14,699
עריכות
מ (החלפת טקסט – " תשכ"ה " ב־" תשכ"ה ") |
מ (החלפת טקסט – " הרמב"ם " ב־" הרמב"ם ") |
||
שורה 26: | שורה 26: | ||
'''הרמת הדת''':משיח יביא לשלימות בקיום התורה והמצוות, על ידי בנין המקדש{{הערה|בשייכות המלך לבנין המקדש ראה לקוטי שיחות חלק ט"ז עמוד 301}} וקיבוץ הגלויות שעל ידי זה יתווסף בשלימות בקיום המצוות כ[[קורבנות|עבודת הקרבנות]] [[שמיטה]] ו[[יובל]].{{הערה|שם=לקו"ש חי בלק}} על ידו יחזרו המשפטים ב[[בית דין]] הגדול, ובימיו יקיים מצוות הקצאת [[ערי מקלט#ערי מקלט בגאולה|ערי מקלט]] בשלמות. | '''הרמת הדת''':משיח יביא לשלימות בקיום התורה והמצוות, על ידי בנין המקדש{{הערה|בשייכות המלך לבנין המקדש ראה לקוטי שיחות חלק ט"ז עמוד 301}} וקיבוץ הגלויות שעל ידי זה יתווסף בשלימות בקיום המצוות כ[[קורבנות|עבודת הקרבנות]] [[שמיטה]] ו[[יובל]].{{הערה|שם=לקו"ש חי בלק}} על ידו יחזרו המשפטים ב[[בית דין]] הגדול, ובימיו יקיים מצוות הקצאת [[ערי מקלט#ערי מקלט בגאולה|ערי מקלט]] בשלמות. | ||
פעולות אלו יעשו על ידו בשלימות באופן של "חידוש" שלא בערך לכל המלכים שלפניו. תיקון העולם שיהיה על ידו הוא שלא יהיה עסק העולם '''אלא לדעת את ה'''' שהוא חידוש עצום בהנהגת העולם{{הערה|גם לפי הרמב"ם שעולם כמנהגו נוהג הרי זה רק ביחס ל'''טבע''' העולם שלא ישתנה אבל 'הנהגת' העולם הרי בטח תשתנה כמו שהוא עצמו כתב כבפנים ובפרט ב[[ימות המשיח|תקופה השנייה]] לקוטי שיחות חלק לה שם}} וכן בשלימות שיביא בתורה בתפקידו כמלך "להרים דת האמת" שיהיה באופן המושלם ביותר. | פעולות אלו יעשו על ידו בשלימות באופן של "חידוש" שלא בערך לכל המלכים שלפניו. תיקון העולם שיהיה על ידו הוא שלא יהיה עסק העולם '''אלא לדעת את ה'''' שהוא חידוש עצום בהנהגת העולם{{הערה|גם לפי [[הרמב"ם]] שעולם כמנהגו נוהג הרי זה רק ביחס ל'''טבע''' העולם שלא ישתנה אבל 'הנהגת' העולם הרי בטח תשתנה כמו שהוא עצמו כתב כבפנים ובפרט ב[[ימות המשיח|תקופה השנייה]] לקוטי שיחות חלק לה שם}} וכן בשלימות שיביא בתורה בתפקידו כמלך "להרים דת האמת" שיהיה באופן המושלם ביותר. | ||
ולכן המלכות הוא הדבר העיקרי בביאת המשיח לפי שעל פי ההלכה ימות המשיח עניינם שיהיה שלימות המצוות וזה נעשה דווקא על ידי המלך כנ"ל (וזה הטעם שלא נדרש ממשיח אותות ומופתים כנביא שאין זה עניינו וגדרו אלא מלך שאין עניינו לשנות הטבע אלא להרים דת האמת).{{הערה|שם=לקו"ש חי בלק}} | ולכן המלכות הוא הדבר העיקרי בביאת המשיח לפי שעל פי ההלכה ימות המשיח עניינם שיהיה שלימות המצוות וזה נעשה דווקא על ידי המלך כנ"ל (וזה הטעם שלא נדרש ממשיח אותות ומופתים כנביא שאין זה עניינו וגדרו אלא מלך שאין עניינו לשנות הטבע אלא להרים דת האמת).{{הערה|שם=לקו"ש חי בלק}} | ||
שורה 46: | שורה 46: | ||
==מלכותו בגלות== | ==מלכותו בגלות== | ||
{{ערך מורחב|ערך=[[בחזקת משיח#יעמוד מלך מבית דוד|בחזקת משיח]]}} | {{ערך מורחב|ערך=[[בחזקת משיח#יעמוד מלך מבית דוד|בחזקת משיח]]}} | ||
