שיחת משתמש:בא מועד: הבדלים בין גרסאות בדף
(←יחי) |
יוסף בן מלמד (שיחה | תרומות) (ספאם) |
||
(46 גרסאות ביניים של 9 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 71: | שורה 71: | ||
הקובץ שהוספת בערך [[מנחם מענדל קופרשטוך]] בפיסקא 'לקריאה נוספת' מופיע כבר בקישורים חיצוניים. '''[[דבר מלכות בלק|בברכת]] [[ביטול הצומות לעתיד לבוא|יהפכו]] [[בין המצרים|ימים אלו]]!''' • [[משתמש:אחדות לקבלת פני משיח|כיפת יחי]] ~ [[שיחת משתמש:אחדות לקבלת פני משיח|שיח סוד]] ~ 22:02, ה' באב, ה'תשפ"ב ''<font size="1">(2 באוג' למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]] 22:02, 2 באוגוסט 2022 (UTC) | הקובץ שהוספת בערך [[מנחם מענדל קופרשטוך]] בפיסקא 'לקריאה נוספת' מופיע כבר בקישורים חיצוניים. '''[[דבר מלכות בלק|בברכת]] [[ביטול הצומות לעתיד לבוא|יהפכו]] [[בין המצרים|ימים אלו]]!''' • [[משתמש:אחדות לקבלת פני משיח|כיפת יחי]] ~ [[שיחת משתמש:אחדות לקבלת פני משיח|שיח סוד]] ~ 22:02, ה' באב, ה'תשפ"ב ''<font size="1">(2 באוג' למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]] 22:02, 2 באוגוסט 2022 (UTC) | ||
:שמתי לב. אך לדעתי נכון יותר לאזכר את הקובץ ב"לקריאה נוספת" ולקשר בהערה, מאשר לאזכר בקישורים חיצוניים כשמדובר בתדפיס בלבד. בברכה, [[משתמש:בא מועד|בא מועד]] • [[שיחת משתמש:בא מועד|שו"ת]] • ה' באב ה'תשפ"ב ליצירה | 22:06, 2 באוגוסט 2022 (UTC) | |||
::אז תמחוק את א' מהם. | |||
:::{{בוצע}}. בברכה, [[משתמש:בא מועד|בא מועד]] • [[שיחת משתמש:בא מועד|שו"ת]] • ו' באב ה'תשפ"ב ליצירה | 01:38, 3 באוגוסט 2022 (UTC) | |||
==האמת והשלום??== | |||
אשמח '''מואוד''' לדעת מה פשר ה[https://chabadpedia.co.il/index.php?title=%D7%A9%D7%99%D7%97%D7%AA_%D7%9E%D7%A9%D7%AA%D7%9E%D7%A9:%D7%90._%D7%96%D7%9C%D7%9E%D7%9F&diff=560293&oldid=560290 המירכאות שהצמדת לי] שם, אשמח אם מעתה ולהבא יהיה שיח מכבד ללא כינויי גנאי (אף ברמזים) כלפי משתמשים אחרים. (ובנוגע לשאלה הסמויה - אני אכן נגד בכל התוקף מוסד שמתנהל באופן פוליטי מובהק (עדותם של דייני הבית דין עצמו, זה לא אני אומר את זה) ובמיוחד בעקבות כך שהרבי הוא זה שהקים אותו, שאם לא הרבי היה מקים את מוסד זה לא היה לי אכפת מכך כמו שלא אכפת לי ממה שקורה באירועי צמאה וכו') ברכה, [[משתמש:חסיד של הרבי|{{עיצוב גופן|גודל=3|צבע=חום|גופן=נרקיסים|'''~ חסיד של הרבי ~'''}}]] {{*}} [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|פארבריינגען חסידי]] {{*}} [[משתמש:חסיד של הרבי/מיזם:מלחמתה של תורה|{{עיצוב גופן|גודל=3|צבע=כחול|גופן=נרקיסים|חוזרים למערכה! עכשיו יותר מתמיד כולנו מתגייסים}}]] 16:21, 15 באוגוסט 2022 (UTC) | |||
:היות ונפגעת ממני (אני אכן מיצר על כך) – עלי אכן להתנצל ולהניח את דעתך. זאת למרות שאינני חוזר בי מהמרכאות, לא מפני שאינך חסיד ח"ו, אלא מפני שב'''מעשה זה שעשית''' אינך חסיד (הגם שנדמה לך שכן), ובמילא ביחס ל'''מעשה זה''' (עליו חזרת בדף שיחתי) אכן יש לשים את שמך במרכאות. "והאמת והשלום אהבו". בברכה, [[משתמש:בא מועד|בא מועד]] • [[שיחת משתמש:בא מועד|שו"ת]] • י"ט באב ה'תשפ"ב ליצירה | 07:54, 16 באוגוסט 2022 (UTC) | |||
::בהמשך לשיחתנו המיודדת {{קריצה}} יש לי בשבילך עוד [http://chabadpedia.co.il/images/5/5c/%D7%A7%D7%95%D7%A0%D7%98%D7%A8%D7%A1_%D7%A6%D7%93%D7%A7_%D7%95%D7%99%D7%95%D7%A9%D7%A8.pdf חומר קריאה מעניין].. בברכה, [[משתמש:חסיד של הרבי|{{עיצוב גופן|גודל=3|צבע=חום|גופן=נרקיסים|'''~ חסיד של הרבי ~'''}}]] {{*}} [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|פארבריינגען חסידי]] {{*}} [[משתמש:חסיד של הרבי/מיזם:מלחמתה של תורה|{{עיצוב גופן|גודל=3|צבע=כחול|גופן=נרקיסים|חוזרים למערכה! עכשיו יותר מתמיד כולנו מתגייסים}}]] 18:46, 21 באוגוסט 2022 (UTC) | |||
