שיחה:אוהל אדמו"ר הריי"צ: הבדלים בין גרסאות בדף

תגובה לדברי להתראות
(תגובה לדברי להתראות)
תגית: עריכה ממכשיר נייד
שורה 356: שורה 356:
במשך השנים, החלו חלק מהחסידים להאמין שהרבי כלל אינו טמון באוהל. ייתכן שהדבר הגיע כהמשך לרגש שלא לבקר באוהל, וייתכן שלא. כך או כך, בשנים האחרונות הלכה אמונה זו והתפשטה, וכיום חלק נרחב מאלו המאמינים שהרבי חי בגופו - כורכים בד בבד עם אמונה זו את האמונה שהרבי אינו טמון באוהל.
במשך השנים, החלו חלק מהחסידים להאמין שהרבי כלל אינו טמון באוהל. ייתכן שהדבר הגיע כהמשך לרגש שלא לבקר באוהל, וייתכן שלא. כך או כך, בשנים האחרונות הלכה אמונה זו והתפשטה, וכיום חלק נרחב מאלו המאמינים שהרבי חי בגופו - כורכים בד בבד עם אמונה זו את האמונה שהרבי אינו טמון באוהל.


יחד עם זאת, חשוב לציין כי רובם המכריע של הרבנים והמשפיעים סוברים שהרבי טמון באוהל, וההליכה לשם היא אחד מיסודי ההתקשרות".
יחד עם זאת, חשוב לציין כי רובם המכריע של הרבנים והמשפיעים סוברים שהרבי טמון באוהל, וההליכה לשם היא אחת מדרכי ההתקשרות".


בפיסקה '''דברי הרבי על האוהל''' יש להוסיף: "בשיחת ש"פ שלח תש"י, בשיחת יו"ד שבט תשי"ד ובשיחות נוספות ומענות רבים לאורך השנים - הזכיר הרבי (ע"פ דברי אדמו"ר האמצעי בקונטרס ההשתטחות) שדווקא מכיון שבאוהל טמון החלק התחתון ביותר של האם, הרי בו מתגלה העצם שלו, וממילא זהו המקום העיקרי של התקשרות ה"יחידה" האישית עם ה"יחיד" - הרבי, כלומר - יחידות".
בפיסקה '''דברי הרבי על האוהל''' יש להוסיף: "בשיחת ש"פ שלח תש"י, בשיחת יו"ד שבט תשי"ד ובשיחות נוספות ומענות רבים לאורך השנים - הזכיר הרבי (ע"פ דברי אדמו"ר האמצעי בקונטרס ההשתטחות) שדווקא מכיון שבאוהל טמון החלק התחתון ביותר של האם, הרי בו מתגלה העצם שלו, וממילא זהו המקום העיקרי של התקשרות ה"יחידה" האישית עם ה"יחיד" - הרבי, כלומר - יחידות".
שורה 380: שורה 380:
:::הערת אגב, שירבבת כאן באמצע שההליכה לאוהל היא מיסודי ההתקשרות. זה אחד מההמצאות הכי חדשות. ואין לי כח להסביר עד כמה זה מוטעה ומטעה, וזו בעצם הסיבה שאני כל כך לא רוצה שהערך ייכתב כמו שאתה רוצה לראות אותו. ואכהמ"ל.
:::הערת אגב, שירבבת כאן באמצע שההליכה לאוהל היא מיסודי ההתקשרות. זה אחד מההמצאות הכי חדשות. ואין לי כח להסביר עד כמה זה מוטעה ומטעה, וזו בעצם הסיבה שאני כל כך לא רוצה שהערך ייכתב כמו שאתה רוצה לראות אותו. ואכהמ"ל.
:::במילא,גם אם רוב המשפיעים אכן מסכימים למה שכתבת לעיל, רובם המוחלט - לפחות עד לפני כמה שנים - לא הסכים שיהפכו את האוהל למרכז החיים החב"דיים. ומובן ופשוט לכל בר דעת. ושוב, אין לי כח להסביר כי מי שלא מבין ככל הנראה לצערי גם לא יבין. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 12:19, 30 באוקטובר 2015 (UTC)
:::במילא,גם אם רוב המשפיעים אכן מסכימים למה שכתבת לעיל, רובם המוחלט - לפחות עד לפני כמה שנים - לא הסכים שיהפכו את האוהל למרכז החיים החב"דיים. ומובן ופשוט לכל בר דעת. ושוב, אין לי כח להסביר כי מי שלא מבין ככל הנראה לצערי גם לא יבין. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 12:19, 30 באוקטובר 2015 (UTC)
::::אוקיי. אין לי שום בעיה לשנות - ואכן שיניתי בפועל - את הנוסח המוצע על ידי ל״אחת מדרכי ההתקשרות״. הבעת התנגדות יחסית עניינית, אין לי בעיה - אז הניסוח משתנה. הלואי שכולם יעשו כמוך (למעט שוב ההתייחסות האישית לדיעותיי והשקפותיי, ואני נמנע מלהגיב כדי לא להסיט שוב את הדיון). אם חב״דפדיה היא אכן אובייקטיבית, אזי לא ייתכן שהערך ייכתב בצורה כזו - כשהיא מתעלמת לחלוטין מדעתם של רוב חסידי חב״ד, ובפרט כשאיש אינו טורח להסביר את דעתו ולהתייחס לדבריי. בהצלחה.--[[משתמש:5778|5778 - משיח נאו!]] - [[שיחת משתמש:5778|שיחה]] 14:46, 29 באוקטובר 2015 (UTC)


== נסיעת הרבי לאוהל לאחר כ"ז אד"ר ==
== נסיעת הרבי לאוהל לאחר כ"ז אד"ר ==
271

עריכות