עקיבא גולדשמיד: הבדלים בין גרסאות בדף
(←משפחתו) |
(←פעילות ציבורית: תיקנתי את הערך. הרב עקיבא גולדשמיד לא כתב את הספר 'משנת חבד', אלא בנו, אברהם.) תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
||
שורה 22: | שורה 22: | ||
שיעורי 'תניא עם הרב עקיבא' שצולמו על ידי תלמידיו זכו לתפוצה וחלקם מתפרסמים באתרים [[חב"ד אינפו]] ו[[חב"ד און ליין]]. | שיעורי 'תניא עם הרב עקיבא' שצולמו על ידי תלמידיו זכו לתפוצה וחלקם מתפרסמים באתרים [[חב"ד אינפו]] ו[[חב"ד און ליין]]. | ||
== משפחתו == | == משפחתו == |
גרסה מ־10:32, 23 באפריל 2021
הרב עקיבא גולדשמיד (יליד שנת תש"ל, 1970) הוא ראש ישיבת תומכי תמימים מגדל העמק לחוזרים בתשובה ולדוברי שפות זרות, הנקראת גם 'הזאל הקטן'.
תולדות חיים
נולד בבני ברק בי"ב מנחם אב תש"ל לאביו הרב מרדכי יוסף אלעזר גולדשמיד ולאמו מרת אסתר.
בצעירותו למד בתומכי תמימים לוד, בישיבת בית הר"מ בנחל'ה ובתומכי תמימים מגדל העמק, לקראת שנת תש"נ נסע ללמוד בישיבת תומכי תמימים המרכזית ב-770.
בשנת תשנ"ה נשא את מרת חיה צביה בת הרב אברהם אלעזר סגל.
פעילות ציבורית
לאחר חתונתו התגורר בירושלים, שם שימש כאיש צוות בישיבה לבעלי תשובה ולדוברי שפות זרות שפעלה ב'מרכז גוטניק' בעיר, בראשות הרב יקותיאל פרקש.
לאחר סגירת הישיבה בשנת תש"ס הוחלט בכולל חב"ד לפתוח את הישיבה מחדש בתור מחלקה בישיבת תומכי תמימים מגדל העמק והרב גולדשמיד מונה לראש המחלקה. המחלקה הפכה במהרה לישיבה פנימית בתוך הישיבה הכללית, והוא הוגדר כראש הישיבה.
הרב עקיבא משלב את תלמידיו, גם אלה שבאו ממקומות רחוקים, בהוויה של 'תומכי תמימים', על ידי שיעורים משותפים, התוועדויות משותפות, וחברותות עם תלמידי הישיבה הגדולה, עידוד הבחורים לצאת למבצעים ועוד.
הרב עקיבא והתלמידים מארגנים מדי שנה 'שבת עם חב"ד' בישיבה, המושכת אליה עשרות ומאות בני נוער, זאת לצד פעילויות רבות שמארגן הרב עם תלמידיו.
הרב עקיבא משמש גם כמשפיע בישיבתו, ומתוועד עם הבחורים.
שיעורי 'תניא עם הרב עקיבא' שצולמו על ידי תלמידיו זכו לתפוצה וחלקם מתפרסמים באתרים חב"ד אינפו וחב"ד און ליין.
משפחתו
- בנו, ר' אברהם גולדשמיד - עורך שותף בספר תולדות רבי משה בן אדמו"ר הזקן וכותרים נוספים
בשנת תשפ"א הוציא לאור את החלק הראשון בסדרת הספרים 'משנת חב"ד', סדרה העוסקת בסוגיות פילוסופיות ותיאולוגיות במשנת חב"ד באמצעות כתיבה מודרנית ואקדמית, החלק הראשון עוסק במשמעות האמונה.