ז: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
חלוקת קונטרסים (שיחה | תרומות) מ (החלפת טקסט – "משמעות הלא"ף בית העברי" ב־"משמעות האל"ף-בי"ת העברי") |
||
שורה 12: | שורה 12: | ||
==קישורים חיצוניים== | ==קישורים חיצוניים== | ||
*אהרן לייב רסקין, '''[https://www.chabad.org/library/article_cdo/aid/137079/jewish/Zayin.htm האות זי"ן]''', בתוך 'אותיות של אור - משמעות | *אהרן לייב רסקין, '''[https://www.chabad.org/library/article_cdo/aid/137079/jewish/Zayin.htm האות זי"ן]''', בתוך 'אותיות של אור - משמעות האל"ף-בי"ת העברי', בהוצאת [[ועד שיחות באנגלית]] {{בית חבד}} (אנגלית) | ||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} | ||
[[קטגוריה:אותיות]] | [[קטגוריה:אותיות]] |
גרסה אחרונה מ־14:18, 4 ביולי 2024
האות ז | |||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
אותיות האל"ף בי"ת | |||||||||||||||||||||||||||||
א | ב | ג | ד | ה | ו | ||||||||||||||||||||||||
ז | ח | ט | י | כ | ל | ||||||||||||||||||||||||
מ | נ | ס | ע | פ | צ | ||||||||||||||||||||||||
ק | ר | ש | ת | ||||||||||||||||||||||||||
אותיות סופיות | |||||||||||||||||||||||||||||
|
נוטריקון - חילופי אותיות | |
---|---|
אתב"ש · אלב"מ · אכב"י · רל"א שערים · גימטריא · כתב מזוזה | |
סוגי אותיות | |
אתוון רברבין · אתוון זעירין · תגים המחשבה · הדיבור · החקיקה · הכתיבה רשימו · אש שחורה · אש לבנה |
האות ז' (זי"ן \ זַיִן) היא האות השביעית מאותיות הא"ב.
צורתה[עריכה | עריכת קוד מקור]
כתב אדמו"ר הזקן[1] ז - צריך ליזהר שלא תהא רגלה ארוכה שלא יתדמה לנו"ן פשוטה ותפסל על ידי קריאת התינוק. וראשה צריך להיות עובר מב' צדדין שלא תדמה לוי"ו ויהיה מרובע על פי הסוד.
ענינה[עריכה | עריכת קוד מקור]
בספר מגן דוד[2] מבואר כי אות ז רומזת בנצח, שהיא בבחינת חסד תחתון (כלומר בבחינת מידת החסד כשמונים את מספר המידות מלמטה למעלה), כי זו שביעית לאותיות וזו שביעית לאצילות מלמעלה למטה, והיא מלשון כלי זי"ן המנצח במלחמות, ועל כן הוראתה במדת הנצח, והוא רמז למטה האלהי"ם אשר ביד משה, אשר נעשו בו כל האותות והמופתים בשנוי הטבעיים ונצוח המערכות, שהוא נצוח כל שרי מעלה.
וכן צורת הז הוא כצורת מטה בראש עבה (כדרך מקל הכאה שראשו עבה יותר מגופו), והיה משה רבינו מכוין דרך מדת הנצח וממשיך אליה כח וחוזק ממה שלמעלה ממנה, ומיד היה משדד כל המערכות ומנצח כל הכחות והשרים ועל כן אמרו ז"ל כי מדת מרע"ה היא הנצח כי דרך הנצח יעלה לראות - לשון השגה כמו ולבי ראה - במלך הגדול שהוא הזעיר אנפין, ומשם נבואתו וזו היא אספקלריא המאירה דכתיב ושמי ה' לא נודעתי להם, וזו היא עיקר ההבדל שיש בין נבואת משה רבינו ע"ה לנבואת שאר הנביאים, וזהו מה שאמר הקב"ה אם יהיה נביאכם וגו' במראה אליו וגו' לא כן עבדי משה וגו' פה אל פה אדבר בו וגו'.
קישורים חיצוניים[עריכה | עריכת קוד מקור]
- אהרן לייב רסקין, האות זי"ן, בתוך 'אותיות של אור - משמעות האל"ף-בי"ת העברי', בהוצאת ועד שיחות באנגלית (אנגלית)