שיחה:התפצלות חסידות חב"ד (תרכ"ו): הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(←‏חבר: תגובה)
שורה 144: שורה 144:
:::אם היית עובר עריכה עריכה היית רואה שזה לא נכון מה שכתבת כעת. בכל אופן אעבור שוב. {{אנונימי}}
:::אם היית עובר עריכה עריכה היית רואה שזה לא נכון מה שכתבת כעת. בכל אופן אעבור שוב. {{אנונימי}}
::::למה אתה מופיע כל פעם מכתובת אחרת? | נכתב בשעה 01:43 ע"י [[משתמש:חבר|חבר]] ([[שיחת משתמש:חבר|שיחה]]) - היום, [[כ"ט באב]] [[תש"פ]] מגיע משיח.
::::למה אתה מופיע כל פעם מכתובת אחרת? | נכתב בשעה 01:43 ע"י [[משתמש:חבר|חבר]] ([[שיחת משתמש:חבר|שיחה]]) - היום, [[כ"ט באב]] [[תש"פ]] מגיע משיח.
:::::אין לי מושג בדברים טכניים אלו. באמת לא יודע למה. {{אנונימי}}

גרסה מ־03:45, 19 באוגוסט 2020

חסיד של הרבי, יש רשות לערוך?--טאפרו דא פלאחו - שיחה, 19:13, ד' באב, ה'תש"ף 19:13, 25 ביולי 2020 (UTC)

בעיקרון אני עוד מעט מתחיל לעבוד עלך הערך חזק, ככה שאם תערוך עכשיו יהיה לנו התנגשויות עריכה.. חסיד של הרבישיחהחב"ד לעבודה! 19:15, 25 ביולי 2020 (UTC)
אפשר להעלות משהוא עכשיו (דהיינו: כבסיס)?--טאפרו דא פלאחו - שיחה, 19:28, ד' באב, ה'תש"ף 19:28, 25 ביולי 2020 (UTC)
בשמחה. חסיד של הרבישיחהחב"ד לעבודה! 19:37, 25 ביולי 2020 (UTC)
כנראה יקח לי קצת זמן עד שאני יתחיל לכתוב את הערך, אז תיקח את הזמן שלך חסיד של הרבישיחהחב"ד לעבודה! 19:38, 25 ביולי 2020 (UTC)
בוצע. מבוסס על 'רשימת תרכ"ו' של אדמו"ר הריי"צ. מקווה להמשיך ועוד חזון למועד--טאפרו דא פלאחו - שיחה, 19:44, ד' באב, ה'תש"ף 19:44, 25 ביולי 2020 (UTC)
יש כח גדול! חסיד של הרבישיחהחב"ד לעבודה! 19:44, 25 ביולי 2020 (UTC)

שם הערך

חסיד של הרבי, לדעתי עדיף השם: "התפצלות חסידות חב"ד (תרכ"ו)". בברכה, א.ב. קיסר - שיחה, 16:18, ה' באב, ה'תש"ף 16:18, 26 ביולי 2020 (UTC)

בעז"ה אחרי שאני יעביר את הערך למרחב הציבורי אני אני ישנה את שמו להנ"ל. חסיד של הרבישיחהחב"ד לעבודה! 16:37, 27 ביולי 2020 (UTC)

גודל החצרות

בערך נכתב כי ליובאוויטש הייתה החצר הקטנה ביותר. אשמח אם יכוונו מקור לדבר, כי אדרבה ראיתי במקומות אחרים כי גם אם קאפוסט הייתה החצר הגדולה ביותר הרי שליובאוויטש הייתה אחריה.--טאפרו דא פלאחו - שיחה, 11:16, י"ב באב, ה'תש"ף 11:16, 2 באוגוסט 2020 (UTC)

