הבדלים בין גרסאות בדף "חיים נצחיים"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 1: שורה 1:
'''חיים נצחיים''' זהו אחד מיעודי הגאולה, כמו שכתוב: ". . ובלע המות לנצח"{{הערה|ספר ישעיהו, פרק כח, פסוק ה}}.
+
אחד מהנבואות המתארות את ימות המשיח הינה ביטול המוות, כדברי הפסוק "בילע המוות לנצח ומחה ה' אלוקים דמעה מעל כל פנים{{הערה|ספר ישעיהו, פרק כח, פסוק ה".}}, משמעות הדברים היא, שבני האדם לא ימותו עוד אלא יחיו לנצח.  
  
תורת החסידות פוסקת כדעת הרמב"ן (החולק על הרמב"ם), הקובע ש[[עולם הבא]] הוא ל[[נשמה|נשמות]] ב[[גוף|גופים]] בעולם הזה הגשמי, מתוך חיים נצחיים. ו[[אדמו"ר שליט"א]] קובע, אשר כיון שדורנו השלים את עבודתו, וזוכה ל[[גאולה]] השלימה בקרוב, לכן הוא זוכה לחיים נצחיים.
+
[[תורת החסידות]] פוסקת{{הערה|[[דרך מצוותיך]] מצוות [[ציצית]].}} כדעת [[הרמב"ן]] (החולק על [[הרמב"ם]] הסבור שגם בימות המשיח יהיה מוות) שהתכלית היא עולם התחייה, אשר בו יחיו כולם לנצח.
  
החידוש המיוחד שאדמו"ר מלך המשיח שליט"א חוזר עליו מספר פעמים , הוא הענין של "בלי הפסק בינתיים". בחזנאמר אמנם שהכל ימותו שעה אחת לפני [[תחיית המתים]], ואז יקומו שוב, אך בפועל, הרבי מלך המשיח אומר שאפשר "לצאת ידי חובה" על ידי ביטול של "ונפשי כעפר לכל תהיה" ולכן שייכת מציאות שלא יצטרכו למות אלא כל אנשי דורנו יעברו חיים לגאולה – בלי הפסק בינתיים.
+
גם בשאלת חייו הנצחיים של ה[[משיח]], סבור הרמב"ן{{הערה|ויכוח הרמב"ן סי' לט.}} שהמשיח אינו יכול למות, בהסבירו כי המוות נתחדש בגין [[חטא עץ הדעת]], ומ"כיון שכולם מודים שחטאו ועונשו של [[אדם הראשון]] יתבטל לימות המשיח, על-כן, אחר שיבוא המשיח יהיה המוות בטל מכולנו, אבל במשיח עצמו בטל הוא לגמרי". הרמב"ן מביא אף את הפסוק שמתייחס למשיח: "חיים שאל ממך, נתת לו אורך ימים עולם ועד"{{הערה|תהילים כא, ה.}}.
 +
 
 +
== חיים נצחיים בדורנו ==
 +
 
 +
[[הרבי]] קובע, אשר מכיון שדורנו השלים את עבודתו, וזוכה ל[[גאולה]] השלימה בקרוב, לכן הוא זוכה לחיים נצחיים.
 +
 
 +
חזקובעים שבני-האדם ימותו שעה אחת לפני [[תחיית המתים]] ואז יקומו שוב, בהתבסס על הנאמר "כי עפר אתה ואל עפר תשוב"{{הערה|בראשית ג, י"ט.}}, אך הרבי אומר{{הערה|התוועדויות שנת תשמ"ח כרך ד' עמוד 112.}} שדבר זה נעשה על-ידי העבודה הרוחנית של "ונפשי כעפר לכל תהיה"{{הערה|בהערה שם (95) מסביר: "כפי שאומר כל אחד ואחד בסיומה של כל תפילה (ג"פ ביום, בתלת זמני הוי חזקה) - בעומדו לפני ממ"ה הקב"ה, ובודאי שאמירתו אז היא בתכלית האמת".}}, זוהי הסיבה ששייכת מציאות שלא יצטרכו למות לפני תחיית המתים, אלא כל אנשי הדור יעברו חיים לגאולה – בלי הפסק בינתיים{{הערה|התוועדויות שנת תש"נ כרך ד' עמוד 125: "ועוברים, בלי הפסק כלל מחיינו עתה, לחיים נצחיים".}}.
 +
 
 +
== קישורים חיצוניים ==
 +
 
 +
[http://www.chabad.info/newvideo/video.php?id=2412 איך מתכוננים לחיים נצחיים?] - שיעור וידאו מאת הרב [[זלמן נוטיק]] {{וידאו}} {{אינפו}}
  
 
==הערות שוליים==
 
==הערות שוליים==

גרסה מ־14:41, 21 במרץ 2012

אחד מהנבואות המתארות את ימות המשיח הינה ביטול המוות, כדברי הפסוק "בילע המוות לנצח ומחה ה' אלוקים דמעה מעל כל פנים[1], משמעות הדברים היא, שבני האדם לא ימותו עוד אלא יחיו לנצח.

תורת החסידות פוסקת[2] כדעת הרמב"ן (החולק על הרמב"ם הסבור שגם בימות המשיח יהיה מוות) שהתכלית היא עולם התחייה, אשר בו יחיו כולם לנצח.

גם בשאלת חייו הנצחיים של המשיח, סבור הרמב"ן[3] שהמשיח אינו יכול למות, בהסבירו כי המוות נתחדש בגין חטא עץ הדעת, ומ"כיון שכולם מודים שחטאו ועונשו של אדם הראשון יתבטל לימות המשיח, על-כן, אחר שיבוא המשיח יהיה המוות בטל מכולנו, אבל במשיח עצמו בטל הוא לגמרי". הרמב"ן מביא אף את הפסוק שמתייחס למשיח: "חיים שאל ממך, נתת לו אורך ימים עולם ועד"[4].

חיים נצחיים בדורנו

הרבי קובע, אשר מכיון שדורנו השלים את עבודתו, וזוכה לגאולה השלימה בקרוב, לכן הוא זוכה לחיים נצחיים.

חז"ל קובעים שבני-האדם ימותו שעה אחת לפני תחיית המתים ואז יקומו שוב, בהתבסס על הנאמר "כי עפר אתה ואל עפר תשוב"[5], אך הרבי אומר[6] שדבר זה נעשה על-ידי העבודה הרוחנית של "ונפשי כעפר לכל תהיה"[7], זוהי הסיבה ששייכת מציאות שלא יצטרכו למות לפני תחיית המתים, אלא כל אנשי הדור יעברו חיים לגאולה – בלי הפסק בינתיים[8].

קישורים חיצוניים

איך מתכוננים לחיים נצחיים? - שיעור וידאו מאת הרב זלמן נוטיק קובץ וידאו אינפו.jpg

הערות שוליים

  1. ספר ישעיהו, פרק כח, פסוק ה".
  2. דרך מצוותיך מצוות ציצית.
  3. ויכוח הרמב"ן סי' לט.
  4. תהילים כא, ה.
  5. בראשית ג, י"ט.
  6. התוועדויות שנת תשמ"ח כרך ד' עמוד 112.
  7. בהערה שם (95) מסביר: "כפי שאומר כל אחד ואחד בסיומה של כל תפילה (ג"פ ביום, בתלת זמני הוי חזקה) - בעומדו לפני ממ"ה הקב"ה, ובודאי שאמירתו אז היא בתכלית האמת".
  8. התוועדויות שנת תש"נ כרך ד' עמוד 125: "ועוברים, בלי הפסק כלל מחיינו עתה, לחיים נצחיים".