שם ס"ג: הבדלים בין גרסאות בדף
כתית למאור (שיחה | תרומות) מ (תקלדה) |
מ (החלפת טקסט – "ספירת החכמה " ב־"ספירת החכמה ") |
||
שורה 11: | שורה 11: | ||
==בעולמות== | ==בעולמות== | ||
בעולמות, שם ס"ג הוא כנגד [[עולם הנקודים]], שהוא [[עולם התוהו]]. בעולם זה הספירות הם בבחינת נקודות, שכל אחד מהם מאיר בתוקף, ואינו מתכלל בחבירו. ומשום כך בעולם זה הייתה [[שבירת הכלים]]. [[שבירת הכלים]] היא רק בשם ס"ג, ולא ב[[שם ע"ב]], | בעולמות, שם ס"ג הוא כנגד [[עולם הנקודים]], שהוא [[עולם התוהו]]. בעולם זה הספירות הם בבחינת נקודות, שכל אחד מהם מאיר בתוקף, ואינו מתכלל בחבירו. ומשום כך בעולם זה הייתה [[שבירת הכלים]]. [[שבירת הכלים]] היא רק בשם ס"ג, ולא ב[[שם ע"ב]], שב[[ספירת החכמה]] כתוב "ימותו ולא בחכמה". | ||
[[קטגוריה:שמות ה'|ס"ג, שם]] | [[קטגוריה:שמות ה'|ס"ג, שם]] |
גרסה מ־00:32, 23 בספטמבר 2016
סדר השתלשלות |
---|
לפני הצמצום |
עצמות ומהות · מאור · אור אין סוף · עשר ספירות הגנוזות · יחיד · אחד ויחיד · קדמון · טהירו עילאה |
הצמצום והקו |
צמצום הראשון · טהירו תתאה · מקום פנוי · רשימו · נקודה קו שטח · קו וחוט · עגולים ויושר · אור מקיף · אור פנימי · ראש תוך סוף |
בי"ע דכללות |
אבי"ע (השתלשלות כללית)
אדם קדמון · עולם העקודים · עולם התוהו · אור ישר · אור חוזר · שם ע"ב · שם ס"ג · שם מ"ה · שם ב"ן |
אבי"ע דפרטות |
עולמות אצילות בריאה יצירה עשיה
עולם האצילות · עולם הבריאה · עולם היצירה · עולם העשייה · בי"ע · פרסא |
סוגי השתלשלות |
יש מאין · עילה ועלול · קפיצה ודילוג · אין ערוך |
שמותיו של הקב"ה |
---|
7 שמות שאינם נמחקים |
הוי"ה · אדנ"י · א"ל · אלהי"ם · אלו"ה · צבאו"ת · שד"י |
מילויים לשם הוי"ה |
שם ע"ב · שם ס"ג · שם מ"ה · שם ב"ן |
שמות נוספים |
אהי"ה · שם מ"ב · שם ע"ב (ע"ב תיבות) · א"ל אדנ"י · א"ל הוי"ה · א"ל שד"י · אגל"א · י"ה |
כינויים |
אלופו של עולם · הקב"ה · ה' אחד · עצמות ומהות · קדמון · אדון · אדם העליון · לא אדם · מלך מלכי המלכים · אויבערשטער · שלום |
שם ס"ג נוצר משם הוי"ה במילוי יו"דים, באופן הזה: יו"ד ה"י וא"ו ה"י. שם זה הוא כנגד ספירת הבינה. בעולמות, שם זה הוא כנגד עולם הנקודים שהוא עולם התוהו שבו היתה שבירת הכלים.
ענינו
שם ס"ג נוצר משם הוי"ה במילוי יו"דים, באופן הזה: יו"ד ה"י וא"ו ה"י. שם זה קשור לספירת הבינה, שהיא התחלה של הישות לעומת החכמה, שם ע"ב שהוא בבחינת ביטול בתכלית.
בניגוד לשם ע"ב שהוא שם שאינו מחודש, שם ס"ג הוא שם מחודש. והביאור הוא שכיוון ששם מ"ה שהוא השם של עולם התיקון הוא שם מחודש, בהכרח שגם שם ס"ג, השייך לעולם התוהו הוא שם מחודש, שכן, בנין תוהו היה בשביל הסתירה, וסתירת התוהו היתה בשביל בנין התיקון. זאת לעומת שם ע"ב שהוא למעלה מתוהו ותיקון, והוא בלתי מחודש.
לאחר שבירת הכלים נפלו האורות מבחינת שם ס"ג לבחינת שם ב"ן, שהוא העולמות הפרודים, עולמות בי"ע. ישנו קשר בין שם ס"ג לבין שם ב"ן שכן שם ב"ן קרוי בשם בהמה (שב"ן בגימטריא בהמה), וביחס אליו נקרא שם ס"ג בשם בהמה רבה. לעתיד לבוא יתעלו עולמות בי"ע שהם בחינת שם ב"ן, אל מקורת בעולמות התוהו שהוא שם ס"ג, הגבוה מעולם התיקון, שהוא שם מ"ה.
בעולמות
בעולמות, שם ס"ג הוא כנגד עולם הנקודים, שהוא עולם התוהו. בעולם זה הספירות הם בבחינת נקודות, שכל אחד מהם מאיר בתוקף, ואינו מתכלל בחבירו. ומשום כך בעולם זה הייתה שבירת הכלים. שבירת הכלים היא רק בשם ס"ג, ולא בשם ע"ב, שבספירת החכמה כתוב "ימותו ולא בחכמה".