נכון... ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 14:00, י"ב באב, ה'תש"ף
כתוב איפושהו בספר הזכרונות שמרוב בליובאוויטש הייתה חצר קטנה היו פעמים שאפילו לא היה מניין לאדמו"ר המהר"ש. אני לא זוכר מה המקור אבל אני אשתדל לחפש אותו. אולי אתם מתכוונים לתקופה מאוחרת יותר מתקופתו של אדמו"ר המהר"ש, אולי לסוף תקופתו של אדמו"ר הרש"ב ולנשיאותו של אדמו"ר הריי"צ שאז כלך שאר החצרות בכל זאת גססו, ובמילא ליובאוויטש הייתה הגדולה ביותר אחרי קאפוסט.. חסיד של הרבישיחהחב"ד לעבודה! 14:04, 2 באוגוסט 2020 (UTC)
נכון שהייתה נהירה גדולה אחרי קאפוסט, אך זכור לי גם שליובאוויטש הייתה במקום השני. התיאור על כך שלא היה מניין נשמע לי מוגזם (אולי ממש בימים או בשבועות הראשונים לתפילות החיוב אחרי ההסתלקות), אחרי הכול הבית דין פסק לטובתו שיישאר בליובאוויטש למרות שרצה שכולם יתאחדו (מידע שאגב, חלק חשוב ממנו חסר בערך, כמו כל הראיות לטובת הרבי המהר"ש).--טאפרו דא פלאחו - שיחה, 14:18, י"ב באב, ה'תש"ף 14:18, 2 באוגוסט 2020 (UTC)

תיקונים והוספות

חסיד של הרבי - ייש"כ גדול על הערך, רק שים לב שיש לך כמה טעויות הקלדה, שיש לתקנם...

ואגב: כדאי לשים תמונות של הצ"צ, קברו, וקברי האדמו"רים האחרים...

נ"ל שמה שכתבת על ליובאוויטש לא נכון כלל וכלל, וכמדומני שכתוב משהו דומה ברשימות דברים על ליאדי. להעיר שכדאי להכניס פסקה על חילוקי דעות בין כל האדמו"רים, שקרו הרבה לגבי עניני כולל חב"ד בארה"ק.

חזרת כולם לליובאוויטש התבצעה בעקבות כך שלא היו עוד אדמו"רים לחסידויות...

וכמובן: אל תשכח מקורות (דבר שמאחד בין שנינו הרבה ) לכל הסיפורים שאתה מביא...

אם יהיה לך קשה לעשות את כ"ז, ולהעלות על דברי, תכתוב לי בדף השיחה שלי, ולא במקום אחר, ואשתדל לעבור ולתקן בעצמי...

בברכה: ידידך: ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 14:06, י"ב באב, ה'תש"ף

לבנתיים יש מקורות לרובם ככולם של הסיפורים.. חסיד של הרבישיחהחב"ד לעבודה! 14:09, 2 באוגוסט 2020 (UTC)
חוץ ממה שאין (רקע לדוגמא)... עיין בתולדות חב"ד בארה"ק על היחסים בנוגע לכולל חב"ד... כדאי לציין שהיו לצ"צ כ-600000 חסידים ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 14:12, י"ב באב, ה'תש"ף
יש סיפור שהרבי סיפר לרב יצחק הוטנר בליל י' שבט תש"י גבי "אחד מבני הצ"צ" שסירב לקבל את הנשיאות עד שהכריחו אותו החסידים. בכ"מ מקומות מסופר על המהר"ש (שיחו"ק קודם הנשיאות ובכל ביתי), למרות שיותר מתאים למהרי"ל. יש פרטים?--טאפרו דא פלאחו - שיחה, 14:18, י"ב באב, ה'תש"ף 14:18, 2 באוגוסט 2020 (UTC)
תציין מקורות. כדאי גם להוסיף על בני הצ"צ הנוספים והמשכיל יבין... ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 14:54, י"ב באב, ה'תש"ף

דרוש תיקון

  1. הערך צריך לעבור הגהה לשונית בסיסית.
  2. כתוב בכמה אופנים וכמה פעמים על כך שהחצרות האחרות הפסיקו וכולם הגיעו לליובאוויטש. צריך קו הסברה אחיד, ללא כפילויות.