:::בהצלחה בהמשך הפצת חומרי־מחלוקת... בברכה, [[משתמש:בא מועד|בא מועד]] • [[שיחת משתמש:בא מועד|שו"ת]] • כ"ה באב ה'תשפ"ב ליצירה | 16:38, 22 באוגוסט 2022 (UTC) | |||
==מניין שהיחידות עם עסקני גור הוגהה ע"י הרבי?== | |||
{{הועבר|שיחה:התרגיל המסריח}} | |||
==פרשנויות להשמטת 'שבועון חסידי חב"ד'== | |||
לא הבנתי מהם הפרשנויות האפשריות בעניין? | |||
עכ"פ בוודאי שבמכתבו זה הרבי בחר שלא לפנות אליהם בתואר זה, וזאת למרות שהציעו כך המניחים דהאגרת (י"א שזה מערכת שבועון כפ"ח עצמה...). א"כ ברור שבמשנה אחרונה הרבי בוחר שלא לקרוא להם כך,, ובהחלט דורש התלבטות האם אחרי גילוי דעת קודש כזה עליהם להתלבט אולי לשנות את השם ולהשמיט משפט זה (אמנם כן ייתכן שהמסקנא תהיה שלא לשנות עפ"י המענה דתש"נ, אך דו"ק שהמענה ההוא זה החלפה מ'שבועון צעירי אגודת חב"ד' ל'שבועון חסידי חב"ד' בגלל הפוליטיקה שהייתה אז. ואכהמ"ל) | |||
:לכל לראש, אני לא חושב שיש איזו משמעות לפרשנויות. הרי כל אחד רואה מהרהורי ליבו ורצונו וע"פ השתייכותו המפלגתית, ואין שום סיבה לתת מקום לאלו בחב"דפדיה. בכל אופן, כמה אפשרויות: | |||
:1. כפר חב"ד הוא לא עיתון חב"די; 2. כפר חב"ד הוא לא העיתון החב"די היחיד; 3. על כפר חב"ד להיות נפוץ בחוגים רחבים ולא רק בין חסידי חב"ד; 4. הרבי הסתייג מהמילה "שבועון" (כך טען ר' יהושע מונדשיין ע"ה [https://www.kramim.info/article/גיליון-ה-1500-של-הכפר-חבד/75233643 כאן]). | |||
:אני רואה בהשמטה זו עובדה אחת בלבד: הרבי שלל שבמכתב (1) '''רשמי''' (2) ב'''חתימת הרבי''' (3) ה'''מיועד לפרסום''' יכתבו המילים "שבועון חסידי חב"ד". אני מסכים שהשלילה מורה על הסתייגות מסוימת מהעיתון, אך אין כאן שום סתירה לכך שהרבי עצמו הורה שהעיתון ישתמש במילים אלו, ומעולם לא הורה להשמיט אותן, מה ש(לדעתי) מורה על הסכמתו הק'. המניעים להוראת הרבי לא חשובים, כשהרבי כמובן הבין היטב את משמעות המילים "שבועון חסידי חב"ד באה"ק". | |||
:בברכה, [[משתמש:בא מועד|בא מועד]] • [[שיחת משתמש:בא מועד|שו"ת]] • א' בניסן ה'תשפ"ג ליצירה | 18:39, 23 במרץ 2023 (UTC) | |||
== חממה == | |||
מוסכם עליך שאני יהיה אחראי החממה? | |||
בינתיים שמתי אותי בתור אחראי החממה כי שמואל חיים לא פעיל ושיע לא עונה לגבי זה. | |||
אתה תרצה להיות חונך? א"כ תכתוב לי [[משתמש:קעניג!|קעניג! ~ יחי אדונינו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!]] - [[שיחת משתמש:קעניג!|שיחה]], | |||
==אי הסתייגותו (או הסתייגותו החלקית) של ניר מנוסי== | |||
אתה צודק, חשבתי ללמד עליו זכות אך הוא מכחיש רק את טענת מלך המשיח אך לא את טענת דור חדש, כל עוד הוא לא שינה את השטויות על הדור א"א לכתוב אחרת, ואולי אף כדאי לכתוב ביקורת או לציין לביקורת בערך על הרב גינזבורג.--[[משתמש: ברכת הגאולה]] [[גאולה ומשיח|<span style="color: blue;;">מרגיש מגושם? - תלמד גאומ"ש!</span>]] 02:29, 9 בינואר 2024 (UTC) | |||
:@{{א|ברכת הגאולה}} (סליחה על העיכוב), אני לא רואה שהוא מכחיש שם משהו (ואדרבא). ביקורת, לדעתי, אמורה לעבור בקרה של הוועדה הרוחנית. [[משתמש:בא מועד|בא מועד]] • [[שיחת משתמש:בא מועד|שו"ת]] • י"ב בשבט ה'תשפ"ד ליצירה | 00:52, 22 בינואר 2024 (UTC) | |||
==יחי== | |||
הרבי בשנים תשנ"ג תשנ"ד עודד את שירת יחי לאחר התפילה במרפסת , אף שזה היה כרוך בכאבים[!!!] | |||
