שיחה:יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד
בקטע "בשנה שלאחר מכן" כדאי לכתוב "מציאותו" כהלשון בשיחה.--M&n 07:28, 15 יולי 2007 (EDT)
ממה אתם מפחדים?
מדוע אתם נועלים את אפשרות העריכה לכלל המשתמשים? האם אתם מפחדים שתהי' אפשרות שמישהו יוכיח שרוב הנכתב בערך זה הוא שטות ושקר גמור??? כל היחי אדוננו וכו וכו בכתבות האלה הי זה מתאים רק לפני ג' תמוז משאכ היום אחרי ההסתלקות אין זה נוגע כלל [ומי שאומר שלא אז שילך לזרוק חו את תמ תשי] בושה!!!! בושה!!!
איינער 22:17, 4 יוני 2009 (EDT)
למה שלא יהיה מוגן שכל אחד יבוא ויבלבל לאנשים את השכל ההפך מזה ?? צודק במאה אחוז נותנים לכל מטומטם שרוצה לבלבל את השכל ולהסיק את המסקנות שלו לעשות את זה בלי שאף אחד יוכל להתערב בושה וחרפה!!!!!!!!!!!!!! אז אם רוב גדולי הרבנים של חב"ד אמרו כדעה הנורמלית זה לא אומר שכך הדבר? -- נכתב ע"י אברימי קרסיק ששכח לחתום את שמו.
- אתה מוזמן לכתוב כאן את הדעה הנורמלית ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • 18:26 • כ"א באלול ה'תשפ"א
אדרבה, הבה ונראה את כל החכמים הגדולים "מגיני כבוד ליובאוויטש" שוטחים את הגיגיהם כאן, ונחזה אחת ולתמיד מהי דעתו הק' של הרבי מלך המשיח...
לעורר פרווקאציות זה לא חכמה גדולה, הבה נראה אתכם שולפים מקורות.. --האמנתי כי אדבר - שיחה, 20:26, ח' בחשוון, ה'תשפ"ב 20:26, 14 באוקטובר 2021 (UTC)
הוספה לערך
ברשות המערכת אולי אוכל להוסיף כמה פרטים חשובים לערך שיוסיפו לערך משמעות.
על פי פסק הרמב"ם[1] יש שני מצבים במלך המשיח.
א. השלב שקודם התגלותו, בזמן הגלות, הקרוי מצב של חזקת משיח (ראה ערך.)
ב. השלב שאחרי התגלותו המליאה, לאחר שגאל את ישראל, קיבוץ גלויות ובנין בית המקדש.
לפי פסק הדין של מאות רבנים, נמצא הרבי במצב של חזקת משיח, שזה הוא סימן להתגלותו הקרובה.
כדי לבוא למצב של "משיח ודאי", על העם לקבל את מלכות המשיח, אותו רואים לפי סימני ה"חזקת משיח", ועל ידי כך לזכות למצב של "משיח וודאי".
וזאת - באמצעות הכרזת הקודש: יחי אדונינו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד.
