שיחת משתמש:יוסי 22

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
=תבנית:בדף זה מקפידים על הרגש חסידי


ההודעה האחרונה בדף השיחה של יוסי 22 התקבלה מהמשתמש חלוקת קונטרסים בתאריך כ"א באייר ה'תשפ"א.

ברוך בואך לחב"דפדיה!

שלום יוסי 22, וברוך בואך לחב"דפדיה - האנציקלופדיה החב"דית ברשת האינטרנט

חב"דפדיה הינה אנציקלופדיה פתוחה, שכולם יכולים לקרוא ולהיעזר בה, ואף לשפר ולערוך אותה.

  • בראש ובראשונה, מטרת האנציקלופדיה הינה הפצת תורת חסידות חב"ד, כידוע מענה מלך המשיח להבעל שם טוב כי התגלותו תהיה על ידי הפצת מעיינות החסידות חוצה. בנוסף לזאת, באנציקלופדיה מידע על כל נושא ומושג הקשור לחסידות וחסידים.
  • לתשומת לבך: אין להכניס חומר המוגן בזכויות יוצרים או תרגום שלו. הדבר תקף גם לגבי תוכן כתוב וגם לגבי תמונות - אין להעלות תמונות שמצאת סתם כך בגלישה באינטרנט, אלא יש לברר האם ניתן להשתמש בהן בהתאם לחוקי זכויות היוצרים.
  • תקוותנו כי החומר הרב בחב"דפדיה יהיה לך לתועלת, ותרומותיך יהיו השתתפות בזכות להגדיל ולהרחיב את האנציקלופדיה לנחת כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח.
  • בחב"דפדיה נהוג לחתום בדפי השיחה בסיום כל תגובה. החתימה נעשית באמצעות הוספת ארבע טילדות (~~~~), או באופן אוטומטי בלחיצה על האייקון (מופיע מעל חלונית העריכה). את חתימתך ניתן לעצב בדף ההעדפות האישיות.
  • בכל שאלה אפשר לפנות כאן, או בכתובת הדואר האלקטרוני: chabadpedia.a@gmail.com
יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד

--נכתב ע"י: מר"ש ~ יחי המלך המשיחשיחה • 17:09, ט' באייר, ה'תשפ"א (21 באפר' למניינם)

תודה רבה! יוסי 22 - שיחה, 17:10, ט' באייר, ה'תשפ"א 17:10, 21 באפריל 2021 (UTC)

משתמש:מר"ש תוכל לעזור לי, אני לא כל כך יודע איך משתמשים באתר. יוסי 22 - שיחה, 17:12, ט' באייר, ה'תשפ"א 17:12, 21 באפריל 2021 (UTC)
אשתדל אך אין לי הרבה זמן להיות באתר לצערי--נכתב ע"י: מר"ש ~ יחי המלך המשיחשיחה • 18:01, ט' באייר, ה'תשפ"א (21 באפר' למניינם)
יש לך מייל?--יוסי 22 - שיחה, 18:01, ט' באייר, ה'תשפ"א 18:01, 21 באפריל 2021 (UTC)
א.בדפי שיחה נהוג להזיח תגובה באמצעות סימן נקודתיים (:) בתחילת התגובה. אם כבר יש נקודתיים בתגובה הקודמת, נהוג להוסיף זוג אחד נוסף. באופן זה, נשמר הסדר בדיון ויודעים אילו דברים נכתבו כתגובה לדברים שהופיעו קודם. ב. כן אבל אני מעדיף שלא לחסוף אותו לכולם.--נכתב ע"י: מר"ש ~ יחי המלך המשיחשיחה • 18:24, ט' באייר, ה'תשפ"א (21 באפר' למניינם)
תכתוב ומיד תמחק--יוסי 22 - שיחה, 18:26, ט' באייר, ה'תשפ"א 18:26, 21 באפריל 2021 (UTC)
לגבי ההזחה כל פעם מוסיפים עוד נקודותיים נוספות (דוגמא: ==כותרת== טקסט :תגובה ::תגובה נוספת :::עוד אחת. וכך הלאה, גם אם אכתוב ומייד אמחק יוכלו לראות זאת שוב ב"גרסאות קודמות" של הדף שיחה שלך (נמצא בכל דף למעלה מצד שמאל ליד ה"חיפוש בחב"דפדיה").-נכתב ע"י: מר"ש ~ יחי המלך המשיחשיחה • 06:41, י' באייר, ה'תשפ"א (22 באפר' למניינם)
אההה--יוסי 22 - שיחה, 14:13, י' באייר, ה'תשפ"א 14:13, 22 באפריל 2021 (UTC)

חסימה

קודם מזהירים, אח"כ חוסמים. מכיר מדיניות זו מויקיפדיה. Eitanbb - שיחה, 17:27, ט' באייר, ה'תשפ"א 17:27, 21 באפריל 2021 (UTC)

אני לא מנהל, אז אני לא באמת יכול לחסום. רק שמתי תבנית.... יוסי 22 - שיחה, 17:29, ט' באייר, ה'תשפ"א 17:29, 21 באפריל 2021 (UTC)

עדיין. גם לא מניחים תבנית לפני חסימה. Eitanbb - שיחה, 17:29, ט' באייר, ה'תשפ"א 17:29, 21 באפריל 2021 (UTC)

מר"ש הזהיר אותו קודם --יוסי 22 - שיחה, 17:30, ט' באייר, ה'תשפ"א 17:30, 21 באפריל 2021 (UTC)

מחיקה מדפי שיחה

(בטעות ביטלתי את העריכה) לא מוחקים דברים שנכתבו בדפי שיחה, בהצלחה--נכתב ע"י: מר"ש ~ יחי המלך המשיחשיחה • 18:29, ט' באייר, ה'תשפ"א (21 באפר' למניינם) • 18:29, 21 באפריל 2021 (UTC)

חממה

שלום וברוכים הבאים לחב"דפדיה! מומלץ להיכנס לפרויקט החממה. בחממה תוכל לבחור לך חונך שילווה אותך בצעדים הראשונים שלך בחב"דפדיה, וכן תוכל לכתוב שם את שאלותיך ולהתייעץ עם עורכים מנוסים.

בהצלחה!

