הרבי הייתה: אדרבא, אם יש משהו בארכיון, תראה לי במה מדובר. הלכתי לארכיון והוצאתי תיק אחד לדוגמא. היה זה תיק המכתבים של שנת תשי"ח. כאשר הבאתי את התיק לרבי, הרבי היה שבע רצון מהסדר שנשמר בארכיון, ומאחר וראה כי יש מספיק חומר לסדרת ספרים, הורה להעביר את החומר להרה"ח ר' שלום דובער לוין, מי שעסק עד אז בהוצאת סדרת אגרות הקודש של רבותינו נשיאינו, על מנת שיתחיל להדפיס את סדרת האגרות של הרבי (בתחילה ערך לבדו את הסדרה, ומאז תשנ"ב צירף אותך לעבודת העריכה).


האם היו הוראות מיוחדות מהרבי, בקשר למכתבים שאפשר למסור לדפוס?

כן. לפני מסירת המכתבים לעורכי סדרת האגרות, הורה לי הרבי שלא למסור לפירסום מכתבים בעניינים פרטיים, וגם אלה שאינם עוסקים בדברים פרטיים - לוודא במאה אחוז שפירסום המכתב לא יפגע בכבודו של אף אחד. הרבי הורה לי לקחת לעבודה זו עוד אנשים בעלי סוד, על מנת שהעבודה תתקדם במהירות האפשרית.

עברנו על המכתבים שבארכיון, ומיינו אותם לפי הוראות שקיבלתי מהרבי. כאשר הצטברה חבילה מסודרת, העברתי את המכתבים לעיונו של הרבי, ולאחר שהרבי אישר את פרסומם, הם הועברו לידי עורך הסדרה.

עם הזמן הצטברה אצלי חבילת מכתבים שהסתפקתי לגביהם האם למסור לפרסום או לא. הכנסתי את החבילה לרבי, ושאלתי מה לעשות עם מכתבים אלו. תשובתו של הרבי הייתה: שב ואל תעשה עדיף. אם יש לך ספק - אל תדפיס. זה היה למעשה הקו לפיו נדפסו האגרות, ובסופו של דבר, למרות שבמהלך השנים נדפסו בסדרת אגרות הקודש יותר מעשר אלף מכתבים של הרבי, הרי יש ריבוי מכתבים שלא נדפסו.

הרבי מאוד מיהר בהוצאת הסדרה. בכל פעם שהכנסתי חבילת מכתבים, הודה הרבי על הזריזות, ושאל מתי אכניס את חבילת המכתבים הבאה?


האם היו ביטויים מיוחדים מהרבי לאחר שנדפסו כרכי אגרות הקודש?

כן. פעם שאל אותי הרבי "אויב מ'קאכט זיך אין די אגרות" [= האם עוסקים בלהט בלימוד האגרות]? אמרתי ששמעתי מבני, שלמד באותה עת בישיבה במוריסטאון, שהבחורים שם קבעו סדר לימוד ב'אגרות קודש'. אמר לי הרבי: "בחורים? בחורים פררשטיי איך! אבער וואס טוט זיך מיט יונגעלייט?" [= בחורים, אני מבין! אבל מה קורה עם האברכים?].

בתורתו של הרבי בכלל, ובאגרות קודש בפרט, רואים את ה"אנא נפשי כתבית יהבית", איך שהרבי הכניס בזה את כל עצמותו. לאחר ג' תמוז, קיבלו אגרות הקודש משמעות עמוקה של קשר נפלא בין הרבי לאנשי הדור, וזוהי אחת הדרכים שבאמצעותן ממשיך הרבי להורות ולברך את כל הפונים אליו.


עד עתה נדפסו כ"ח כרכים בסדרת אגרות הקודש - הכוללים את האגרות שכתב הרבה עד שנת תשל"ה - אולם כולם בשפת האידיש ובלשון הקודש. ידוע הרי שהרבי כתב גם אלפי מכתבים בשפה האנגלית. מדוע לא מדפיסים אותם בסדרת האגרות קודש?

כאשר התחלנו להדפיס את סדרת האגרות, חשבתי על הרעיון להוציא את אלפי המכתבים שכתב הרבי בשפה האנגלית, כסדרה נפרדת. מכתבים אלו נמצאים בארכיון הרבי. העליתי את הרעיון לפני הרבי, והרבי הורה להתחיל למיין את האגרות. כך עשינו, ובעזרת ה' הם יודפסו בסדרה נפרדת.

לפני פתיחת אגרות קודש - להפוך את ענייני החול לחולין על טהרת הקודש

בשיחת קודש פרשת במדבר ה'תשמ"ט (המקור שהביא להתערוררות של החסידים לכתוב באגרות קודש, כמובא בגוף הערך), הערה 98:

ולהעיר שמצד גודל הזהירות שצריך להיות בספרי קודש - אולי כדאי להמנע מלהשתמש בספרי קודש, ופשיטא שלא בשביל בירור בעניני חול. עד כאן לשונו של הרבי.

הנה הרבי כתב בפירוש "ופשיטא שלא בשביל בירור בעניני חול" ולכן אם בכל זאת יש צורך לשאול בעניני חול, הרי העצה היעוצה לזה - להפוך את עניני החול לחולין על טהרת הקודש, על ידי שמגלים בהם את התכלית שזה לשם שמים ובכל דרכיך דעהו, ואז זה כבר לא חול, אלא קודש או חולין על טהרת הקודש.

תמונה של האגרות

מדוע אין תמונה של הסט? יואל

אתר של עמותה לייעוץ בעזרת אגרות קודש

באתר של עמותת לב לדעת - אגרות קודש ניתן למצוא מידע רב על אגרות הקודש והשימוש בהן.

הסרתי את הקישור כיון שהוא דורש תשלום על השירות וכן יש בו מידע לקוי. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 11:29, 7 בינואר 2010 (UTC)

אתר igrot.com

לאחר בדיקה גיליתי שהאתר פועל בשבת! אבקש להסירו מיד מהקישורים. תודה.