--[[משתמש:חב"ד בדרך לגאולה|חב"ד בדרך לגאולה]] - [[שיחת משתמש:חב"ד בדרך לגאולה|שיחה]], 22:40, כ"ט בשבט, ה'תשפ"ד 22:40, 8 בפברואר 2024 (UTC) | |||
:תודה. [[משתמש:בא מועד|בא מועד]] • [[שיחת משתמש:בא מועד|שו"ת]] • כ"ט בשבט ה'תשפ"ד ליצירה | 22:44, 8 בפברואר 2024 (UTC) | |||
::אתה לא מאמין בהכרזת הקודש? --[[משתמש:חב"ד בדרך לגאולה|חב"ד בדרך לגאולה]] - [[שיחת משתמש:חב"ד בדרך לגאולה|שיחה]], 22:40, כ"ט בשבט, ה'תשפ"ד 22:40, 8 בפברואר 2024 (UTC) | |||
:::אתה לא מאמין בנצחיות דברי הרבי? [[משתמש:בא מועד|בא מועד]] • [[שיחת משתמש:בא מועד|שו"ת]] • כ"ט בשבט ה'תשפ"ד ליצירה | 22:50, 8 בפברואר 2024 (UTC) | |||
::::בטח שאני מאמין רק ש[[משתמש:קלארקייט]] מעוות את השיחות הק' של הרבי שליט"א מה"מ וזה לא יפה . מה יש לך להגיב על דבריי? [[משתמש:חב"ד בדרך לגאולה|חב"ד בדרך לגאולה]] - [[שיחת משתמש:חב"ד בדרך לגאולה|שיחה]], 22:40, כ"ט בשבט, ה'תשפ"ד 22:40, 8 בפברואר 2024 (UTC) | |||
:::::מן הסתם כוונתך: "כל מי שלא חושב כמוני (או: כל ציטוט מהרבי שלא מסתדר לי עם התאוריה) – בהכרח מעוות את דעת הרבי". מפתיע לגלות, אבל יש עוד כאלה שחושבים כך (שכל מי שלא חושב כמוהם וכו'). [[משתמש:בא מועד|בא מועד]] • [[שיחת משתמש:בא מועד|שו"ת]] • כ"ט בשבט ה'תשפ"ד ליצירה | 23:01, 8 בפברואר 2024 (UTC) | |||
==פרסום משיח בגלוי== | |||
בשנים הראשונות הרבי היה נגד פרסום משיח ומתשנ"א ואילך הרבי עצמו עודד ועסק רבות בפרסום משיח כמו כן ראה כאן:בשנת תשמ"ג החל הרב ולפא בכתיבת ספר העוסק בעיונים וביאורים בהלכות מלכים ברמב"ם ובו ביאור על סימני מלך המשיח ברמב"ם. הרב וולפא שלח את החיבור לרבי בשנת תשמ"ד והרבי לא השיב. לאחר מכן קיבל את הסכמתם של הרבנים משה פיינשטיין וזלמן שמעון דבורקין וכתב לרבי שמתכנן לקבל גם את הסכמתם של בית דין רבני חב"ד בארץ הקודש. לאחר כמה שבועות קיבל טלפון ממזכירו של הרבי, הרב חודקוב, שהעביר לו את מענה הרבי בו שלל ממנו להדפיס, לדבר או לכתוב בכל ענייני משיח. לאחר המענה ביקש הרב וולפא מחילה על שגרם עגמת נפש והרבי ענה: "פשוט – שבכל המכתב ודיבורי בכהנ"ל – לא היה בזה כלל וכלל משהו דהיפך הברכה ח"ו וח"ו. ואין גם עתה ח"ו וח"ו". | |||
בי"א ניסן תנש"א קיבל הוראה מהרבי "בטח חוזר דא"ח ברבים, והזמן גרמא ימות המשיח". לאחר אמירת השיחה הידועה ודבר מלכות תזריע מצורע שהדרך הישרה להבאת הגאולה היא לימוד ענייני גאולה ומשיח, פנה אליו אחד מחברי בית דין רבני חב"ד, ואמר לו לכתוב לרבי שרבני חב"ד ציוו עליו לשאול אם כעת ניתן להדפיס את הספר כיוון שהשתנו העיתים. תשובת הרבי היתה חיובית בהתאם להתייעצות עם ידידים מבינים והשמטת קטעים שעלולים להרחיק יהודים אחדים. הרב וולפא עשה כהוראת הרבי, והספר יצא בחשוון תשנ"ב בשם יחי המלך כשהרבי מברך את הוצאת הספר ומבקש שהרב וולפא ישלח לו עותק מכורך. | |||
בחורף תשנ"ב הוא כתב קונטרס בשם "קבלת פני משיח צדקנו" על סדר ההתגלות מלך המשיח על פי הרמב"ם. הרבי ענה במענה מי"ג אדר א' תשנ"ב "מכבר עניתי לו שמאמרים כאלה מרחיקים כו"כ מלימוד דא"ח - היפך הפצת המעיינות חוצה". אמנם מאידך, בט"ז אדר א' תשנ"ב, ענה הרבי לאנ"ש בלוד שכתבו בקשר לשיעור בעניני משיח האמור להתקיים במקומם, שהיו שרצו להביא את הרב וולפא לדבר על כך שהרבי הוא מלך המשיח והיו שערערו על כך, וכתבו אשר רב הקהילה הרב ברוך בועז יורקוביץ' אמר שבפני אלו המעוניינים לשמוע – שהרי מגיעים לשם כך לשיעור – אין בעיה לדבר בנושא, אמנם היו רבנים אחרים שחפצו לבטל את השיעור: "אין לדיין (רב שעל אתר) אלא מה שעיניו רואות". בעקבות כך התקיים השיעור עם הרב וולפא בתוך סבב הרצאות ברחבי הארץ בבמהלך חורף תשנ"ב בהם הסביר את הצורך בקבלת מלכותו של הרבי מלך המשיח | |||
