תק"א: הבדלים בין גרסאות בדף
חלוקת קונטרסים (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
(2 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{פתיח שנה|5501}} | |||
==מניין השנה== | |||
{{מניין השנה|5501}} | |||
בשנת זו על פי ספר הזוהר יפתחו שערי ומעיינות החכמה{{הערה|זהר חלק א קי"ז א:{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=וּבְשִׁית מְאָה שְׁנִין לִשְׁתִיתָאָה יִתְפַּתְּחוּן תַּרְעֵי דְחָכְמְתָא לְעֵילָא וּמַבּוּעֵי דְחָכְמְתָא לְתַתָּא, וְיִתְתַּקַּן עַלְמָא לְאָעֳלָא בִּשְׁבִיעָאָה. כְּבַר נָשׁ דְּמִתְתַּקַּן בְּיוֹמָא שְׁתִיתָאָה מֵכִי עָרַב שִׁמְשָׁא לְאֲעָלָא בְּשַׁבַּתָּא. אוּף הָכִי נָמֵי.|תרגום=ובשש מאות שנה לאלף השישי יפתחו שערי החכמה למעלה ומעייני החכמה למטה ויכין עצמו העולם להכנס באלף השביעי, כאדם המכין עצמו ביום שישי בצהריים לכניסת שבת, כן גם בזה.}}}} | בשנת זו על פי ספר הזוהר יפתחו שערי ומעיינות החכמה{{הערה|זהר חלק א קי"ז א:{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=וּבְשִׁית מְאָה שְׁנִין לִשְׁתִיתָאָה יִתְפַּתְּחוּן תַּרְעֵי דְחָכְמְתָא לְעֵילָא וּמַבּוּעֵי דְחָכְמְתָא לְתַתָּא, וְיִתְתַּקַּן עַלְמָא לְאָעֳלָא בִּשְׁבִיעָאָה. כְּבַר נָשׁ דְּמִתְתַּקַּן בְּיוֹמָא שְׁתִיתָאָה מֵכִי עָרַב שִׁמְשָׁא לְאֲעָלָא בְּשַׁבַּתָּא. אוּף הָכִי נָמֵי.|תרגום=ובשש מאות שנה לאלף השישי יפתחו שערי החכמה למעלה ומעייני החכמה למטה ויכין עצמו העולם להכנס באלף השביעי, כאדם המכין עצמו ביום שישי בצהריים לכניסת שבת, כן גם בזה.}}}} | ||
שורה 29: | שורה 32: | ||
<!---------------- סיום קטע ערוך על ידי תוכנה --------------> | <!---------------- סיום קטע ערוך על ידי תוכנה --------------> | ||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} |
גרסה אחרונה מ־15:44, 21 ביוני 2023
שנת ה'תק"א | |
---|---|
|
ה'תק"א (5501) ובקיצור תק"א היא שנה עברית אשר החלה ביום א' בתשרי (אור ל-22 בספטמבר 1740), והסתיימה ביום כ"ט באלול (10 בספטמבר 1741).
מניין השנה[עריכה | עריכת קוד מקור]
- בשנה זו ראש השנה יוצא בימים חמישי ושישי ומיד לאחריהם יום שבת קודש, כך שישנם ישנם שלושה ימי קדושה רצופים.
- קביעות שנה זו היא הכ"ז, היות והיא מתחילה ביום חמישי (ה), היא כסדרה (כ) ועל כן יש בה 29 ימים בחשוון ו-30 ימים בכסלו, וחג הפסח חל בשנה זו בשבת קודש (ז).
- שנה זו היא שנה פשוטה, אורכה 354 ימים שבהם 51 שבתות.
- זו שנה שישית לשמיטה, ושנה 10 מתוך 19 במחזור העיבור ה-290.
בשנת זו על פי ספר הזוהר יפתחו שערי ומעיינות החכמה[1]
אירועים ביהדות[עריכה | עריכת קוד מקור]
- רבי יהונתן אייבשיץ, מונה לרב העיר מיץ.
- רבי חיים הכהן רפפורט, מונה כאב"ד וראש ישיבה בלבוב.
נולדו[עריכה | עריכת קוד מקור]
- רבי אברהם המלאך, בנו יחידו של הרב המגיד ממזריטש, תלמידו וממלא מקומו של הבעל שם טוב.