בברכה • כתית למאורבית הבד 16:51, י"ב באב, ה'תש"ף (2 באוג' למניינם), ימות המשיח 16:51, 2 באוגוסט 2020 (UTC)

לכן הוא פתוח לעריכה חסיד של הרבישיחהחב"ד לעבודה! 16:52, 2 באוגוסט 2020 (UTC)
ובעז"ה כשיהיה לי יותר זמן הגיה אותו והרחיב אותו כראוי לערך כזה. חסיד של הרבישיחהחב"ד לעבודה! 16:52, 2 באוגוסט 2020 (UTC)
יסלח לי מר, אך (בלי איומים, אפשר ישר...) במצב כזה, פשוט הערך יחזור למרחב הפרטי • כתית למאורבית הבד 20:33, י"ב באב, ה'תש"ף (2 באוג' למניינם), ימות המשיח 20:33, 2 באוגוסט 2020 (UTC)

תורה אור וספרי קאפוסט

"בין היחסים המתוחים שהיו לליובאוויטש עם קאפוסט נתן למנות את האיסור שהוציאו רבותינו נשיאינו על קריאה בספר תורה אור מכיון שהוא הודפס בקאפוסט, וכן איסור וקפידה על הלומדים בספרים של אדמו"רי קאפוסט".
כל המשפט נשמע לי מוזר: א. התורה אור נדפס ע"י כ"ק אדמו"ר הצמח צדק נ"ע, לפני ובלי כל קשר להתפצלות, ומאז הי' ספר יסוד בחסידות חב"ד ומעולם לא נמנעו מללמוד אותו (ואולי הכוונה לאור התורה לאדמו"ר הצ"צ שנדפס ע"י רח"א ביחאווסקי); ב. לכאורה מעולם לא נאסר הלימוד בכתבי אדמו"רי קאפוסט, אלא מצד החסידים נמנעו מללמוד אותם מסיבות מובנות.
בברכה, א.ב. קיסר - שיחה, 18:02, י"ג באב, ה'תש"ף 18:02, 3 באוגוסט 2020 (UTC)

התורה אור הוא של הצ"צ אך לא נדפס על ידו, ההוצאה הראשונה של התורה אור (כמו שנתן לראות בתמונה) נדפסה בקאפסוט. ואכן היה קפידהשלא ללמוד בספרי קאפוסט, וזה גם די ברור מכיון שיש מחלוקת אדיאולוגית בין ליובאוויטש וקאפוסט בשורה של נושאים בחסידות חסיד של הרבישיחהחב"ד לעבודה! 18:42, 3 באוגוסט 2020 (UTC)
אני כמעט בטוח שמר טועה בין תורה אור לאדה"ז – שנדפס ע"י אדמו"ר הצ"צ בקאפוסט תקצ"ז כמפורש בשלשלת היחס שנה זו ובכו"כ מקומות – לבין אור התורה לאדהצ"צ שנדפס ע"י רח"א ביחאווסקי בברדיצ'ב תרע"ג (ראה בערך שם שנמנעו אנ"ש מלהשתמש בו). בברכה, בא מועד (אב"ק)שו"תבאעה"ח בי"ג באב ה'תש"ף ליצירה
נכון, כנראה התבלבלתי לגמרי.. אבל אני כמעט בטוח שמדובר בתורה אור שלא היה אז עוד הוצאות שלו, אולי גם אור התורה.. חסיד של הרבישיחהחב"ד לעבודה! 09:54, 4 באוגוסט 2020 (UTC)
מדובר על אור התורה, כפי שניתן לראות בדף של הספר... ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 10:15, י"ד באב, ה'תש"ף מחאת הסמלים
בנוגע להדפסה של תורה אור ובנוגע לקאפוסט תוכל לעיין ברשימת היומן. הרבי מביא שם את סיפור ההדפסה עם ביאורי המהר"ש וכו' עיי"ש.--קונטרס החלצו. - שיחה, 16:49, ט"ו באב, ה'תש"ף 16:49, 5 באוגוסט 2020 (UTC)

השלמות

עם כל הכבוד, לא חכמה להעביר ערך למרחב הציבורי כשבכל קטע צריך להשלים, אם זה היה קטע אחד = בסדר, שני קטעים - אפשר להבליג. אבל כל הדף = זה מוגזם! חסיד של הרבי קח את זה לתשומת לבך ותתקן... תודה רבה!!! ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 13:18, י"ד באב, ה'תש"ף מחאת הסמלים

מתוך 9 פסקאות יש שלוש שיש להם פסקה להשלים, אז זה לא בדיוק כל הערך.. ואני לא מבין מה הבעיה בכך שיש פסקה להשלים, זה כל הקטע של הפסקה, שמשתמשים יראו את זה - וישלימו! חסיד של הרבישיחהחב"ד לעבודה! 13:29, 4 באוגוסט 2020 (UTC)
ארבע פסקאות. עדיף לא להציג תמונה כלל מאשר להציג אותה שבורה... ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 13:36, י"ד באב, ה'תש"ף מחאת הסמלים

