מסכת יומא: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – " {{הערה|" ב־"{{הערה|")
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
 
(גרסת ביניים אחת של משתמש אחר אחד אינה מוצגת)
שורה 9: שורה 9:
במסכת מבואר{{הערה|דף פ"ו ב.}} על אחד ה[[אמוראים]] שהיה אומר
במסכת מבואר{{הערה|דף פ"ו ב.}} על אחד ה[[אמוראים]] שהיה אומר
לעצמו "דברי [[מוסר]]" שלא תזוח דעתו. מסיפור זה למדים שני ענינים: (א) צריכים לשלול ענין של [[ישות]] כו'. (ב) שאכן יכולים לשלול זאת.{{הערה|1=[[התוועדויות]] [[תשמ"ב]] חלק ב' [http://chabadlibrarybooks.com/pdfpager.aspx?req=16052&hilite=c491541d-2c35-45f3-923c-68c2970d98dc&st=%D7%90%D7%9E%D7%95%D7%A8%D7%90&pgnum=648 עמ' 1332].}}
לעצמו "דברי [[מוסר]]" שלא תזוח דעתו. מסיפור זה למדים שני ענינים: (א) צריכים לשלול ענין של [[ישות]] כו'. (ב) שאכן יכולים לשלול זאת.{{הערה|1=[[התוועדויות]] [[תשמ"ב]] חלק ב' [http://chabadlibrarybooks.com/pdfpager.aspx?req=16052&hilite=c491541d-2c35-45f3-923c-68c2970d98dc&st=%D7%90%D7%9E%D7%95%D7%A8%D7%90&pgnum=648 עמ' 1332].}}
{{להשלים}}
=== ביאורים נוספים===
=== ביאורים נוספים===
* '''ב א.''' וכפר בעדו ובעד ביתו ביתו זו אשתו. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15825&st=&pgnum=297 שערי המועדים עמ' שי (עמ' 297)]
* '''ב א.''' וכפר בעדו ובעד ביתו ביתו זו אשתו. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15825&st=&pgnum=297 שערי המועדים עמ' שי (עמ' 297)]


*'''ח ב.''' וכי לשכת פרהדרין היתה, והלא לשכת בלווטי היתה. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16016&hilite=ebdace70-7f97-456c-a9a1-67a3e173fd8c&st=%u05de%u05e1%u05db%u05ea התוועדויות [[תשמ"ב]] חלק ד' עמ' 1914 (עמ' 168)]
*'''ח ב.''' וכי לשכת פרהדרין הייתה, והלא לשכת בלווטי הייתה. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16016&hilite=ebdace70-7f97-456c-a9a1-67a3e173fd8c&st=%u05de%u05e1%u05db%u05ea התוועדויות [[תשמ"ב]] חלק ד' עמ' 1914 (עמ' 168)]


*'''מט ב.''' נמנין ומושכין את ידיהן ממנו עד שישחט. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15808&st=&pgnum=246 שערי המועדים פסח חלק א' עמ' רנח (ע' 246)]
*'''מט ב.''' נמנין ומושכין את ידיהן ממנו עד שישחט. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15808&st=&pgnum=246 שערי המועדים פסח חלק א' עמ' רנח (ע' 246)]
שורה 39: שורה 40:


*'''סיום המסכת.''' הרואה קרי ב[[יום הכיפורים]]. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16025&st=%D7%9C%D7%A7%D7%95%D7%98%D7%99+%D7%A9%D7%99%D7%97%D7%95%D7%AA&pgnum=195&hilite=64baf3b4-a87a-473e-b6ca-93af4c653b2e לקוטי שיחות חי"ז עמ' 182 (עמ' 195)]
*'''סיום המסכת.''' הרואה קרי ב[[יום הכיפורים]]. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16025&st=%D7%9C%D7%A7%D7%95%D7%98%D7%99+%D7%A9%D7%99%D7%97%D7%95%D7%AA&pgnum=195&hilite=64baf3b4-a87a-473e-b6ca-93af4c653b2e לקוטי שיחות חי"ז עמ' 182 (עמ' 195)]
==ביאורי נשיאי חב"ד==
==ביאורי נשיאי חב"ד==



גרסה אחרונה מ־12:05, 15 במרץ 2023

מַסֶּכֶת יוֹמָא (או סדר יומא – סדר היום) היא המסכת החמישית בסדר מועד, ונמצאת במשנה, בתלמוד ובתוספתא. במסכת יומא ישנם שמונה פרקים ושמונים וששה וחצי דפים.

נושא המסכת הוא בעניני יום הכפורים, והנושאים המסתעפים הן: דיני כהן גדול וסדר העבודה, הקלפי והשעיר לעזאזל, איסורי אכילה ביוהכ"פ. וכן בעניני שחיטת התמיד, ותרומת הדשן.

רב שרירא גאון היה קורא למסכת זו בשם כיפורים.

ביאורי הרבי[עריכה | עריכת קוד מקור]

במסכת מבואר[1] על אחד האמוראים שהיה אומר לעצמו "דברי מוסר" שלא תזוח דעתו. מסיפור זה למדים שני ענינים: (א) צריכים לשלול ענין של ישות כו'. (ב) שאכן יכולים לשלול זאת.[2]

פרק זה לוקה בחסר. אנא תרמו לחב"דפדיה והשלימו אותו. יתכן שיש על כך פירוט בדף השיחה.

ביאורים נוספים[עריכה | עריכת קוד מקור]

  • ח ב. וכי לשכת פרהדרין הייתה, והלא לשכת בלווטי הייתה. התוועדויות תשמ"ב חלק ד' עמ' 1914 (עמ' 168)
  • נב א. ה' מקראות אין להם הכרע, ואחד מהם משוקדים, דמספקא לן אי קאי אגביעים או אכפתוריה ופרחיה. התוועדויות תשמ"ב חלק ד' עמ' 1916 (עמ' 170)

ביאורי נשיאי חב"ד[עריכה | עריכת קוד מקור]

הערות שוליים

  1. דף פ"ו ב.
  2. התוועדויות תשמ"ב חלק ב' עמ' 1332.