- המגיד מדובנא, מגיד מפורסם בדורם של המגיד ממעזריטש ואדמו"ר הזקן.
לוח שנה[עריכה | עריכת קוד מקור]
►► | ה'תק"א | ◄◄ |
להלן לוח שנה עברי - לועזי. יש ללחוץ על התאריך שבכל משבצת יומית בכדי לעבור למידע על היום.
א | ב | ג | ד | ה | ו | ש | א | ב | ג | ד | ה | ו | ש | א | ב | ג | ד | ה | ו | ש | א | ב | ג | ד | ה | ו | ש | א | ב | ג | ד | ה | ו | ש | א | |
תשרי 09‑10/1740 |
א 22 |
ב 23 |
ג 24 |
ד 25 |
ה 26 |
ו 27 |
ז 28 |
ח 29 |
ט 30 |
י 1 |
יא 2 |
יב 3 |
יג 4 |
יד 5 |
טו 6 |
טז 7 |
יז 8 |
יח 9 |
יט 10 |
כ 11 |
כא 12 |
כב 13 |
כג 14 |
כד 15 |
כה 16 |
כו 17 |
כז 18 |
כח 19 |
כט 20 |
ל 21 |
||||||
חשוון 10‑11/1740 |
א 22 |
ב 23 |
ג 24 |
ד 25 |
ה 26 |
ו 27 |
ז 28 |
ח 29 |
ט 30 |
י 31 |
יא 1 |
יב 2 |
יג 3 |
יד 4 |
טו 5 |
טז 6 |
יז 7 |
יח 8 |
יט 9 |
כ 10 |
כא 11 |
כב 12 |
כג 13 |
כד 14 |
כה 15 |
כו 16 |
כז 17 |
כח 18 |
כט 19 |
|||||||
כסלו 11‑12/1740 |
א 20 |
ב 21 |
ג 22 |
ד 23 |
ה 24 |
ו 25 |
ז 26 |
ח 27 |
ט 28 |
י 29 |
יא 30 |
יב 1 |
יג 2 |
יד 3 |
טו 4 |
טז 5 |
יז 6 |
יח 7 |
יט 8 |
כ 9 |
כא 10 |
כב 11 |
כג 12 |
כד 13 |
כה 14 |
כו 15 |
כז 16 |
כח 17 |
כט 18 |
ל 19 |
||||||
טבת 12/1740‑01 |
א 20 |
ב 21 |
ג 22 |
ד 23 |
ה 24 |
ו 25 |
ז 26 |
ח 27 |
ט 28 |
י 29 |
יא 30 |
יב 31 |
יג 1 |
יד 2 |
טו 3 |
טז 4 |
יז 5 |
יח 6 |
יט 7 |
כ 8 |
כא 9 |
כב 10 |
כג 11 |
כד 12 |
כה 13 |
כו 14 |
כז 15 |
כח 16 |
כט 17 |
|||||||
שבט 01‑02/1741 |
א 18 |
ב 19 |
ג 20 |
ד 21 |
ה 22 |
ו 23 |
ז 24 |
ח 25 |
ט 26 |
י 27 |
יא 28 |
יב 29 |
יג 30 |
יד 31 |
טו 1 |
טז 2 |
יז 3 |
יח 4 |
יט 5 |
כ 6 |
כא 7 |
כב 8 |
כג 9 |
כד 10 |
כה 11 |
כו 12 |
כז 13 |
כח 14 |
כט 15 |
ל 16 |
||||||
אדר 02‑03/1741 |
א 17 |
ב 18 |
ג 19 |
ד 20 |
ה 21 |
ו 22 |
ז 23 |
ח 24 |
ט 25 |
י 26 |
יא 27 |
יב 28 |
יג 1 |
יד 2 |
טו 3 |
טז 4 |
יז 5 |
יח 6 |
יט 7 |
כ 8 |
כא 9 |
כב 10 |
כג 11 |
כד 12 |
כה 13 |
כו 14 |
כז 15 |
כח 16 |
כט 17 |
|||||||
ניסן 03‑04/1741 |
א 18 |
ב 19 |
ג 20 |
ד 21 |
ה 22 |
ו 23 |
ז 24 |
ח 25 |
ט 26 |
י 27 |
יא 28 |
יב 29 |
