שלום חייל של המלך, וברוך בואך לחב"דפדיה - האנציקלופדיה החב"דית ברשת האינטרנט חב"דפדיה הינה אנציקלופדיה פתוחה, שכולם יכולים לקרוא ולהיעזר בה, ואף לשפר ולערוך אותה.
|
אשמח לעזור בכל המצטרך ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • ח' באדר ה'תש"ף • 08:36, 4 במרץ 2020 (UTC)
אתר לחלוחית חב"ד
מה הסיבה שאתה רוצה למחוק את הקישורים חיצוניים לשם? ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • כ' באדר ה'תש"ף • 13:01, 16 במרץ 2020 (UTC)
איירי באתר ליצני אותו מפעיל בחור ישיבה, אתר בעל שם מוזר ובלתי תקין בשפה העברית ('לחלוחית גאולתית'). בכלל נכתבים שם דברים מוזרים רבים על דעת הכותב עצמו ללא הגהה ופיקוח רוחני ובהם ענינים נגד משפיעים חב"דיים וותיקים והדברים מוכרים ומפורסמים לתלמידי ישיבת חב"ד שבצפת--חייל של המלך - שיחה, 13:08, כ' באדר, ה'תש"ף 13:08, 16 במרץ 2020 (UTC)
חלק מההקשרים גם כלל לא תורמים ושייכים לערך כמו הקישור בערך 'התוועדות' ל90 קטעי התוועדויות שונים. מה דעתך שאצרף קישור ל90 תמונות מהתוועדויות שונות או 90 תמונות של עופר מידובניק המתוועד כל שבת, איך זה בדיוק תורם וקשור לערך? מה דעתך?--חייל של המלך - שיחה, 13:13, כ' באדר, ה'תש"ף 13:13, 16 במרץ 2020 (UTC)
- אני לא רואה בעיה להכניס לערך על התוועדות 90 קטעי התוועדות - זה בסופו של דבר מראה מהי התוועדות. לגבי זה שהאתר קצת מוזר - זה לא בולט כלפי חוץ. אם יש מאמר ספציפי באתר זה שנראה לך שלא מתאים לפרסמו והוא פורסם כאן תוכל לציין זאת בדף השיחה של הערך וגולשי חב"דפדיה יחליטו בנידון. תודה ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • כ' באדר ה'תש"ף • 20:46, 16 במרץ 2020 (UTC)
- מצטרף לחייל של המלך - הכנסת הקישורים לא נעשתה על מנת לתרום לקוראי חב"דפדיה אלא על מנת לשווק את אותו אתר. הם אינם שייכים ומומלץ להסירם בהקדם. לא אאריך בנימוקים כדי לא להיכנס לענינים בלתי רצויים בשבוע של דבר מלכות ויקהל, אבל אותם קישורים ממשיכים קו ישן באתר חב"דפדיה, של משפחה הקושרת כתרים רבים באתר זה לכל השייך אליה, ואכמ"ל. -- קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 21:35, כ' באדר ה'תש"ף
- חייל, אחדשה"ט, רציתי להסב תשומת ליבך לדברים הכתובים בחב"דפדיה:מדיניות חב"דפדיה#קישורים חיצונים, וכן לדיון כאן, בהם נפגשתי בהשגח"פ. א סאך הצלחה. יחי. קודש לנשיא הדור! - שיחה, 01:20, כ"ד בסיוון, ה'תש"ף.
- האמת שאני לא ראיתי בהם הגדרות חותכות שפותרות את הדיון. למה בדיוק כבודו מכוון?--חייל של המלך - שיחה, 23:18, כ"ד בסיוון, ה'תש"ף 23:18, 16 ביוני 2020 (IST)
- חייל, אחדשה"ט, רציתי להסב תשומת ליבך לדברים הכתובים בחב"דפדיה:מדיניות חב"דפדיה#קישורים חיצונים, וכן לדיון כאן, בהם נפגשתי בהשגח"פ. א סאך הצלחה. יחי. קודש לנשיא הדור! - שיחה, 01:20, כ"ד בסיוון, ה'תש"ף.
- מצטרף לחייל של המלך - הכנסת הקישורים לא נעשתה על מנת לתרום לקוראי חב"דפדיה אלא על מנת לשווק את אותו אתר. הם אינם שייכים ומומלץ להסירם בהקדם. לא אאריך בנימוקים כדי לא להיכנס לענינים בלתי רצויים בשבוע של דבר מלכות ויקהל, אבל אותם קישורים ממשיכים קו ישן באתר חב"דפדיה, של משפחה הקושרת כתרים רבים באתר זה לכל השייך אליה, ואכמ"ל. -- קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 21:35, כ' באדר ה'תש"ף
ישר כח!
ישר כח על תרומותיך הרבות לחב"דפדיה! תשתדל רק שלא לרשום ביטויים שתלויים בזמן כמו 'לאחרונה' או 'כיום', כך שגם כשיקראו את הערך עמוק בתוך הגאולה הוא ישאר עדכני. ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • י"ט בניסן ה'תש"ף • 00:09, 13 באפריל 2020 (IST)
תודה על ההערה. איישם זאת בעז"ה--חייל של המלך - שיחה, 13:10, כ' בניסן, ה'תש"ף 13:10, 14 באפריל 2020 (IST)
שלמה גלעדי
יש מקור לשינוי שעשית בערך שהסיבה שנפגש עם הרב עובדיה לא היתה בגלל שהוא יצא נגד התקנות של הרבי? ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • כ' בניסן ה'תש"ף • 22:18, 14 באפריל 2020 (IST)
- עכשיו ראיתי שכתבת בשיחה שם. תענה שם. ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • כ' בניסן ה'תש"ף • 22:41, 14 באפריל 2020 (IST)
שים לב
תשתדל להזיח כל הודעה בדף השיחה שמאלה באמצעות הסימן : (נקודותיים) בכל תגובה : אחד נוסף, כך נשמר הרצף של השיחה וקל להבין את המהלך. למידע נוסף ראה עזרה:דף שיחה. ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • כ' בניסן ה'תש"ף • 22:18, 14 באפריל 2020 (IST)
רמתה של חב"דפדיה
מעניין אותי מאיפה מה שכתבת, שראית במקום די רציני זלזול בחב"דפדיה, בעקבות מידע מוטעה על הגניזה החרסונית. אם תוכל לענות פה מוטב, אם לא אשמח בפרטיות.
בהערת אגב, אני מסכים עם מה שהשיב לך להתראות באופן ספציפי, שהקישור ההוא לא יעלה או יוריד לגבי הרמה של חב"דפדיה; אבל באופן כללי, הדוגמא שהבאת נכונה ביותר, וכמוה עוד טעויות הזויות ביותר שנפוצות לרוב כאן, בגלל ריבוי עורכים רדודים ומיעוט רציניים ומנטרים. רק עכשיו נתקלתי במידע הזוי לחלוטין על מלחמת גוג ומגוג, שהרבי אמר שהיא התקיימה במלחמת המפרץ. כל הטעויות האלו בלתי נסלחות, כי ודאי שיש הרבה טעויות בוויקיפדיה (לאחרונה תיקנתי אחת רצינית) - אבל סוכ"ס, בטוחני שאינטלקטואלים רציניים מכל החוגים משתמשים המון בוויקיפדיה ושואבים ממנה ידע, ומאידך קשה לי להאמין שתלמידי חכמים וחוקרים וכד' חב"דיים משתמשים מעין דמעין זה בחב"דפדיה, לעת עתה. ומובן שהפיתרון (מלבד מחיקות רבות כמובן) הוא הוספת מידע מוסמך ככל הניתן, וציון מקורות בכל דבר. ומפני הכאב הארכתי. -- קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 00:08, ד' באייר ה'תש"ף
- א. גם בויקיפדיה, אנשים רציניים לא יסתמכו על הכתוב אלא בערכי מפתח מגובים ורציניים, ולא בערכים צדדיים, כיון שגם שם הטעויות נפוצות ביותר. ב. היחס לחב"דפדיה משתפר בהתמדה, וריבוי עצום מהסוגים שהזכרת משתמשים במידע בחב"דפדיה כמקור לשאיבת ידע, ולא כמקור להסתמך עליו, כלומר שרואים את המידע, והולכים לאמת אותו לפני שמסתמכים עליו. ג. לענ"ד הפיתרון בשום אופן אינו מחיקות רבות, אלא רק הוספת ידע ומקורות, ולצד זאת - הפעלת השפעה רבה ככל הניתן על כל המעגלים שבאים עמם במגע, לנסות לצרף קוראים וכותבים חדשים, וכן פרסום מתמיד בחב"ד אינפו ובבית משיח על החידושים (ערכים חדשים ומחודשים). כדאי גם לנסות שוב לקדם מול חב"ד אינפו הוספה של תיבת 'הידעת' באתר או של תמונת היום, שתקשר לכמה שיותר ערכים. כל מותג - צריך שיווק. להתראות - שיחה, 09:11, ד' באייר, ה'תש"ף 09:11, 28 באפריל 2020 (IST)
- מר להתראות, אני ממש לא מצליח להבין את דבריך ש"הפיתרון בשום אופן אינו מחיקות רבות". אתה לא מבין שמחיקת דברים מגוחכים, הזויים וברמה נמוכה תשפר את היחס של חב"דפדיה? או שמא הינך סובר שפשוט אין הרבה דברים כאלה ואם כן זו 'פלוגתא במציאות' ואתה מוזמן להתחיל לעיין ביותר ערכים..