:יפה שלא השמטת את המענות לרש"ב וולפא. מעריך את היושר והכנות. [[משתמש:בא מועד|בא מועד]] • [[שיחת משתמש:בא מועד|שו"ת]] • כ"ט בשבט ה'תשפ"ד ליצירה | 23:31, 8 בפברואר 2024 (UTC) | |||
==מייל== | |||
יש לך? א"כ תכתוב פה תודה. [[משתמש:חב"ד בדרך לגאולה|חב"ד בדרך לגאולה]] ~ [[שיחת משתמש: חב"ד בדרך לגאולה|שיחה]] ~ [[גאולה|די לשאננות, קדימה התגלות!]] 21:57, 7 באפריל 2024 (IDT) | |||
:צוין למעלה. [[משתמש:בא מועד|בא מועד]] • [[שיחת משתמש:בא מועד|שו"ת]] • כ"ח באדר ב' ה'תשפ"ד ליצירה | 21:58, 7 באפריל 2024 (IDT) | |||
::החלפת מייל לא? [[משתמש:חב"ד בדרך לגאולה|חב"ד בדרך לגאולה]] ~ [[שיחת משתמש: חב"ד בדרך לגאולה|שיחה]] ~ [[גאולה|די לשאננות, קדימה התגלות!]] 21:57, 7 באפריל 2024 (IDT) | |||
:::לא. [[משתמש:בא מועד|בא מועד]] • [[שיחת משתמש:בא מועד|שו"ת]] • כ"ט באדר ב' ה'תשפ"ד ליצירה | 01:33, 8 באפריל 2024 (IDT) |
גרסה אחרונה מ־22:04, 9 באפריל 2024
שלום בא מועד, וברוך בואך לחב"דפדיה - האנציקלופדיה החב"דית ברשת האינטרנט חב"דפדיה הינה אנציקלופדיה פתוחה, שכולם יכולים לקרוא ולהיעזר בה, ואף לשפר ולערוך אותה.
|
סליחה על האיחור, רק עכשיו שמתי לב שאין לך תבנית כזו!--ווי וואנט משיח נאו! - שיחה, 12:59, י"א בתמוז, ה'תש"ף 12:59, 3 ביולי 2020 (UTC)
- תודה, אבל קיבלתי אותה לפניך. בברכה, א.ב. קיסר - שיחה, 13:28, י"א בתמוז, ה'תש"ף 13:28, 3 ביולי 2020 (UTC)
הוספת אתר[עריכת קוד מקור]
שלום רב, ביקשת להוסיף את האתר sites.google.com/site/bokss2, יש בעיה להוסיף אותו כי הוא יושב על דומיין של גוגל ואם מתירים אותו אוטומטית מתירים גם אתרים אחרים שעל אותו דומיין, אבל ניתן להכניס אותו ידנית לערך שבו לדעתך הוא נחוץ פרט לי לאיזה ערך אתה צריך אותו.
- לגבי האתר השני שבקישת, s3.wasabisys.com, אני רואה שהוא כבר לא פעיל. --שיע • שיחה י"ג בכסלו ה'תש"ף 18:46, 11 בדצמבר 2019 (UTC)
שתהיה בריא[עריכת קוד מקור]
על העריכה בדף של אגרות אדמו"ר הריי"צ. ממש הצלת את העולם מסכנה. קודש לנשיא הדור! - שיחה, 00:18, ב' באייר, ה'תש"ף 00:18, 26 באפריל 2020 (IST)
- אמן, וכן למר. שמח לשמוע (שים לב שסך הכל שחזרתי לעריכה קודמת שלי, וכנראה ההוא שערך אחרי התכוון להציל את העולם...). בברכה, א.ב. קיסר - שיחה, 00:44, ב' באייר, ה'תש"ף 00:44, 26 באפריל 2020 (IST)
היברו בוקס[עריכת קוד מקור]
בקשר לעריכתך בערך חיים אברהם מליאזנא, לא נהוג שהקישור חיצוני הוא המודגש? ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 01:19 • י' באב תש"פ
- אין לזה שייכות לקישור החיצוני, ההדגשה היא מנהג בציטוט ביבליוגרפי (גם בספרים מודפסים) שמדגישים את שם הספר (תוכל לראות זאת בספרים רבים המיודעים לציבור הלא חרדי, כ'ברגע האמת', 'השביעי' (קראוס) וכיו"ב). בברכה, א.ב. קיסר - שיחה, 20:22, י"א באב, ה'תש"ף 20:22, 1 באוגוסט 2020 (UTC)
ר' בא מועד.[עריכת קוד מקור]
נורא סיקרן אותי אחרי שכתבת וגו'. אתה למדת במוסקבה?. או אולי במגדל העמק. דא"כ איך ידוע לך כל כך בוודאות. אע"פ שזה לא נכון. ואולי אנחנו מכירים אפילו...--קונטרס החלצו. - שיחה, 16:39, ט"ו באב, ה'תש"ף 16:39, 5 באוגוסט 2020 (UTC)
- יתכן (יכול להיות שלמדתי/הייתי שליח/הסתובבתי במוסקבה/מגדל העמק או שהייתי בהתוועדויותיו בשכונה או שיש לי חבר שעשה את אחת מהאפשרויות הנ"ל). שלח לי מייל ל-a.b.k.vedal@gmail.com ונתדבר (עדיף שתודיע לי גם כאן כשתשלח). בברכה, בא מועד (אב"ק) • שו"ת • ט"ו באב ה'תש"ף ליצירה
- שלחתי לך מייל. מחכה לתשובה.--קונטרס החלצו. - שיחה, 18:06, ט"ו באב, ה'תש"ף 18:06, 5 באוגוסט 2020 (UTC)
מייל[עריכת קוד מקור]