כמדומני שהדברים נכונים ויוסיפו תועלת רבה בערך. --[[משתמש:שלום|ראשית ואחרית שלום]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוכת שלום]] 01:37, 29 בינואר 2010 (UTC)
- מעולה - אני בעד.--שניאור 01:43, 29 בינואר 2010 (UTC)
- האם לכבודו יש הרשאה לשנות דברים בגוף הערך? לא שאיכפת לי לחכות עד שחיים וחסיד יתעורר שבוע הבא לראות מה שכתוב כאן, אלא שלדעתי בנתיים אפשר להוסיף ואם חיים וחסיד ירצו ישנו הם.--[[משתמש:שלום|ראשית ואחרית שלום]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוכת שלום]] 01:46, 29 בינואר 2010 (UTC)
- במחשבה שניה הייתי מוסיף את זה לערך מלך המשיח, או של גאולה. וכמובן ניתן להוסיף פיסקא או כמה מילים כאן, ולתת הפניה.--שניאור 02:27, 29 בינואר 2010 (UTC)
- האם לכבודו יש הרשאה לשנות דברים בגוף הערך? לא שאיכפת לי לחכות עד שחיים וחסיד יתעורר שבוע הבא לראות מה שכתוב כאן, אלא שלדעתי בנתיים אפשר להוסיף ואם חיים וחסיד ירצו ישנו הם.--[[משתמש:שלום|ראשית ואחרית שלום]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוכת שלום]] 01:46, 29 בינואר 2010 (UTC)
- נחכה עוד כמה ימים ונוסיף את זה לערך המתאים על פי החלטת התורמים הכבודים. שבת שלום! --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 13:57, 29 בינואר 2010 (UTC)
- מתאים ביותר לערך גדרו ההלכתי של הרבי כמלך המשיח. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 20:55, 31 בינואר 2010 (UTC)
הכל כתוב כבר, אב לא יתכן להסביר את שירת יחי אדונינו ללא ההסבר מה פועלים בדיוק על ידי השירה וההצדקה לשיר שזה מבואר כאן. --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 23:35, 31 בינואר 2010 (UTC)
מן החובה להבהיר בצורה הלכתית מסודרת מהות ההכרזה, שהיא: הרמב"ם מבהיר מי הוא בחזקת משיח, ומי הוא משיח וודאי. והרבי כבר מסביר כי "בחזקת" אינו דבר קל כלל וכלל, שהרי - שורפים וסוקלים על החזקות, אלא שמכל מקום אינו ודאי.
על ידי שנתברר לנו מי הוא בחזקת משיח, על ידי הסימנים שהרמב"ם נתן, [או על ידי נביא] לכן עלינו לקבל את קבלת מלכותו של מלך המשיח, וזאת כדי לנגיע למצב של משיח ודאי.
ואגב בזאת נתיישב מה שהרמב"ם מביא את סימני בחזקת משיח, מלבד שימני משיח ודאי, ולמאי נ"מ? אבל לפי הנ"ל מיושב, מכיון שכבר במצב של "חזקת משיח" יש נפקא מינה למעשה - לקבל את מלכותו של המשיח.
דומה כי הדברים פשוטים על פי ההלכה שזה היא כוונתו של הרבי שהוא בחזקת משיח שציווה לשיר את השיר הזה.. אם גם אתם מבינים שזה הוא פשוט שזה הסיבה, ואם כל אחד מבין ככה בפשטות, אז כדאי להכניס את זה בגוף השיחה, למען יבינו זרים מה הוא פשר השיר.
אי אפשר להתחיל לדבר על "קדושת השיר" ועל "הכרזה המהדהדת בכל סדר ההשתשלות" ללא הסביר מה היא פשר ההכרזה... --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 07:07, 1 בפברואר 2010 (UTC)
- דברי תורה עניים במקום אחד ועשירים במקום אחר. לא ניתן בכל ערך להכניס את כל התורה כולה. בשביל זה יש "ראו גם". הוספתי. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 11:01, 1 בפברואר 2010 (UTC)
- על פי פנימיות העניינים - חוץ מ"חזקת משיח" ו"משיח ודאי", יש גם חלוקה בין משיח שבכל בדור, לבין משיח לאחר שנתגלה ונשלח (ראה ערך תנש"א), [בערל'ה וולף טוען שהסדר הוא א.משיח שבכל דור ב.בחזקת משיח ג. משיח ודאי. (אם כן כנראה משיח שנשלח הוא בין ב. לג. שהרי עכשיו זה "התגלות מציאותו.." שלפני "התלותו..ע"י פעולותיו" - משיח ודאי.] ולכן ההכרזה כעת מקבלת משנה תוקף שהרי כעת משיח כבר התגלה (התגלות מציאותו כנ"ל), וההכרזה מגלה את עצם מציאותו של משיח (שלמעלה מהתגלותו ע"י פעולותיו), ששיכת לתקופתינו (וזאת חידוש יותר גדול מההכרזה של "חזקת משיח" כנ"ל)--חי גאולה - שיחה 17:33, 10 באוגוסט 2016 (UTC)
הערות שוליים
- ↑ פרק מלכים פרק י"א הלכה ד'
ניסוח...