- לקרייזי, איני זוכר בדיוק אך קראתי בכמה מקומות (אחד מהם פורום אוצר החכמה) סביב התגלית של חבדפדיה שבתשנ"א נשלח משה אורנשטיין לחלץ את הגניזה מחרסון וראיתי כמה וכמה משתמשים שסגנונם מעיד שאינם חבדיים שמסיקים מכך על רמתה של חב"דפדיה--חייל של המלך - שיחה, 13:18, ד' באייר, ה'תש"ף 13:18, 28 באפריל 2020 (IST)
- א. להתראות, אם כנים דבריך ומומחים רבים משתמשים בחב"דפדיה (לדעתי יש לזה סיכוי רק בתחום האישים מהדורות האחרונים, וקצת גאולה ומשיח, ותו לא), אתה מחזק את דברי שתפקידנו להוסיף כמה שיותר מקורות לכל דבר, ואז יש סיכוי שיוכלו להסתמך על המידע ולא ייאלצו לעבוד לאמת אותו. (וזו הסיבה שמומחים יכולים להסתמך על ויקיפדיה, כי הרבה יותר מהמידע שם מגובה במקורות).
- ב. כחייל של המלך, איני מצליח כלל להבין את טענתך על מחיקות: 1) אם בערך מלחמת גוג ומגוג כתוב שהרבי אמר שהיא התקיימה במלחמת המפרץ, לא צריך לדעתך למחוק זאת? 2) אם בערך אוצרות חיים יש פיסקה המבארת את שם הספר בפלפולים נפלאים על פי פשט רמז דרוש סוד הישר מבטנו הק' של הכותב, ומאידך יש הסבר צנוע בהרבה המופיע בהקדמת המחבר, לא צריך לדעתך למחוק זאת? 3) אם בערך האר"י המציא מישהו תאריך פטירה לא נכון, ודרש על התאריך המוטעה רמז מהפסוק, אך מה לעשות והתאריך הוא אחר (כמה אנרגיה בזבזתי על הטעות הזאת! לא שיערתי שמישהו ימציא שטות ועוד ימציא עליה פסוק, והשקעתי לבדוק אולי יש גירסאות וכד', והכל בגלל שלא האמנתי בדבריו הנכוחים של איינשטיין על גבולות הטפשות האנושית). לא צריך לדעתך למחוק זאת? ד. אם אנונימיים ודומיהם פותחים ערכים שוליים, מגוחכים או חסרי ערך, לא צריך לדעתך למחוק אותם? חיפשתי עכשיו אחד לכבודך... דוגמאות גסות שנתקלתי לאחרונה, ויש רבות לאין מספר...
- ג. בנוגע לפירסום, מסכים עם כל מילה (אף שחשוב שיהיו מנטרים שידאגו לסינון אנושי בקרב המתנדבים, שלא כל ילד יציף את חב"דפדיה בטעויות גוזלות משאבים). עלה בדעתי מכבר שצריך להחזיר את הריבוע שהיה באינפו הישן, אלא שלענ"ד מוכרח בשביל זה כ-100 ערכים מכובדים, וכשחשבתי שוב נראה היה לי שאין מספיק.
- ד. חייל של המלך, מענין היה לראות את הדיון. -- קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 18:55, ד' באייר ה'תש"ף
- חייל של המלך שליט"א, ברוכים המצטרפים. מכיר את הערכים לא פחות ממשתמשים אחרים...איני חדש כאן... ברור שכאשר יש טעות או שטויות צריך למחוק ולהסיר, אבל אני טוען שכאשר פוגשים מידע לא ערוך / לא מעובד / לא מדוייק - אם באמת דואגים לחב"דפדיה, צריך להשקיע זמן לחפש איך אפשר לאמת את המידע ולעבד אותו, ולא להתחיל במחיקה סיטונאית. ועל יסוד דברי אדמו"ר הריי"צ שענין חינוכי צריך 'להלביש' במשפט קליט: אני לא טוען שהחושך אינו חושך, אבל אני כן טוען חושך לא מגרשים במקלות. אגב, עם כל הצניעות, כמדומני שאני התורם בעל הותק הפעיל הארון ביותר בחב"דפדיה, ומנוקדת המבט שלי אני יכול להעיד שאדם שעיקר ענינו היה בביקורת, דיוקים, מחיקות, לא שרד הרבה זמן, אף שהוא צודק, אדם שהקדיש את רוב עיתותיו ופעילותו להוספה והרחבה, שרד יותר זמן. כל דברי מגיעים מתוך רצון להשפיע על הטווח הרחוק, ולא רק על קישור או ערך ספציפי. בתקווה להבנה עד קיץ, ולהמשך תרומות עד אין תכלית. להתראות - שיחה, 21:09, ד' באייר, ה'תש"ף 21:09, 28 באפריל 2020 (IST)
- אם קבלה היא נקבל. ההיגיון אומר להיפך שהוספה והרחבה הם שכלול משא"כ מחיקת שטויות וטעויות תורמות שהמידע יהיה אמין ויהיה ברמה טובה --חייל של המלך - שיחה, 21:24, ד' באייר, ה'תש"ף 21:24, 28 באפריל 2020 (IST)
- קרייזי אבאוט משיח, האחריות אכן מחייבת. שמעתי מחבר אמריקאי שמשמש כשליח ופגש פרופסורים ישראלים בעיר שליחותו עם ידע על חב"ד וכששאל אותם מהיכן המידע, אמרו לו מחב"דפדיה, שמעתי זאת גם מהרשז"ב שמתשמש בעצמו וסיפר לי על עמיתים שמעיינים בחב"דפדיה, בטח ראית את ההקדמה לאנציקלופדיה תלמודית כרך ה-40, ועוד רבות. והגע עצמך, האם אכן חושב הינך שאדם רציני שמחפש מידע לא ישתמש בתוצאות הראשונות שיש לו בחבדפדיה? כמובן שכאשר יהיה ערך גם בויקי וגם בחבדפדיה - אדם שאינו חבדניק יעדיף (לצערנו) את הויקי, אבל כשאנחנו מקור המידע היחיד, או מהראשונים בגוגל, לעומת קישור לדפי אינטרנט אחרים לא מזוהים - אין סיבה שיסמוך על מידע באתר אינטרנט אחר יותר מאשר חבדפדיה. בקשר לפרסום, אם יבואו אנשים, בסופו של דבר ימצאו גם אלו שינטרו, הכמות מביאה את האיכות את הגיוון, ואת התפארת, במשמעות החסידית שלה. בנוגע לריבוע - אפשר להתחיל לאסוף רשימת ערכים מתאימים, או כאלו שאפשר להגיש למועמדות ולשפצר אותם שיתאימו, אבל לדעתי עדיף קטע 'הידעת' או תמונה, משהו קצר ומעורר ענין, משהו ארוך לא בדיוק ימשוך את כולם, לענ"ד. להתראות - שיחה, 21:20, ד' באייר, ה'תש"ף 21:20, 28 באפריל 2020 (IST)
- כתבתי לפני התנגשות עריכה -עם דבריך האחרונים אני די מסכים, ודו"ק כי לזה כיוונתי בדברי "הפיתרון (מלבד מחיקות רבות כמובן) הוא הוספת מידע מוסמך ככל הניתן, וציון מקורות בכל דבר".
