שיחת משתמש:פולע: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 2,615 בתים ,  8 בדצמבר 2020
(←‏העברה מאפיקומן: פסקה חדשה)
שורה 116: שורה 116:
חפשתי אותך והנה מצאתי אותך פה בסוף.. שמח ששמעת לעצתי ושמח לראות את התרומות שלך לאתר. • [[משתמש:מנדי קרומבי|מנדי קרומבי]] • [[שיחת משתמש:מנדי קרומבי|שיחה]] • [[כ"ח בחשוון]] [[ה'תשפ"א]],  15:23, 15 בנובמבר 2020 (UTC)
חפשתי אותך והנה מצאתי אותך פה בסוף.. שמח ששמעת לעצתי ושמח לראות את התרומות שלך לאתר. • [[משתמש:מנדי קרומבי|מנדי קרומבי]] • [[שיחת משתמש:מנדי קרומבי|שיחה]] • [[כ"ח בחשוון]] [[ה'תשפ"א]],  15:23, 15 בנובמבר 2020 (UTC)
:ברוך השב..{{כתב קטן|איך חזרת? בכל מקרה כנראה אני הולך לחזור היום\מחר}} תודה [[משתמש:פולע|פולע]] ([[שיחת משתמש:פולע|שיחה]]) ▪ [[ב"ה]], היום , [[כ"ט בחשוון]] [[ה'תשפ"א]] , [[משיח]] [[התגלות משיח|מתגלה!]] 08:16, 16 בנובמבר 2020 (UTC)
:ברוך השב..{{כתב קטן|איך חזרת? בכל מקרה כנראה אני הולך לחזור היום\מחר}} תודה [[משתמש:פולע|פולע]] ([[שיחת משתמש:פולע|שיחה]]) ▪ [[ב"ה]], היום , [[כ"ט בחשוון]] [[ה'תשפ"א]] , [[משיח]] [[התגלות משיח|מתגלה!]] 08:16, 16 בנובמבר 2020 (UTC)
== העברה מ[[אפיקומן]] ==
{{ציטוט|תוכן=וזהו גם מה שסיפר כ"ק מו"ח אדמו"ר באחת ההתוועדויות דלילות הפסח [ספר השיחות תש"ה ריש עמ' 48] שבליובאוויטש היו גנבים ידועים, ואף-על-פי-כן בלילות הפסח היו שובתים ממלאכתם... ומובן שהרבי לא אמר דבר צחות בעלמא, אלא זהו לימוד והוראה – שהגילוי שבלילות הפסח הוא באופן שחודר ופועל ("עס דערנעמט") אפילו אצל כאלו שהם גנבים.
ויש לבאר הדיוק בדברי כ"ק מו"ח אדמו"ר שנקט הדוגמא של "גנבים" דווקא – כיוון שגניבת דעת היא הפתח לכל מיני רע, וכמאמר רז"ל "כך היא אומנות של יצר-הרע היום אומר לו עשה כך וכו' עד שאומר לו עבוד עבודה-זרה", וידוע פירוש כ"ק מו"ח אדמו"ר שהתחלת פעולת היצר-הרע היא מענייני קדושה, שגם הוא מסכים על עשיית מצוה באומרו: "עשה כך", ואף שזהו עניין של מצוה, מכל-מקום כיון שנתערבה כאן הסכמתו של היצה"ר, הרי זו גניבת דעת, ופתח ואחיזה כו', עד למעמד ומצב שאומר לו "עבוד עבודה זרה", והעצה היחידה היא – שלא יהיה עסק כלל עם היצר-הרע, אפילו לא הסכמתו על ענייני מצווה.
וזהו הפירוש בדברי כ"ק מו"ח אדמו"ר שבלילות הפסח היו הגנבים שובתים ממלאכתם – שהגילוי שבלילות הפסח נמשך והגיע אפילו אצל הגנבים, שזהו המקור לכל מיני רע.
ועניין זה מובן גם על פי מה שכתוב בכתבי האריז"ל בביאור הטעם שיציאת מצרים הוצרכה להיות "לא על-ידי מלאך ולא על-ידי שרף ולא על-ידי שליח, אלא על-ידי הקב"ה בכבודו ובעצמו", כי, מצד השיקוע במ"ט שערי טומאה, הרי כל הגילויים לא היו יכולים להגיע למטה כל כך, כי אם גילוי "הקב"ה בכבודו ובעצמו". ונמצא, שהגילוי דחג הפסח נמשך וחודר בכולם, אפילו אצל הגנבים.|מרכאות=כן|ממקור=שיחת ליל ב' דחג הפסח תשכ"ב אות ב'}}
{{כתב קטן|(לא מצאתי מקום אחר לשים את זה, וציטוט זה חשוב לי)}}
4,016

עריכות