הינך מתבקש להפסיק מיד מלכתוב כאן, לאחר שגילית על עצמך שהינך מחלל שבת! --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 10:55, 14 בינואר 2010 (UTC)

שליט"א וזי"ע

אפשר להבין מה ההבדל בין האגרות שליט"א והאגרות זי"ע? יש כמות אחרת של כרכים, מ"מ שונים ומחיר שונה. מה ההבדל חוץ מהשליטא\זיע?-- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.

מדובר בהוצאות שונות ומלקטים שונים ואף בהרבה אגרות אחרות. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ה' בטבת ה'תשע"א 20:52, 12 בדצמבר 2010 (UTC)
ואת האגרות שליט"א כמעט ולא ניתן להשיג בחנויות (אולי בקראון הייטס) פיני · (טובת הזולת) 12:12, 13 בדצמבר 2010 (UTC)

ראיתי פעם מכתב מהרבי שכתב לאדמו"ר מסטמר שאם הינו אומר שמלחמות הציונים הם מכוח הסיטרא אחרא אולי גם הצמלתו מהשואה ע"י רכבת קסטנר אולי גם היה ע"י הסיטרא אחרא אולי מישהו יודע אופיא אפשר למצוא את המכתב תודה213.8.151.171 13:12, 31 ביולי 2018 (IST)

לא הצלחתי להבין

למה שמים את כאן את הסט של חזן ולא של לוין = המקורי.

במו"כ, אם מישהו יודע למה חזן החל להוציא מהדורה נגד המהדורה המקורית??? --חב"דניק - שיחה, 10:49, ג' באייר, ה'תש"ף 10:49, 27 באפריל 2020 (IST)
נו, אצלנו קוראים לזה "א גרויסע חכם". קודש לנשיא הדור! - שיחה, 13:21, ג' באייר, ה'תש"ף 13:21, 27 באפריל 2020 (IST)

לא הבנת, הרי גם בכרך כ"ג כתוב 'זי"ע' וחזן כתוב שם... --חב"דניק - שיחה, 13:27, ג' באייר, ה'תש"ף 13:27, 27 באפריל 2020 (IST)

אכן, לכן אמרתי שאתה "א גרויסע חכם" (אנא סלח לי, אך ע"כ המשכתי בכיוון הליצנות). ולגופו של עניין: סותר אתה את דברי עצמך, מי נגד מי? חזן נגד המקור, נדחף בכוח לסט של לוין, בעד המקור, בעד שליט"א, נגד שליט"א. - בהנחה שאתה מבין את המשמעות של "מה שפיך מדבר", אני מסכים לעצמי לסכם: או שאתה מיתמם או שמחובתך לעשות קצת שיעורי בית בהיסטוריה וביבלוגרפיה... אשלח אותך בתור התחלה לספרים עצמם, לתאריכים שבהם. מה יצא לפני מה, איפה חזן ואיפה לוין. אשמח לעזור בכל. קודש לנשיא הדור! - שיחה, 02:09, ד' באייר, ה'תש"ף
כבודו חושב כי הוא אחד מגדולי חכמי הדור, צר לי לאכזב, אבל מוטב שתבדוק בשורשיך, כנראה אתה בא מהעיר חלם ושם אולי תחשב חכם גדול (סליחה אם נפגעת, אני ממשיך לכתוב בסגנון כתיבתך), לגופו של ענין: כרך כ"ג יצא בשנת תשנ"ה ועל הכריכה שלו נמצאת המילה 'זי"ע' , וכאן הבן שואל: בכרך כ"ג, חזן שותף בעריכה, ואם הוא הפסיק להשתתף בעריכה בגלל המילה 'זי"ע', למה בכרך זה הוא עדיין נמצא??? בכל אופן אמליץ לכת"ר ללכת לבדוק בשער כרך כ"ג, אם אין לך א"ז תחת ידך - אתה מוזמן לראות ב'רבי דרייב', ברור לכל ב"ד שלוין היה לפני חזן, וצירף אותו בכרכים מסויימים לערוך אותם (בכרכים הראשונים לוין העורך), חוץ מזה שזה תפקיד של לוין (הרבי הטיל זאת עליו ולא על חזן), אם יש לך שאלות נוספות - מומלץ שנעשה זאת בדף השיחה שלי או שלך בהצלחה בכל. --חב"דניק - שיחה, 14:27, ד' באייר, ה'תש"ף 14:27, 28 באפריל 2020 (IST)