- אמנם, דווקא בגלל העולה מדבריך, שיותר נחמד להתעסק בעריכה מאשר במחיקה, מצווה נפלאה למחוק בהקדם כל דבר לא רציני שרואים - מב' טעמים: א. כדי לתת לעורכים תחושה טובה, שלא יצטרכו לבזבז זמנם על שטויות. אם ילד לא חשב הרבה והעלה איזה ערך בלי עבודה מינימלית, עדיף למחוק את הערך, מאשר שכל העורכים יכלו את זמנם על עריכתו (במקום תרומות חשובות יותר). ב. מי שלא יודע לכתוב ועושה עריכות ברמה נמוכה, אם ימחקו לו מיד, יחשוב בפעם הבאה פעמיים ולא יעלה משהו אא"כ ערוך כיאות. משא"כ כשהשטות נשארת לאורך שנים, בינתיים הוא מספיק להוסיף כהנה וכהנה עריכות שיעשו כאבי ראש. -- קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 21:29, ד' באייר ה'תש"ף
- ברור לי שרבים נכנסים לקבל מידע, האתר פופולרי ללא ספק. לכן הדגשתי מומחים שמתמצאים בנושאים, וכאלה לענ"ד יזלזלו כשיחפשו מידע ויווכחו במצב כאן. בנוגע לריבוע, לכאורה יש לפתוח דיון נפרד, בדף שיחתי או שיחתך, או אולם דיונים, ואשמח לקדם משהו אם יתאפשר. -- קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 21:34, ד' באייר ה'תש"ף
- זו לא פעם ראשונה שהנושא עולה לדיון, ולא האחרונה. דעתי לא השתנתה, וככל הנראה גם לא תשתנה. סתם דוגמא: זכורני עדיין כיצד בעל כתית למאור זכה בראשית דרכו למטר זועם של תגובות על עריכות בוסריות, שהיו שהתייחסו אליהן כשטותיות, אך בורה התחתונה בזכות הסברת פנים ותמיכה, נשאר ותרם הרבה יותר ממה ש'הזיק'. ייתכן וחלק מהעריכות ה'בוסריות' שלו עדיין פזורות ברחבי הפדיה, ואולי חלקן יכולתם להביא כדוגמאות לדברים ה'נוראיים' שמורידים כביכול את חב"דפדיה פוגעות ומפריעות ומשחיתות, אבל אין לי ספק שההשקעה היתה שווה. אין מה לעשות, כדי להביא כותבים וכוחות חדשים עלינו לעסוק בהוספת אור ואיכות שבעזרת השם תביא כמות ותגרש את החושך. גם אני משתדל לסקל טעויות, אבל הקאך אינו ב'סור מרע' אלא ב'עשה טוב', בדיוק כמו בשאר עניני העבודה של הדור השביעי. בנוגע לענין השני, גם מומחה שמתמצא בנושאים, לא מזלזל, אלא מקסימום לא מסתמך. הפוך, הוא מתפעל מהיקף המידע, מריכוזו, מהנוחות, ועוד. להתראות - שיחה, 23:50, ד' באייר, ה'תש"ף 23:50, 28 באפריל 2020 (IST)
- להתראות, אם אתה מתייג אותי, זה סימן שאתה רוצה תשובה כאן.. הזכרת לי את הערך הראשון שלי (בטחון) שבאמת זקוק ליד תומכת ומטפחת. • כתית למאור • בית הבד 10:59, ה' באייר, ה'תש"ף (29 באפר' למניינם), ימות המשיח 10:59, 29 באפריל 2020 (IST)
- תייגתי כי חשבתי שתוכל לחזק את דברי, ובכל מקרה, לא הייתי רוצה להיות בבחינת '... בסתר'. להתראות - שיחה, 12:31, ה' באייר, ה'תש"ף 12:31, 29 באפריל 2020 (IST)
- מסכים עם קרייזי שצריך ללמד משתמש חדש איך כותבים ואם הוא כותב בצורה שצריך אח"כ לעבוד עליה עדיף למחוק או להעביר לשיחה. אני יכול להעיד באופן אישי שהערכים שיצרתי בויקיפדיה השקעתי עליהם פי 4 בערך זמן מאשר על הערכים שכתבתי כאן וזה כי ידעתי שאני לא יכול לכתוב משהו בלי מקור או מנוסח בערך. מצד שני אם נעבוד כך באופן גורף א. העורכים לא ישארו להרבה זמן וזה מנסיוני בעריכה ב'המכלול' ששם מקבלים פני חדשים בסבר פנים יפות ואם מישהו עשה טעות לא מתקנים אותו אלא מסבירים לו וזה גורם שיהיה מאוד נחמד לערוך שם וכך נשארים שם העורכים. ב. הרמה של חב"דפדיה תעלה בקצב של כתיבת הערכים - מאוד איטי בשונה מאיך שעלתה (לדעתי) עד עכשיו, כי עם כל הכבוד לסינונים רמת ויקיפדיה עולה מעט מאוד לעומת איך שיכלה לעלות אילו לא היו על כל ערך דיוני חשיבות אידיאולוגיים וכו'. וע"כ אני לא יודע מה עדיף אבל ודאי שצריך משני הצדדים - גם למחוק דברים שלא ראויים ובלי להיכנס ליותר מדי שקלא וטריא וגם להשאיר ערכים שלא ממש מזיקים גם אם הם לא מעלים את הרמה. ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • ו' באייר ה'תש"ף • 03:16, 30 באפריל 2020 (IST)
- התבלבלתי לגמרי מדבריך, להתראות. כיצד לשיטתך יש להתייחס למשתמש חדש פזיז שלא מודע לכללים? להתעלם ממנו ולהתמקד בהוספה באור, או להתחיל במעקב אחרי עריכותיו ולהדריך אותו כיצד להתאים לכללים (כולל גם מחיקת תוכן לא אנציקלופדי שהכניס, מבלי סתירה לקבלתו בספ"י והדרכה בנעימות)? אני מזדהה עם עדותו של חלוקת קונטרסים שכאן משקיעים פי 4 פחות מוויקיפדיה, כי יודעים שבמילא לא ישנה כלום. ואם נצליח בעבודתנו לפעול שישקיעו רק פי 2 פחות, והיה זה שכרנו. -- קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 14:27, ו' באייר ה'תש"ף
- כבר לא נעים לי.. בכל מקום שאני שולח את ידי מתפתחים דיוני ענק שלא ראתה חבדפדיה מזה שנים--חייל של המלך - שיחה, 14:52, ו' באייר, ה'תש"ף 14:52, 30 באפריל 2020 (IST)
- להדריך, בנעימות, ולעשות את זה כבדרך אגב, כי לא זו עיקר שליחותנו. אינני נגד מחיקת תוכן לא אנציקלופדי, אני נגד מחיקת חומר לא ערוך בצורה סיטונאית "כדי להעלות את ערכה של חב"דפדיה". אינני יכול להשוות לויקיפדיה כי ברוך השם רגלי לא דורכת שם במרחב העריכה. מצטרף לתפילה. להתראות - שיחה, 15:50, ו' באייר, ה'תש"ף 15:50, 30 באפריל 2020 (IST)
- כבר לא נעים לי.. בכל מקום שאני שולח את ידי מתפתחים דיוני ענק שלא ראתה חבדפדיה מזה שנים--חייל של המלך - שיחה, 14:52, ו' באייר, ה'תש"ף 14:52, 30 באפריל 2020 (IST)
- התבלבלתי לגמרי מדבריך, להתראות. כיצד לשיטתך יש להתייחס למשתמש חדש פזיז שלא מודע לכללים? להתעלם ממנו ולהתמקד בהוספה באור, או להתחיל במעקב אחרי עריכותיו ולהדריך אותו כיצד להתאים לכללים (כולל גם מחיקת תוכן לא אנציקלופדי שהכניס, מבלי סתירה לקבלתו בספ"י והדרכה בנעימות)? אני מזדהה עם עדותו של חלוקת קונטרסים שכאן משקיעים פי 4 פחות מוויקיפדיה, כי יודעים שבמילא לא ישנה כלום. ואם נצליח בעבודתנו לפעול שישקיעו רק פי 2 פחות, והיה זה שכרנו. -- קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 14:27, ו' באייר ה'תש"ף
- מסכים עם קרייזי שצריך ללמד משתמש חדש איך כותבים ואם הוא כותב בצורה שצריך אח"כ לעבוד עליה עדיף למחוק או להעביר לשיחה. אני יכול להעיד באופן אישי שהערכים שיצרתי בויקיפדיה השקעתי עליהם פי 4 בערך זמן מאשר על הערכים שכתבתי כאן וזה כי ידעתי שאני לא יכול לכתוב משהו בלי מקור או מנוסח בערך. מצד שני אם נעבוד כך באופן גורף א. העורכים לא ישארו להרבה זמן וזה מנסיוני בעריכה ב'המכלול' ששם מקבלים פני חדשים בסבר פנים יפות ואם מישהו עשה טעות לא מתקנים אותו אלא מסבירים לו וזה גורם שיהיה מאוד נחמד לערוך שם וכך נשארים שם העורכים. ב. הרמה של חב"דפדיה תעלה בקצב של כתיבת הערכים - מאוד איטי בשונה מאיך שעלתה (לדעתי) עד עכשיו, כי עם כל הכבוד לסינונים רמת ויקיפדיה עולה מעט מאוד לעומת איך שיכלה לעלות אילו לא היו על כל ערך דיוני חשיבות אידיאולוגיים וכו'. וע"כ אני לא יודע מה עדיף אבל ודאי שצריך משני הצדדים - גם למחוק דברים שלא ראויים ובלי להיכנס ליותר מדי שקלא וטריא וגם להשאיר ערכים שלא ממש מזיקים גם אם הם לא מעלים את הרמה. ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • ו' באייר ה'תש"ף • 03:16, 30 באפריל 2020 (IST)
- תייגתי כי חשבתי שתוכל לחזק את דברי, ובכל מקרה, לא הייתי רוצה להיות בבחינת '... בסתר'. להתראות - שיחה, 12:31, ה' באייר, ה'תש"ף 12:31, 29 באפריל 2020 (IST)
- להתראות, אם אתה מתייג אותי, זה סימן שאתה רוצה תשובה כאן.. הזכרת לי את הערך הראשון שלי (בטחון) שבאמת זקוק ליד תומכת ומטפחת. • כתית למאור • בית הבד 10:59, ה' באייר, ה'תש"ף (29 באפר' למניינם), ימות המשיח 10:59, 29 באפריל 2020 (IST)