--איקס - שיחה, 13:37, י"א באייר, ה'תשפ"א 13:37, 23 באפריל 2021 (UTC)

500 ערכים

ואגב היה לך 514 עריכות אבל ערכים יש לך רק אחד --איקס - שיחה, 18:30, י"ב באייר, ה'תשפ"א 18:30, 24 באפריל 2021 (UTC)

תבנית ישיבה

שים לב שכאשר אתה מוסיף מידע בתבנית ישיבה לא כל מילה יכולה להיכנס אלא רק מילים שנכתבו מראש בתבנית, לכן כאשר שינית מ"מייסד" ל"מייסדים" הפסיקו לראות את השורה כולה. גם "מנכ"ל" אין בתבנית ולכן הוא לא יופיע בעמוד. גם אין טעם להביא אותו שם פעמיים בתבנית גם אם יש לו שני תפקידים לצורך הניראות הטובה של הערך. הוספתי את המנהל גשמי ע"פ המופיע בסוף הערך. לגבי צעירי השלוחים, אם התמונה היא מהתוועדות בישיבה כדאי להוסיף את זה בכיתוב מתחתיה, אם לא אז אין קשר בין התמונה לערך וכדאי לחפש תמונה אחרת. בהצלחה ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 13:50 • י"ג באייר ה'תשפ"א

העלאת תמונות

שים לב שכאשר מעלים תמונות יש לציין בדף הקובץ את המקור שממנו נלקחה התמונה ע"י הצבת קישור. בהצלחה ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 20:16 • י"ג באייר ה'תשפ"א

ערך שאתה עובד עליו

  • א: אם אתה עובד על ערך והוא עוד לא מוכן (כמו הערך שמואל מישולובין) אז תשים אותו במרחב האישי (דוגמה:משתמש:יוסי 22/שמואל מישולובין) עד שתסיים לכתוב אותו ואז תעביר אותו למרחב הראשי (תוכל לעשות זאת ע"י התיבה למעלה "עוד" ואז נפתח "שינוי שם" ואתה מעביר אותו לשם שתרצה ולקטגוריה שתרצה (ראשי/חב"דפדיה/שיחה/משתמש וכו')), אבל נראה לי שאם כבר התחלת אותו בראשי אז תשאיר אותו שם.
  • ב: אם אתה באמצע לעבוד על הערך אז תשים את התבנית {{בעבודה}} בראש הדף. בהצלחה. נכתב ע"י: מר"ש ~ יחי המלך המשיחשיחה • 14:29, י"ד באייר, ה'תשפ"א (26 באפר' למניינם)
סיימתי לערוך אותו--יוסי 22 - שיחה, 14:32, י"ד באייר, ה'תשפ"א 14:32, 26 באפריל 2021 (UTC)
לגמרי? כתוב בדף המשתמש שלך "בוצע חלקית"--נכתב ע"י: מר"ש ~ יחי המלך המשיחשיחה • 14:33, י"ד באייר, ה'תשפ"א (26 באפר' למניינם)
בשבילך אני אשנה את הבוצע חלקית--יוסי 22 - שיחה, 17:34, י"ד באייר, ה'תשפ"א 17:34, 26 באפריל 2021 (UTC)

שיחזורים

לא משחזרים עריכות חדשות שבוטלו. אם לדעתך יש חשיבות בהבאת שני תמונות תחת שימוש הוגן באותו ערך תסביר בדף השיחה את הצורך ונראה אם זה באמת נצרך ונקבע אם להחזיר. בהצלחה! ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 17:49 • י"ד באייר ה'תשפ"א

לא הבנתי מה הבעיה?! לשים שתי תמונות? משתמש:חלוקת קונטרסים.--יוסי 22 - שיחה, 17:52, י"ד באייר, ה'תשפ"א 17:52, 26 באפריל 2021 (UTC)
אלו שתי תמונות שהועלו לאתר במסגרת שימוש הוגן ולכן יש מגבלה לתמונה אחת בערך. למידע נוסף ראה חב"דפדיה:זכויות יוצרים. ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 17:57 • י"ד באייר ה'תשפ"א
נראה שלא ממש הבנת את הבעיה. ניתן להעלות לחב"דפדיה תמונות מאתרים מסויימים בלבד המנויים בחב"דפדיה:זכויות יוצרים, כמובן יחד עם מקור לתמונה. באם אין בהם את התמונה המבוקשת אך היא נמצאת באתר חב"די אחר - ניתן להעלות אותה לכאן אך היא "בשימוש הוגן" - היינו, ניתן להשימה רק בערך הקשור אליה באם אין בו תמונות אחרות.
העלית תמונה בלי קישור למקור שלה והכנסת אותה בערך שכבר יש בו תמונה אחת בשימוש הוגן, מה שאומר שאתה יכול לבחור איזה תמונה יותר מתאימה לערך (לדעתי התמונה מהזאל העכשווי אם תביא לה מקור). בהצלחה ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 20:49 • י"ד באייר ה'תשפ"א
כמובן שיש להביא מקור לכל תמונה, גם לזאת ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 21:03 • י"ד באייר ה'תשפ"א
התמונה של הזאל זה מהקמפיין שלהם שהיה את התמונה גם בצרידי וגם בסי או אל, כנ"ל לגבי ההדמיה--יוסי 22 - שיחה, 16:14, ט"ו באייר, ה'תשפ"א 16:14, 27 באפריל 2021 (UTC)
לא מצאתי שם את התמונה, נא להביא קישור ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 19:28 • ט"ו באייר ה'תשפ"א

אזהרה

כפי ששמת לב, עריכה שביצעת בדף אהל מנחם מענדל צפת שוחזרה על ידי אחד המשתמשים באתר ולמרות זאת חזרת וביצעת את אותה עריכה פעם נוספת.

חזרה על עריכות ששוחזרו ללא דיון בדף שיחה אינה מקובלת בחב"דפדיה.

  • אם לדעתך ישנה טעות בערך והעריכה שביצעת הייתה נאותה, ניתן לנמק את העריכה בדף השיחה של הערך. ניתן גם להפנות לדיון מלוח המודעות, לקבלת חוות דעת נוספת.
  • אם ערך שכתבת נמחק ולדעתך יש לו מקום בחב"דפדיה, ניתן לברר זאת עם מפעיל המערכת שמחק אותו.