יהיה איך שיהיה, קשה לקרוא לסט של לוין ה"מקורי", אם במשמעות הפשוטה של ה"מקוריות" - הרי לוין מעתיק מחזן ולא להיפך. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 16:01, ד' באייר ה'תש"ף
למה ומדוע??? --חב"דניק - שיחה, 17:01, ד' באייר, ה'תש"ף 17:01, 28 באפריל 2020 (IST)
כיון שארכיון המזכירות (עליו מתבססת הסדרה) בידי רש"י חזן, ורש"ב לוין לא יכול לערוך את הספר עד שיהיו בידיו מכתבי הארכיון, ולכן הוא מתחיל לעבוד רק אחרי שרש"י חזן מוציא את מהדורתו ומוסיף עלי' מאוצרותיו. א.ב. קיסר - שיחה, 17:22, ד' באייר, ה'תש"ף 17:22, 28 באפריל 2020 (IST)
ייתכן שאתה צודק, אבל א"כ למה יש באג"ק של לוין הרבה יותר אגרות? (מה שכתבת שלוין לא עובד ע"ז עד שמגיע לידו - מה תגיד על כרך כ"ה) בכל מקרה, זה לא אומר שסדרתו של חזן היא העיקרית. כי: א. היא יותר קטנה ומצומצמת. ב. תפקיד עריכת האגרות הוטל על הרב לוין. וחוץ מזה: א. למה חזן לא הוציא לאור את כרך כ"ד, עליו עובד לוין. ב. עדיין לא ענו לי על שאלתי הראשונה - מדוע חזן עושה הוצאה נפרדת, הרי בכרך כ"ג הוא כן השתתף?! רואה אני כי ידידינו החכם מחלם שליט"א עזב את הנושא...--חב"דניק - שיחה, 16:55, ה' באייר, ה'תש"ף 16:55, 29 באפריל 2020 (IST)
הסיבה שאצל רשב"ל יש יותר אגרות – כנ"ל, כיון שהוא מוסיף. לגבי כרך כ"ד וכ"ה – אין לי מושג. יתכן ובאותה תקופה עדיין לא הוגדרו המפלגות ולרשב"ל ניתנה הרשות לעיין בארכיון. בכל אופן – הסדר בכרכים האחרונים הוא כמו שכתבתי. הויכוח בין מו"ל אגרות רשב"ל למו"ל אגרות רשי"ח הוא לא על מי הוטל תפקיד העריכה, אלא מי היא הנהלת קה"ת ואוצר החסידים, כשכל צד טוען שעליו הוטלה האחריות למוסדות אלו. חב"דפדי' אמורה להיות נייטרלית בכגון דא, ולהזכיר את שני הסדרות בשווה. בברכה, א.ב. קיסר - שיחה, 22:33, ה' באייר, ה'תש"ף 22:33, 29 באפריל 2020 (IST)
על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון (וחילופו בגולם, אם כבר הזכרת סיפורי קומיקס...). אתה שואל למה יש בספרים של לוין יותר אגרות? ענה לך הקיסר, שעד היום (כנראה במוחש פעם אחר פעם) קודם יוצא הכרך בסדרה של חזן, ואחרי כמה חודשים יוצא הכרך על השנים האלו בסדרה השנייה, וכולל את אותם אגרות בדיוק, פלוס עוד אגרות. ומקורן מצויין במבואות לכרכיהם, ובעוד עדויות ( - ארכיון ר' מני וולף, אוסף רח"ש ברוק, אנשים פרטיים ועוד).
בנוגע לדיון איזה סדרה חשובה יותר (ולא המקורית): אדרבה, הצמצום מעיד על עיקריותה של הסדרה, כיוון שמדובר בארכיון הרישמי (וממילא העיקרי) עליו הופקד הרש"מ סימפסון, והוא מצונזר ע"פ הוראות הרבי.
על מי הוטלה עריכת האגרות? אתה בעצמך ציינת לעיל שבשנת תשנ"ד הרב לוין העביר את העבודה לרב חזן. וממילא העובדה התמוהה לטעמיך מדוע הרב חזן לפתע נעלם מהאגרות בחזרה?... וד"ל. כרך כ"ד - יצא לאור בשנה שעברה, עם מבוא מר' אסף פרומר - שלכאורה היה מוכן כבר... ושוב - ד"ל. ואגב - עם יותר אגרות מההוצאה של לוין.
כל הנ"ל הוא להבנתי ולפי המידע שבידי. בנוגע לעיר חלם המפורסמת במעלות שבה - ראה כאן. בברכה קודש לנשיא הדור! - שיחה, 23:04, ה' באייר, ה'תש"ף