- זו לא פעם ראשונה שהנושא עולה לדיון, ולא האחרונה. דעתי לא השתנתה, וככל הנראה גם לא תשתנה. סתם דוגמא: זכורני עדיין כיצד בעל כתית למאור זכה בראשית דרכו למטר זועם של תגובות על עריכות בוסריות, שהיו שהתייחסו אליהן כשטותיות, אך בורה התחתונה בזכות הסברת פנים ותמיכה, נשאר ותרם הרבה יותר ממה ש'הזיק'. ייתכן וחלק מהעריכות ה'בוסריות' שלו עדיין פזורות ברחבי הפדיה, ואולי חלקן יכולתם להביא כדוגמאות לדברים ה'נוראיים' שמורידים כביכול את חב"דפדיה פוגעות ומפריעות ומשחיתות, אבל אין לי ספק שההשקעה היתה שווה. אין מה לעשות, כדי להביא כותבים וכוחות חדשים עלינו לעסוק בהוספת אור ואיכות שבעזרת השם תביא כמות ותגרש את החושך. גם אני משתדל לסקל טעויות, אבל הקאך אינו ב'סור מרע' אלא ב'עשה טוב', בדיוק כמו בשאר עניני העבודה של הדור השביעי. בנוגע לענין השני, גם מומחה שמתמצא בנושאים, לא מזלזל, אלא מקסימום לא מסתמך. הפוך, הוא מתפעל מהיקף המידע, מריכוזו, מהנוחות, ועוד. להתראות - שיחה, 23:50, ד' באייר, ה'תש"ף 23:50, 28 באפריל 2020 (IST)
- ברור לי שרבים נכנסים לקבל מידע, האתר פופולרי ללא ספק. לכן הדגשתי מומחים שמתמצאים בנושאים, וכאלה לענ"ד יזלזלו כשיחפשו מידע ויווכחו במצב כאן. בנוגע לריבוע, לכאורה יש לפתוח דיון נפרד, בדף שיחתי או שיחתך, או אולם דיונים, ואשמח לקדם משהו אם יתאפשר. -- קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 21:34, ד' באייר ה'תש"ף
- קרייזי אבאוט משיח, האחריות אכן מחייבת. שמעתי מחבר אמריקאי שמשמש כשליח ופגש פרופסורים ישראלים בעיר שליחותו עם ידע על חב"ד וכששאל אותם מהיכן המידע, אמרו לו מחב"דפדיה, שמעתי זאת גם מהרשז"ב שמתשמש בעצמו וסיפר לי על עמיתים שמעיינים בחב"דפדיה, בטח ראית את ההקדמה לאנציקלופדיה תלמודית כרך ה-40, ועוד רבות. והגע עצמך, האם אכן חושב הינך שאדם רציני שמחפש מידע לא ישתמש בתוצאות הראשונות שיש לו בחבדפדיה? כמובן שכאשר יהיה ערך גם בויקי וגם בחבדפדיה - אדם שאינו חבדניק יעדיף (לצערנו) את הויקי, אבל כשאנחנו מקור המידע היחיד, או מהראשונים בגוגל, לעומת קישור לדפי אינטרנט אחרים לא מזוהים - אין סיבה שיסמוך על מידע באתר אינטרנט אחר יותר מאשר חבדפדיה. בקשר לפרסום, אם יבואו אנשים, בסופו של דבר ימצאו גם אלו שינטרו, הכמות מביאה את האיכות את הגיוון, ואת התפארת, במשמעות החסידית שלה. בנוגע לריבוע - אפשר להתחיל לאסוף רשימת ערכים מתאימים, או כאלו שאפשר להגיש למועמדות ולשפצר אותם שיתאימו, אבל לדעתי עדיף קטע 'הידעת' או תמונה, משהו קצר ומעורר ענין, משהו ארוך לא בדיוק ימשוך את כולם, לענ"ד. להתראות - שיחה, 21:20, ד' באייר, ה'תש"ף 21:20, 28 באפריל 2020 (IST)
- אם קבלה היא נקבל. ההיגיון אומר להיפך שהוספה והרחבה הם שכלול משא"כ מחיקת שטויות וטעויות תורמות שהמידע יהיה אמין ויהיה ברמה טובה --חייל של המלך - שיחה, 21:24, ד' באייר, ה'תש"ף 21:24, 28 באפריל 2020 (IST)
- חייל של המלך שליט"א, ברוכים המצטרפים. מכיר את הערכים לא פחות ממשתמשים אחרים...איני חדש כאן... ברור שכאשר יש טעות או שטויות צריך למחוק ולהסיר, אבל אני טוען שכאשר פוגשים מידע לא ערוך / לא מעובד / לא מדוייק - אם באמת דואגים לחב"דפדיה, צריך להשקיע זמן לחפש איך אפשר לאמת את המידע ולעבד אותו, ולא להתחיל במחיקה סיטונאית. ועל יסוד דברי אדמו"ר הריי"צ שענין חינוכי צריך 'להלביש' במשפט קליט: אני לא טוען שהחושך אינו חושך, אבל אני כן טוען חושך לא מגרשים במקלות. אגב, עם כל הצניעות, כמדומני שאני התורם בעל הותק הפעיל הארון ביותר בחב"דפדיה, ומנוקדת המבט שלי אני יכול להעיד שאדם שעיקר ענינו היה בביקורת, דיוקים, מחיקות, לא שרד הרבה זמן, אף שהוא צודק, אדם שהקדיש את רוב עיתותיו ופעילותו להוספה והרחבה, שרד יותר זמן. כל דברי מגיעים מתוך רצון להשפיע על הטווח הרחוק, ולא רק על קישור או ערך ספציפי. בתקווה להבנה עד קיץ, ולהמשך תרומות עד אין תכלית. להתראות - שיחה, 21:09, ד' באייר, ה'תש"ף 21:09, 28 באפריל 2020 (IST)
יחי
מה עם איזה ערך על הרב סורוצקין ר"י עטרת שלמה?.. נראה לי הוא מאוד נחשב אצלם.. כיפת יחי - שיחה, 11:38, י' בסיוון, ה'תש"ף 11:38, 2 ביוני 2020 (IST)
- צודק. האמת שאני כרגע דיי עסוק ובלי גישה למחשב. כמובן שגם אתה יכול ומוזמן ליצור ערך כזה לעשות חיפש באינפו - אונליין - אוצר החכמה ולהתחיל להזין חומרים. בהצלחה!--חייל של המלך - שיחה, 23:10, י"ט בסיוון, ה'תש"ף 23:10, 11 ביוני 2020 (IST)
ישר כוח!
על ההוספות בערך יחי אדונינו!, יחי המלך! --שמואל חיים ♦ שיחה 13:23, 20 בדצמבר 2020 (UTC)
- כנ"ל הערך שיחת שבת בראשית תשמ"ה--שמואל חיים ♦ שיחה 13:09, 24 בדצמבר 2020 (UTC)
- לדעתי עדיף להחליף את שמו או אולי כדאי פשוט להעביר את כל התוכן לערך על הספר 'יחי המלך'. ועצ"ע--חייל של המלך - שיחה, 13:18, ט' בטבת, ה'תשפ"א 13:18, 24 בדצמבר 2020 (UTC)
- להעביר לערך "יחי המלך" פחות משתלם, אבל אפשר לחשוב על שם אחר --שמואל חיים ♦ שיחה 13:20, 24 בדצמבר 2020 (UTC)
- "משתלם"? מה הפשט?--חייל של המלך - שיחה, 11:19, ו' בתשרי, ה'תשפ"ב 11:19, 12 בספטמבר 2021 (UTC)
- כנכתב בשיחתו, עדיף איחודו על השארתו באתר. ולמבצעים יונעם ותבא ברכת טוב ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • 17:21 • ו' בתשרי ה'תשפ"ב
- "משתלם"? מה הפשט?--חייל של המלך - שיחה, 11:19, ו' בתשרי, ה'תשפ"ב 11:19, 12 בספטמבר 2021 (UTC)
- להעביר לערך "יחי המלך" פחות משתלם, אבל אפשר לחשוב על שם אחר --שמואל חיים ♦ שיחה 13:20, 24 בדצמבר 2020 (UTC)
- לדעתי עדיף להחליף את שמו או אולי כדאי פשוט להעביר את כל התוכן לערך על הספר 'יחי המלך'. ועצ"ע--חייל של המלך - שיחה, 13:18, ט' בטבת, ה'תשפ"א 13:18, 24 בדצמבר 2020 (UTC)
הערה
תודה על עריכותיך באתר, רק ברצוני להעיר שיש להימנע מלהכניס ציטוטים ארוכים לערך. עדיף פשוט לסכם בשפה אנציקלופדית. בהצלחה! נכתב על ידי פולע (שיחה) בשעה 11:13, ט' בטבת, ה'תשפ"א (24 בדצמ' למניינם).
- אני חושב שבדברים של הרבי עדיף לצטט, בפרט בדברים שאין לי כח לשבת ולסם דברים של הרבי שליט"א מלך המשיח - דבר שכמובן חייב להיות בשיא הדיוק והזהירות. בפרט כשהמדובר בנושאים דקים ועדינים. וד"ל.--חייל של המלך - שיחה, 11:22, ט' בטבת, ה'תשפ"א 11:22, 24 בדצמבר 2020 (UTC)
- בעיקרון כל עריכה מועילה שווה תודה - אך אפשר לעשות זאת בתור שליחת תודה בגרסאות, ובנידו"ד אני נוהג לפתוח הערה בברכה, (למרות שאולי הייתי צריך בסוף - 'מסיימים בטוב'..) וכן: בתור משתמש קטן במיזם ענק שנהנה להאיר ולהעיר כשצריך.. ולגופו של עניין: כמוני כמוך, גם אני חושב שחבל לוותר על ציטוטים ובטח משיחות של הרבי, אך למען השמירה על ה'פדיה', הדקדוק והניסוח - מן הראוי לסכם זאת בשפה אנציקלופדית, גם כשקשה - תמיד משתלם המאמץ. בהצלחה רבה. נכתב על ידי פולע (שיחה) בשעה 11:42, ט' בטבת, ה'תשפ"א (24 בדצמ' למניינם).
- כשיש לי כח ולא מדובר בנושא מורכב ועדין וכו' ניחא. בזה אין לי כח ועדי להביא הציטוט מאשר כלום. אם יש לך את הכח לשבת לסכם וכו' כהנ"ל בצורה אוביקטיבית להשאיר את כל התכן של דברי הרבי הללו במילם 'פדיות', אשריך וטוב לך באתר הזה ובאתר הבא...--חייל של המלך - שיחה, 12:05, ט' בטבת, ה'תשפ"א 12:05, 24 בדצמבר 2020 (UTC)
- ראשית, אכן, לא אמרתי שזה קל - וכמובן שבמקרה זה ציטוט זה חשוב, והוא לא יורד. באם יהיה לי כח רצון וזמן - בל"נ אסכם זה, למרות שאין המלאכה נקראת אלא על שם גומרה.. ובכל מקרה, לא קיים לע"ע מדיניות האוסרת למשתמשים להודות בלי הערה או סיבה .. נכתב על ידי פולע (שיחה) בשעה 12:12, ט' בטבת, ה'תשפ"א (24 בדצמ' למניינם).
