ליקוטי אמרים - פרק מ"ג: הבדלים בין גרסאות בדף

הסרת כותרות ריקות, קידוד קישורים
אין תקציר עריכה
(הסרת כותרות ריקות, קידוד קישורים)
 
(4 גרסאות ביניים של 4 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{ניווט
{{ניווט
  |כותרת=תרשים כולל - תניא, ליקוטי אמרים
  |כותרת=תרשים כולל תניא (עם פירוט פרקים מ"א-נ')
  |הסתרה=כן
  |הסתרה=כן
  |מוסתר=כן
  |מוסתר=כן
  |תמונה=
  |תמונה=
  |תוכן={{עץ תניא/ליקוטי אמרים כללי}}}}
  |תוכן={{עץ תניא/ליקוטי אמרים מא-נ}}}}
{{תניא}}
{{תניא}}
'''פרק מ"ג - דרגות האהבה והיראה'''
'''פרק מ"ג - דרגות האהבה והיראה'''
שורה 16: שורה 16:
==סיכום הפרק==
==סיכום הפרק==
ההבדל בין שתי דרגות היראה דומה להבדל בין פחד ממלך (פחד מכוחו) ליראה מצדיק (בושה מאישיותו):
ההבדל בין שתי דרגות היראה דומה להבדל בין פחד ממלך (פחד מכוחו) ליראה מצדיק (בושה מאישיותו):
:*יראה תתאה - כעומד לפני המלך{{הערה|כפי שהתבאר בשני הפרקים הקודמים ([[תניא - פרק מ"א|מ"א]]-[[תניא - פרק מ"ב|מ"ב]]), או מגדולתו שבבריאת העולמות{{הערה|כפי שמתבאר בתחילת פרק זה.}}.
:*יראה תתאה - כעומד לפני המלך{{הערה|כפי שהתבאר בשני הפרקים הקודמים ([[תניא - פרק מ"א|מ"א]]-[[תניא - פרק מ"ב|מ"ב]]).}}, או מגדולתו שבבריאת העולמות{{הערה|כפי שמתבאר בתחילת פרק זה.}}.
:*יראה עילאה - יראה מעצמותו.
:*יראה עילאה - יראה מעצמותו.


ההבדל בין שתי דרגות האהבה נובע מהדרגה בנפש ממנה הן מגיעות (מעצם הנפש, או מכוחותיה הגלויים):
ההבדל בין שתי דרגות האהבה נובע מהדרגה בנפש ממנה הן מגיעות (מעצם הנפש, או מכוחותיה הגלויים):
:*אהבה רבה - הוא טבעה של הנפש האלוקית - אך אין ביכולת האדם לגלותה בכוחות עצמו. היא מתגלה מעצמה למי ששלם ביראה.
:*אהבה רבה - הוא טבעה של הנפש האלוקית - אך אין ביכולת האדם לגלותה בכוחות עצמו. היא מתגלה מעצמה למי ששלם ביראה.
:*אהבת עולם - מתגלה, כשאחרי שחושב בגדולת ה' (אותה התבוננות שמביאה ליראה תתאה), מתבונן: שכל הנאות ותענוגי העולם הם אין ואפס לעומת ה' (ש'''הוא''' מקור החיים והתענוגים).
:*אהבת עולם - מתגלה, כשאחרי שחושב בגדולת ה' (אותה התבוננות שמביאה ליראה תתאה), מתבונן: שכל הנאות ותענוגי העולם הם [[אין ואפס]] לעומת ה' (ש'''הוא''' מקור החיים והתענוגים).


לאחר הסבר ההבדלים מסכם [[אדמו"ר הזקן]], שסדר העבודה הרגיל הוא קודם כל יראה תתאה ואחר כך אהבת עולם{{הערה|שאליהן שייך כל אחד ואחת. מה שאין כן יראה עילאה מתגלה בלב האדם רק אחרי מאמץ גדול ואחרי שהשיג שלימות מסויימת, ואהבה רבה אינה תלויה בעבודתו כלל}}.
לאחר הסבר ההבדלים מסכם [[אדמו"ר הזקן]], שסדר העבודה הרגיל הוא קודם כל יראה תתאה ואחר כך אהבת עולם{{הערה|שאליהן שייך כל אחד ואחת. מה שאין כן יראה עילאה מתגלה בלב האדם רק אחרי מאמץ גדול ואחרי שהשיג שלימות מסויימת, ואהבה רבה אינה תלויה בעבודתו כלל}}.
==צילום הפרק==


==מושגים יסודיים בפרק==
==מושגים יסודיים בפרק==
שורה 31: שורה 30:
*[[אהבה רבה]] - [[אהבה בתענוגים]].
*[[אהבה רבה]] - [[אהבה בתענוגים]].
*[[אהבת עולם]].
*[[אהבת עולם]].
==קישורים חיצוניים==
*הרב יצחק גולדברג [https://sinun770.org/הרב-יצחק-גולדברג-תניא-פרק-מג-שיעור-1-2/ שיעור בפרק חלק 1]
*הרב יצחק גולדברג [https://sinun770.org/הרב-יצחק-גולדברג-תניא-פרק-מג-שיעור-2-2/ שיעור בפרק חלק 2]
*הרב יצחק גולדברג [https://sinun770.org/הרב-יצחק-גולדברג-תניא-פרק-מג-שיעור-3-סוף-2/ שיעור בפרק חלק 3]


{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}