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────לדעתי, חשיבותה של סדרה, לא מתבטאת במקוריותה; החשיבות מתבטאת ברשמיות. כלומר: הסדרה העיקרית היא זאת הממשיכה את הסדרה שהרבי הורה על הוצאתה. על כך נטוש ויכוח בין העורכים ואין על חב"דפדי' להכריע בכך. בברכה, א.ב. קיסר - שיחה, 23:17, ה' באייר, ה'תש"ף 23:17, 29 באפריל 2020 (IST)

לידידי היקר מישיבת אחי תמימים חלם וידידי מרומי: א. הצמצום כלל לא מעיד על עיקריותה של הסדרה, כמו שאם יצא סט דומה ל'תורת מנחם' שחסרים בו הרבה שיחות - זה כלל לא אומר שהוא יותר טוב, אלא להיפך, הסדרה בה יש יותר - היא היותר חשובה. ב. חזן טוען שלוין העביר לו את העבודה, משום מה לוין לא זוכר זאת, זה שחזן ערך שני כרכים - זה לא הופך אותו לעורך של הסדרה, התפקיד הוטל על לוין. ג. גם האגרות של לוין מצונזרות ע"פ הוראות הרבי. ד. לדעתי עצם זה שהארכיון נמצא אצל חזן זו שערוריה. ה. כתב הרומאי שחב"דפדיה אמורה להיות נטרלית ולהזכיר את שתי הסדרות בשווה, הנה "על אלה אני בוכיה" - בערך לא מזכירים אותם בשווה, אלא רק את האגרות של חזן (חוץ מבקישורים החיצוניים). ו. ואסיים בתפילה, שהנה כעת התעורר ב"ה ענין האחדות בחב"ד כרצונו של כ"ק אדמו"ר, ונקווה שבע"ה במהרה יתאחדו שתי הסדרות במסגרת 'אחדות אנ"ש' הכללית, ונזכה תיכך ומיד ממש לגאולה האמיתית והשלימה! אמן!!! --חב"דניק - שיחה, 11:54, ו' באייר, ה'תש"ף 11:54, 30 באפריל 2020 (IST)
אין המנהג להשאיר את הנייר חלק, אך מה אעשה וסיפקתי את כל המידע לעיל (ואין מתפקידי לחזור שוב ושוב ולענות על אותם הטענות, שכביכול החזרה עליהם מוסיפה במיהמנותם...), ויהי לך אשר לך, מיט די אלע באבע מעשה'ס און נארישקייטן. רק שים לב: עברת מ"הסדרה המקורית" ל"סדרה העיקרית", ומשם ל"סדרה החשובה". למיטב ידיעתי חב"דפדיה לא צריכה היות נייטראלית, אלא חב"דית, ולייצג את העובדות החב"דיות. ואין כאן מקומו. בהצלחה! קודש לנשיא הדור! - שיחה, 20:54, ו' באייר, ה'תש"ף
דעתי נשארה בתוקפה, זו הסידרה המקורית, העיקרית והחשובה! אמנם לצורך הרומאי שיניתי את לשוני. ואדרבה, אם חב"דפדיה צריכה להיות חב"דית, היא צריכה להתייחס לסידרה של לוין לדעתי, אלא שיש וויכוח בינינו, ולכן צריך להזכיר את שניהם, כך נצא י"ח הנייטראליות, החב"דיות, והשלום בית בין העורכים. ברכה והצלחה בלימודים בישיבה --חב"דניק - שיחה, 10:34, ז' באייר, ה'תש"ף 10:34, 1 במאי 2020 (IST)
הויכוח כאן הוא סתם בזבוז של זמן שעורכים יכלו לעבוד על הרחבת וכתיבת ערכים חדשים. מי שבאמת רוצה לדעת בנושא מוזמן לעיין כאן ולקרוא איך שבחורף תשנ"ד העביר הרב לוין את האחריות לרב חזן את עריכת האגרות קודש ולמי שלא יודע הרב חזן היה שותף בעריכה של הסדרה בהרבה חלקים והוא זה שהוציא את כרכים כ"ב - ל' כהעורך הראשי. כך שכל הויכוח כאן מיותר מה עיקרי ומה לא כאשר יש סדרה אחת... ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • ז' באייר ה'תש"ף • 23:59, 1 במאי 2020 (IST)
טוב שאתה כ"כ שקוע בתוך המפלגה עד שאין לך מושג על מה שקורה בחב"ד (וגם מאמין לכל משפט באתר המשתייך לאותה מפלגה)... יתכן וגם רשב"ל מודה שהוא העביר את העריכה לרשי"ח (גם כרכים כה-כז לא נערכו על ידו), אלא שטענתו היא, שעל כרכי האגרות קודש – כשאר תורת רבותינו נשיאנו – לצאת ע"י המוסדות שהרבי הסמיכם לכך (אוצר החסידים וקה"ת); מכיון שנטוש ויכוח בין חסידי חב"ד את מי מינה הרבי להנהלת מוסדות אלו – חב"דפדי', לדעתי, אמורה להביא את שתי הדעות. בברכה, א.ב. קיסר - שיחה, 21:32, ח' באייר, ה'תש"ף 21:32, 2 במאי 2020 (IST)
לחלקן העובדות היקר! טעות בידך: א. כפי שכתב המלך הלועזי (שאגב, מרומז בו מלך המשיח - ראה שיחת אחש"פ תשמ"ח המוגהת), יש וויכוח מי מונה ע"י הרבי לעריכה (ולא משנה שיכול להיות שאנו חולקים בנידון, חב"דפדיה לא הולכת רק לפי דעתך ולא רק לפי דעתי, אלא לפי דעת שנינו, ולכן צריך להביא את שניהם). ב. יתירה מזו: כפי שכבר כתבתי, את כרכים א-כ"א ערך לוין, (לפי דעת חזן, הוא העביר כעת את תפקיד העריכה לחזן, ולכן -) את כרכים כ"ב-ג ערך חזן, ואת כרך כ"ד ערך לוין ולא חזן, מכרך כ"ה ואילך נוצרה מחלוקת ביניהם. וקשה: מדוע את כרך כ"ד לא ערך חזן, הרי לוין העביר לו את התפקיד (כמדומני שלוין לא יודע מכך)? ג. וודאי שיש סדרה אחת עיקרית, השאלה מה היא, וזו בדיוק נקודת המחלוקת בינינו, וא"כ צריך להביא את שניהם. ד. הדבר היחיד בו אתה צודק, הוא זה שבמקום לכתוב את שניהם אנו מבזבזים את זמננו להבל ולריק... --חב"דניק - שיחה, 10:17, ט' באייר, ה'תש"ף 10:17, 3 במאי 2020 (IST)

א.ב. קיסר, לא אוהב להוציא לכלוך החוצה אבל.. הוא אכן טוען שאת הסדרה צריכים להוציא מערכת אוצר החסידים - על זה אין חולק, הוא העביר לרב חזן (חבר במערכת אוצר החסידים) את הוצאת הסדרה ומה שקרה זה שלאחר ג' תמוז כאשר חזן הוציא כפי 'שהם' רצו שיצא (כרך כ"ג) לא היתה להם בעיה ולכן הם השאירו את התפקיד בידיו, אך כאשר לא התחשק להם שהוא מקשיב לרבנים שאמרו לא להוציא את ספרי הרבי עם תארים של היפך החיים והוא הפסיק לכתוב תארים אלו, מיד החלו להוציא גם הם את כרך כ"ד וכו' וכמובן הלבישו את זה על כך שהרבי נתן את העבודה לרשד"ל.. ולכן גם רשי"ח המשיך להוציא מערך כ"ה כי הם כבר הוציאו לפניו את כ"ד שהוא עצמו ערך ולא כפי שכתבת שרשד"ל ערך אותו אלא הוא גנב אותו וד"ל ובגלל שאין להם את המכתבים של הרב סימפסון אז הם מחכים כל פעם שיוציא ספר ואז הם עושים העתק הדבק ומוסיפים עוד כמה מכתבים (שהרבה מהם הרבי לא נתן אישור להוציא.. וג"ז ד"ל) ובסופו של דבר הוא הוציא את כל הל' כרכים המפורסם. זהו להבהרת העובדות, ובמילא אין מקום לכתוב את ההוצאה השניה כפשוט. חב"דניק, א. לא נכון. ב. עניתי על כך במכתבי לקיסר. ג. לא נכון. ותקרא את מכתבי לקיסר. ד. לא נכון ונכון. סליחה שלא עניתי לך בפירוט פשוט הקיסר כתב יותר לענין ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • י' באייר ה'תש"ף • 04:58, 4 במאי 2020 (IST)