- כשיש לי כח ולא מדובר בנושא מורכב ועדין וכו' ניחא. בזה אין לי כח ועדי להביא הציטוט מאשר כלום. אם יש לך את הכח לשבת לסכם וכו' כהנ"ל בצורה אוביקטיבית להשאיר את כל התכן של דברי הרבי הללו במילם 'פדיות', אשריך וטוב לך באתר הזה ובאתר הבא...--חייל של המלך - שיחה, 12:05, ט' בטבת, ה'תשפ"א 12:05, 24 בדצמבר 2020 (UTC)
- בעיקרון כל עריכה מועילה שווה תודה - אך אפשר לעשות זאת בתור שליחת תודה בגרסאות, ובנידו"ד אני נוהג לפתוח הערה בברכה, (למרות שאולי הייתי צריך בסוף - 'מסיימים בטוב'..) וכן: בתור משתמש קטן במיזם ענק שנהנה להאיר ולהעיר כשצריך.. ולגופו של עניין: כמוני כמוך, גם אני חושב שחבל לוותר על ציטוטים ובטח משיחות של הרבי, אך למען השמירה על ה'פדיה', הדקדוק והניסוח - מן הראוי לסכם זאת בשפה אנציקלופדית, גם כשקשה - תמיד משתלם המאמץ. בהצלחה רבה. נכתב על ידי פולע (שיחה) בשעה 11:42, ט' בטבת, ה'תשפ"א (24 בדצמ' למניינם).
ישר כח
ישר כח על פעילותך באתר, [אם תוכל שלא לתקן טעות ניסוח בשתי תקלדות].. תודה ובהצלחה בהמשך. ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • 06:15 • י' באב ה'תשפ"א
- אשתדל--חייל של המלך - שיחה, 06:41, י' באב, ה'תשפ"א 06:41, 19 ביולי 2021 (UTC)
להשתדל
אנא השתדל מלכתוב דברים כגון אלו, שלא מתאימים לאתרינו. --שמואל חיים ♦ שיחה 14:26, 17 באוגוסט 2021 (UTC)
- אכן, יש דרך לכתוב ביקורת ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • 16:42 • ט' באלול ה'תשפ"א
המשך כך
ישר כח על הרחבת הערכים! דבר חשוב מאוד. ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • 01:17 • י"ז באלול ה'תשפ"א
יישר כח ובקשת עזרה
ראיתי את טענותיך בדף השיחה של הערך יוס'ל בלוי. טענותיך אכן מוצדקות, ואשמח לשכתב את הערך מחדש.
בנוגע לפסקת ביקורת - אף שישנו צורך דחוף בעניין, מכל מקום יש להפעיל שיקול דעת כיצד לעשות זאת, שכן מדובר בנושא טעון...
כל טוב ויישר כח--Memke - שיחה, 11:31, כ"ד בתשרי, ה'תשפ"ב 11:31, 30 בספטמבר 2021 (UTC)
ייש"כ על הייש"כ. בכלל מגיע לך צל"ש על עריכות רבות ומועילות ועל אי יצירת פיגועים (כלשונך...). בענין הביקורת - אכן הנושא טעון ודווקא בגלל זה צריך לעשות זאת מתוך מחשבה וכו' אך לולי זאת הערך חסר מאוד. בנוגע לדיון שעוררת בדף על נצחיות חיי מלך המשיח שליט"א הייתי מאריך איתך ע"ז אך לא בפורום זה שבכלל לא לכך הוא מיועד. גוט שבת והצלחה רבה ומופלגה בכל מכל כל וגאולה האמיתית והשלימה תיכף ומי"ד ממ"ש--חייל של המלך - שיחה, 19:59, כ"ה בתשרי, ה'תשפ"ב 19:59, 1 באוקטובר 2021 (UTC)
ישר כח!
על הרחבות רבות לאחרונה כשהחידוש הפעם הוא הוספת מקורות. ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • 00:24 • י"ז באדר א' ה'תשפ"ב
- יישר כח על היישר כח. האמת שלאחרונה נעזרתי בכמה דברים מחב"דפדיה שבזכות שהעורכים ציינו מקורות מפורטים עם קישורים וכו' ממש היה לי לעזר.--חייל של המלך - שיחה, 00:35, י"ז באדר א', ה'תשפ"ב 00:35, 18 בפברואר 2022 (UTC)
כפר חב"ד
שלום וברכה. בערך התרגיל המסריח הוספת קישור לשבועון כפר חב"ד הנמצא בתיקיית דרייב שאין לה גישה חופשית. תיקנתי את הקישור לעיתון הנמצא ברבי דרייב. להבא כדאי שתקפיד על כך. בתודה וברכה, בא מועד (אב"ק) • שו"ת • י"ז באדר א' ה'תשפ"ב ליצירה 03:38, 18 בפברואר 2022 (UTC)
@
אם תוכל, לא הכרחי, ליצור איתי קשר במייל --שמואל חיים ♦ שיחה 11:48, 1 באפריל 2022 (UTC)
- בשמחה. תכתוב פה בבקשה כתובת אימייל אליה אשלח מייל--חייל של המלך - שיחה, 13:30, כ"ט באדר ב', ה'תשפ"ב 13:30, 1 באפריל 2022 (UTC)
- 1965745a@gmail.com --שמואל חיים ♦ שיחה 13:41, 1 באפריל 2022 (UTC)
יישר כח גדול
יישר כח גדול על הערך ואביטה נפלאות ועל הקישור לדרייב שבו, ובכלל, על כל עבודתך הנאמנה והמועילה בתקופה האחרונה. יחי המלך המשיח. אליהו ב. - שיחה, 05:47, ט' בניסן, ה'תשפ"ב
- ייש"כ על הייש"כ--חייל של המלך - שיחה, 15:46, ט' בניסן, ה'תשפ"ב 15:46, 10 באפריל 2022 (UTC)
כפר חב"ד און ליין?
בקשר לעריכה זו, ראשית כל הקישור שבור, ושנית, האם יש היכן שהוא את הכפר חב"ד בדרייו? כל הגליונות? להתראות - שיחה, 05:37, י"ח בניסן, ה'תשפ"ב 05:37, 19 באפריל 2022 (UTC)
- לצערי אין את כל הגליונות. הלוואי שהיה... כל הזמן אני מגלה באקרעי בכפר חבד'ס ישנים דברים שנברתי וחיפשתי מידע אודותם זמן רב. פשוט מחדל אדיר שאין ארכיון מסודר כזה. עכ"פ זה גליון אחד אליו הגעתי באקראי. יש ברשת כמה וכמה גליונות מפוזרים בכל מיני מקומות ופלטפורמות (חוץ מאלו הידועים המרוכזים בדרייב שקיים גם ברבי דרייב). אתקן הקישור--חייל של המלך - שיחה, 15:58, י"ח בניסן, ה'תשפ"ב 15:58, 19 באפריל 2022 (UTC)
יישר כח גדול
א. על העלאת התמונה הנדרשת בערך יצחק יהודה ירוסלבסקי, ובוודאי שולח התמונה הנודע ירווה מכך אך רוב נחת. ב. מה עם התמונה-התמונות השניות בקובץ הנ"ל הנשלח? או שמא קיבלתיו רק אני. יחי המלך המשיח! --מוישע זוכמיר - שיחה, 06:33, כ"ו באייר, ה'תשפ"ב 06:33, 27 במאי 2022 (UTC)
כאמור, בוצע. --מוישע זוכמיר - שיחה, 01:26, כ"ט באייר, ה'תשפ"ב 01:26, 30 במאי 2022 (UTC)
שפיציקייט
בנוגע לענין הזה הכספי אני חולק עליך ביותר. קח מחירון:
- זוג גרבי שפיצקיט - 4 דולר.
- שלייקס - 18 דולר.
- דאבל - 100 דולר.
- מעיל שפיצקייט - 110 דולר.
- כובע טראינפו - 320 דולר.
- נעלי שפיצקייט - 400 שקל.
- משקפי שפיצקייט (מסגרת ללא עדשות) - 17 דולר. --חייל שעומד על המשמר - שיחה, 16:53, י' בסיוון, ה'תשפ"ב 16:53, 9 ביוני 2022 (UTC)
אין מילים--חייל של המלך - שיחה, 18:36, י' בסיוון, ה'תשפ"ב 18:36, 9 ביוני 2022 (UTC)
יעקב מאיר קוביטשעק
אפשר למצוא תמונה של יעקב מאיר קוביטשעק בCOL מחתונת ביתו עם בן הרב וולף בכ' סיון אשתקד (לדוגמא, הוא נמצא בתמונה השלישית מימין. בטח אפשר למצוא שם תמונות יותר טובות). וכן בויקיפדיה ערך סרטוב ישנם תמונות מפעילויות השליח בעיר. מסיבות טכניות איני יכול להוסיף בעצמי
- אני לא בקיא במדיניות מה אפשר להעלות ומה לא וכו'. אולי חלוקת קונטרסים יכול לומר לי האם זה בסדר להעלות תמונה לערך מסי או אול כשמופיע על התמונה סמל שלהם או שצריך לעשות עוד פעולות כקישור וכו' שאת זה אני לא יודע לעשות. אם אפשר אעלה את התמונה מהיכן שציין האלמוני--חייל של המלך - שיחה, 15:27, י"א בסיוון, ה'תשפ"ב 15:27, 10 ביוני 2022 (UTC)
- ציינתי בדף שיחתי מהם התנאים להעלאת תמונה מאתר חב"די (שאינו חב"ד אינפו או חב"ד בישראל). אין הבדל אם יש/אין סמל על התמונה. ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • י"ג בסיוון ה'תשפ"ב • 17:05, 12 ביוני 2022 (UTC)
האם אתה במקרה הוא מ.מ.ד?