הודעה חשובה

ברוך ה' השגתי עכשיו כמה 'תשורות' ששכבו אצלנו בבוידם, וכן כמה קבצים שתמימים טובים הביאו לי ששם יש את כל פוליטיקת קאפוסט ליובאוויטש, ועוד.. חסיד של הרבישיחהחב"ד לעבודה! 16:16, 4 באוגוסט 2020 (UTC)

הערה כללית: יש לזכור שיש דברים ש"כבוד אלקים הסתר דבר". שכאו"א ידון לעצמו מה הרבי הי' רוצה שנפרסם ומה לא. בברכה, בא מועד (אב"ק)שו"תבאעה"ח בי"ד באב ה'תש"ף ליצירה
כפשוט שיש דברים שהם מן הסייגים לחכמה.. ואני ישמור על אותו סייג. וד"ל. חסיד של הרבישיחהחב"ד לעבודה! 20:28, 4 באוגוסט 2020 (UTC)

אוורוטש

היו חסידים שהתקשרו לאוורוטשער, התנהגותו באדמו"רות בחיי אביו לא הופכת אותו למשהו נפרד, גם הוא התפלגות מחב"ד. | נכתב בשעה 00:04 ע"י חבר - היום, ט"ו באב ה'תש"ף (תש"פ) מגיע משיח.

מזמן רציתי להעיר א"ז, ולהוסיף שהיו לצ"צ עוד שני בנים, אחד שכבר נפטר והרב"ש שלא רצה לקבל את הנשיאות והתקשר למהר"ש ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 10:00, ט"ו באב, ה'תש"ף מחאת הסמלים
הוא עשה חסידות אחרת לגמריי, הוא לא נחשב לחב"ד. ומה שכבת נמצא נכתב כבר בהערה 1.. חסיד של הרבישיחהחב"ד לעבודה! 13:42, 5 באוגוסט 2020 (UTC)
מנין לך? | נכתב בשעה 13:46 ע"י חבר - היום, ט"ו באב ה'תש"ף (תש"פ) מגיע משיח.
אני לא חושב שהחשיסו אותו אדמו"ר חב"די פחות מאחרים. חב"דניק, מניין לך שהרב"ש התקשר לכ"ק אדמו"ר מהר"ש? אכן, בניו המשיכו בליובאוויטש, אך תמיד הי' נדמה לי שהוא לא התקשר לאחד מאחיו. בברכה, בא מועד (אב"ק)שו"ת • ט"ו באב ה'תש"ף ליצירה
כתוב בכמה מקומות, אולי בשיחות אדמו"ר הריי"צ, אינני זוכר!!! ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 16:20, ט"ו באב, ה'תש"ף מחאת הסמלים
תפתח בספר התולדות לאדמו"ר המר"ש, בספר התולדות לאדמו"ר הצמח צדק בפסקה "משפחתו", תפתח בשלשלת היחס ועוד ועוד ותראה שאוורטש לא היה כל קשר לחב"ד. חסיד של הרבישיחהחב"ד לעבודה! 16:41, 5 באוגוסט 2020 (UTC)
אבל מכיוון שהיו חסידי חב"ד שהתקשרו אליו לאחר פטירת הצמח צדק, יש להחשיב אותו. | נכתב בשעה 16:45 ע"י חבר - היום, ט"ו באב ה'תש"ף (תש"פ) מגיע משיח.