הפעם עשית צחוק מעצמך! כי: א. כמו שהערך דברי משיח תופס כאן מקום פופולרי ומרכזי לא פחות מתורת מנחם (ולמיטב ידיעותי אתה זה שכתבת את הערך), למרות שע"ז לא תוכל לומר שהם מונו ע"י הרבי לעריכה (כמובן שתאמר שמערכת וועד הנחות בלה"ק לא עושים את העבודה כראוי וכו', אף אני אענה לך ש-א. לאו דווקא שזה נכון. ב. אין מה לעשות - הם עושים את עבודתם כמו בזמן הרבי, וכמו שאז אף אחד לא פצה את פיו, כך גם היום כלום לא השתנה. ג. אם כבר מדברים על סדרה יותר טובה - של לוין פי 10 ויותר) כך גם כאן צריך לתפוס מקום חשוב האגרות קודש של לוין כשל חזן (ואף יותר, אך לא אכניס כאן דעות אישיות). ב. ואם כבר יש לעשות דיון בנושא ולראות מה יאמרו העורכים כאן. ג. אשמח לדעת מי הם כבוד הרבנים שאמרו לא להוציא ספרים עם זי"ע. ד. אתה כותב שטויות במכתבך לקיסר, אם ארצה גם אני אתחיל כאן במציצות מעשרת אצבעותי ואמרות בטני. ה. הפעם אני באמת מרגיש שאני מכלה את זמני לשווא, כיון שאני מתווכח כאן עם כאלה שטויות, אני עונה לך רק כדי להוציא את הזדעזעותי מדבריך. ו. אגב, אם אתה מדבר על רבנים שאמרו לא לכתוב תארים וכו', מעניין אותי האם אתה לא קורא את שיחת הגאולה (המהדרין אף זורקים אותה לפח, אבל ע"ז אני לא מדבר) כמו שכתוב בשיחה שם. --חב"דניק - שיחה, 16:15, י' באייר, ה'תש"ף 16:15, 4 במאי 2020 (IST)
א. לא אמרתי שהסיבה שצריך להכניס רק את של חזן היא כי הרבי מינה אותו אלא כי א"א להכניס את השני מאחר והוא גנב אותה וחוץ מזה יש שוני כי כאן זה אותה סדרה, ובדברי משיח ותורת מנחם זה ממש לא אותה סדרה (תוכל לעיין בערך ובשיחתו) ב. למי אתה כותב שצריך לעשות דיון? לך? זה מה שאתה עושה וכל הכבוד שכך. ג. בהצלחה. ואגב, זה מדובר לגבי ספרי הרבי. ד. אדרבה, תוכיח את מה שאתה אומר, לבינתיים אתה רק מדבר (לא שאני יודע מה השטויות שכתבתי ואם תפרט זה אולי יעזור לי לתת לך תגובה). ה. ברוך ה', אולי בזכות זה תתחיל להתעסק בדברים תוכניים. ו. לא אמרתי מה אני עושה (זה כבר דיון אחר) אלא עובדה שקרתה עם הרב חזן שבגללה אין מקום לסדרה של הרב לוין. הסיפור שקרה עם הרב זמרוני (שבגללו הוצאו המכתבים) נוצר בגלל אנשים שעינם היתה רעה לרב זמרוני וסיפרו שקרים לרב אשכנזי ואכ"מ, ובשונה מכאן שהפסק לא היה מצד אנשים מחרחרי ריב (אנשים שפנו לרבנים) ולא לאנשים מחרחרי ריב אלא מרבנים נייטרלים ולועד להפצת שיחות (שאין מי שחושד בהם שניסו להפיץ זי"ע מבחינה אידיאולוגית) וד"ל. אם תרצה לדון בנושאים אחרים שאינם קשורים לערך זה (או למה ש'לא הצלחת להבין' המתנוסס פה על תקצירי העריכה) אתה מוזמן ליצור איתי קשר במייל. ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • י"א באייר ה'תש"ף • 02:06, 5 במאי 2020 (IST)
בינינו - אתה לא תצליח לשכנע אותי ואני לא אותך - - - אין לי כח לענות לך עוד, כי זה לא יסתיים (אם מאד תרצה תכתוב ליי ואני אענה). אני משנה בערך לנוסח המתאים לשנינו, אם זה לא מתאים לך תכתוב --- חב"דניק - שיחה, 10:48, י"ב באייר, ה'תש"ף 10:48, 6 במאי 2020 (IST)
מסכים להתפשר. בהוצאות נוספות השמטתי כי זה ממש לא קשור לשם. אגב, למיטב זכרוני חלק ל"ב הוא על אגרות מהשנים תשל"ח, האם אני טועה? ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • י"ב באייר ה'תש"ף • 20:56, 6 במאי 2020 (IST)
חלק ל"ב הוא על שנת תשל"ז - אתה יכול לראות ברבי דרייו. אני שמח שהגענו לפשרה, והאמת והשלום אהבו! חב"דניק - שיחה, 09:20, י"ג באייר, ה'תש"ף 09:20, 7 במאי 2020 (IST)


הסט שמעומד (!!) על ידי חלק מחברי ועד הנחות בלה"ק - הוא הוא שיוצא לאור על ידי הוצאת ספרים קה"ת. (האמת היא שכאן נכנסים לפולמוס ארוך בשאלה איזו קה"ת...)--Memke - שיחה, 18:35, כ"ט בתשרי, ה'תשפ"ב 18:35, 5 באוקטובר 2021 (UTC)

ידוע ומפורסם לכל בר בי רב הבקיא בפרשה ובאנשיה (לא למי שמכיר את הספרים מהאתר של רבי דרייב ותו לא) שלאחר ה'נכסה' של מלכנו משיחנו, לפני ג' תמוז, כששדב"ל כבר לא חש (רח"ל) שכ"ק אד"ש מה"מ עומד על גביו העביר את העבודה המשעממת והמתישה הזו לרשי"ח ועבר לפרויקטים מחקריים שיותר מעניינים אותו ועד עצם היום הזה הוא לא מתעסק בהו"ל של האגרות וכל מי ששואל אותו משהו בקשר לנדפס בהם מופנה לרח"ש ברוק והאגרות הללו יוצאות נטו ע"י ועד הנחות בלה"ק שמימש בעצמו את ענין ה'ופרצת' ולא מפסיק ליטול לעצמו סמכויות ותפקידים שלא לו. לאחר הפצרות שלהם בו הוא ניאות ליתן ששמו ייכתב כביכול הוא עורך בשביל שיוכלו 'למכור' לקיסר ולחב"דניק ולכל הנאיביים כיוצא בהם שזו הסדרה הרשמית, העיקרית, המרכזית, של המוסדות, שתחת וכו'. וניתן לראות גם בספרים שבכרכים הראשונים של הסדרה הגנובה שמו לא מופיע ומיתווסף רק בהמשך.
זה שסדרה זו גונבת עבודה של יהודי שאליו העוברה האחריות להדפסת האגרות קודם ג' תמוז (ויצא כרך בדפוס בו נכתב על דבר זה כבר אז) ושעבד יחד עם מי שמונה ע"י לנהל הארכיון ולהיות שותף בפרויקט האג"ק ע"י שיסנן האגרות וכו' ושעבודה זו תיעשה רק על ידו (למרות הפצרות שדב"ל) ועובד היום עם בנו, הרי אין בזה שהם מוסיפים עוד כמה אגרות להפוך את זה לסדרה המרכזית כמובן וגם פשוט. אם עכשיו יגיעו חברי רבי דרייב שמוציאים ליקוטי מענות קודש בהם מאות מענות נוספות על שנדפסו באג"ק ויוציאו סדרה חדשה ושלישית האם אז הם יהפכו למרכזיים והרשמיים? ברור החוכא והאיטלולא שבטענה וברי ופשוט שהסדרה המרכזית היא הסדרה האותנטית.--חייל של המלך - שיחה, 00:32, ט"ז באדר א', ה'תשפ"ב 00:32, 17 בפברואר 2022 (UTC)