תודה, אני לא מתכוון לשחק ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 17:59 • י"ד באייר ה'תשפ"א

נחסמת

נחסמת מעריכה בעקבות עריכותיך האחרונות. אין לנו מספיק זמן להתעסק עם מי שלא בא רק לתרום, אלא גם "לעשות שמח". שלום עליכם - שיחה, 17:48, ט"ו באייר, ה'תשפ"א 17:48, 27 באפריל 2021 (UTC)

אני רוצה להודות לך בשם כל בני ובנות ישראל על כך שחסמת במהירות את המשתמש הלזה, למשתמש כזה אכן אין מקום בחב"דפדיה וכולי תקווה שנחסם לצמיתות, ולא רק המשתמש אלא גם כתובת הIP שלו נחסמה. בברכת יחי המלך המשיח שליט"א ~ חסיד של הרבי ~  •  פארבריינגען חסידי  •  הדרך הישרה להבאת הגאולה! 18:29, 27 באפריל 2021 (UTC)
וזה מזכרת ממני הקטן למשתמש יוסי 22: יחי אדונינו מורינו ורבינו המלך המשיח לעולם ועד! הרבי שליט"א מלך המשיח חיי וקיים לנצח נצחים!!! יחי המלך המשיח! ~ חסיד של הרבי ~  •  פארבריינגען חסידי  •  הדרך הישרה להבאת הגאולה! 18:30, 27 באפריל 2021 (UTC)
אם לא היית היינו צריכים ליצור אותך.. נכתב על ידי פולע (שיחה) בשעה 19:01, ט"ו באייר, ה'תשפ"א, 27 באפר' למניינם.
משתמש:שלום עליכם עד מתי אני חסום?--יוסי 22 - שיחה, 18:00, ט"ז באייר, ה'תשפ"א 18:00, 28 באפריל 2021 (UTC)
אני מתחייב לא לעסוק בנושא זה, תוכל להחזיר אותי? למה ישר לחסום למלא זמן?--יוסי 22 - שיחה, 18:01, ט"ז באייר, ה'תשפ"א 18:01, 28 באפריל 2021 (UTC)
אתה מוזמן להוכיח את רצונך לתרום לאתר ולהוסיף מידע בדף השיחה ובעז"ה נקצר לך את השלושה חודשים. בהצלחה ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 19:02 • ט"ז באייר ה'תשפ"א

ערך:בית כנסת הדר מנחם פתח תקווה

בית הכנסת הדר מנחם ממוקם בשכונת גני הדר בפתח תקווה ומשמש את קהילת חב"ד בעיר.

היסטוריה

בית הכנסת הוקם בשנות הסמכי"ם המוקדמות, כאשר קבוצה של חסידי חב"ד ממרכז העיר פתח תקווה החליטו להקים קהילה חדשה של חב"ד בשכונת גני הדר/הדר גנים החדשה(אז).

בין מייסדי הבית כנסת נמנים: ר' אליעזר צבי וייספיש, ר' זלמן לאש, ר' רמי רחמים ועוד.

גבאי הבית כנסת הוא ר' אלי ויספיש.

מידי שבת לפני קריאת התורה מוסר שיחה הרב אשר זאב דייטש (מנהל בית חב"ד פתח תקווה) ששימש כרב בית הכנסת עד מינויו הרישמי של הרב מנחם מענדל פרידמן בשנת תשע"ט.

כמעט הכל מובא בערך פתח תקווה ולא נראה שיש חשיבות לפתיחת ערך מיוחד על בית הכנסת ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 20:02 • ט"ז באייר ה'תשפ"א

אפשר לפצל, וגם לא כתוב שם הכל.--יוסי 22 - שיחה, 14:24, י"ח באייר, ה'תשפ"א 14:24, 30 באפריל 2021 (UTC)

אזהרה

אזהרה!
אזהרה!
אזהרה!
עריכותיך החוזרות ונשנות  בדף שיחת משתמש:יוסי 22 מהוות עבירה על הכללים המקובלים ונחשבות להשחתה. באם לא תשנה את סגנון כתיבתך בהתאם למקובל, נאלץ לחסום אותך!
באם יש לכם הערות לגבי הודעה זו או שאתם חושבים שאינה נכונה, אנא כיתבו זאת כאן!

אתה נאמת פה נאום כל-כך יפה ומעורר חלמה על-כך שאתה לא תחזור על מה שעשית, ובד בבד אתה מוחק דברים שלא מוצאים חן בעינייך מדף השיחה, דבר המנוגד למדיניות חב"דפדיה. אני קורא בזאת ל מפעילי מערכת שלא לקצר לו את החסימה למען יראו ויראו! בבר5כה יחי המלך המשיח שליט"א, ~ חסיד של הרבי ~  •  פארבריינגען חסידי  •  הדרך הישרה להבאת הגאולה! 19:07, 28 באפריל 2021 (UTC)