ברשות כת"ר, שלחתי לו מייל... ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 14:19, כ"ד באב, ה'תש"ף
המכלול[עריכת קוד מקור]
יש לך גם משתמש במכלול?--שמואל חיים✡ משיח נאו! ✡ יחי המלך! 19:30, 27 באוגוסט 2020 (UTC)
- כן. בברכה, בא מועד (אב"ק) • שו"ת • ח' באלול ה'תש"ף ליצירה 11:48, 28 באוגוסט 2020 (UTC)
שינוי שם[עריכת קוד מקור]
להבא כדאי כשאתה מעביר ערך, לעדכן את כל הקישורים שמפנים אליו. ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 13:39 • ח' באלול תש"פ
- אשתדל. בברכה, בא מועד (אב"ק) • שו"ת • ט' באלול ה'תש"ף ליצירה 18:27, 29 באוגוסט 2020 (UTC)
מיזם האחדות על אוקראינה[עריכת קוד מקור]
מאוד אשמח אם תצטרף למיזם האחדות שלנו על אוקראינה, חשוב מאוד.. בהצלחה! ~ חסיד של הרבי ~ • פארבריינגען חסידי • עוד לא הבעת הערכה לשלוחים בחזית? לחץ כאן והצטרף למיזם! 02:24, 6 במרץ 2022 (UTC)
- מתנצל, אבל לא מתאים לי. בברכה, בא מועד (אב"ק) • שו"ת • ג' באדר ב' ה'תשפ"ב ליצירה 02:51, 6 במרץ 2022 (UTC)
מ"מ קפלן לא אמר שהרבי הוא לא נביא ע"פ הלכה?[עריכת קוד מקור]
אתה כתבת בדף "ועד תלמידי התמימים" שמ"מ קפלן לא אמר שאין לנבואה של הרבי תוקף הילכתי? --האמנתי כי אדבר - שיחה, 19:57, י"ט בניסן, ה'תשפ"ב 19:57, 20 באפריל 2022 (UTC)
- רמ"מ קפלן אכן לא אמר דבר כזה. בודאי לא ש"הרבי הוא לא נביא ע"פ הלכה". עכ"פ איך שאני הבנתי את דבריו (בהשתתפות בפאנל, לא בהסרטות ערוכות-מסולפות). אוכל להסביר בקצרה אם תרצה (או בעל דף השיחה), אבל מקור דבריך הוא חוסר הבנה ושטחיות בעלמא עשוי לנחת - שיחה, 21:31, י"ט בניסן, ה'תשפ"ב 21:31, 20 באפריל 2022 (UTC)
- כך זכור לי מקריאת תמליל הפאנל שפורסם בכפר חב"ד. הוא בהחלט אמר דברים תמוהים אחרים (שאישית – לא הבנתי למה כוונתו, לכן לא יכולתי להוסיפם בערך). בפאנל עצמו לא הייתי. בברכה, בא מועד • שו"ת • י"ט בניסן ה'תשפ"ב ליצירה 21:34, 20 באפריל 2022 (UTC)
- ואתה באמת חושב שאם זה לא כתוב בתמליל זה לא נאמר?.. שמעתי את כל הפאנל וזה נאמר וחצי... --האמנתי כי אדבר - שיחה, 15:17, כ' בניסן, ה'תשפ"ב 15:17, 21 באפריל 2022 (UTC)
- לא ידוע לי שהושמטו דברים בתמליל שפורסם. יתכן גם שהדברים כתובים שם ואני לא זוכר נכון. הרי יש לך את הוידיאו המלא. תבדוק ותודיע לי את השעה בה נאמרו הדברים. בברכה, בא מועד • שו"ת • כ"ד בניסן ה'תשפ"ב ליצירה | 14:30, 25 באפריל 2022 (UTC)
- כעת ראיתי, שבדף זה ציטטת את דברי רמ"מ קפלן כך: "להגיד שהנבואה של הרבי בשופטים נ"א זוהי נבואה ע"פ הלכה זה פירוש מבחינת שבעים אחוריים וכלל אינו נמצא ב'שבעים פנים לתורה'". היכן נאמר כאן שהרבי לא נביא ע"פ הלכה? לא נאמר אלא שהנבואה לא נאמרה בש"פ שופטים תנש"א (היינו – שזו נבואה שנאמרה בעבר / עתידה להאמר, כפי שרמ"מ קפלן מאריך בדבריו, ולא נבואה חדשה), ותו לא. בברכה, בא מועד • שו"ת • כ"ד בניסן ה'תשפ"ב ליצירה | 15:03, 25 באפריל 2022 (UTC)
- ואתה באמת חושב שאם זה לא כתוב בתמליל זה לא נאמר?.. שמעתי את כל הפאנל וזה נאמר וחצי... --האמנתי כי אדבר - שיחה, 15:17, כ' בניסן, ה'תשפ"ב 15:17, 21 באפריל 2022 (UTC)
הערה[עריכת קוד מקור]
בפעם הבאה תעיין בעריכות שבסמיכות לעריכתי, ואז תשנה. יישר כח. ----מה עם הארמון? - שיחה - יחי המלך המשיח!!!, י"ט באייר ה'תשפ"ב 12:58, 20 במאי 2022 (UTC)
- אודה על האמת שמתחילה לא שמתי לב שבתמונה מופיעה תואר ההסתלקות וחשבתי שמדובר בקיצוניות מוגזמת; לאחר מכן הבנתי שמדובר בקיצוניות מוגזמת קצת פחות... בברכה, בא מועד • שו"ת • כ' באייר ה'תשפ"ב ליצירה | 19:53, 21 במאי 2022 (UTC)
מייל[עריכת קוד מקור]
אפשר בבקשה את כתובת המייל שלך המעודכן.??? דער חסיד (שיחה | תרומות) לא חתם.