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────היו גם חסידי חב"ד שנקשרו לברסלב ולגור, להחשיב גם את חסידיות אלה? חסיד של הרבישיחהחב"ד לעבודה! 16:56, 5 באוגוסט 2020 (UTC)

אף אחד מאותם החסידים שנקשרו לברסלב או לגור לא אמר שהאדמו"ר החדש שלו הוא ממלא מקומו של האדמו"ףר הקודם, בעוד חסידי הצ"צ שנקשרו לאוורוטשער הכריזו עליו כ'בנו ממלא מקומו'. זה שהוא נהג באד' עוד בחיי אביו לא מנעה ממנו לקשר אליו את חסיד אביו לאחר פטירתו. | נכתב בשעה 18:30 ע"י חבר - היום, ט"ו באב ה'תש"ף (תש"פ) מגיע משיח.
בשלשלת היחס – על כל האחים שהיו מנהיגים נכתב "כ"ק אדמו"ר" ללא הבדל (מלבד שלבנו של אדמו"ר הריי"צ מאוורוטש נכתב "הרה"צ הרה"ח", משא"כ על בני שאר האחים שמלאו מקום אביהם ג"כ נכתב "כ"ק אדמו"ר"). גם בהקריאה והקדושה נכתב תאריך הסתלקותו כשאר האחים (וידוע, שאת המאמרים על בני אדמו"ר הצ"צ שם – כתב אדמו"ר מוהריי"צ). ומה כתוב בס' התולדות אדמו"ר מהר"ש ואדמו"ר הצ"צ? בברכה, בא מועד (אב"ק)שו"ת • ט"ו באב ה'תש"ף ליצירה 20:05, 5 באוגוסט 2020 (UTC)
אז מעה נסגר בסוף? עדיין נראה לי שצריך לעשו8ת עליו פסקה, כמובן תוך אזכור העניין שעוד בחיי אביו ושבדר טשערנוביל וכו', אגב, מה עם הורונוסטופייל וטומושפול? | נכתב בשעה 18:15 ע"י חבר - היום, י"ח באב ה'תש"ף (תש"פ) מגיע משיח.
מצטרף לחברי ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 16:52, י"ט באב, ה'תש"ף
אוורוטש לא היה חב"ד כך מפורש בהקריאה והקדושה של הרבי הרייץ ובעוד הרבה מקומות. לא מבין מדוע זה בערך -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.
היכן בדיוק? ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ כ"ח באב תש"פ
הובא להלן

לדעתי

אין טעם לשים סתם פסקאות ולכתוב שצריך להשלים... מיותר. --ליובאוויטשפדיה*עושים סדר בליובאוויטש! - שיחה, 16:38, ט"ז באב, ה'תש"ף 16:38, 6 באוגוסט 2020 (UTC)

לא חסר ערכים שיש בהם פסקאות שלא כתוב בהם כלום, ולמרות זאת הם קיימים. בשביל ערכים כאלה וערכים שאינם הושלמו נוצרה התבנית {{להשלים}}.. חסיד של הרבישיחהחב"ד לעבודה! 16:50, 6 באוגוסט 2020 (UTC)
לא שאני נטל חלילה אליך.. פשט ראיתי עכשיו. אבל הבעיה היא שלא משלימים...וזה יוצר סוג של בדיחה מחב"דפדיה...--ליובאוויטשפדיה*עושים סדר בליובאוויטש! - שיחה, 16:53, ט"ז באב, ה'תש"ף 16:53, 6 באוגוסט 2020 (UTC)
לפעמים לוקח זמן עד שמשלימים. למשל בערך כפר חב"ד היו איזה שלוש פסקאות שכולם היו ריקים בלי כלום, אני לא זוכר מהם אבל מה שאני כן זוכר זה הפסקה על הרצח בבית ספר למלאכה שהיה ריק לגמרי כמה חודשים או שנים, ואחי זה משתמש אנונימי אחד ראה את זה ונוצר מהפסקה הזו ערך שלם.. חסיד של הרבישיחהחב"ד לעבודה! 17:07, 6 באוגוסט 2020 (UTC)
אין סומכין על הנס... אתה יודע מה, אני עכשיו ילך לבדוק אולי יש לי עוד איזה אפעס בנושא...--ליובאוויטשפדיה*עושים סדר בליובאוויטש! - שיחה, 17:14, ט"ז באב, ה'תש"ף 17:14, 6 באוגוסט 2020 (UTC)
שכויח.. ובדרך אגב, בערך של כפר חב"ד עדיין יש שתי פסקאות ריקות.. חסיד של הרבישיחהחב"ד לעבודה! 17:21, 6 באוגוסט 2020 (UTC)
אתה רומז משהו..?--ליובאוויטשפדיה*עושים סדר בליובאוויטש! - שיחה, 17:38, ט"ז באב, ה'תש"ף 17:38, 6 באוגוסט 2020 (UTC)
לא, זה היה בהמשך לדיון הקודם.. חסיד של הרבישיחהחב"ד לעבודה! 17:56, 6 באוגוסט 2020 (UTC)
לדעתי אין ענין לפתוח ערכים חדשים שיש בהם פסקא להשלים!!! ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 19:49, ט"ז באב, ה'תש"ף