אני לא חושב שצריך לחסום הוא סך הכל חדש פה וחסיד של הרבי עם לא אכפת לך כל הימים האחרונים הוא ערך פה ולפעמים היה טעויות אז חלוקת קונטרסים השתדל להעיר בעדינות והוא מיד היה מתקן ואתה סך הכל בא ליום אחד רואה עריכה אחת לא נכונה ואומר לחסום זאת לא הדרך של חב"דפדיה אני בטוח שזה נעשה בתום לב --איקס - שיחה, 11:45, י"ז באייר, ה'תשפ"א 11:45, 29 באפריל 2021 (UTC)
הבעיה שיש בחב"ד קבוצת בחורים משועממים שהחליטו שהם גיבורי העם היהודי ויצילו את חב"ד בכלל והיהדות בפרט על-ידי כך שהם ינסו להפוך את חב"דפדיה לאתר אנטי, יש לי חשש מאוד גדול שהוא חלק מאותם נוער מתבגר שבטוחים שהם "יצילו את חב"ד" על-ידי כך. אני מאוד מקווה שהוא לא מאלה.. אדרבה שיוכיח, אך בינתיים הוא הוכיח אחרת לגמריי.. ~ חסיד של הרבי ~  •  פארבריינגען חסידי  •  הדרך הישרה להבאת הגאולה! 12:36, 29 באפריל 2021 (UTC)
משתמש:חסיד של הרבי לא יודע מה אתה רוצה. אין לי שום מחשבה "להציל את העולם". בסך הכל התחייבתי לא לעסוק בנושא הזה וכמו שאתה לא רוצה שיהיה כתוב במשתמש שלך דברים שאתה לא מאמין בהם ככה גם אני. זה הכל!--יוסי 22 - שיחה, 14:25, י"ח באייר, ה'תשפ"א 14:25, 30 באפריל 2021 (UTC)
אז אדרבה.. רק הייתי מציע לך לפתוח משתמש חדש ולהתחיל ממנו, ככה שתתחיל מחדש ברגל ימין. בהצלחה! ~ חסיד של הרבי ~  •  פארבריינגען חסידי  •  הדרך הישרה להבאת הגאולה! 12:58, 2 במאי 2021 (UTC)
אבל ה IP חסום...משתמש:חסיד של הרבי מפעילי מערכת --יוסי 22 - שיחה, 13:15, כ' באייר, ה'תשפ"א 13:15, 2 במאי 2021 (UTC)
אז מתי שישתחרר תחזור אלינו, בינתיים אתה יכול פשוט לכתוב את הערכים שלך פה בדף השיחה ואחרי שתפתח משתמש חדש (אם תרצה..) תעתיק מכאן. וכמובן לא לעשות בעיות ~ חסיד של הרבי ~  •  פארבריינגען חסידי  •  הדרך הישרה להבאת הגאולה! 13:25, 2 במאי 2021 (UTC)
משתמש:חסיד של הרבי יש לך בדף תיבת משתמש של אחדות אז זה גם בשבילך: אחרי שאני רואה איך המשתמשים פה מתנהגים "מאד באחדות" למה שיהיה לי חשק?! אתה צריך להתנצל על מה שאמרת, לא מאמין , אתר אמור להיות ניטרלי ולא לכפות על מישהו דעה!!!--יוסי 22 - שיחה, 13:36, כ' באייר, ה'תשפ"א 13:36, 2 במאי 2021 (UTC)
ראינו באיזה אחדות אתה מתנהג, מעניין מה כתוב לך בדף משתמש על הפנסאים, אני מצוות הפנסאים!!!
אף אחד לא כפה עליך להיות פה באתר. ואם אתה מצוות הפנסאים אז אני מלשכת ראש הממשלה. ~ חסיד של הרבי ~  •  פארבריינגען חסידי  •  הדרך הישרה להבאת הגאולה! 15:02, 2 במאי 2021 (UTC)
ואכן האתר הוא אתר שלא כמו הפנסאים (שמושתתים על ומונעים ממחלוקת) - לא בא לעורר מחלוקות ולכן אני ימשיך להתנהג בחוסר סובלנות הכי גדולה כלפי כל אחד שבא לעורר כאן באתר מחלוקת (כגון להוסיף זיע"א. מוכר לך?) ואכן האתר נייטרלי - ועובדה שיש פה ערכים על ישיבות אנטיות ארגונים אנטים וכו' וכו' אך "ניטרלי" אין פירושו שצריך לכתוב זיע"א או לתת במה לארגוני מחלוקת (כגון הפנסאים - שלמרות זאת יש על ארגון פשע זה ערך באתר) אלא נייטרלי זה אומר לתת במה לכל קצות הקשת החב"דית למרות שהאתר הוא מושתת על שיחותיו של הרבי שליט"א. ולפי תגובותיך אני מבין שאתה לא ממש באת לתרום פה לאתר אז שיהיה לך כל טוב ב"צוות הפםנסאים", ממני נשיא לשכת ראש הממשלה. ~ חסיד של הרבי ~  •  פארבריינגען חסידי  •  הדרך הישרה להבאת הגאולה! 15:07, 2 במאי 2021 (UTC)
@חסיד של הרבי: א. אני לא בא לעורר מחלוקות, אני בסה"כ רואה שהאתר לא נותן לדבר למי שלא מאמין שהרבי חי, אני חי בשלום עם הרבה מישיחיסטים, נכון דעותינו אינן שוות אבל צריך לחיות בשלום ולא לסתום פיות למי שלא סובר כמותך. ב. ראינו ביינתיים איזה ארגון מפלג את חב"ד אבל לא באתי לריב על זה. ג. אני באתי לתרום לאתר ותפסת אותי על 2 עריכות שאני כאילו מנסה להפוך את חב"דפדיה לאתר אנטי ואני לא חושב לעשות את זה.
  • נ.ב. אני מנהל סניף בפנסאים.
  • וכן, אפשר לחיות בשלום אני ואתה גם אם אתה המישיחיסט הכי מוקצן בעולם. בתקווה להבנה!--יוסי 22 - שיחה, 15:19, כ' באייר, ה'תשפ"א 15:19, 2 במאי 2021 (UTC)
נ.ב. לא כתבתי באתר הרבי ... --יוסי 22 - שיחה, 15:22, כ' באייר, ה'תשפ"א 15:22, 2 במאי 2021 (UTC)
אני מכיר יותר טוב ממך את כל ההיסטוריה של הפנסאים, ונעזוב את הענין הזה תקרא את כל מה שכתבתי לך שגם אם דעותינו אינן שוות אפשר ורצוי(תלוי מי) לחיות בשלום--יוסי 22 - שיחה, 15:33, כ' באייר, ה'תשפ"א 15:33, 2 במאי 2021 (UTC)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────זליחה אם אני ישמע מתנשא אך אני יודע קצת יותר מכובוד על הנושא של הקמת הארגון המחלוקתי הזה, בעוד אני חביתי אותו גם על בשרי.. ~ חסיד של הרבי ~  •  פארבריינגען חסידי  •  הדרך הישרה להבאת הגאולה! 15:36, 2 במאי 2021 (UTC)

גם את זה לא עשית? גם את זה בוודאי לא עשית, וכנ"ל את זה שברור שלא קשור אליך.. ובוודאי שגם לא כתבת "הרבי ...! ברור שלא.. אז יאללה אחדות! ~ חסיד של הרבי ~  •  פארבריינגען חסידי  •  הדרך הישרה להבאת הגאולה! 15:36, 2 במאי 2021 (UTC)

חב"דפדים פעילים ‎‏

חסיד של הרבי למה אתה מוחק מה שכתבת, הרי אתה כתבת לי בעצמך שאסור למחוק! בקיצור: גם אם דעותינו אינן שוות אפשר לחיות בשלום! אני בעצמי הצעתי לאחד את צבאות ה' והפנסאים בעיר מסוימת במרכז הארץ, ויש לי חבר שהוא ממקימי הפנסאים והוא חי בשלום עם כל קהילת חב"ד איפה שאני גר, והוא ואני היינו בפארברייגען של ר' עופר מיודובניק שליט"א. אני מקווה שהבנת אותי.--יוסי 22 - שיחה, 15:40, כ' באייר, ה'תשפ"א 15:40, 2 במאי 2021 (UTC)
כמו שכתבתי תפסת אותי על 2 התפרצויות זעם.--יוסי 22 - שיחה, 15:42, כ' באייר, ה'תשפ"א 15:42, 2 במאי 2021 (UTC)
מה שאני כותב מותר לי למחוק, מה שאחר כותב - אסור. ואת הסיבה למחיקה אתה יכול לקרוא בתקציר העריכה שלי. ואם "מנהל סניף" בפנסאים נקרא "מצוות הפנסאים" אז אני כבר מנחש מה תפקידו של זה שהוא מ"מקימי הפנסאים"..

