כ"ג באדר: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (קטגוריה)
אין תקציר עריכה
שורה 15: שורה 15:
=== נפטרו ===
=== נפטרו ===
*תר"ע-ג? - מרת זעלדא רחל שניאורסון, אשת רבי [[ברוך שניאור זלמן שניאורסון (סב אדמו"ר שליט"א)|ברוך שניאור זלמן שניאורסון]], אם [[רבי לוי יצחק שניאורסון]] וסבתו של [[אדמו"ר שליט"א]].
*תר"ע-ג? - מרת זעלדא רחל שניאורסון, אשת רבי [[ברוך שניאור זלמן שניאורסון (סב אדמו"ר שליט"א)|ברוך שניאור זלמן שניאורסון]], אם [[רבי לוי יצחק שניאורסון]] וסבתו של [[אדמו"ר שליט"א]].
*[[תשנ"ד]] - הת' [[ארי הלברשטאם]] נרצח על ידי מחבל שהתכוון לפגוע ברכבו של הרבי.
*[[תשנ"ד]] - הת' [[ארי הלברשטם]] נרצח על ידי מחבל שהתכוון לפגוע ברכבו של הרבי.
*[[תשנ"ט]] - הרב [[משה גרונר]], מנאמני בית רבינו שזכה לקירובים רבים מהרבי.
*[[תשנ"ט]] - הרב [[משה גרונר]], מנאמני בית רבינו שזכה לקירובים רבים מהרבי.
*[[תשס"ז]] - הרב [[ישראל גרוסמן]], ראש ישיבת [[תומכי תמימים לוד]], [[תומכי תמימים כפר חב"ד|כפר חב"ד]], [[תומכי תמימים מגדל העמק|מגדל העמק]] וישיבת קרלין בירושלים.
*[[תשס"ז]] - הרב [[ישראל גרוסמן]], ראש ישיבת [[תומכי תמימים לוד]], [[תומכי תמימים כפר חב"ד|כפר חב"ד]], [[תומכי תמימים מגדל העמק|מגדל העמק]] וישיבת קרלין בירושלים.

גרסה מ־04:09, 25 במאי 2020

<< >> חודש אדר

א ב ג ד ה ו ז ח ט י
יא יב יג יד טו טז יז יח יט כ
כא כב כג כד כה כו כז כח כט ל

תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט · אדר
ניסן · אייר · סיוון · תמוז · מנחם אב · אלול

הבהרה: ערך זה עוסק גם בכ"ג באדר א' וגם בכ"ג באדר ב'

כ"ג באדר הוא היום העשרים ושלושה בחודש אדר.

אירועים ביהדות

ימי חב"ד

נולדו

נפטרו


הפתגם היומי - כ"ג באדר א' - מלוח היום יום
הרבנים ובעלי תורה נקראים עיני העדה וראשי אלפי ישראל, וכשהראש הוא בריא אזי גם הגוף בריא.


הפתגם היומי - כ"ג באדר ב' - מלוח היום יום
אבי אדמו"ר אמר לרב אחד - בעל עבודה ומתמיד בלימודו: א רב בעדארף בכל עת ובכל רגע געדיינקען, אז תמיד שטייט ער אויף דעם שוועל וואס צווישען מזכי הרבים און ח"ו מחטיאי הרבים, אויף דעם שוועל פון עומק רום און עומק תחת, און אלע ענינים בעדארף נוגע זיין אין פנימית נקודת הנפש ממש, ווייל בנפשו הוא.

תרגום מאידיש: אבי אדמו"ר אמר לרב אחד - בעל עבודה ומתמיד בלימודו: רב צריך בכל עת ובכל רגע לזכור, שתמיד הוא עומד על הסף שבין מזכי הרבים או חס ושלום מחטיאי הרבים, על הגבול של עומק רום ועומק תחת, וכל העניינים צריכים לנגוע לו בפנימיות נקודת הנפש ממש, כי בנפשו הוא.