הניסוח של הערך (בפרט החצי השני) מאד לא מוצלח. ב. כדאי להוסיף פתיח לערך. יחי אדוננו היא הכרזה ושירה של החסידים המבטאת את התפילה לזירוז התגלותו של הרבי כמלך המשיח, יחד עם קבלת מלכותו. (גם הנוסח הזה צריך לעבור שיפוץ). --לל (מדברים) 06:32, 10 ביוני 2010 (UTC)
יחי המלך
לא כולם יסכימו שתוכנם חד המה. ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- למה לא?? ר'ובן - שיחה 10:06, 6 באפריל 2012 (IDT)
- האיחוד התייחס לתוכן המידע שבערכים ולא לתוכן נושא הערכים. אדרבה, אם ייכתב ערך על הנושא "יחי המלך" כנושא נפרד, נשמח לפתוח ערך נוסף. כרגע אין. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"ט בניסן ה'תשע"ב 11:44, 11 באפריל 2012 (IDT)
כינוס נשים
צריך להוסיף גם את הכינוס נשים בתשנ"ב ואת ההוראה ללונדון..מ'דארף צוטרייסלט זיך א ביסל - לאמיר פארבריינגען א ביסל
פירוש המילות
יחי - שיחיה, ובתרגום לארמית "יצלח". מורה על פעולת העם בחיים של נשוא ההכרזה.
אדוננו - מורה על כך שאנו כעבדים המקבלים את מרותו של האדון לגמרי.
מורנו - שהוא המורה דרך שלנו בעבודת השם ובכלל בחיים.
ורבינו - שהוא רבינו המובהק בתורה ובלימוד החסידות. (שלושת חלקים אלו בעצם הופכים את החסידים לבטלים לגמרי אל הרבי, אך יש עוד שלב:)
מלך - לא רק שהוא עלינו כסמכות תורנית וכו', אלא הוא אף ממש מלך שלבו הוא לבנו, והקשר שלו אל העם הוא בעצם הנפש.
המשיח - והוא שעליו הבטיחה תורה שיעמוד ויגאל את ישראל בסוף גלותם.
לעולם - והיינו, שנצחיותו היא לעולם ובעולם.
ועד - וללא הפסק כלל.
- הועתק עד למציאת המקורות.....מ'דארף צוטרייסלט זיך א ביסל - לאמיר פארבריינגען א ביסל
מלך - ליבו לב כל קהל ישראל.
משיח - הסברים ארוכים בחסידות ואין כאן מקום לפרוטם - אך בכללות הוא גואל את ישראל ותפקידו להשלים את גילוי העצמות למטה - דירה בתחתונים יחוד מ"ה וב"ן (ד"מ חיי שרה).--חי גאולה - שיחה 17:39, 7 באוגוסט 2016 (UTC)
ניגון או הכרזה
"יחי אדוננו" אינו רק ניגון אלא ובעיקר הכרזה בה מכתירים את מלך המשיח ומוסיפים בו חיות!--זלמניו בן משה - שיחה 09:16, 8 במרץ 2015 (UTC)
בעד--ירוחם - שיחה 22:12, 4 באוגוסט 2016 (UTC)
שטויות והבלים!!!
בושה שיש כאן כזה ערך!!! -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.
- קודם כל, לא צריך להכפיל בקשה, דבר שני הערך מייצג את הקו של האתר, אם יש לך בעיה אם זה אתה לא חייב להיכנס לאתר--אני אוהב כל יהודי - יחי המלך המשיח כ"ג בתשרי ה'תשע"ז 14:12, 25 באוקטובר 2016 (UTC)
שם הערך
הייתי מציע לשנות את שם הערך ל:"הכרזת יחי" (שם ארוך מידי)--חבר - שיחה - בואו נתוועד! משיח בא בתאריך: י"ז בטבת ה'תשע"ז
- נגד--הנחה - שיחה 20:56, 15 בינואר 2017 (UTC)
- מצטרף להתנגדות • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 04:10, י"ח בטבת ה'תשע"ז
- מצטרף להצטרפות. להתראות - שיחה 08:08, 18 בינואר 2017 (UTC)
מתלבט, מצד אחד השם באמת ארוך מדי, מצד שני יחי אינו רק הכרזה. שף ויתיב • קאנפרענץ רום 20:46, 16 בינואר 2017 (UTC)
- אולי "יחי אדוננו"? | נכתב בשעה 08:38 ע"י חבר (שיחה) - היום, ה' בתשרי תשפ"א מגיע משיח. גמח"ט.