וגם אם אחד ממקימי הפנסאים חיי היום באחדות עם מישהו זה לא ישנה את העובדה שהארגון הוקם על בסיס של מחלוקת ושנאה א י ו מ ה ששינתה לרעה את חיי כלל ילדי הכפר שחיו עד אז באחדות גמורה. וזה גם לא ישנה את העובדה של מה שקורה כיום ב"סניף המרכזי" של הפנסאים בכפר, שם הבחורים מסיתים את הילדים בדברים מצמררים ומזעזעים כלפי המשיחסטים. שנאת חינם שפושטו ממש.. ~ חסיד של הרבי ~  •  פארבריינגען חסידי  •  הדרך הישרה להבאת הגאולה! 15:48, 2 במאי 2021 (UTC)

חסיד של הרבי יש לי רעיון! אתה תעזור לי לעשות תבניות לכאלה שלעת עתה עדיין לא מאמינים במה שאתה מאמין כדי שלא יהיה התנגשויות!!! מה דעתך?--יוסי 22 - שיחה, 15:46, כ' באייר, ה'תשפ"א 15:46, 2 במאי 2021 (UTC)
בחב"דפדיה לא יהיו תבניאות שהם היפך החיים כלפי הרבי שליט"א. נקודה סוף דיון ~ חסיד של הרבי ~  •  פארבריינגען חסידי  •  הדרך הישרה להבאת הגאולה! 15:49, 2 במאי 2021 (UTC)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────ובכך אני קורא ל מפעילי מערכת שלאחר שכבודו המשתמש הראה שוב את כוונותיו באתר לא לשחרר את חסימתו כל עוד לא יודיע בפירוש שיחדול מנושאי מחלוקת ושנאה. ממני מנהל סניף ראשי של שגרירות ישראל בונצאולה. ~ חסיד של הרבי ~  •  פארבריינגען חסידי  •  הדרך הישרה להבאת הגאולה! 15:51, 2 במאי 2021 (UTC)

מפעילי מערכת אני כבר הצהרתי שלא אעסוק בנושא זה מספר פעמים ואתה חייב להתווכח כל דבר, ואתה לא תופס את הרעיון של מה שכתבתי לך תקרא הכל ברצף! והחבר שלי הוא היום ממנהלי הארגון, לא כמוני שאני סתם חשניק בתקווה להבנה והתגלותו של הרבי(שליט"א/..., זה לא משנה} העיקר שכולנו חב"דניקים ואם רוצים יכולים לחיות בשלום אמיתי!--יוסי 22 - שיחה, 15:56, כ' באייר, ה'תשפ"א 15:56, 2 במאי 2021 (UTC)
מה השאלה, ברור שאתה אחד האנשים המאחדים ביותר שראיתי! שמתי לב לפי העירוכת האחרונות שלך לפני שנחסמת. ~ חסיד של הרבי ~  •  פארבריינגען חסידי  •  הדרך הישרה להבאת הגאולה! 15:58, 2 במאי 2021 (UTC)
במשך השנים היו כאן עורכים ממגוון הדעות בחב"ד ועדיין ישנה ונצרכת האפשרות הזו, אם כי מי שחושב שעל ידי תרומותיו לאתר הוא יוכל לשנות את עמדותיו הוא טועה, דעות האתר ידועים ואף כתובים בו וע"כ לא יהיו תיבות משתמש או כל דבר אחר עם דעות הנוגדות את דעת האתר, מה שכן, ניתן לשים את התבנית תבנית:משתמש - מצפה מתון במקום התבנית תבנית:משתמש - התגלות היום וכד'. בברכה, ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 20:24 • כ' באייר ה'תשפ"א
גם טוב--יוסי 22 - שיחה, 20:43, כ' באייר, ה'תשפ"א 20:43, 2 במאי 2021 (UTC)

בירור

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────:אך לפני זה אני רוצה להבין באמת ובתמים מה זה וזה? (פשוט זה מעורר אצלי סימן שאלה גדול וסימן קראיה חזק בנוגע לחשד מסוים שלי..) קיוויתי שאני טועה בקשר אליך.. ~ חסיד של הרבי ~  •  פארבריינגען חסידי  •  הדרך הישרה להבאת הגאולה! 16:21, 2 במאי 2021 (UTC)

אני זוכר שהייתי באורו של משיח... איי אייי איי איזה ימים זה היה. תש"ס איי איי איי
זה לא אני, תוכל לשאול את כל ה מפעילי מערכת. אתה חושב שפתחתי באותו יום שתי משתמשים? ושאני ישחית לעצמי את השיחה?
@חסיד של הרבי: לא הבנתי איזה חשד יש לך?!--יוסי 22 - שיחה, 16:27, כ' באייר, ה'תשפ"א 16:27, 2 במאי 2021 (UTC)
ששני משחיתים אנונימיים כותבים הודעה בעלת תוכן דומה (כאילו הם מכירים אותך..) דווקא בדף השיחה שלך. ~ חסיד של הרבי ~  •  פארבריינגען חסידי  •  הדרך הישרה להבאת הגאולה! 16:28, 2 במאי 2021 (UTC)
@חסיד של הרבי: א. הם כתבו את זה בעוד דפים. ב. זה באמת לא אני כי המשתמש הראשון שפתחתי באתר זה, זה יוסי 22, ו מפעילי מערכת יכולים לבדול לפי איי פי, וברימון כל המכשירים זה אותו איי פי. ג. אין שום מישהו שמכיר אותי שיודע שאני פה, ואני לא מכיר אף אחד. אם אני חושב נכון אתה חושב שזה אני?! אז תדע שלא!!!--יוסי 22 - שיחה, 16:32, כ' באייר, ה'תשפ"א 16:32, 2 במאי 2021 (UTC)
אני לא חושב שזה אתה. אבל אני כן חושב שהם מכירים אותך.. ~ חסיד של הרבי ~  •  פארבריינגען חסידי  •  הדרך הישרה להבאת הגאולה! 17:18, 2 במאי 2021 (UTC)
@חסיד של הרבי: לא יודע, אני לא מכיר אף אחד באתר. -- נכתב ע"י יוסי 22 ששכח לחתום את שמו.
לא קשור אליו לענ"ד ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 19:59 • כ' באייר ה'תשפ"א

אחדות

חסיד של הרבי עכשיו באמת, בוא נטכס כאן ועכשיו עצה איך אפשר לגרום לפתור את הסכסוך(לפחות חלק) הטפשי הזה שחס וחלילה לא נגיע למראות קשים כמו שראינו להבדיל בישיבת פוניבז', כדי שלרבי יהיה נחת רוח!!!--יוסי 22 - שיחה, 16:01, כ' באייר, ה'תשפ"א 16:01, 2 במאי 2021 (UTC)