ואם לא אז מה המשתמש שלו בחב"דפדיה? --- זינגען א ניגן - הדברן החסידי - היום יום י"ד בסיוון ה'תשפ"ב שבו החב"דפדים היו מתגייסים למיזם 07:17, 13 ביוני 2022 (UTC)
- כמדומה ברור שאין צורך ולא מתאים לענות על שאלות כאלו בחב"דפדיה. כקודמיי אעורר גם אני את כבודו פחות להתעסק בעניינים הטכניים שב"ה מסתדרים (פחות או יותר) ולהתמקד בענייני מהות באתר בהוספת תוכן וכו'--חייל של המלך - שיחה, 09:41, י"ד בסיוון, ה'תשפ"ב 09:41, 13 ביוני 2022 (UTC)
ניגון חיילי אדוננו
"חיילי אדוננו מורנו ורבינו, חיילי הרבי משיח צדקנו, הוא יוליכנו בטנקים לארצנו עם המבצעים ונש"ק בידינו יבוא ויגאלנו"
שלום וברכה זה עתה הסתכלתי בדף המשתמש שלך ועורר בי פליאה כל שהי: אני מצצט מדף המשתמש שלך :(מילים וניגון שהושרו בפני המלך המשיח שליט"א רבות וכמ"פ זכו לעידודו - בדרך כלל עידוד קל, אך לעיתים - הנמרץ).
נראה בעיני נורא מוזר איך שאתה מרשה לכתוב כך בזמן שבשבת פרשת נח תשנ"ב ניגנו את זה אצל הרבי והרבי התנגד לכך בחריפות רבה ואף אמר שמצד הדין היה צריך לצאת ממהוועדות ובגלל שבת והחסידים וכו הוא ישאר
יש לך מה לומר על זה ??--דער חסיד - שיחה, 03:50, י"ח בסיוון, ה'תשפ"ב 03:50, 17 ביוני 2022 (UTC)
- אתה מתכוון לשאול מה יש לי לומר להגנתי?... העובדה היא שנוגן אצל הרבי המון פעמים ובד"כ עודד קלות ולעיתים במרץ. זו העובדה. אכן היה פעמיים שהגיב לשלילה ואחת מהם (בראשית מ"ה) ציינתי שם בפירוש.--חייל של המלך - שיחה, 07:42, י"ח בסיוון, ה'תשפ"ב 07:42, 17 ביוני 2022 (UTC)
אני מדבר על נח נ"ב שמאז הרבי לא עודד שיר זה ??--דער חסיד - שיחה, 07:46, י"ח בסיוון, ה'תשפ"ב 07:46, 17 ביוני 2022 (UTC)
- דער חסיד - אולי יש מה להתעכב על דבריך, אך מה שבטוח שניגון יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד עודד שוב ושוב בעוצמה רבה בתנועות ידו וראשו הק' - ללא הכחשה או הסתייגות כלל. אז אולי הוא כן המשיח, בכל זאת?... --מוישע זוכמיר - שיחה, 11:17, י"ח בסיוון, ה'תשפ"ב 11:17, 17 ביוני 2022 (UTC)
- דער חסיד, איני מבין מה רוצה מר. אני כתבתי עובדה שזה ניגון חסידי שהושר בפני הרבי רבות ועודדו וכו' ואני מצטט אותו כי קשור לשם המשתמש. מה בדיוק קרה בנח נ"ב ולמה כך הרבי הגיב וכו'? זה נושא לדיון בהערות התמימים ואנ"ש וספסלי 770. אתה מוזמן לפתוח שם דיונים כאלו. יש כאלו שאומרים שהיה זה בגלל מי שפצח אז בשירה והאופן שבו נעשתה (ר' ה.נ. החביב מ-770 והליצן הידוע...), יש שידחו שזה לא מסתדר עם המילים בשיחה (אלא שלאו דווקא שיש ממש לדייק בהם כי נאמר בשקט והלשון הוא בלי אחריות כלל) ובאמת באותה עת היו כמה התייחסויות שליליות בענינים כיו"ב ויבחר הבוחר במה שיבחר. עכ"פ אני לא חושב שנכון לדון על ניגון זה בצורה מנותקת אלא הדיון הוא על הנושא בכללות וזה שהרבי שלל אז את הניגון זה כמו שהיה אז כמה פעולות ופרסומים שהרבי שלל ואם עובר זמן והרבי התיר פעולות ענקיות בעניינים אלו ועודד ניגון עם תוכן זהה (ואף יותר ברור) הרי שזה משליך גם היחס לניגון זה.--חייל של המלך - שיחה, 12:39, י"ח בסיוון, ה'תשפ"ב 12:39, 17 ביוני 2022 (UTC)
לא יודע זה מעניין , אבל שמעתי שבאחד מישיבות תות"ל בארץ ניגנו ניגון זה בריקודים , ומנהלה הרוחני של הישיבה עצר את הניגון , וסיפר לבחורים שהוא בעצמו היה נוכח באותה שיחה בצעקות ובחריפות הרבה שהרבי התייחס לזה , ואינו מבין איך מעיזים לנגן את זה מבחינתו נסתם הגולל על הניגון , וצ"ע .--דער חסיד - שיחה, 20:28, י"ט בסיוון, ה'תשפ"ב 20:28, 18 ביוני 2022 (UTC)
- אותו רב מבולבל טועה ומטעה. לא הייתה שום צעקה בהקשר זה בהתוועדות בנח נ"ב. תסתכל בכל היומנים ותשאל כל מי שהיה שם והוא בעל זכרון.--חייל של המלך - שיחה, 20:37, י"ט בסיוון, ה'תשפ"ב 20:37, 18 ביוני 2022 (UTC)
אז מה כן היה ???--דער חסיד - שיחה, 20:51, י"ט בסיוון, ה'תשפ"ב 20:51, 18 ביוני 2022 (UTC)
- רק אציין, שידועה השיחה של הרבי שהרבי מבהיר את התנגדותו לשירת הניגון הנ"ל- באומרו שהוא עודד את השירה רק משום שאינו רוצה ליצור בלאגן (תרגום חופשי שלי כמובן) בקרב החסידים, שיווצר מהתנגדות של הרבי בעת השירה. וא"כ מובנת היטב עידודו של הרבי בעת השירה. ואגב, בעיניי (כך קיבלתי מהמשפיעים שלי עכ"פ) זהו בדיוק נוגע גם לעידוד היחי אחרי כ"ז אדר - שכן בעקבות השיתוק - הבהרת התנגדות לשירה לצערנו כידוע לא יכולה להיות. מנחם ספרא - שיחה, 20:58, י"ט בסיוון, ה'תשפ"ב 20:58, 18 ביוני 2022 (UTC)
אתה מנחם ספרא מתכוון לשיחה בנח נ"ב ?? והאם ניגנו את זה שוב אחרי זה והרבי עודד???--דער חסיד - שיחה, 21:10, י"ט בסיוון, ה'תשפ"ב 21:10, 18 ביוני 2022 (UTC)
- מועתק בזה משלושה יומנים אודות מה שהתרחש בהתוועדות ש"פ נח תשנ"ב (יומנים פנימיים ולא רשמיים (יחסית). ברשמיים לא דווח על כך כמו על דברים כיו"ב):
יומן 'פאקס א שיחה': "אחר שיחה א' ניגנו "יחי אדוננו מורנו ורבינו", וכמה שעמדו ב"שביל" ניגנו ניגון זה עם המילים "חיילי אדונינו וכו'", אחרי הניגון כשהתחיל הרבי שיחה ב' אמר (הלשון בלי אחריות) - בסובבו פניו הק' לצד שמאל לגמרי כמעט . . ." (ראה תוכן השיחה כפי שנכתב ביומן זה באריכות בקישור זה: https://drive.google.com/file/d/1SIl2M7DGxrst94Hl3nEa_uH20jK7wBk9/view).
יומן התמים מרדכי יהושע יעקובביץ' (קבוצה נ"א): "אחרי השיחה הראשונה שרו "חיילי אדוניניו". בתחילה עודד כ"ק אד"ש את השירה - כשעדיין לא שרו את המילים - אך בהמשך הפסיק לעודד ונהי' שקט וכ"ק אד"ש אמר שבאמת כיון שהשיר קשור אליו, זה היפך הכבוד ששרו את זה בפניו, והיה צריך לצאת אלא מפני ב' סיבות לא יצא, א) שזה לא יעזור ובין כה ימשיכו לנגן ב) שזה יגרום להיפך הענין שבת אחים גם יחד שאם הוא ייצא יהיה חלק שגם יצא ובמילא יגרם היפך השבת אחים כו' ובהמשך אמר שיחה שניה". יומן הת' אברהם שמואל מאן (770 בוחער אמריקאי): לאחר השיחה ניגנו (הניגון של האותיות שפעם ניגנו חיילי אדונינו וכו׳) (א׳ שעמד בהשביל צעק יחי אדונינו וכו׳ המלך המשיח וניגן) (חלק מהקהל ניגנו יחי אדונינו וכו׳), כ״ק אד״ש עודד השירה בחוזק כמ״פ. בתחילה שיחה ב׳ אמר כ״ק אד״ש לכאורה כששרים ניגון כזה הייתי צריך לצאת, אבל אז ייצאו אחרים ויהי׳ היפך הנה מה טוב ומה נעים שבת אחים גם יחד. המשיך ע״ד לעשות חשבון צדק וכו׳, להזהר בקידוש דלבנה".
