ש – הבדלי גרסאות
נסיעה לרבי (שיחה | תרומות) מאין תקציר עריכה |
|||
| (6 גרסאות ביניים של 5 משתמשים אינן מוצגות) | |||
| שורה 1: | שורה 1: | ||
{{אות | {{אות | ||
|תמונה=[[קובץ: | |תמונה=שין.jpg | ||
האות '''ש'''' ('''שי"ן''' \ '''שִׁין או שִׂין''') היא האות | }} | ||
[[קובץ:תפילין.JPG|ממוזער|האות '''ש''' בעלת ארבע זרועות, מתנוססת על צדם השמאלי של [[תפילין]] של ראש (מימין)]] | |||
האות '''ש'''' ('''שי"ן''' \ '''שִׁין או שִׂין''') היא האות ה-21 מ[[אותיות האל"ף בי"ת|אותיות]] [[לשון הקודש]]. | |||
==צורתה== | ==צורתה== | ||
על האות שי"ן כתב [[אדמו"ר הזקן]]{{הערה|שו"ע הרב או"ח סימן לו}}: | על האות שי"ן כתב [[אדמו"ר הזקן]]{{הערה|שו"ע הרב או"ח סימן לו}}: | ||
ב' ראשיה הראשונים יהיו כעין [[יו"ד]] שפניה למעלה מטעם שנתבאר למעלה{{הערה|באות [[ט|טי"ת]].}} וראשה הג' כעין [[ז | ב' ראשיה הראשונים יהיו כעין [[יו"ד]] שפניה למעלה מטעם שנתבאר למעלה{{הערה|באות [[ט|טי"ת]].}} וראשה הג' כעין [[ז]] ולפי קבלת [[האר"י]] ז"ל כל השיני"ן שב[[תפילין]] יהיו ג' קוין כג' [[ו|ווי"ן]] ישרות. | ||
וצריך לדבק ראש האמצעי לצד שמאל למטה ולא יהא מושב רחב למטה, אלא חד לצד שמאל לכתחלה, ואז יהיו כל הג' ראשים עומדים למטה על רגל אחת כמו ה[[קו"ף]] וה[[רי"ש]]: | וצריך לדבק ראש האמצעי לצד שמאל למטה ולא יהא מושב רחב למטה, אלא חד לצד שמאל לכתחלה, ואז יהיו כל הג' ראשים עומדים למטה על רגל אחת כמו ה[[קו"ף]] וה[[רי"ש]]: | ||
| שורה 13: | שורה 15: | ||
האות ש' מרמזת על [[נה"י]] של [[זעיר אנפין]] העולים לדרגת [[חב"ד]] בשבת קודש בעת עליית העולמות{{הערה|שער הכוונות קבלת שבת}}. | האות ש' מרמזת על [[נה"י]] של [[זעיר אנפין]] העולים לדרגת [[חב"ד]] בשבת קודש בעת עליית העולמות{{הערה|שער הכוונות קבלת שבת}}. | ||
הש ציורה ג' [[י | הש ציורה ג' [[י]]ודין ו[[כ]] למטה מהם והיודין בתוכה, והם רמז ל[[חב"ד|שלשה אבות]] ראשונים והכסא הרומזת בכ למטה מהם והיא רמז ל[[מלכות]] בית [[דוד]], והיא כללות הבנין והיא ה[[מרכבה]], כי האבות הם הם המרכבה העליונה והרגל הרביעי הוא דוד שהמלכות שלו וכבר כתבתי לך כי הכ רמז למלכות. | ||
והאות בעצמה מורה בנצח עליון שהוא ה[[בינה]] א-להי המרכבה למעלה מן הבנין ועיקר הענין, ואינה בכלל מנין הז'. | והאות בעצמה מורה בנצח עליון שהוא ה[[בינה]] א-להי המרכבה למעלה מן הבנין ועיקר הענין, ואינה בכלל מנין הז'. | ||