יג 30 |
יד 31 |
טו 1 |
טז 2 |
יז 3 |
יח 4 |
יט 5 |
כ 6 |
כא 7 |
כב 8 |
כג 9 |
כד 10 |
כה 11 |
כו 12 |
כז 13 |
כח 14 |
כט 15 |
ל 16 | ||||||
אייר 04‑05/1741 |
א 17 |
ב 18 |
ג 19 |
ד 20 |
ה 21 |
ו 22 |
ז 23 |
ח 24 |
ט 25 |
י 26 |
יא 27 |
יב 28 |
יג 29 |
יד 30 |
טו 1 |
טז 2 |
יז 3 |
יח 4 |
יט 5 |
כ 6 |
כא 7 |
כב 8 |
כג 9 |
כד 10 |
כה 11 |
כו 12 |
כז 13 |
כח 14 |
כט 15 |
|||||||
סיוון 05‑06/1741 |
א 16 |
ב 17 |
ג 18 |
ד 19 |
ה 20 |
ו 21 |
ז 22 |
ח 23 |
ט 24 |
י 25 |
יא 26 |
יב 27 |
יג 28 |
יד 29 |
טו 30 |
טז 31 |
יז 1 |
יח 2 |
יט 3 |
כ 4 |
כא 5 |
כב 6 |
כג 7 |
כד 8 |
כה 9 |
כו 10 |
כז 11 |
כח 12 |
כט 13 |
ל 14 |
||||||
תמוז 06‑07/1741 |
א 15 |
ב 16 |
ג 17 |
ד 18 |
ה 19 |
ו 20 |
ז 21 |
ח 22 |
ט 23 |
י 24 |
יא 25 |
יב 26 |
יג 27 |
יד 28 |
טו 29 |
טז 30 |
יז 1 |
יח 2 |
יט 3 |
כ 4 |
כא 5 |
כב 6 |
כג 7 |
כד 8 |
כה 9 |
כו 10 |
כז 11 |
כח 12 |
כט 13 |
|||||||
אב 07‑08/1741 |
א 14 |
ב 15 |
ג 16 |
ד 17 |
ה 18 |
ו 19 |
ז 20 |
ח 21 |
ט 22 |
י 23 |
יא 24 |
יב 25 |
יג 26 |
יד 27 |
טו 28 |
טז 29 |
יז 30 |
יח 31 |
יט 1 |
כ 2 |
כא 3 |
כב 4 |
כג 5 |
כד 6 |
כה 7 |
כו 8 |
כז 9 |
כח 10 |
כט 11 |
ל 12 |
||||||
אלול 08‑09/1741 |
א 13 |
ב 14 |
ג 15 |
ד 16 |
ה 17 |
ו 18 |
ז 19 |
ח 20 |
ט 21 |
י 22 |
יא 23 |
יב 24 |
יג 25 |
יד 26 |
טו 27 |
טז 28 |
יז 29 |
יח 30 |
יט 31 |
כ 1 |
כא 2 |
כב 3 |
כג 4 |
כד 5 |
כה 6 |
כו 7 |
כז 8 |
כח 9 |
כט 10 |
יום טוב / שבתון | חג שאיננו שבתון | מיוחד בחסידות חב"ד | צום או יום מיוחד אחר |
הערות שוליים
- ↑ זהר חלק א קי"ז א:
וּבְשִׁית מְאָה שְׁנִין לִשְׁתִיתָאָה יִתְפַּתְּחוּן תַּרְעֵי דְחָכְמְתָא לְעֵילָא וּמַבּוּעֵי דְחָכְמְתָא לְתַתָּא, וְיִתְתַּקַּן עַלְמָא לְאָעֳלָא בִּשְׁבִיעָאָה. כְּבַר נָשׁ דְּמִתְתַּקַּן בְּיוֹמָא שְׁתִיתָאָה מֵכִי עָרַב שִׁמְשָׁא לְאֲעָלָא בְּשַׁבַּתָּא. אוּף הָכִי נָמֵי.
תרגום: ובשש מאות שנה לאלף השישי יפתחו שערי החכמה למעלה ומעייני החכמה למטה ויכין עצמו העולם להכנס באלף השביעי, כאדם המכין עצמו ביום שישי בצהריים לכניסת שבת, כן גם בזה.