שאלה טובה.. אך עדיף שלא לשאול אותה כי כידוע ליודע היסטוריה כל פעם שניסו לעשות עם זה משהו זה התפוצץ חזק.. לדעתי הקטנה ברגע שבו יהיה סדר לקוטי שיחות משותף ומאחד בין צפת למגדל ובין ראשלץ לכפר וכו' יהה מסתמא האחדות והנחת רוח הכי גדולה לרבי.. ~ חסיד של הרבי ~  •  פארבריינגען חסידי  •  הדרך הישרה להבאת הגאולה! 16:06, 2 במאי 2021 (UTC)
@חסיד של הרבי: בכבוד, למה לא לעשות סדרי לקוטי שיחות ביחד?, אבל אני הקטן לא יכול לארגן כזה דבר... צריך פתרון מעשי!!!--יוסי 22 - שיחה, 16:10, כ' באייר, ה'תשפ"א 16:10, 2 במאי 2021 (UTC)
ודרך אגב, כבר עושים את זה בקהילות וכדו', קח דוגמה את קהילת חב"ד בצפת שהיא מתנהגת בשלום אמיתי! אולי קצת יש מריבות פה ושם בין שתי הישיבות אבל בכללי מתנהגים שם באחדות אמיתית!--יוסי 22 - שיחה, 16:13, כ' באייר, ה'תשפ"א 16:13, 2 במאי 2021 (UTC)
ועוד משהו: לדעתי הקנה אם רוצים אחדות אז דבר ראשון צריך שיתעסקו כולם בדברים שכולם מסכימים עליהם ולא בנושאים אחרים.. אך כמו שאמרת לא אני ולא אתה יכולים לשנות את העולם (לצערינו) ~ חסיד של הרבי ~  •  פארבריינגען חסידי  •  הדרך הישרה להבאת הגאולה! 16:11, 2 במאי 2021 (UTC)
אולי נפתח מיזם באתר הקדוש?--יוסי 22 - שיחה, 16:14, כ' באייר, ה'תשפ"א 16:14, 2 במאי 2021 (UTC)

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── אפשר לעשות באתר מיזם ערכים על שיחות וכדו'--יוסי 22 - שיחה, 16:16, כ' באייר, ה'תשפ"א 16:16, 2 במאי 2021 (UTC)

זה לא קשור לחבדפדיה, כזה דבר שייך לCOL ולחבד אינפו. ~ חסיד של הרבי ~  •  פארבריינגען חסידי  •  הדרך הישרה להבאת הגאולה! 17:18, 2 במאי 2021 (UTC)
לא הבנת, אני מתכוון שאפשר לפתוח מיזם לעשות ערך בחב"דפדיה על שיחות של הרבי--יוסי 22 - שיחה, 17:32, כ' באייר, ה'תשפ"א 17:32, 2 במאי 2021 (UTC)
פחות המקום לערכים על שיחות, יותר המקום על ערכי מושגים בחסידות שחסרים פה. ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 20:01 • כ' באייר ה'תשפ"א
רעיון גאוני! מי פותח את המיזם?(אני חסום))--יוסי 22 - שיחה, 20:37, כ' באייר, ה'תשפ"א 20:37, 2 במאי 2021 (UTC)

מפעילי מערכת

אין שום מפעילי מערכת שנמצאים באתר כבר יומיים/שלושה--יוסי 22 - שיחה, 17:54, כ' באייר, ה'תשפ"א 17:54, 2 במאי 2021 (UTC)

אין טעם לתייג את מפעילי המערכת יותר מפעם אחת בדף, במיוחד אם אין בזה צורך ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 20:03 • כ' באייר ה'תשפ"א
חלוקת תסתכל במייל--יוסי 22 - שיחה, 20:36, כ' באייר, ה'תשפ"א 20:36, 2 במאי 2021 (UTC)

מיזם חסידות

חב"דפדים פעילים ‎‏ ‏ אנו שמחים לבשר על פתיחת מיזם האחדות!

כל אחד ממשתמשי המיזם יכתוב לפחות שתי ערכים על מושגים בחסידות!

ובוודאי שמיזם זה יעשה לרבי נשיא דורינו נחת רוח אמיתי מכל בניו(חסידי חב"ד והתמימים) ונזכה לביאת משיח צדקנו הרגע!!!

נ.ב. אני חסום אז אם מישהו יוכל לפתוח את המיזם באתר, בעזרת ה’ אוסיף ערכים למיזם מדף השיחה שלי.חלוקת--יוסי 22 - שיחה, 12:35, כ"א באייר, ה'תשפ"א 12:35, 3 במאי 2021 (UTC)

חל איסור להעתיק חומר מאתרים אחרים. וודאי שלא פותחים כך מיזם. למידע נוסף ראה חב"דפדיה:זכויות יוצרים. ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 12:57 • כ"א באייר ה'תשפ"א

ערך למיזם: חב”ד - כוחות השכל

יושבים כמה אנשים ומאמצים את מוחם לפתור בעיה קשה ומסובכת. בחדר שוררת דממה. לפתע פורצת קריאה מפיו של אחד האנשים: "מצאתי!". הכול מביטים בו ומצפים שיתחיל להסביר, אך הוא מבקש: "עוד רגע", עוצם את עיניו וממשיך להרהר.

מה קרה כאן? אם הוא מצא את הפיתרון, לשם מה הוא מוסיף לחשוב?

בתורת הקבלה והחסידות אנו מוצאים את המושגים 'חכמה', 'בינה', 'דעת'. לכאורה, אלה שמות נרדפים להבנה ולידיעה. אך לאמיתו של דבר מציינים שלושת השמות הללו שלושה שלבים בתהליך ההבנה: השלב הראשוני הוא ה'חכמה'; השלב השני הוא ה'בינה', והשלישי הוא ה'דעת'. הבנה שאין בה את שלושת השלבים הללו לוקה בחסר.

ההברקה

תחילתה של כל הבנה היא ב'חכמה'. זו ההברקה הרעיונית, הגרעין הבסיסי של הרעיון. במקרה שתואר לעיל קרא האיש 'מצאתי' ברגע שהאירה במוחו החכמה, דהיינו, ההברקה הכללית. הוא עדיין לא היה מסוגל להסביר זאת לחבריו ואפילו לא לעצמו. הוא היה חייב לחשוב עוד קצת, לפתח ולהרחיב את ההברקה, ורק לאחר מכן היה בידו פיתרון ברור ושלם לבעייה.