וכן היא רמז לד' מחנות שכינה, וכן ל[[ד' יסודות]] למטה וכן ארבע יסודות עליוני עליונות, והם אותיות [[אמ"ש]], והם [[מים]] מימין [[אש]] משמאל ו[[אויר]] בנתיים ו[[עפר]] למטה, ועל זה ארז"ל הכל היה מן העפר וכו' ואפי' גלגל [[חמה]] וה ש רמז לזה בצורתה וציורה וג' יודין אשר בש רמז לשלש רוחניות והכ רמז לעולם הבנין כלו שמקבל כל מה שלמעלה כי הי אשר בצד ימין נותנת כח בשורת הימין והי אשר בצד שמאל נותנת כח בשורת השמאל והי האמצעית בקו האמצעי והבן זה. | וכן היא רמז לד' מחנות שכינה, וכן ל[[ד' יסודות]] למטה וכן ארבע יסודות עליוני עליונות, והם אותיות [[אמ"ש]], והם [[מים]] מימין [[אש]] משמאל ו[[אויר]] בנתיים ו[[עפר]] למטה, ועל זה ארז"ל הכל היה מן העפר וכו' ואפי' גלגל [[השמש|חמה]] וה ש רמז לזה בצורתה וציורה וג' יודין אשר בש רמז לשלש רוחניות והכ רמז לעולם הבנין כלו שמקבל כל מה שלמעלה כי הי אשר בצד ימין נותנת כח בשורת הימין והי אשר בצד שמאל נותנת כח בשורת השמאל והי האמצעית בקו האמצעי והבן זה. | ||
והש של ד' יודין היא חסדים גדולים [[רחמים]] מרובים.{{הערה|מגן דוד ערך ש}}. | והש של ד' יודין היא חסדים גדולים [[רחמים]] מרובים.{{הערה|מגן דוד ערך ש}}. | ||
===שם שד"י=== | ===שם שד"י=== | ||
איתא בס' הזוהר אות ש' קאי אחד כרעא. ר"ל כי תמונת אות הש' היא ש' שורקת, כלומר הג' יודין שעל [גבי] הג' קווים הם דוגמת שורק. כי אור הבהירות והשפע בא מהחכמה, י', דרך ג' קווים שהם תמונת ג' ווי"ם המתפשטים מג' יודי"ן שעל ראשיהם. ואלו הג' קוין קיימי אהאי כרעא דיעקב קאים ביה שהוא רגל התחתון של הש', ובו מתחבר ומתצמצם להשפיע בד', לשון ד"ל, כדי שתסבול זה הבהירות. וזהו אות הד' שבשם שד"י. ואור החכמה מתגלה בסוף, וזהו אות י' שבשם שד"י. וזהו צירוף שד"י. ובזה אמר לעולמו ד"י, שהיה מלובש ומעוטף בו שם הוי"ה ב"ה{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/magid/ot/13/73&search= | איתא בס' הזוהר אות ש' קאי אחד כרעא. ר"ל כי תמונת אות הש' היא ש' שורקת, כלומר הג' יודין שעל [גבי] הג' קווים הם דוגמת שורק. כי אור הבהירות והשפע בא מהחכמה, י', דרך ג' קווים שהם תמונת ג' ווי"ם המתפשטים מג' יודי"ן שעל ראשיהם. ואלו הג' קוין קיימי אהאי כרעא דיעקב קאים ביה שהוא רגל התחתון של הש', ובו מתחבר ומתצמצם להשפיע בד', לשון ד"ל, כדי שתסבול זה הבהירות. וזהו אות הד' שבשם שד"י. ואור החכמה מתגלה בסוף, וזהו אות י' שבשם שד"י. וזהו צירוף שד"י. ובזה אמר לעולמו ד"י, שהיה מלובש ומעוטף בו שם הוי"ה ב"ה{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/magid/ot/13/73&search=ורב+חסד אור תורה וארא עג]}}. | ||
==קישורים חיצוניים== | |||
*אהרן לייב רסקין, '''[https://www.chabad.org/library/article_cdo/aid/137093/jewish/Shin-Sin.htm האות שי"ן]''', בתוך 'אותיות של אור - משמעות האל"ף-בי"ת העברי', בהוצאת [[ועד שיחות באנגלית]] {{בית חבד}} ([[אנגלית]]) | |||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} | ||