לכל לראש, אודה על התואר שזיכוני בו, המציין תמימות וחוסר־ספיקות, שידועה מעלתן.
ולעצם הטענות: חוששני שהחייל לא הבין (וכנראה לא ניסה להבין, ואולי אף לא לקרוא) את מה שכתבתי; לא טענתי שקביעת הסידרה הרשמית היא על פי העורך, להיפך: טענתי היא שהבעלות על סידרת אגרות קודש היא לא של העורך – יהי' מי שיהי' – וודאי לא של הממונה על מסירת מכתבי ארכיון המזכירות לעורך, אלא אך ורק של הוצאת ספרים קה"ת.
אגב, אודה אם להבא אתוייג כשאוזכר.
בברכה, בא מועד (אב"ק)שו"ת • ט"ז באדר א' ה'תשפ"ב ליצירה 03:20, 17 בפברואר 2022 (UTC)
השאלה כפי שכתב ממקה, מיהו קה"ת ומה תפקידו של הרבי? האם הרבי פעם עבד אצל קה"ת כמנהל והיום יש מנהל אחר (כטענת האנטים)? שלכן המנהל העכשווי יכול לשנות החלטות שנעשו ע"י המנהל הקודם? או שאישוריו והוראותיו של הרבי לכל הפרטים בניהול קה"ת תקפים גם היום ולא משנה מי חושב אחרת... בפועל, לו יצוייר שלא היה כ"ז אדר, ר' שי"ח היה ממשיך להוציא את הספרים? או אולי היה מישהו אחר היה מנסה להשתלט על התפקיד? ר' שב"ל עזב את התפקיד כשרצה ומצא למי להעביר אותו, גם ר' שי"ח יעזוב את התפקיד כשירצה וימצא למי להעביר אותו. ההוכחה שאין בנושא הסתכלות אובייקטיבית היא הגניבה של חלקים כ"ג-ד מטעמי פוליטיקה כפי שנכתב קודם. בכל אופן, אם עדין לא ברור מה הסיבה שבחב"דפדיה מובאת סדרת ר' שי"ח כסדרת האגרות, אני אשמח לקצר את המשך הדיון הזה: תוכל לעיין בערך חב"דפדיה, לראות איזה אתר מפעיל אותו ולנסות להיזכר אם אותו אתר פרסם בעבר מכתבים של רבנים (תשנ"ה-נ"ט) כנגד מספר אנשים שקוראים לעצמם קה"ת... ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 10:29 • ט"ז באדר א' ה'תשפ"ב
כבוד הקיסר, אחרי שאני רואה את מה שאתה כותב אולי באמת חבל שהשקעתי זמן וקראתי את דבריך כי אם אתה לא באמת מתייחס למה שאתה כותב אז למה לי לקוראם?
עכ"פ לפניך ציטוטיך שחלק מדבריי (שהינם גם פריסת ידע כללי על הפרשייה שדוחה הדברים שכתב חב"דניק אך) בהחלט גם דוחים דברים שכתבת, כגון: "רש"ב לוין לא יכול לערוך את הספר עד שיהיו בידיו מכתבי הארכיון, ולכן הוא מתחיל לעבוד רק אחרי שרש"י חזן מוציא את מהדורתו ומוסיף עלי' מאוצרותיו . . הסיבה שאצל רשב"ל יש יותר אגרות – כנ"ל, כיון שהוא מוסיף . .". הבעלות של סדרת אגרות קודש היא בהחלט בידי מי שמונה לכך רק שהדברים צריכים לצאת לאור במסגרת קה"ת והדברים פשוטים ביותר. מונו לכך רש"מ סימפסון ורשב"ל כשרשב"ל מעביר את מינויו לרשי"ח ('שליח עושה שליח') ואת מקומו של רש"מ יורש בנו ולכן זה באחריותם. זה שזה צריך לצאת לאור במסגרת קה"ת זה עניין אחר וע"ז יש ויכוח מי קה"ת וכו' ודיי ברור שחלק מרכזי נטל בניהול כל העניינים ר' שנ"ז י"י חאנין (וסתם אציין (מעבר לדברים הידועים כגון זה שהרבי מסר להם את מבצע הדפסות התניא וכו') דוגמא בעלמא שז"ע התפרסמה מאוצרות הספריה והיא שהוא כותב ללייבל בטבת נ"ב ע"ז שהגיעו מאמרים חדשים של הרבי הריי"ץ מתרפ"ב לספרייה ושואל האם להדפיס כקונטרס ועל מכתבו עונה הרבי בכתי"ק שלהדפיס והזמ"ג וכו' ובהמשך הרבי מחלק את זה לכולם וכו')--חייל של המלך - שיחה, 16:14, ט"ז באדר א', ה'תשפ"ב 16:14, 17 בפברואר 2022 (UTC)
היות ובתגובתי לא התכוונתי לשנות דבר־מה בערך, אלא רק להבהיר את כוונתי שחשבתי שלא הובנה כראוי, אני לא רואה צורך להשיב על כל התגובות.
חברי לצבא, לא טענתי שלא כתבתי שרשב"ל הוא העורך (והסיבה שכתבתי כך, היא מפני שהוא העורך הרשמי (כלומר: הכתוב על הנייר), גם אם הוא לא נוקף אצבע), אלא שזו לא סיבה לקביעת הסידרה הרשמית (ואילו אתה כתבת, ששם הרשב"ל מטעה אותי לחשוב ש"זו הסדרה הרשמית, העיקרית, המרכזית, של המוסדות, שתחת וכו'").