- בעד להשאיר כמו שזה ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • 04:50 • ו' בתשרי ה'תשפ"א
- אולי "יחי אדוננו"? | נכתב בשעה 08:38 ע"י חבר (שיחה) - היום, ה' בתשרי תשפ"א מגיע משיח. גמח"ט.
הכי הרבה פעמים
להתראות, יש מקור, או אפשרות כלשהי לבדוק את הטענה שזהו הניגון שהרבי עודד הכי הרבה פעמים? אפשר לכאורה לטעון כך על "ושמחת" למשל, ובודאי על הניגונים שהושרו בקביעות בסיומי הפארבריינגענס - "שיבנה", "ניעט ניעט" וניגון הקפות להרלוי"צ. לא שאני באמת יודע, אבל ברור שאי אפשר לכתוב דבר כזה בלי וודאות מוחלטת. • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 11:50, ט' בניסן ה'תשע"ח
- ישבנו בהתוועדות וניסינו לעשות חשבון של כל הניגונים שהזכרת, והמסקנא היתה שהוא עובר בהרבה את כולם. הטענה התבררה והתלבנה בא' הקבוצות שרובה לא נמנה על התומכים בהכרזה ואדרבה וכו'. אני לא מחזיק מעצמי כידען מספיק גדול, אבל מי שישבתי איתו - בהחלט כן. אדרבה, תנסה לאמת את זה. להתראות - שיחה 21:20, 31 במרץ 2018 (IST)
הוספה
כדאי להוסיף גם הרקע של הכרזת "יחי אדוננו מורנו ורבינו" משנות המ"מים -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.
האם כבר הכניסו את
פירוש המילות
יחי - שיחיה, ובתרגום לארמית "יצלח". מורה על פעולת העם בחיים של נשוא ההכרזה.
אדוננו - מורה על כך שאנו כעבדים המקבלים את מרותו של האדון לגמרי.
מורנו - שהוא המורה דרך שלנו בעבודת השם ובכלל בחיים.
ורבינו - שהוא רבינו המובהק בתורה ובלימוד החסידות. (שלושת חלקים אלו בעצם הופכים את החסידים לבטלים לגמרי אל הרבי, אך יש עוד שלב:)
מלך - לא רק שהוא עלינו כסמכות תורנית וכו', אלא הוא אף ממש מלך שלבו הוא לבנו, והקשר שלו אל העם הוא בעצם הנפש.
המשיח - והוא שעליו הבטיחה תורה שיעמוד ויגאל את ישראל בסוף גלותם.
לעולם - והיינו, שנצחיותו היא לעולם ובעולם.
ועד - וללא הפסק כלל.
לערך?????????????????--● שם טוב • שיחה • עדיין לא תרמתם לעלון של חב"דפדיה? תרמו לנו >> • יחי המלך המשיח • כ"ב בתמוז ה'תש"ף 13:07, 14 ביולי 2020 (UTC)
- חב"דפדיה:מה חב"דפדיה איננה. קודש לנשיא הדור! - שיחה, 13:49, כ"ב בתמוז, ה'תש"ף.
יחי אדוני המלך דוד לעולם
תחת הכותרת "תולדות תשנ"ב" כתוב: "... התייחס הרבי שוב להכרזה "יחי אדוני המלך דוד לעולם". הדברים טעונים תוספת הבהרה. נוסח זה של ההכרזה אינו נזכר קודם בערך ולא מתאים לכתוב "התייחס הרבי שוב" בלי להבהיר את הקשר שבין נוסח זה לנוסח המקובל של "יחי". ההכרזה "יחי אדוני המלך דוד לעולם" היא פסוק במלכים־א (א, לא). ראוי לציין זאת בפירוש ולהבהיר את הקשר והמקור של פסוק זה עם ההכרזה של "יחי". --נרקיס - שיחה, 00:38, י' באב, ה'תש"ף 00:38, 31 ביולי 2020 (UTC)
- חוץ מזה זה גם מאוד דומה להכרזת "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד", כדלהלן:
יחי אדוני • יחי אדוננו מורנו ורבינו,
המלך דוד • המלך = מלך, דוד = דוד מלכא משיחא, כך שזה יוצא "מלך המשיח",
לעולם • לעולם ועד, בנצחיות, לתמיד ולעולמי עולמים.
