ליקוטי אמרים - פרק ל': הבדלים בין גרסאות בדף

מ
החלפת טקסט – "אהבת ה' " ב־"אהבת ה' "
מ (החלפת טקסט – " אפי' " ב־" אפילו ")
מ (החלפת טקסט – "אהבת ה' " ב־"אהבת ה' ")
שורה 5: שורה 5:


כפי שהוסבר כבר בפרקים הקודמים ה[[בינוני]] אינו עובר עבירות כלל. אמנם הוא אינו מסתפק בזה ובכדי לשבור את נפשו הבהמית (בכדי שבסופו של דבר תיהפך ל[[קדושה]]) וגם להמשיך גילוי [[אור אין סוף]] למטה עושה הבינוני [[אתכפיא]].
כפי שהוסבר כבר בפרקים הקודמים ה[[בינוני]] אינו עובר עבירות כלל. אמנם הוא אינו מסתפק בזה ובכדי לשבור את נפשו הבהמית (בכדי שבסופו של דבר תיהפך ל[[קדושה]]) וגם להמשיך גילוי [[אור אין סוף]] למטה עושה הבינוני [[אתכפיא]].
נוסף לזה בשעת התפילה מעורר הבינוני בנפשו (על ידי [[התבוננות]] הראויה) אהבת ה' ויראתו.
נוסף לזה בשעת התפילה מעורר הבינוני בנפשו (על ידי [[התבוננות]] הראויה) [[אהבת ה']] ויראתו.


וע"ז מביא [[אדמו"ר הזקן]] בעיה בפרק כ"ט שלעיתים נעשה לבו של הבינוני כ[[אבן (טמטום הלב)|אבן]] אשר על כן אינו יכול לעורר בליבו אהבת ה' ואינו יכול לעשות אתכפיא.
וע"ז מביא [[אדמו"ר הזקן]] בעיה בפרק כ"ט שלעיתים נעשה לבו של הבינוני כ[[אבן (טמטום הלב)|אבן]] אשר על כן אינו יכול לעורר בליבו [[אהבת ה']] ואינו יכול לעשות אתכפיא.


והפיתרון לזה - אומר [[אדמו"ר הזקן]] - הוא שיבטש האדם את עצמו וכך יזדכך לבו. ובהמשך להתבוננויות ה[[ביטוש]] המובאת בפרק כ"ט מביא [[אדמו"ר הזקן]] עוד [[התבוננות]] של [[ביטוש]] בפרק ל', והיא אשר יתבונן האדם שהוא גרוע יותר מכל האדם אפילו מגויים.
והפיתרון לזה - אומר [[אדמו"ר הזקן]] - הוא שיבטש האדם את עצמו וכך יזדכך לבו. ובהמשך להתבוננויות ה[[ביטוש]] המובאת בפרק כ"ט מביא [[אדמו"ר הזקן]] עוד [[התבוננות]] של [[ביטוש]] בפרק ל', והיא אשר יתבונן האדם שהוא גרוע יותר מכל האדם אפילו מגויים.