חלו"ק יקר, היות ואתה מעמיד עניינים יסודיים כשנויים במחלוקת על מנת להכפיש חלק מחסידי חב"ד (מעשה יתד), אצטרך לכתוב ב"רחל בתך הקטנה": היות והרבי הוא בעל־הבית על קה"ת, במילא השאלה היא כיצד הרבי רוצה שקה"ת תתנהל.
בברכה, בא מועד (אב"ק)שו"ת • י"ז באדר א' ה'תשפ"ב ליצירה 03:06, 18 בפברואר 2022 (UTC)
נכון, בדיוק זה מה שכתבתי ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 08:36 • י"ז באדר א' ה'תשפ"ב
אחר בירור ושמיעת דברי האנשים הנוגעים בדבר שמעתי מ'כלי ראשון' שלא רק שלוין לא שותף כלל וכלל לסדרת האגרות קודש הגזלנית גם אין דעתו נוחה מזה ששמו כתוב שם וזה נעשה שלא ברצונו. כמו כן יש לו ביקורת על סגנון העריכה שלהם ושהם מכניסים דברים שלדעתו אין להכניס לשם--חייל של המלך - שיחה, 00:11, י' באייר, ה'תשפ"ב 00:11, 11 במאי 2022 (UTC)
מקובלנו מחז"ל שכל אומן שונא בני אומנותו. ולא מצינו שחז"ל יחלקו ויאמרו שיש הבדל אם הם משתייכים לאותה מפלגה או לא... להתראות - שיחה, 04:54, י' באייר, ה'תשפ"ב 04:54, 11 במאי 2022 (UTC)
החילוק הוא שכאן הם כותבים שרשב"ל הוא עורך הסידרה בעוד שאין לו לזה כל קשר ואף מבקר את עבודתם--חייל של המלך - שיחה, 09:25, י' באייר, ה'תשפ"ב 09:25, 11 במאי 2022 (UTC)
ואני שמעתי קצת אחרת, שכשרחש"ב טען שיש להכניס גם אגרות "סטנדרטיות" שיש בהן תוכן לרבים למהדורא היו"ל ע"י קה"ת – הביא לו רשב"ל ארגז ואמר לו שאם כן – יש לו (לרחש"ב) עבודה רבה ב"מילואים" (וכדחזינן, שרוב האגרות המודפסות בהוספות לקונטרסי ועד הנחות בלה"ק – הן אגרות "סטנדרטיות")... יתכן והכל תלוי בנקודת מבטו של המספר... בברכה, בא מועדשו"ת • י' באייר ה'תשפ"ב ליצירה | 15:04, 11 במאי 2022 (UTC)
זה לא אחרת וזה כלל לא סותר. גם אכן את זאת סיפר רשב"ל שהביא לו וכו'. כמובן שהם לא מסוכסכים ואדרבה מקבלים כספים מאותם קופות ומפלגה וכו' אלא שהוא נגד סגנון עריכה זה והוא כלל וכלל לא קשור לעריכת האגרות הללו וזה ששמו מופיע שם זה נגד רצונו--חייל של המלך - שיחה, 15:16, י' באייר, ה'תשפ"ב 15:16, 11 במאי 2022 (UTC)
זה בערך כמו לטעון שהרב קורנוויץ לא חבר המערכת של ספרי מכון הלכה חב"ד. זה שאינו דן יחידי, אף שיש לו ביקורת על המופיע שם, הוא ברצונו הגלוי או שלא ברצונו - חלק מהמערכת, על כל פנים שותף בעריכה, וכל עוד לא הביע דעתו באופן פומבי שאינו קשור למערכת - הוא נחשב חלק ממנה. ויש לי עוד דוגמאות רבות ממערכות הוצאה לאור שונות. אכן הוא לא העורך הראשי, אבל שמו מודפס כחבר המערכת שמונה לכך על ידי הרבי, והוא זה שהעניק לרח"ש ברוק (גם אם לא בלב שלם) לערוך את המשך הסדרה, ואם הוא מתנגד לכך ששמו יופיע - שיתכב ויפרסם הבהרה וגילוי דעת. ודברים שבלב ובעל פה אינם דברים. בפרט שאתמחי גברא בפרסום דעתו ללא חת... להתראות - שיחה, 21:18, י' באייר, ה'תשפ"ב 21:18, 11 במאי 2022 (UTC)
קשור יותר לחלקים קודמים יותר של הדיון, אבל הנה ציטוט של חבר המערכת הרב לאופר: "וגם עכשיו בשנת ה'תשע"ז כאשר חברי ועד הנחות בלה"ק שוקדים על הכנת הכרך הבא של אגרות קודש. וכפי שאנו זוכים מהיו"ל על ידם מדי שבת בשבתו, כאשר מדי שבוע ישנם הוספות של אגרות קודש שטרם נדפסו. מן הראוי, כי כל מי שיש בידו מכתב שטרם פורסם, לשלחו אליהם. וזכות הרבים תלוי בו." קודש לנשיא הדור! - שיחה, 18:18, כ"ח באייר, ה'תשפ"ב.
אתם מצחיקים. למה לעוות את המציאות??? כתוב במפורש בכרכים שהם בעריכה של הרשדב לוין, נראה לכם שהיה מסכים שישימו את שמו? ודאי שהוא עורך את זה. מי שמכירו יודע שהוא לא היה מסכים לולא זאת.