כלומר, החכמה היא ההארה הראשונית שבאה באופן של ההברקה ונותנת בבת-אחת את התחושה, שהנה, יש בה את הפיתרון. אבל עדיין אין לאדם עניין ברור ומסודר. אם בשלב חשוב זה הוא יסיח את דעתו מההברקה, הוא עלול לאבדה לחלוטין. ההברקה הזאת דורשת פיתוח והרחבה ורק אז היא הופכת לרעיון שלם ומוסבר.

פיתוח הרעיון

השלב השני, של פיתוח והרחבת ההברקה הראשונית, נקרא 'בינה'. אם ה'חכמה' היא נקודת-הרעיון, הרי ה'בינה' נותנת לה את האורך, הרוחב והעומק. ה'בינה' דנה בפרטים ובפרטי-הפרטים ומביאה את הרעיון לידי גיבוש ובניין.

שני הכוחות הללו, ה'חכמה' וה'בינה', נקראים "תרין ריעין דלא מתפרשין" (=שני חברים שאינם נפרדים), כי כל אחד מהם כשלעצמו הוא משותק בלי רעהו. ההברקה-הרעיונית היא חסרת-ערך בלי פיתוח והרחבה; ואילו כח ה'בינה', שעניינו לפתח ולהרחיב את הרעיון, זקוק להברקה של ה'חכמה' כדי שיהיה לו מה להרחיב ולפתח.

ואגב, יכולים אנו להבחין, שיש אנשים שכוח ה'חכמה' הוא מפותח אצלם במיוחד, ויש אנשים שכישרון ה'בינה' הוא הצד החזק שלהם. הראשונים מלאים רעיונות והברקות, אך לא תמיד הם מציאותיים ומסוגלים להוריד את רעיונותיהם לפרטים. לעומתם, בעלי ה'בינה' הם אנשים מציאותיים מאוד, מסודרים, מתייחסים לכל דבר בעומק, לפרטי-פרטיו; אך אין להם הברקות מקוריות משלהם.

ההזדהות

לאחר שלב ה'בינה' מגיע תורו של ה'דעת' להיכנס לתמונה. 'דעת' פירושו, שהרעיון התאמת בנפשו של האדם ולא נשאר תלוש ומרחף אדם יכול להבין נושא כלשהו לעומקו, אך העניין נותר עדיין באוויר, רחוק ממנו. הרעיון לא 'שקע' בתודעתו ולא הפך לחלק ממנו. זה תפקידו של ה'דעת' - לקשור את הרעיון עם האדם עד שהוא והרעיון יהפכו לדבר אחד.

מבחינות רבות גדולה חשיבותו של הדעת מהחכמה והבינה. ידוע על פילוסופים ואישים חכמים ונבונים המסוגלים לדבר גבוהה-גבוהה על ערכים ועל חשיבותם, ואילו חייהם היום-יומיים רחוקים מלהיות נאצלים ומוסריים.

מובן שפיצול אישיות שכזה הוא הדבר המושלל ביותר ביהדות. אין כל ערך ברעיונות ובתיאוריות אם האדם אינו מזוהה עמם וחי לפיהם. וזו חשיבותו של הדעת - להוריד את הרעיון והתיאוריה לידי הזדהות והתקשורת-נפשית, עד שהיא והאדם הופכים לדבר אחד.

לכן אנו מסיימים בתפילה את הברכה העוסקת בבקשת שכל וחכמה במילים "חונן הדעת

ערך למיזם: צדיק יסוד עולם

המדרגה 'צדיק' נחלקת לכמה דרגות. הגמרא (סוכה מה,ב) מונה מקצת הדרגות הללו: שמונה-עשר אלף צדיקים שרואים את השכינה דרך "אספקלריא שאינה מאירה"; צדיקים הרואים את השכינה דרך "אספקלריא המאירה", ובהם ל"ו הצדיקים הנסתרים; צדיקים 'בני-עלייה', שהם מועטים; וכו'.

בדרגת 'בני-עלייה' גופא יש שתי מדרגות. הגמרא (יומא לח,ב) אומרת בתחילה: "ראה הקב"ה שצדיקים מועטין, עמד ושתלם בכל דור ודור". לאחר מכן נאמר: "אפילו בשביל צדיק אחד העולם מתקיים, שנאמר 'וצדיק יסוד עולם'". יש כאן אפוא שתי דרגות שונות: סתם צדיקים, בני-עלייה וצדיק יחיד, שהוא "יסוד עולם".

"יש אחד, ואני הוא"

דמות מובהקת של "צדיק יסוד עולם" היה רבי שמעון בר-יוחאי. בספר הזוהר (ח"א רנה,א) מובא סיפור, שרשב"י ראה פעם מלאך שבא להחריב את העולם, ואמר לו שישוב אל הקב"ה ויאמר לו שירחם על העולם בזכות הצדיקים. בהמשך הסיפור הוא מונה כמה דרגות בצדיקים, "שלושים צדיקים", "עשרים צדיקים", עד שהוא מסיים שהקב"ה צריך לרחם על העולם בזכות שני צדיקים שיש בעולם - הוא ובנו; ואם אין גם שני צדיקים - "הא אית חד, ואנא הוא (=הרי יש אחד, ואני הוא), דכתיב 'וצדיק יסוד עולם'".

את ההבדל בין הצדיק שהוא "יסוד עולם" לצדיקים אחרים נוכל להבין על-פי החילוק בין רשב"י לבנו רבי אלעזר. מהגמרא (בסוכה) ומהזוהר הנ"ל נראה, שרשב"י כלל את עצמו ואת בנו בכל הדרגות של הצדיקים, עד הדרגה העליונה מכול של "שניים הם"; אולם למעלה מזה היא דרגת "צדיק יסוד עולם", שעליה אמר: "ואני הוא". ברור אפוא, שרבי אלעזר מייצג את הדרגה העליונה ביותר בצדיקים בכלל, וההבדל בינו לבין אביו מבטא את ההבדל בין סתם צדיקים ל"צדיק יסוד עולם".

במה התבטאה מעלתו של רבי שמעון על בנו? מספרת הגמרא (שבת לג,ב), שלאחר שיצאו מהמערה (בפעם השנייה) - "כל היכא דהווה מחי רבי אלעזר, הווי מסי רבי שמעון" (=כל מקום שרבי אלעזר היה מכה ומעניש, היה רבי שמעון מרפא). רבי אלעזר, דווקא בגלל רום מעלתו וצדקותו, לא היה יכול לשאת את ההעלם וההסתר של העולם, וקפידתו זו עשתה רושם ופגעה בעולם; אולם רבי שמעון אביו היה מרפא את הפגיעה של בנו, משום שעבודתו היתה באופן שאינו סותר ואינו שובר את העולם אלא מתקןאותו.