מקור מצויין

היום בהשגחה פרטית, רציתי ללמוד איזה משהו מעניין מאד, ולידי היה המלך במסיבו חלק ב', כידוע שהשיחות מהסעודות מרתקות ביותר, פתחתי, ובהשגחה פרטית גמורה נפתח לי הספר בניחום אבלים של הרבי אצל הרש"ג מכ"ה תשרי תש"ל, התחלתי ללמוד, ובהשגחה פרטית גמורה, כמעט כל השיחה, שהיא די ארוכה (ט"ו סעיפים) דיברה על הקשר בין חב"ד וקאפוסט, הספרים שלמדו ושלא למדו, שלומדים, רח"א ביחאווסקי, ועוד כל מיני דברים שקשורים! שייך לכאן לגמרי, ממש מתאים, ויש שם המון דברים שיכולים להתאים לכאן ולא הובאו לכאן בכלל, פשוט המון תוכן, הכי מוסמך ומהימן שיש, מדברי הרבי והרש"ג...

אני עדיין נפעם מכך ביותר, וכותב זאת בהתפעלות! מי שיכול להוסיף א"ז לכאן, ירחיב המון את הערך... קצת עבודה, אבל בכ"ז... ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 12:09, כ"א באב, ה'תש"ף

חב"דניק, יש"כ עצום! זה בוודאי יוכל להרחיב ואף אולי להכפיל את הערך! חסיד של הרבי  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 13:08, 11 באוגוסט 2020 (UTC)
ידעתי בני ידעתי, וע"כ הבאתי א"ז... ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 14:10, כ"א באב, ה'תש"ף

המלאכים והפיצול

א. לא מדוייק שאחרי שנגמרו השושלות כולם חזרו לליובאוויטש. אחוזים רבים נמשכו לציונות ולהשכלה ונטמעו, ואחוזים נוספים נמשכו למלאכים וכיו"ב (וחלקם אחרי התחנה הזו חזרו לחב"ד). מי שחזר לחב"ד זה הענפים שנכחדו בשנים הראשונות באופן יחסי.

ב. לא נראה לי נכון הביטווי 'התפצלות' חסידות חב"ד, מהסיבה הפשוטה שאלוקים יש רק אחד, תורה יש רק אחת, חסידות חב"ד יש רק אחד ורבי יש רק אחד. אפשר וצריך למצוא ביטוי להתפצלות של ענפים מתוך הגזע המרכזי. חב"ד ליובאוויטש אינה 'עוד ענף' שהתפצל אחד מיני רבים. להתראות - שיחה, 14:39, כ"ח באב, ה'תש"ף 14:39, 18 באוגוסט 2020 (UTC)

א. יש מהם שהצטרפו לחסידויות אחרות, גם חלק מחסידי סיראטשין נמשכו בעקבות רבם לראדזימין, ועוד.

ב. אולי התפצלות חסידי חב"ד? | נכתב בשעה 17:28 ע"י חבר (שיחה) - היום, כ"ח באב תש"פ מגיע משיח.

מחקית הערך על אוורטש

עכשיו אני גאה לפתוח פה דיון על מחיקת עוול היסטורי, מכיון שאוורטש איננה חב"ד, אין לה מקום בערך! הערך מדבר על ענפיה של חסידות חב"ד ולא ענפים נשנוהלו ע"י חסידי חב"ד. חסיד של הרבי  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 17:26, 18 באוגוסט 2020 (UTC)