- מדובר באותה כתובת מייל המובאת לעיל. ואגב: בחב"דפדיה נהוג לחתום בדפי השיחה בסיום כל תגובה. החתימה נעשית באמצעות ארבע טילדות (~~~~), או באופן אוטומטי בלחיצה על האייקון: (מופיע מעל חלונית העריכה). את חתימתך תוכל לעצב בדף ההעדפות האישיות. בברכה, בא מועד • שו"ת • ט"ז בסיוון ה'תשפ"ב ליצירה | 00:08, 15 ביוני 2022 (UTC)
שלחתי לך מייל תודיע לי אם קבלת דרך אגב שלחתי לך אתמול אותו דבר במייל שבתיבה שלך
- נתקבל. לצערי לא הצלחתי להכניס את כתובת המייל לתיבה האישית. אני לא יודע מה הבעיה. לא קראת את מה שכתבתי על חתימה? ומלבד זאת – בדפי שיחה נהוג להזיח תגובה באמצעות סימן נקודתיים (:) בתחילת התגובה. אם כבר יש נקודתיים בתגובה הקודמת, נהוג להוסיף זוג אחד נוסף. באופן זה, נשמר הסדר בדיון ויודעים אילו דברים נכתבו כתגובה לדברים שהופיעו קודם. בברכה, בא מועד • שו"ת • ט"ז בסיוון ה'תשפ"ב ליצירה | 00:20, 15 ביוני 2022 (UTC)
- חותם בשבילך.....--דער חסיד - שיחה, 00:24, ט"ז בסיוון, ה'תשפ"ב 00:24, 15 ביוני 2022 (UTC)
לגבי חב"דפדיה:הומור[עריכת קוד מקור]
זוננשיין דוקא כן נמצא איתנו דרך משתמש:להתראות --- זינגען א ניגן - הפצצת המעינות - 00:28, ט' בחשוון, ה'תשפ"ה (10 בנוב' למניינם), עוד 188 ומשיח בא 09:31, 7 ביולי 2022 (UTC)
- תקרא שוב את תקציר עריכתי. זה בדיוק מה שכתבתי. בברכה, בא מועד • שו"ת • י"ג בתמוז ה'תשפ"ב ליצירה | 20:03, 12 ביולי 2022 (UTC)
רציתי להציע[עריכת קוד מקור]
לך את תבנית זו לדף משתמש שלך --- זינגען א ניגן - הדברן החסידי - חב"דפדיה משמינה 16:37, 29 ביולי 2022 (UTC)
יחי[עריכת קוד מקור]
הקובץ שהוספת בערך מנחם מענדל קופרשטוך בפיסקא 'לקריאה נוספת' מופיע כבר בקישורים חיצוניים. בברכת יהפכו ימים אלו! • כיפת יחי ~ שיח סוד ~ 22:02, ה' באב, ה'תשפ"ב (2 באוג' למניינם), ימות המשיח 22:02, 2 באוגוסט 2022 (UTC)
- שמתי לב. אך לדעתי נכון יותר לאזכר את הקובץ ב"לקריאה נוספת" ולקשר בהערה, מאשר לאזכר בקישורים חיצוניים כשמדובר בתדפיס בלבד. בברכה, בא מועד • שו"ת • ה' באב ה'תשפ"ב ליצירה | 22:06, 2 באוגוסט 2022 (UTC)
האמת והשלום??[עריכת קוד מקור]
אשמח מואוד לדעת מה פשר ההמירכאות שהצמדת לי שם, אשמח אם מעתה ולהבא יהיה שיח מכבד ללא כינויי גנאי (אף ברמזים) כלפי משתמשים אחרים. (ובנוגע לשאלה הסמויה - אני אכן נגד בכל התוקף מוסד שמתנהל באופן פוליטי מובהק (עדותם של דייני הבית דין עצמו, זה לא אני אומר את זה) ובמיוחד בעקבות כך שהרבי הוא זה שהקים אותו, שאם לא הרבי היה מקים את מוסד זה לא היה לי אכפת מכך כמו שלא אכפת לי ממה שקורה באירועי צמאה וכו') ברכה, ~ חסיד של הרבי ~ • פארבריינגען חסידי • חוזרים למערכה! עכשיו יותר מתמיד כולנו מתגייסים 16:21, 15 באוגוסט 2022 (UTC)
- היות ונפגעת ממני (אני אכן מיצר על כך) – עלי אכן להתנצל ולהניח את דעתך. זאת למרות שאינני חוזר בי מהמרכאות, לא מפני שאינך חסיד ח"ו, אלא מפני שבמעשה זה שעשית אינך חסיד (הגם שנדמה לך שכן), ובמילא ביחס למעשה זה (עליו חזרת בדף שיחתי) אכן יש לשים את שמך במרכאות. "והאמת והשלום אהבו". בברכה, בא מועד • שו"ת • י"ט באב ה'תשפ"ב ליצירה | 07:54, 16 באוגוסט 2022 (UTC)
- בהמשך לשיחתנו המיודדת יש לי בשבילך עוד חומר קריאה מעניין.. בברכה, ~ חסיד של הרבי ~ • פארבריינגען חסידי • חוזרים למערכה! עכשיו יותר מתמיד כולנו מתגייסים 18:46, 21 באוגוסט 2022 (UTC)