יש צדיקים, שדרגתם אמנם גבוהה עד מאוד, אך עבודתם הרוחנית קשורה יותר בעצמם, בחתירה לדרגות נעלות של קדושה והתדבקות בקב"ה. עבודתו של ה"צדיק יסוד עולם" מתרכזת לעומת זאת בעולם ובזיכוכו - הוא עוסק בזיכוך העולם, בהחדרת הקדושה האלוקית לתוכו, בהעלאתו של העולם הגשמי. לכן הוא נקרא "יסוד עולם", שכן בזה עיקר עבודתו - זיכוך העולם.

פטר מן הדין

הדבר מתבטא גם במאמר רשב"י (סוכה שם): "יכול אני לפטור את כל העולם כולו מן הדין". ברור שהוא לא אמר זאת חלילה סתם כך, כדי לציין את כוחו, אלא שהוא אכן עשה ופעל כדי לפטור את העולם מן הדין. הוא הצליח בזה כל-כך, עד שבימיו לא נראתה הקשת, דבר המעיד על העדר קטרוגים על העולם.

צדיק כזה, שהוא "יסוד עולם", קיים בכל דור ודור (לפחות צדיק אחד בדור), שהרי העולם צריך שיהיה לו קיום, וקיומו הוא על-ידי הצדיק הזה. רשב"י עמד בדרגה העליונה ביותר של "צדיק יסוד עולם", אך בכל דור ישנו הצדיק האחד הזה שכל מעייניו מרוכזים בזיכוכו ובקידושו של העולם, צדיק המוותר על התעלותו האישית כדי לפטרו מן הדין ולעשותו כלי להשראת השכינה.

ערך למיזם: זרע אדם וזרע בהמה

תורת החסידות עושה הבחנה בין דברים שנקלטים אצל האדם ב'פשיטות' לבין דברים שבאים ב'התחדשות'. יש דברים שאדם מקבל אותם כמובנים מאליהם, מבלי שיזדקק לשום הוכחות והסברים עליהם. אלה הדברים שבאים ב'פשיטות'. דברים אחרים, אף שהוא מכיר במציאותם, הם בבחינת 'התחדשות' - זהו חידוש עבורו, לא חלק מהווייתו הטבעית.

עבור רוב בני-האדם, המציאות הגשמית והחומרית היא 'פשיטות', ואילו המציאות האלוקית היא 'התחדשות'. האדם נולד אל תוך העולם, וקיומו הוא דבר טבעי לחלוטין ומתחייב מאליו. אדם רגיל, אם אינו מנסה לעסוק ב'פילוסופיה', לא יעלה על דעתו לערער על קיומו הממשי של העולם. ברור לו שהעולם קיים, וכל הסבר על כך נראה לו מיותר ומגוחך. המציאות האלוקית, לעומת זאת, אינה באה לו בטבעיות. הוא נזקק למחשבה, להתבוננות ואף להוכחות שכליות. כשהוא מתבונן בדברים לעומקם, הוא מגיע להכרה שכלית, שהעולם לא היה יכול להיברא מעצמו ושיש כוח אלוקי שבורא ומקיים אותו. אבל ככל שהכרה זו תהיה איתנה ועמוקה, היא דבר שנתחדש אצלו, היא אינה הצורה הטבעית שבה הוא רואה את הדברים.

דעת והכרה

אך יש בעולם אנשים אחרים. אלה בעלי הנשמות הגבוהות, הצדיקים האמיתיים שבכל דור ודור. אצלם הדברים נראים לגמרי אחרת. בעיניהם, המציאות האלוקית היא 'פשיטות', היא הדבר הטבעי ביותר, שאי-אפשר בלעדיו, ואילו המציאות הגשמית - היא 'התחדשות', דבר שצריך לחשוב ולהתבונן בו כדי להכיר במציאותו הממשית.

נאמר בפסוק (ירמיה לא,כו): "וזרעתי את בית-ישראל...זרע אדם וזרע בהמה". מוסבר על כך בתורת החסידות, שיש בעם-ישראל שני סוגי נשמות - 'זרע אדם' ו'זרע בהמה'. ההבדל העיקרי בין אדם לבהמה הוא, שאדם יש לו דעת ואילו בהמה אין לה דעת. שכל יש גם לבהמה, אבל דעת אין לה. דעת פירושה - תפיסת משמעות הדברים, הכרה במהותם הפנימית. זה יש רק לאדם ולא לבהמה.

וזהו ההבדל המהותי בין נשמות 'זרע אדם' לנשמות 'זרע בהמה' מבחינת הכרת האלוקות: בנשמות 'זרע בהמה' יכולה להיות אמונה בקב"ה, השגה שכלית בגדולת-ה', אבל מהות הדברים רחוקה מהן. הן אינן רואות את הגילוי האלוקי כמות שהוא, אלא זקוקות לאמצעים חיצוניים - כמו שכל והבנה - כדי להגיע להכרה כלשהי במציאות האלוקית. הנשמות שבבחינת 'זרע אדם' חשות את הגילוי האלוקי כדבר טבעי ומובן מאליו. הן כאילו רואות אותו, מבלי שיזדקקו לאמצעים חיצוניים כדי להגיע לכך. לפניהן לא קיים ההסתר שמכסה על האמת האלוקית. לגביהן, המציאות האלוקית היא פשוטה בתכלית, כשם שאנו תופסים את העולם, בפשטות, כמציאות קיימת.

העולם במבט מלמעלה

פער זה, בין נשמות 'זרע אדם' לנשמות 'זרע בהמה', אינו ניתן לגישור. אי-אפשר לגשר בין עיוור לפיקח. האדם הרואה, יכול שלא יהיה לו שום מושג בתורת האור והצבע, אבל הוא רואה אותו; ואילו העיוור, הוא יכול להיות מומחה בין-לאומי בסודות הראייה, אבל לעולם לא יידע אור מהו. כך גם הנשמות של 'זרע בהמה' - לעולם אין בכוחן להגיע להכרה האלוקית הטבעית והפשוטה, כפי שהיא קיימת אצל נשמות 'זרע אדם'.

מבחינה זו, הצדיק הוא אכן אדם שונה במהותו מאנשים אחרים. הוא רואה דברים לגמרי אחרת. הוא רואה את העולם כפי שהוא נראה מלמעלה, מן ההווייה האלוקית. לכן חשוב כל-כך לדבוק בצדיקים וללכת בדרכם, כדי להתקרב עד כמה שאפשר אל האמת הפנימית שמיוצגת על-ידם