כדאי להכניס הנ"ל לערך לאחר שיפוץ והגהה? בתודה ובכבוד • נכתב על ידי המשתמש חב"דפדי פעיל • ליצירת קשר • יחי אדונינו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד! • ימות המשיח, ה' בחשוון ה'תשפ"ה, 5 בנובמבר 2024
ביקורת
- כיצד יתכן שלא נכתב ביקורת??
ממש לטמון את הראש בחול! אויספירן די כוונה - שיחה, 11:48, י"ד בתשרי, ה'תשפ"א 11:48, 2 באוקטובר 2020 (UTC)
- כי בחב"דפדיה לא נהוג לכתוב ביקורת על דבריו של הרבי שליט"א מלך המשיח. • פארבריינגען חסידי • חב"ד על הזמן שלנו! 11:51, 2 באוקטובר 2020 (UTC)
- צודק! חבל שאי אפשר לתת לך לייק--להקצין להדגיל - שיחה, 05:44, כ"ח באלול, ה'תשפ"א 05:44, 5 בספטמבר 2021 (UTC)
- להקצין להדגיל, אפשר לתת לייק באמצעות לחיצה על כפתור "תודה" שבתצוגת הבדל גרסאות של העריכה עליה אתה רוצה להודות, לדוגמא כאן ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • 17:36 • כ"ח באלול ה'תשפ"א
- צודק! חבל שאי אפשר לתת לך לייק--להקצין להדגיל - שיחה, 05:44, כ"ח באלול, ה'תשפ"א 05:44, 5 בספטמבר 2021 (UTC)
- כי בחב"דפדיה לא נהוג לכתוב ביקורת על דבריו של הרבי שליט"א מלך המשיח. • פארבריינגען חסידי • חב"ד על הזמן שלנו! 11:51, 2 באוקטובר 2020 (UTC)
ערך קצר
ערך קצר לעומת החשיבות הרבה שלו בפולמוס. (יחי המלך - שיחה, 06:48, כ"ח בתשרי, ה'תשפ"א 06:48, 16 באוקטובר 2020 (UTC))
- הערך אינו קצר כלל, אך ממש חשוב--ידע חסידי - שיחה, 15:06, י' בכסלו, ה'תשפ"א 15:06, 26 בנובמבר 2020 (UTC)
קישורים חיצוניים
לכבוד הנהלת חבד"פדיה שלום וברכה אשמח אם תתייחסו ותכניסו בקישורים חיצוניים את הקישור הבא הנאום של גרשון מענדל גרליק זה ממש חזק!!! (יענקל משה - שיחה, 17:34, ו' בחשוון, ה'תשפ"א 17:34, 24 באוקטובר 2020 (UTC))
- בוצע --ניפגש עוד היום בגאולה • פדיונר • שיחה • 17:52, י' בכסלו, ה'תשפ"א 17:52, 26 בנובמבר 2020 (UTC)
כתב ההכתרה
כמדומני שעוד לפני כ"ז אדר הוגש לרבי כזה פסק והרבי חייך כשהגישו לו מוישלה הכהן ~ לחיים חסידים! - שיחה, 22:56, כ"ח בכסלו, ה'תשפ"א 22:56, 14 בדצמבר 2020 (UTC)
תאריכים
אולי כדאי להוסיף שפעם ראשונה שכ"ק אדמו"ר מה"מ עודד את השירה הייתה בו' אייר תנש"א ואחרונה לעינינו לע"ע בי"ד מר-חשוון התשנ"ד.--משהו - שיחה, 20:03, ח' באדר, ה'תשפ"א 20:03, 20 בפברואר 2021 (UTC)