תיאורים בעל פה יש של ר' הירשל נוטיק שהיה מראשי המשוררים את זה והוא טוען שעשה את זה ברצינות יחד עם ר' חיים שאול ברוק שלא שייך לליצנות (משא"כ הנ"ל שידוע כליצן גדול ואכ"מ). ר' דוד נחשון מספר שאלו ששרו זאת שרו זאת בצורה לא רצינית כלל כשכששרים את המילים הללו מרימים את הראש בצורה בולטת בתנועה של "בוא נראה מה הרבי יגיד". אני שמעתי על מישהו אחר שנכח שם בהתוועדות שהוא באמת לא יודע להסביר את זה איך זה מתאים עם העידודים הרבים שהיו לעניינים אלו ממש אז [על עידודים לחתימות וכינוסי קבלת המלכות ממש באותם ימים אתה יכול לקרוא פה: https://chabad.info/wp-content/uploads/2021/01/26-01-2021-22-06-16-%D7%95%D7%94%D7%95%D7%90-%D7%99%D7%92%D7%90%D7%9C%D7%A0%D7%95-1.pdf].
מנחם ספרא, אתה ממשיך עם הבורות וניכר בהחלט שאתה שייך לחלק מסויים במפה החב"דית שלצערנו עבר מסע דיס אינפורמציה בענייני משיח וקבלת מלכותו ועל דא קא בכינן. אין שום שיחה כזו שהרבי אמר שעודד מצד שלא ליצור בלאגן. זה סילוף של השיחה הנידונית פה.
רחמנא ליצלן מהאי דעתא של ה"משפיעים" הללו! הרבי יכל וביטא אז את מורת רוחו ולחילופין רצונו הקדוש במגוון דרכים. גם במבט טבעי ובעלהבתי אם הרבי לא היה מעוניין בשירה קבועה זו היה עושה פשוט תנועת שלילה בימים שלאחרי שמח"ת נ"ג ומהר מאד היה מי שהיה מציע שזה רצונו הק'. אגב, ההתעקשות שלך על הכנסת המילה הגסה 'שיתוק' כלפי מלך המשיח שליט"א מבטאת את הבעייתיות הטמונה בדעות הכביכול לגטימיות הללו.
לידע הכללי בנושא: שירת היחי הקבועה בנ"ג הגיעה דווקא באתערותא דלעילא כשהילדים הכריזו "יחי אדוננו ... מלך המשיח לעולם ועד" בשמח"ת תשנ"ג והרבי החל בתנועות עידוד חזקות ונמרצות בראשו הקדוש והקהל המופתע התחיל לשיר עם המילים (עד אז היו ע"ז מלחמות וחששות כי באמת מנ"א נ"ב לא יצאו עם דעה אחידה האם בוודאי שרצונו הק' בעיסוק פומבי וציבורי בעניין) והרבי עודד נמרצות שוב וכך פרצה שירה סוערת בעידודו הק', בהמשך לכך נכנסו רבנים לחדר המיוחד למחרת ואמרו פס"ד שהרבי מלך המשיח והרבי עודדם ובהמשך לזה נהייתה קביעות של שירה זו שזכתה לעידודים שהיו לעיתים נמרצים ביותר וטיפשי על גבול ההזוי לומר שהרבי מעודד בראש חודש כסלו נ"ג את שירת היחי בתנועות חזקות ונרמצות בידו הקדושה כדי שלא יהיה בלאגן...--חייל של המלך - שיחה, 21:17, י"ט בסיוון, ה'תשפ"ב 21:17, 18 ביוני 2022 (UTC) אין עיתותי בידי לכתוב כעת, אמשיך בל"נ מאוחר יותר , אך כעת אגיב בקצרה: "שזה יגרום להיפך הענין שבת אחים גם יחד שאם הוא ייצא יהיה חלק שגם יצא ובמילא יגרם היפך השבת אחים כו'" - אולי המילה בלאגן לא היא המתאימה - אבל בהחלט בשביל לשמור על האוירה המכובדת והנעימה וכו' - הרבי לא עצר את השירה. [ובנוגע לנ"ב-נ"ד: ממ"נ, אם לפני כ"ז אדר, הרבי נמנע מלעצור את העידוד בעת השירה - כ"ש לאחר כ"ז אדר, לאחר המאורע המצער.] שום התעקשות להכניס את המילה שיתוק - מה לעשות שזו המילה היחידה שראיתי לנכון לכתוב בנושא. מנחם ספרא - שיחה, 21:47, י"ט בסיוון, ה'תשפ"ב 21:47, 18 ביוני 2022 (UTC)
- "שבת אחים גם יחד" זה לא אווירה נעימה ומכובדת... עיקר ההטעייה היא כאילו בשיחה הזו הרבי אמר שיעודד ניגון כדי לא ליצור בלאגן ולא היא. הרבי אמר שבגלל זה הוא לא יוצא מההתוועדות ולא שבגלל זה מעודד (הרבי אז באמת לא עודד - עצר את העידוד). ועל כן זה שאתה לוקח את זה להסביר את נ"ג-נ"ד זה חסר יסוד שהרי שם השאלה היא לא למה נכח כששרו אלא למה עודד והגביר את השירה הפומבית הזו וגרם לה להמשיך, להתפשט ולהתפרסם. וק"ל החילוק. השיקול של אם לפני אז אחרי כ"ש הוא סברא שלך. יכולות להיות סברות הפוכות (ויש כאלו - אם תרצה תקבל פירוט כשעיתותיך יהיו בידיך) אך מה שבטוח שהעובדות הפוכות מהסברא שלך: לפני כ"ז אדר בהתייחסויותיו הרבי השאיר מקום לספק משא"כ משמח"ת נ"ג כמעט שלא הותיר שום מקום לספק--חייל של המלך - שיחה, 21:55, י"ט בסיוון, ה'תשפ"ב 21:55, 18 ביוני 2022 (UTC)
- לא אתערב כלל בגוף הדיון, רק אמחה על הדיס אינפורמציה על "החלק המסוים במפה החב"דית שעבר מסע". למיטב ידיעתי אין בורות בחלק אחד יותר ממשנהו, וכמדו' שאתר זה יוכיח.. לא כולם בקיאים גדולים ובד"כ כל אחד בור בחלקים שלא נוחים לו (ואם כבר הייתה בורות אצל רמ"ס ה"ז ככה"נ דווקא משום שלא היה שום "מסע" ושום דיבור בישיבתו על זה, בשונה כנראה מישיבתך). ועוד והוא העיקר: שדי כבר לבכות... עשוי לנחת - שיחה, 11:08, כ' בסיוון, ה'תשפ"ב 11:08, 19 ביוני 2022 (UTC)
- אקבל את התיקון שלך: חלק מסויים במפה החב"דית שסובל מבורות בנושא והשתקת העיסוק בו לצד מסע של דיס אינפורמציה זדוני (כדוגמת הקובץ המסולף והשקרי של ד.א. בשם התמים 'לקט מענות קודש בעניני משיח וגאולה'). אני לא רואה בושה (ואדרבא) להיות בקיא ועסוק בנושא הזה, הן באופן אישי והן באווירה ישיבתית, בשעה שהרבי עסוק בו מאד בשנים האחרונות כמוכח משיחותיו הנהגותיו ועידודיו הק'--חייל של המלך - שיחה, 12:08, כ' בסיוון, ה'תשפ"ב 12:08, 19 ביוני 2022 (UTC)
- אבל בפועל לא תיקנת אלא רק חילקת לשנים... אז שוב: אין חלק שסובל מבורות, ואין שום מסע זדוני. הבורות משתרעת על ה'מפה' במידה שווה פחות או יותר, וגם הקבצים המסולפים והשקריים לסוגיהם. אם אתה חושב שהצלחת לצאת עם תמונה ברורה ומאוזנת יחסית (אני לא, להוותי) זה אכן די גאוה ובטח לא בושה. עשוי לנחת - שיחה, 12:45, כ' בסיוון, ה'תשפ"ב 12:45, 19 ביוני 2022 (UTC)
- מנחם ספרא, בהקשר למה שכתבת על העידוד של נ"ג - בהשגח"פ התפרסם כעת טור של ר' זלמן ליברוב המתאר את האירועים דאז ואיך שזה החל באתערותא דלעילא.--חייל של המלך - שיחה, 19:13, כ' בסיוון, ה'תשפ"ב 19:13, 19 ביוני 2022 (UTC)
- סליחה שאני מתערב דיון בשנית, אבל ישנו קובץ נפלא שיצא לאור באחת מהתוועדויות הגבאים ב-770 בשנה שעברה, בשם והוא יגאלנו, המלקט ומכיל את כל ההתייחסויות מהרבי שליט"א מלך המשיח בנוגע לזהותו כגואלנו צדק - עם מקורות מוכרים ונאמנים לכ"ע עם צילומי מסמכים. באם ישנו תח"י א' המשתמשים בוודאי ישמח להעלות כאן קישור אליו, ולאחמ"כ יהיה אפשר להעלות שוב את הדיון. --199.170.132.3 19:21, 19 ביוני 2022 (UTC)
- שמתי לעיל קישור אליו ["על עידודים לחתימות וכינוסי קבלת המלכות ממש באותם ימים אתה יכול לקרוא פה: https://chabad.info/wp-content/uploads/2021/01/26-01-2021-22-06-16-%D7%95%D7%94%D7%95%D7%90-%D7%99%D7%92%D7%90%D7%9C%D7%A0%D7%95-1.pdf"] אם כי יצויין שהוא מתמקד על מכ"ח ניסן תנש"א עד כ"ז אדר תשנ"ב וכם זה רק את אלו שיש בהם מן החידוש שעודד עניינים אלו (ולא הובא אלו שסייג וכו') כשמצויין שעוד חזון למועד להו"ל קובץ שלם ומקיף. אגב, כותב השורות זכה ליטול חלק חשוב בעריכתו של קובץ זה--חייל של המלך - שיחה, 19:24, כ' בסיוון, ה'תשפ"ב 19:24, 19 ביוני 2022 (UTC)