מניין שהיחידות עם עסקני גור הוגהה ע"י הרבי?[עריכת קוד מקור]
- - הועבר לשיחה:התרגיל המסריח
פרשנויות להשמטת 'שבועון חסידי חב"ד'[עריכת קוד מקור]
לא הבנתי מהם הפרשנויות האפשריות בעניין? עכ"פ בוודאי שבמכתבו זה הרבי בחר שלא לפנות אליהם בתואר זה, וזאת למרות שהציעו כך המניחים דהאגרת (י"א שזה מערכת שבועון כפ"ח עצמה...). א"כ ברור שבמשנה אחרונה הרבי בוחר שלא לקרוא להם כך,, ובהחלט דורש התלבטות האם אחרי גילוי דעת קודש כזה עליהם להתלבט אולי לשנות את השם ולהשמיט משפט זה (אמנם כן ייתכן שהמסקנא תהיה שלא לשנות עפ"י המענה דתש"נ, אך דו"ק שהמענה ההוא זה החלפה מ'שבועון צעירי אגודת חב"ד' ל'שבועון חסידי חב"ד' בגלל הפוליטיקה שהייתה אז. ואכהמ"ל)
- לכל לראש, אני לא חושב שיש איזו משמעות לפרשנויות. הרי כל אחד רואה מהרהורי ליבו ורצונו וע"פ השתייכותו המפלגתית, ואין שום סיבה לתת מקום לאלו בחב"דפדיה. בכל אופן, כמה אפשרויות:
- 1. כפר חב"ד הוא לא עיתון חב"די; 2. כפר חב"ד הוא לא העיתון החב"די היחיד; 3. על כפר חב"ד להיות נפוץ בחוגים רחבים ולא רק בין חסידי חב"ד; 4. הרבי הסתייג מהמילה "שבועון" (כך טען ר' יהושע מונדשיין ע"ה כאן).
- אני רואה בהשמטה זו עובדה אחת בלבד: הרבי שלל שבמכתב (1) רשמי (2) בחתימת הרבי (3) המיועד לפרסום יכתבו המילים "שבועון חסידי חב"ד". אני מסכים שהשלילה מורה על הסתייגות מסוימת מהעיתון, אך אין כאן שום סתירה לכך שהרבי עצמו הורה שהעיתון ישתמש במילים אלו, ומעולם לא הורה להשמיט אותן, מה ש(לדעתי) מורה על הסכמתו הק'. המניעים להוראת הרבי לא חשובים, כשהרבי כמובן הבין היטב את משמעות המילים "שבועון חסידי חב"ד באה"ק".
- בברכה, בא מועד • שו"ת • א' בניסן ה'תשפ"ג ליצירה | 18:39, 23 במרץ 2023 (UTC)
חממה[עריכת קוד מקור]
מוסכם עליך שאני יהיה אחראי החממה? בינתיים שמתי אותי בתור אחראי החממה כי שמואל חיים לא פעיל ושיע לא עונה לגבי זה. אתה תרצה להיות חונך? א"כ תכתוב לי קעניג! ~ יחי אדונינו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד! - שיחה,
אי הסתייגותו (או הסתייגותו החלקית) של ניר מנוסי[עריכת קוד מקור]
אתה צודק, חשבתי ללמד עליו זכות אך הוא מכחיש רק את טענת מלך המשיח אך לא את טענת דור חדש, כל עוד הוא לא שינה את השטויות על הדור א"א לכתוב אחרת, ואולי אף כדאי לכתוב ביקורת או לציין לביקורת בערך על הרב גינזבורג.--משתמש: ברכת הגאולה מרגיש מגושם? - תלמד גאומ"ש! 02:29, 9 בינואר 2024 (UTC)
- @ברכת הגאולה (סליחה על העיכוב), אני לא רואה שהוא מכחיש שם משהו (ואדרבא). ביקורת, לדעתי, אמורה לעבור בקרה של הוועדה הרוחנית. בא מועד • שו"ת • י"ב בשבט ה'תשפ"ד ליצירה | 00:52, 22 בינואר 2024 (UTC)
יחי[עריכת קוד מקור]
הרבי בשנים תשנ"ג תשנ"ד עודד את שירת יחי לאחר התפילה במרפסת , אף שזה היה כרוך בכאבים[!!!] --חב"ד בדרך לגאולה - שיחה, 22:40, כ"ט בשבט, ה'תשפ"ד 22:40, 8 בפברואר 2024 (UTC)
- תודה. בא מועד • שו"ת • כ"ט בשבט ה'תשפ"ד ליצירה | 22:44, 8 בפברואר 2024 (UTC)
- אתה לא מאמין בהכרזת הקודש? --חב"ד בדרך לגאולה - שיחה, 22:40, כ"ט בשבט, ה'תשפ"ד 22:40, 8 בפברואר 2024 (UTC)
- אתה לא מאמין בנצחיות דברי הרבי? בא מועד • שו"ת • כ"ט בשבט ה'תשפ"ד ליצירה | 22:50, 8 בפברואר 2024 (UTC)
