פורטל:הקהל: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 3: | שורה 3: | ||
בזמן ש[[בית המקדש]] היה קיים, התקיים במוצאי השנה השביעית, שנת ה[[שמיטה]], מעמד "[[הקהל]]" ב[[בית המקדש]]. | בזמן ש[[בית המקדש]] היה קיים, התקיים במוצאי השנה השביעית, שנת ה[[שמיטה]], מעמד "[[הקהל]]" ב[[בית המקדש]]. | ||
גם בימינו קיימת מצות הקהל, במובנה הרוחני. בדורנו הכריז [[אדמו"ר שליט"א]] [[ | גם בימינו קיימת מצות הקהל, במובנה הרוחני. בדורנו הכריז [[אדמו"ר שליט"א]] [[מלך המשיח]] על "[[מבצע הקהל]]" וביאר היטב את תפקידו של כל [[יהודי]] במצוה זו, וכהכנה לקיום הייעוד "קהל גדול ישובו הנה" ב[[גאולה]] האמיתית והשלימה. | ||
==מצות הקהל== | ==מצות הקהל== |
גרסה מ־12:05, 25 בינואר 2009
פורטל הקהל |
---|
בזמן שבית המקדש היה קיים, התקיים במוצאי השנה השביעית, שנת השמיטה, מעמד "הקהל" בבית המקדש.
גם בימינו קיימת מצות הקהל, במובנה הרוחני. בדורנו הכריז אדמו"ר שליט"א מלך המשיח על "מבצע הקהל" וביאר היטב את תפקידו של כל יהודי במצוה זו, וכהכנה לקיום הייעוד "קהל גדול ישובו הנה" בגאולה האמיתית והשלימה. מצות הקהלמקור המצוה הוא בפרשת וילך: "מִקֵּץ שֶׁבַע שָׁנִים, בְּמֹעֵד שְׁנַת הַשְּׁמִטָּה בְּחַג הַסֻּכּוֹת. בְּבוֹא כָל-יִשְׂרָאֵל, לֵרָאוֹת אֶת-פְּנֵי ה' אלוקיך, בַּמָּקוֹם, אֲשֶׁר יִבְחָר, תִּקְרָא אֶת-הַתּוֹרָה הַזֹּאת, נֶגֶד כָּל-יִשְׂרָאֵל בְּאָזְנֵיהֶם. הַקְהֵל אֶת-הָעָם, הָאֲנָשִׁים וְהַנָּשִׁים וְהַטַּף, וְגֵרְךָ, אֲשֶׁר בִּשְׁעָרֶיךָ. לְמַעַן יִשְׁמְעוּ וּלְמַעַן יִלְמְדוּ, וְיָרְאוּ אֶת-ה' אֱלֹקֵיכֶם, וְשָׁמְרוּ לַעֲשׂוֹת, אֶת-כָּל-דִּבְרֵי הַתּוֹרָה הַזֹּאת" (ספר דברים פרק ל"א י'-י"ג) נמצא אם-כן, כי מצות עשה להקהיל את כל עם ישראל בכל מוצאי שמיטה בעלותם לרגל (חג הסוכות), ולקרות באזניהם מן התורה פרשיות שמזרזות אותם במצוות ומחזקות ידיהם בדת האמת - ליראה את ה' ובעקבות זאת לשמור את כל דברי התורה. מעמד הקהל התקיים במוצאי יום טוב הראשון של חג הסוכות ברחבת הר הבית ומקום המקדש, בנוכחות כל ישראל: אנשים, נשים וטף - כציווי התורה. במעמד רווי הוד זה קרא המלך מעל בימה גדולה שעמדה בעזרה, פרשיות מספר דברים לפני כל העם, כפי אשר מתואר בגמרא במסכת סוטה ובפירוט בהלכות חגיגה ברמב"ם. הקהל בימינובמשך כל הדורות עסקו בנושא קיום מצות הקהל, כאשר כל אחד עומד בשיטתו ומנמקה היטב. אך דומה, כי כל הגישות - הן בנתיב ההלכה והן בנתיב המנהג - מתעסקים בעיקר בפן המעשי הקרוב לקיום מצות הקהל בזמן שבית המקדש היה קיים, בבחינת "זכר להקהל". גישתו המקורית של אדמו"ר שליט"א מה"מ העמידה את מצות הקהל באור חדש: בעשרות מכתבים, שיחות ואגרות מבאר ומסביר אדמו"ר שליט"א מה"מ את אופן קיום מצות הקהל בימינו - בזמן שבית המקדש חרב ומצוות הקהל כפשוטה אינה קיימת. על יסוד מאמר חז"ל "קלקלתנו זו תקנתנו" - מניח אדמו"ר שליט"א מה"מ בנין בנוי לתלפיות של מצות הקהל בדורנו זה ובתקופתנו, מתוך ציפיה עמוקה לקיומה בשלימות לעתיד לבוא - בגאולה האמיתית והשלימה. מבצע הקהלבשנת תשמ"ח, שהיתה "שנת הקהל", יצא אדמו"ר שליט"א מה"מ בהכרזה על "מבצע הקהל". בשיחה אחת הסביר, ביאר ופירט את המבצע, ובשיחות שלאחר מכן הרחיב עוד ועוד. מאז ועד היום, עסוקים חסידי חב"ד ברחבי תבל בכל שנת הקהל מחדש בקיום המבצע על פרטיו. מאז שיחת חיי שרה תשנ"ב, בה הכריז הרבי שליט"א מה"מ כי על כל העניינים בעבודת השליחות להיות חדורים בקבלת פני משיח צדקנו - נערכים פעולות "הקהל" בכל העולם מתוך דגש על קבלת פני משיח. |
מבצע הקהל |
---|
מרכז הקהל | רישום להקהל | כרטיס הקהל | אחראי הקהל | כינוס הקהל | החלטות טובות | הקהל לצבאות השם |
מצות הקהל בימינו |
---|
הקהל אצל נשיא הדור | ליראה את השם בימינו | מבצע הקהל | הקהל בנפש האדם | הקהל בלימוד התורה | הקהל עם הזולת | כל אחד מלך | יהודי של הקהל | תקיעה בחצוצרות | אחדות ישראל בהקהל |
הקהל ומועדי השנה |
---|
ראש השנה | צום גדליה | יום כיפור | עשי"ת | חג הסוכות | הושענא רבא | שמיני עצרת | שמחת תורה | שבת בראשית | פרשת נח | ר"ח חשוון | ז' חשוון | י"ט כסלו | חנוכה | עשרה בטבת | פורים | חג הפסח | אחש"פ | פסח שני | ל"ג בעומר | ר"ח סיון | חג השבועות | תשעה באב | אלול |
תאריכים ומאורעות הסטוריים במבצע הקהל |
---|
ז' חשוון תשמ"א | חול המועד סוכות תשמ"א | י"ג תשרי תשמ"ח | חול המועד סוכות תשמ"ח |
שנות הקהל |
---|
תרצ"ב | תש"ו | תשי"ג | תש"כ | תשכ"ז | תשל"ג | תשמ"א | תשמ"ח | תשנ"ה | תשס"ב | תשס"ט |
הוצאה לאור בענייני הקהל |
---|
קהל גדול | להתאחד בהקהל של גאולה (עלון) | "הקהל את העם" | תוכן ומפתח בענייני הקהל | סוגיות בענייני הקהל | התאחד בהקהל |
מרכזי ומטות "הקהל" |
---|
מטה הקהל בארץ הקודש | מטה הקהל העולמי | מטה הקהל שע"י האגודה למען הגאולה |