המשיח יכהן כמלך כבר בזמן הגלות עוד קודם הגאולה, קודם לשאר פעולתיו בכפיית העם ללכת בדרך התורה ומלחמותיו.{{הערה|שם=מלך גלות 1|תורת מנחם התוועדויות תשנ"א חלק ג עמוד 159 הערה 66 על פי הרמב"ם הלכות מלכים פרק יא}}{{הערה|ראה המתבאר לעיל שבמלוכתו זו מתגלה עצם מלכותו שמעל לפעולותיו כמלך.}} מלכותו לא תהיה על פי בית דין ולא על פי נביא{{הערה|לקוטי שיחות חלק ח' עמוד 361 בהערה. (ראיה מבן כוזיבא ה'מלך' (ראה רמב"ם שם))}} וממילא גם לא תהיה על ידי משיחה בשמן{{הערה|אף שבתקופה הב' מסתבר שכן יהיה שעל שם זה נקרא שמו "משיח" - לקוטי שיחות חלק כג עמוד 105 ובהערה.}} אלא היא תהיה על ידי שיקבלו ישראל מלכותו עליהם ואת עצמם לעבדים אליו ועל ידי הנהגתו שלו במנהגי המלך.{{הערה|ראה לקוטי שיחות חלק ח' שם וראה לקוטי שיחות חלק כג עמוד 105 ובשולי הגליון שמשמעות שם שחיסרון יש בזה שאינו מלך על ידי נביא ובית דין. ועכ"פ דין מלך יש רק או על ידי נביא או על ידי קבלת מלכותו על ידי כל ישראל (או רובו) ראה רדב"ז הלכות מלכים הלכות מלכים פרק ג הלכה ח' ובאגרת הרש"ב חלק א עמוד שי שלא יהיה לו דין מלך עד לאחרי קיבוץ הגלויות (ומוכרח שגדר מלך יהיה קודם כהרמב"ם, שימלוך בחלק מישראל שיהיו בטלים אמנם דין "מלך ישראל" יהיה בקיבוץ גלויות שיקבלו כולם מלכותו). ועיין פרדס חב"ד גליון א' עמוד 45. ועיין בקובץ [[הערות וביאורים]] אוהלי תורה תשכט עמוד 12 ואילך. (וראה תורת מנחם התוועדיות תשמ"ג חלק א עמוד 472 ואילך.)}} | המשיח יכהן כמלך כבר בזמן הגלות עוד קודם הגאולה, קודם לשאר פעולתיו בכפיית העם ללכת בדרך התורה ומלחמותיו.{{הערה|שם=מלך גלות 1|תורת מנחם התוועדויות תשנ"א חלק ג עמוד 159 הערה 66 על פי [[הרמב"ם]] הלכות מלכים פרק יא}}{{הערה|ראה המתבאר לעיל שבמלוכתו זו מתגלה עצם מלכותו שמעל לפעולותיו כמלך.}} מלכותו לא תהיה על פי בית דין ולא על פי נביא{{הערה|לקוטי שיחות חלק ח' עמוד 361 בהערה. (ראיה מבן כוזיבא ה'מלך' (ראה רמב"ם שם))}} וממילא גם לא תהיה על ידי משיחה בשמן{{הערה|אף שבתקופה הב' מסתבר שכן יהיה שעל שם זה נקרא שמו "משיח" - לקוטי שיחות חלק כג עמוד 105 ובהערה.}} אלא היא תהיה על ידי שיקבלו ישראל מלכותו עליהם ואת עצמם לעבדים אליו ועל ידי הנהגתו שלו במנהגי המלך.{{הערה|ראה לקוטי שיחות חלק ח' שם וראה לקוטי שיחות חלק כג עמוד 105 ובשולי הגליון שמשמעות שם שחיסרון יש בזה שאינו מלך על ידי נביא ובית דין. ועכ"פ דין מלך יש רק או על ידי נביא או על ידי קבלת מלכותו על ידי כל ישראל (או רובו) ראה רדב"ז הלכות מלכים הלכות מלכים פרק ג הלכה ח' ובאגרת הרש"ב חלק א עמוד שי שלא יהיה לו דין מלך עד לאחרי קיבוץ הגלויות (ומוכרח שגדר מלך יהיה קודם כהרמב"ם, שימלוך בחלק מישראל שיהיו בטלים אמנם דין "מלך ישראל" יהיה בקיבוץ גלויות שיקבלו כולם מלכותו). ועיין פרדס חב"ד גליון א' עמוד 45. ועיין בקובץ [[הערות וביאורים]] אוהלי תורה תשכט עמוד 12 ואילך. (וראה תורת מנחם התוועדיות תשמ"ג חלק א עמוד 472 ואילך.)}} | ||
==ראו גם== | ==ראו גם== |
עריכות