- סליחה שאני מתערב דיון בשנית, אבל ישנו קובץ נפלא שיצא לאור באחת מהתוועדויות הגבאים ב-770 בשנה שעברה, בשם והוא יגאלנו, המלקט ומכיל את כל ההתייחסויות מהרבי שליט"א מלך המשיח בנוגע לזהותו כגואלנו צדק - עם מקורות מוכרים ונאמנים לכ"ע עם צילומי מסמכים. באם ישנו תח"י א' המשתמשים בוודאי ישמח להעלות כאן קישור אליו, ולאחמ"כ יהיה אפשר להעלות שוב את הדיון. --199.170.132.3 19:21, 19 ביוני 2022 (UTC)
- מנחם ספרא, בהקשר למה שכתבת על העידוד של נ"ג - בהשגח"פ התפרסם כעת טור של ר' זלמן ליברוב המתאר את האירועים דאז ואיך שזה החל באתערותא דלעילא.--חייל של המלך - שיחה, 19:13, כ' בסיוון, ה'תשפ"ב 19:13, 19 ביוני 2022 (UTC)
- אבל בפועל לא תיקנת אלא רק חילקת לשנים... אז שוב: אין חלק שסובל מבורות, ואין שום מסע זדוני. הבורות משתרעת על ה'מפה' במידה שווה פחות או יותר, וגם הקבצים המסולפים והשקריים לסוגיהם. אם אתה חושב שהצלחת לצאת עם תמונה ברורה ומאוזנת יחסית (אני לא, להוותי) זה אכן די גאוה ובטח לא בושה. עשוי לנחת - שיחה, 12:45, כ' בסיוון, ה'תשפ"ב 12:45, 19 ביוני 2022 (UTC)
- אקבל את התיקון שלך: חלק מסויים במפה החב"דית שסובל מבורות בנושא והשתקת העיסוק בו לצד מסע של דיס אינפורמציה זדוני (כדוגמת הקובץ המסולף והשקרי של ד.א. בשם התמים 'לקט מענות קודש בעניני משיח וגאולה'). אני לא רואה בושה (ואדרבא) להיות בקיא ועסוק בנושא הזה, הן באופן אישי והן באווירה ישיבתית, בשעה שהרבי עסוק בו מאד בשנים האחרונות כמוכח משיחותיו הנהגותיו ועידודיו הק'--חייל של המלך - שיחה, 12:08, כ' בסיוון, ה'תשפ"ב 12:08, 19 ביוני 2022 (UTC)
- לא אתערב כלל בגוף הדיון, רק אמחה על הדיס אינפורמציה על "החלק המסוים במפה החב"דית שעבר מסע". למיטב ידיעתי אין בורות בחלק אחד יותר ממשנהו, וכמדו' שאתר זה יוכיח.. לא כולם בקיאים גדולים ובד"כ כל אחד בור בחלקים שלא נוחים לו (ואם כבר הייתה בורות אצל רמ"ס ה"ז ככה"נ דווקא משום שלא היה שום "מסע" ושום דיבור בישיבתו על זה, בשונה כנראה מישיבתך). ועוד והוא העיקר: שדי כבר לבכות... עשוי לנחת - שיחה, 11:08, כ' בסיוון, ה'תשפ"ב 11:08, 19 ביוני 2022 (UTC)
יישר כח!
יישר כח גדול על כל הוספותיך. אתה עשית את זה טוב- ויהיה טוב אם תמשיך על התוכניות האחרונות - להוסיף את העניינים שמופיעים ב"ואביטה נפלאות". מול ראיה שבעין אי אפשר להתווכח. מאוד מחזק. יישר כח! --מה עם הארמון? - שיחה - יחי המלך המשיח!, כ"ד באב ה'תשפ"ב 12:33, 21 באוגוסט 2022 (UTC)
הגניזה החרסונית
שמעת באזניך מרשב"ל שהגניזה החרסונית נמצאת בספרייה? בא מועד • שו"ת • כ"ח בשבט ה'תשפ"ג ליצירה | 21:37, 19 בפברואר 2023 (UTC)
- שמעתי ממי ששמע, בסמיכות זמן לעת ששמע, והוא אדם דייקן ואמין בצורה מיוחדת. אני יכול לשאול את רשדב"ל בהזדמנות קרובה--חייל של המלך - שיחה, 11:44, ל' בשבט, ה'תשפ"ג 11:44, 21 בפברואר 2023 (UTC)
שיר המעלות לדוד (ניגון)
איינני יודע מי כבודו ואם היית בי"א ניסן השתא ב-770, אבל משבת פרשת שמיני כך שרים מול הרבי שליט"א מלך המשיח. יש"כ. --מה עם הארמון? - שיחה - יחי המלך המשיח!, א' באייר ה'תשפ"ג 18:28, 22 באפריל 2023 (UTC)
- ב"ה זוכה להסתופף ב-770 בית משיח זמן רב... בש"פ שמיני החליט מי שהחליט על השינוי (הלא מוצלח מבחינת תווים וכו') ולאט לאט הצטרפו אליו הרבה בהתוועדות. מני אז עברה סה"כ שבת אחת... במקביל ממשיכים לשורר את הניגון ב-770 בהתוועדויות חסידים וכו' כהגירסא המקורית. נחיה ונראה אם השינוי ייתפס בהתוועדויות בש"ק גם אחרי לכת האורחים מישיבה מסויימת במרכז הארץ המתאפיינים בכפייה של רעיונתותיהם ויוזמותיהם וכיו"ב על הסביבה, לפעמים (לצערי) בדרכים בלתי כשרות ופסולות - מבחינת אהבת ישראל והוראות הרבי מלך המשיח שליט"א.--חייל של המלך - שיחה, 23:52, ג' באייר, ה'תשפ"ג 23:52, 24 באפריל 2023 (UTC)
אנונימי
למה אתה תורם כאנונימי? או שזה משחית . בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (10:21, כ"א באייר, ה'תשפ"ג).
שאלה
מדוע העלת את אותו קובץ 4 פעמים?? אם יש איזו בעיה אשמח לעזור. שים לב! הקפד להביא מקור לתמונה, הדבר חשוב מאוד. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (05:17, כ"ו באייר, ה'תשפ"ג).
- אין צורך להביא מקור לתמונה כשהיא מחב"ד אינפו. זאת למיטב ידיעתי. בנוגע להלאה הכפולה והמכופלת נובע מאי ידיעה חזקה של סדר ההלאה וכו'.--45.83.27.77 13:19, 17 במאי 2023 (UTC)
- חייל של המלך א.תשתדל לערוך מהחשבון שלך. ב. חובה להביא מקור מחב"ד אינפו. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (15:58, כ"ו באייר, ה'תשפ"ג).
- אני חושב שאתה טועה בענין החובה לשים המקור מאינפו. ראה מה שכתב בדף שיחה זה משתמש חלוקת קונטרסים תחת הכותרת 'יעקב מאיר קוביטשעק'--חייל של המלך - שיחה, 16:01, כ"ו באייר, ה'תשפ"ג 16:01, 17 במאי 2023 (UTC)
- חייל של המלך א.תשתדל לערוך מהחשבון שלך. ב. חובה להביא מקור מחב"ד אינפו. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (15:58, כ"ו באייר, ה'תשפ"ג).
אתה מוזמן
להצביע כאן בדחיפות!-- • חילזון • דף השיחה שלי • 10:10, 15 באוגוסט 2023 (UTC)
- מה בדיוק כ"כ דחוף?--חייל של המלך - שיחה, 10:10, כ"ח באב, ה'תשפ"ג 10:10, 15 באוגוסט 2023 (UTC)
- אני רוצה שהערך יהיה בהסכמה רחבה, ואשמח שתצביע. -- • חילזון • דף השיחה שלי • 10:11, 15 באוגוסט 2023 (UTC)
- אני לא מחייב אותך להצביע בעד, אתה יכול גם להצביע נגד....-- • חילזון • דף השיחה שלי • 10:12, 15 באוגוסט 2023 (UTC)
- לא מעוניין. שלום--חייל של המלך - שיחה, 10:15, כ"ח באב, ה'תשפ"ג 10:15, 15 באוגוסט 2023 (UTC)
- חבל, בסדר. בתור משתמש וותיק אתה יכול לעזור לחב"דפדיה. נו שוין...-- • חילזון • דף השיחה שלי • 10:18, 15 באוגוסט 2023 (UTC)
- לא מעוניין. שלום--חייל של המלך - שיחה, 10:15, כ"ח באב, ה'תשפ"ג 10:15, 15 באוגוסט 2023 (UTC)
- אני לא מחייב אותך להצביע בעד, אתה יכול גם להצביע נגד....-- • חילזון • דף השיחה שלי • 10:12, 15 באוגוסט 2023 (UTC)
- אני רוצה שהערך יהיה בהסכמה רחבה, ואשמח שתצביע. -- • חילזון • דף השיחה שלי • 10:11, 15 באוגוסט 2023 (UTC)