- בטח שאני מאמין רק שמשתמש:קלארקייט מעוות את השיחות הק' של הרבי שליט"א מה"מ וזה לא יפה . מה יש לך להגיב על דבריי? חב"ד בדרך לגאולה - שיחה, 22:40, כ"ט בשבט, ה'תשפ"ד 22:40, 8 בפברואר 2024 (UTC)
- אתה לא מאמין בנצחיות דברי הרבי? בא מועד • שו"ת • כ"ט בשבט ה'תשפ"ד ליצירה | 22:50, 8 בפברואר 2024 (UTC)
- אתה לא מאמין בהכרזת הקודש? --חב"ד בדרך לגאולה - שיחה, 22:40, כ"ט בשבט, ה'תשפ"ד 22:40, 8 בפברואר 2024 (UTC)
פרסום משיח בגלוי[עריכת קוד מקור]
בשנים הראשונות הרבי היה נגד פרסום משיח ומתשנ"א ואילך הרבי עצמו עודד ועסק רבות בפרסום משיח כמו כן ראה כאן:בשנת תשמ"ג החל הרב ולפא בכתיבת ספר העוסק בעיונים וביאורים בהלכות מלכים ברמב"ם ובו ביאור על סימני מלך המשיח ברמב"ם. הרב וולפא שלח את החיבור לרבי בשנת תשמ"ד והרבי לא השיב. לאחר מכן קיבל את הסכמתם של הרבנים משה פיינשטיין וזלמן שמעון דבורקין וכתב לרבי שמתכנן לקבל גם את הסכמתם של בית דין רבני חב"ד בארץ הקודש. לאחר כמה שבועות קיבל טלפון ממזכירו של הרבי, הרב חודקוב, שהעביר לו את מענה הרבי בו שלל ממנו להדפיס, לדבר או לכתוב בכל ענייני משיח. לאחר המענה ביקש הרב וולפא מחילה על שגרם עגמת נפש והרבי ענה: "פשוט – שבכל המכתב ודיבורי בכהנ"ל – לא היה בזה כלל וכלל משהו דהיפך הברכה ח"ו וח"ו. ואין גם עתה ח"ו וח"ו".
בי"א ניסן תנש"א קיבל הוראה מהרבי "בטח חוזר דא"ח ברבים, והזמן גרמא ימות המשיח". לאחר אמירת השיחה הידועה ודבר מלכות תזריע מצורע שהדרך הישרה להבאת הגאולה היא לימוד ענייני גאולה ומשיח, פנה אליו אחד מחברי בית דין רבני חב"ד, ואמר לו לכתוב לרבי שרבני חב"ד ציוו עליו לשאול אם כעת ניתן להדפיס את הספר כיוון שהשתנו העיתים. תשובת הרבי היתה חיובית בהתאם להתייעצות עם ידידים מבינים והשמטת קטעים שעלולים להרחיק יהודים אחדים. הרב וולפא עשה כהוראת הרבי, והספר יצא בחשוון תשנ"ב בשם יחי המלך כשהרבי מברך את הוצאת הספר ומבקש שהרב וולפא ישלח לו עותק מכורך.
בחורף תשנ"ב הוא כתב קונטרס בשם "קבלת פני משיח צדקנו" על סדר ההתגלות מלך המשיח על פי הרמב"ם. הרבי ענה במענה מי"ג אדר א' תשנ"ב "מכבר עניתי לו שמאמרים כאלה מרחיקים כו"כ מלימוד דא"ח - היפך הפצת המעיינות חוצה". אמנם מאידך, בט"ז אדר א' תשנ"ב, ענה הרבי לאנ"ש בלוד שכתבו בקשר לשיעור בעניני משיח האמור להתקיים במקומם, שהיו שרצו להביא את הרב וולפא לדבר על כך שהרבי הוא מלך המשיח והיו שערערו על כך, וכתבו אשר רב הקהילה הרב ברוך בועז יורקוביץ' אמר שבפני אלו המעוניינים לשמוע – שהרי מגיעים לשם כך לשיעור – אין בעיה לדבר בנושא, אמנם היו רבנים אחרים שחפצו לבטל את השיעור: "אין לדיין (רב שעל אתר) אלא מה שעיניו רואות". בעקבות כך התקיים השיעור עם הרב וולפא בתוך סבב הרצאות ברחבי הארץ בבמהלך חורף תשנ"ב בהם הסביר את הצורך בקבלת מלכותו של הרבי מלך המשיח
- יפה שלא השמטת את המענות לרש"ב וולפא. מעריך את היושר והכנות. בא מועד • שו"ת • כ"ט בשבט ה'תשפ"ד ליצירה | 23:31, 8 בפברואר 2024 (UTC)
מייל[עריכת קוד מקור]
יש לך? א"כ תכתוב פה תודה. חב"ד בדרך לגאולה ~ שיחה ~ די לשאננות, קדימה התגלות! 21:57, 7 באפריל 2024 (IDT)
- צוין למעלה. בא מועד • שו"ת • כ"ח באדר ב' ה'תשפ"ד ליצירה | 21:58, 7 באפריל 2024 (IDT)
- החלפת מייל לא? חב"ד בדרך לגאולה ~ שיחה ~ די לשאננות, קדימה התגלות! 21:57, 7 באפריל 2024 (IDT)