31,400
עריכות
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{תניא}} | {{תניא}} | ||
==מבוא לפרק== | ==מבוא לפרק== | ||
מטרת שער היחוד והאמונה היא להסביר מהו [[יחודא עילאה]] ומהו [[יחודא תתאה]]. | מטרת [[שער היחוד והאמונה]] היא להסביר מהו [[יחודא עילאה]] ומהו [[יחודא תתאה]], ובלשון אדמו"ר הזקן לפני תחילת פרק א': '''להבין מעט מזער מה שאמר ב[[זהר]] ד[[שמע ישראל]] כו' הוא [[יחודא עילאה]] ו[[בשכמל"ו|ברוך שם כבוד מלכותו]] הוא [[יחודא תתאה]].''' | ||
כדי להבין את ההבדל בין יחודא עילאה לתתאה מקדים הרבי הקדמה ארוכה ( | כדי להבין את ההבדל בין יחודא עילאה לתתאה מקדים הרבי הקדמה ארוכה ([[שער היחוד והאמונה - פרק א'|פרק א']]-[[שער היחוד והאמונה - פרק ו'|פרק ו']], חצי מכל שער היחוד והאמונה) מהו בכלל "[[יחוד (חסידות)|יחוד]]". תוכנו הכללי של ההסבר הוא, שבמילה '''יחוד''' התכוונו חכמים לומר, ש'''אלוקות ועולם אינם שני דברים נפרדים, אלא דבר אחד ממש.''' | ||
===התוכן של פרק א'=== | |||
'''בפרק א'''' מוסבר, שהעולם איננו מציאות לעצמו אלא רק התגלות של אלוקות: | '''בפרק א'''' מוסבר, שהעולם איננו מציאות לעצמו אלא רק התגלות של אלוקות: | ||
למרות שבמבט שטחי העולם נראה כדבר שמסתיר על האלוקות ('עולם' מלשון העלם והסתר), כאשר מתבוננים בצורה נכונה, אפשר להבחין שהעולם דווקא מגלה על מציאות האלוקות, היות וכל ה[[עולמות]] (וה[[נבראים]] שבהם) נבראו ב[[עשרה מאמרות]], וכפי שהסביר [[הבעל שם טוב]] את משמעות הדבר: אם חס ושלום יפסיק הקב"ה רגע אחד "לומר" את המאמרות - מיד תתבטל מציאות כל העולמות, והם יחזרו להיות [[אין]] ואפס כמו קודם בריאתם. | |||
אם כך, עצם זה שיש מציאות של עולמות, מהווה הדבר ביטוי מוחשי לכך להתגלות של הקב"ה על ידי המאמרות. | |||
עריכות