אבל היא כן ענף של חב"ד. | נכתב בשעה 17:29 ע"י חבר (שיחה) - היום, כ"ח באב תש"פ מגיע משיח.
היא לא, וראה ביצחק אלפסי 'המאירים לארץ' עמודים 283–284, 305. וכן בלקו"ש ח"ב ע' 477 ובהערה 52. (מקורות שהביאו לי ממש עכשיו)! חסיד של הרבי  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 17:32, 18 באוגוסט 2020 (UTC)
ראה ביצחק אלפסי 'החסידות' פרק חב"ד ושולשלתה. השאלה היא למה אתה קורה ענף של חב"ד. | נכתב בשעה 17:38 ע"י חבר (שיחה) - היום, כ"ח באב תש"פ מגיע משיח.
ענף של משפחת שניאורסון - בית רבי זה כן. שווער של רבי ובן של רבי (יוסף יצחק מאוורוטש [ואף סבא של רבי]). אבל הוא עצמו. כלומר הם עצמם יוסף יצחק ובנו. לא היו חבד אלא צרנוביל. כך מפורש בהרבה מקומות אצל הרבי ואצל הרבי רייץ וכו וכו וקל להבין. לגבי המאירים לארץ זה אותו טקסט של מה שכתוב בספר החסידות ובמפורש כתוב שם שהם לא היו חבד אלא פולין. שמישהו יביא ציטוט משם.
חסיד, שמת לב מה כתוב בלקו"ש שם? ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ כ"ח באב תש"פ
אבל בכל זאת חשוב להפנות מכאן לערך על אוורטש טומשפול וכו' | נכתב בשעה 20:09 ע"י חבר (שיחה) - היום, כ"ח באב תש"פ מגיע משיח.
בית רבי חלק ג עמוד טו, לגבי יוסף יצחק מאוורוטש "הנהגת רבנותו הי' כדרך רבני פולין" ולגבי בנו נחום דובער כתוב: "שמילא מקומו אחריו"
בלקו"ש שם ברור שזה היה לא חבד והחידוש הוא שהוא התפלל כמו חב"ד - שהיו לו מאפיינים חבדיים מסויימים.
ציטוט מהקריאה והקודשה. נקדים שהרבי ריי"ץ מתייחס ומביא את זה בהקריאה והקדושה כתולודות חב"ד, במפורש כן. ואף כותב "תולדות ימי חב"ד". אך באופן ברור הוא כותב שהוא היה נשיא צ'רנוביל. הנה: בהקריאה והקדושה כתוב: "ודור חמישי לנשיאי טשערנאביל בעיר התורה אוורוטש פלך זיטומיר" ובהערה שם זה מפורט: "א אדמור הרה"ק ר מנחם נחום ב אדמור ההרק ר מרדכי ג אדמור הרהק ר יעקב ישראל ד אדמור הרהק מוהריי"ץ".
ההבדל הוא פשוט: משפחה הוא כן. מושפע מחב"ד הוא כן אבל הוא לא נשיא חב"די. הוא היה בן של רבי ושווער של רבי אבל הוא עצמו לא היה חב"ד. בשונה מקאפוסט ניעזין וליאדי שבמפורש הרבי והרבי ריי"ץ מתייחסים אליהם כאל נישאי חב"ד בחצרות המקבילות אבל לא לחצר אוורוטש שמתייחסים כאל נשיאי פולין. לא מסובך, אלא אם רוצים לשים הראש בחול
במקור שצוטט מאלפסי המאירים לארץ בדקתי כעת וכתוב בעמוד 283: "הוא נבחר כרב באברוטש שליד זיטומיר ושם אף החל נוהג כאדמור בדרכם של צדיקי טרנוביל ולא בדרך צדיקי חב"ד"
הצמח צדק חלק על זה שהוא בכלל נהיה אדמו"ר. איך אתם יכולים להגיד כזה שטות שהוא היה אדמור חבדי?? ממש בורות
מצטט מהיכל הבעטש גליון כ' עמוד קמז הערה 135: "מכאן שאדמו"ר הצ"צ לא פקפק ביכולתו לשמש כאדמו"ר רק העדיף שילך בדרך אדמורי חב"ד כיתר אחיו הק' ולא בדרך טשערנוביל".
לגבי בנו נחום דובער, "בנו השלישי וממלא מקום אביו באוורוטש כ"ק אדמו"ר חסידא ופרישא כבוד קדושת שם תפארתו מוהר"ר נחום דובער בן הוד כ"ק אדמו"ר הגאון חסידא ופרישא כ"ק שם תפארתו מרנא ר' יוסף יצחק זצוקלה"ה נבג"ם זי"ע נולד בשנת תר"ב בעיר ליובאוויטש והוא בן הזקונים לאביו כ"ק אדמו"ר מוהריי"ץ ודור חמישי לנשיאי טשערנוביל בעיר אוורוטש פלך זיטומיר" - לשון כ"ק אדמו"ר הרייץ ב'הקריאה והקדושה' טבת תש"ב. מה לא ברור בזה?? הרבי הרייץ לא טוב לכם? בית רבי שהרבי אמר עליו שהוא מדוייק. לא טוב?