בכל מקרה שאלתי אותו ישירות והוא אמר לי ברורות שהוא עורך את זה לאחרי שועד הנחות בלהק מכין לו את כל החומר בצורה מסודרת, הוא עובר על הכל ועורך. הוא חי ואין החי מכחיש את החי. ניתן לשאול אותו. זו עובדה ברורה. את הספר האחרון לדוגמא הוא שלח את החומר חזרה בארבעה חלקים ערוכים.

בכל מקרה. הגיון וכללי עריכה בסיסיים שהולכים לפי הנכתב בספר עצמו מי ערכו, ולא לפי כתבות. בספר כתוב מפורש מי העורך. מדוע כל כך מפחיד אתכם לכתוב האמת שהרשדב לוין הוא העורך?
עובדה נוספת מעניינת. החל ממכתבי שנת תשל"ח והלאה, בנו של הרב סימפסון מביא את מכתבי ארכיון המזכירות גם לרב לוין וגם לרב חזן.
בהיות והחתום מטה שמע מהרשד"ב לוין (יחד עם עוד אחד נוסף) הפוך מדבריך לי לפחות ברור שאתה טועה\משקר--חייל של המלך - שיחה, 20:42, כ"ח באייר, ה'תשפ"ב 20:42, 29 במאי 2022 (UTC)
לא טועה ולא משקר. יש לו ביקורת עליהם ולא הכחשתי. אבל עם זאת הוא ערך את הספרים האחרונים עריכה סופית לאחר עריכתם. תשאל אותו
גם אמר לי בפירוש ששמו כתוב שם נגד רצונו--חייל של המלך - שיחה, 22:13, כ"ח באייר, ה'תשפ"ב 22:13, 29 במאי 2022 (UTC)
שמעתי באזני בפירוש מהרשדב"ל כדברי חייל של המלך שחברי הנחות בלה"ק עורכים מה שעורכים וכותבים את שמו בפתח דבר, כשבאמת אין כ"כ קשר בין זאת למציאות - על אף שזהו באישורו המלא. דרך אגב, בדברי עימו שאל א' נוסף שהיה עימי שהרי בספרו עבודת הקודש אצל הרבי שיצא לאור בתשנ"ה כתב שבעוד 4-5 כרכים כבר תגמר הוצאתם לאור של האג"ק. והסביר הרשדב"ל: "כשאני ערכתי את האג"ק - לא הכנסתי כל אגרת שהרבי כתב (ישנם אגרות רבות מאוד בהם התוכן כמעט זהה לחלוטין, בשינוי עניין אחד - ברכה לבריאות והוספה בחת"ת, ברכה לפרנסה והוספה בלימוד חסידות, וכיו"ב שתוכנם חוזר ע"ע ולדעתו לא היה צורך להכניסם לאג"ק). והיום הם מכניסים את כל מה שלא הכנסתי. למרות שאני חושב שאין צורך להכניסם, נתתי להם את כל מה שאני השמטתי". כך אמר בערך בזה"ל. אז לא רק שאינו עורך בפועל, אלא גם ישנם דברים בעריכה שאינו חושב שאכן צ"ל כפי שהם. --מוישע זוכמיר - שיחה, 01:23, כ"ט באייר, ה'תשפ"ב 01:23, 30 במאי 2022 (UTC)

כתיבה לרבי

לוי ק, לא זכיתי להבין הקשר של כתיבה לרבי לערך זה. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 18:50, י"ז באייר ה'תש"ף

צודק, פשוט ראיתי שיש בזה את ערך כתיבה לרבי באמצעות האגרות קודש, ומאחר והערך כתיבה לרבי המלא הועלה רק בזה"ז, סידרתי אותו גם כאן כמו בעוד ריבוי ערכים. אמנם כדבריך כאן זה אכן לא שייך. יישר כוח על הערתך!--לוי ק - שיחה, 19:09, י"ז באייר, ה'תש"ף 19:09, 11 במאי 2020 (IST)

הסדר של כתיבת המכתבים

כדאי להוסיף קטע איך הרבי כתב מכתבים. אפשר להתחיל מכאן --בנציון - שיחה, 05:08, י"ג בסיוון, ה'תשפ"א 05:08, 24 במאי 2021 (UTC)

סתירה - מכתבים בתרגום לאנגלית

נכתב כך: "סדרה נוספת המונה כעת שני כרכים בשם מכתבים מהרבי ובה תרגום מכתבים ששלח הרבי בשפה האנגלית ללשון הקודש. יוצא לאור על ידי מערכת אוצר ספרי ליובאוויטש."

"סדרת אגרות קודש באנגלית עד עתה יצאו לאור ששה כרכים על ידי אוצר ספרי ליובאוויטש." ♦ נכתב על ידי חב"דפדי פעיל (שיחה) • יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד • 13:13, א' בסיוון, ה'תשפ"ב (31 במאי למניינם), ימות המשיח

אלו שתי סדרות שונות, אחת של תרגום מאנגלית לעברית ואחת של מכתבים באנגלית.

התרגום ללה"ק

חב"דפדי פעיל, בקשר לעריכה זו, הסדר לא כ"כ חשוב לי כמו הופעת הידע, אבל אני לא מבין את ההגיון: קה"ת באה"ק לא שנוי' במחלוקת. הרבי מינה את ר' אפרים וולף לניהולה, ובנו רממ"מ כבר ניהל אותה לפועל עוד בחיי אביו. כל הוויכוחים הם על קה"ת נ.י.. אז למה לא להזכיר את המהדורה שיצאה לאור קודם? בברכה, בא מועדשו"ת • א' בסיוון ה'תשפ"ב ליצירה | 19:32, 31 במאי 2022 (UTC)

כי בחב"דפדיה מביאים את הסדרה של הרש"י חזן כסדרה המרכזית. אז (לדעתי) צריך להביא את התרגום שלה כתרגום המרכזי. ♦ נכתב על ידי חב"דפדי פעיל (שיחה) • יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד • 16:05, ב' בסיוון, ה'תשפ"ב (1 ביוני למניינם), ימות המשיח
נו, שיהי'. בברכה, בא מועדשו"ת • ב' בסיוון ה'תשפ"ב ליצירה | 16:05, 1 ביוני 2022 (UTC)