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────אף אחד לא אמר שהוא נהג בדרך אדמו"רי חב"ד, בקשו לציין אותו בערך... ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ כ"ח באב תש"פ

אם זה לא חב"ד 1 אין צורך לציין אותו בערך יש לזה ערך נפרד. כאן זה ערך על אדמורי חב"ד וציון בערך זה מטעה. 2 השם של הערך השני "חצרות חב"ד בדרך טשרנוביל" צריך להסיר ממנה המילה חב"ד. כי חבד זה לא וזה מטעה
ציטוט נוסף מבית רבי: "אח"כ בקשוהו במדינת וואהלין להיות להם לרב כדרך רבני פולין וחותנו הרב רצה בזה להקל מעליו משא וטורח פרנסתו כי הי' מטופל בבנים ובעל הוצאה גדול והי' כבד על חותנו הרב להספיק לו כל צרכיו ושלח מכתב לאביו רבינו להתיישב עי"ז ומתחילה לא הסכים רבנו ע"ז וכתב לו מכתב באריכות עצתו ופקודתו שימנע מזה ואם כבד על חותנו הרב להחזיקו יבוא ללובאוויטש והוא יספיק לו כל צרכיו ולא יחסר לו מאומה אך כאשר שחותנו הרב לא הניחו בשום אופן לעקור דירתו ללובאוויטש ולהחזיקו בעצמו להספיק כל צרכיו ג"כ לא הי' יכול ע"כ הוכרח רבנו להסכים ע"ז וקבל עליו עול הרבנות אוורוטש"
לעינינו: חבד זה לא היה. זה היה חצר טשרנובלית לגמרי לכל דבר עם השפעות חבדיות. לא חצר חב"ד עם השפעות צרנוביליות. הפוך. חבר הפוך. והשם חבד לא צריך להיות בכותרת של הערך השני והחצרות הללו לא צריכות להיות בערך כאן. זה לא היה אדמורי חב"ד. "שמא וכו.. ונמצא שם שמים מתחלל" -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.
1) יש לציין, זוהי דעת כמה משתמשים. 2) לא הולכים לכתוב ערך כזה. 3) בבקשה לא לעשות כזה הרבה נקודותיים זה ממש מפריע לקריאה. 4) עדיף שתרשם ונתחשב יותר בדיעותיך. ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ כ"ח באב תש"פ
לגבי 2 - כבר יש כזה ערך חצרות חב"ד בדרך טשרנוביל
חבר, אשמח לשמוע מה אתה אומר. כי כל שלושת החצרות אינם חב"ד. -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.

חבר

מה בעיה בעריכה זו? וזו. אם יש התנגדות זה כמובן בסדר. אבל אשמח אם תגיב על ראשון ראשון. הנה עוד אחד

לכתוב שחב"ד פוצלה ל4 זה לא נכון, כי היה את חב"ד ליובאוויטש מכבר, וממנה התפצלו 3: ניעזין ליאדי וקאפוסט. הלא כך?
בעקבות הבלבול, אי הסדר, הוספת נתונים שגויים ועוד שיחזרתי את עריכותיך לגמרי, כעת אתה מוזמן לנסות לערוך מחדש, ולחשוב איך לעשות את זה נכון, נ"ב אשמח שתחתום | נכתב בשעה 01:26 ע"י חבר (שיחה) - היום, כ"ט באב תש"פ מגיע משיח.
אם היית עובר עריכה עריכה היית רואה שזה לא נכון מה שכתבת כעת. בכל אופן אעבור שוב. -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.
למה אתה מופיע כל פעם מכתובת אחרת? | נכתב בשעה 01:43 ע"י חבר (שיחה) - היום, כ"ט באב תש"פ מגיע משיח.
אין לי מושג בדברים טכניים אלו. באמת לא יודע למה. -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.