רמ"ח איברין דמלכא: הבדלים בין גרסאות בדף

שלום בוט (שיחה | תרומות)
מ החלפת טקסט – "הקב"ה " ב־"הקב"ה "
אין תקציר עריכה
 
(4 גרסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
 
{{מקורות}}
'''רמ"ח איברין דמלכא''' הם מאתים ארבעים ושמונה כלים שהם בבחינת איברים ל[[אור אין סוף]], ובהתלבשות [[אור אין סוף]] בהם, קרויים הם בבחינת [[אדם]]. מבואר כי רמ"ח איברים אלו הם התכללות של [[זעיר אנפין]] של [[עולם האצילות]]. רמ"ח איברין דמלכא הם בבחינת מקור ל[[רמ"ח מצוות עשה]], שעל ידיהם נדבק האדם ברמ"ח איברין דמלכא.
'''רמ"ח איברין דמלכא''' (248 איברי המלך) הם מאתים ארבעים ושמונה כלים שהם בבחינת איברים ל[[אור אין סוף]], ובהתלבשות [[אור אין סוף]] בהם, קרויים הם בבחינת [[אדם]]. מבואר כי רמ"ח איברים אלו הם התכללות של [[זעיר אנפין]] של [[עולם האצילות]]. רמ"ח איברין דמלכא הם בבחינת מקור ל[[רמ"ח מצוות עשה]], שעל ידיהם נדבק האדם ברמ"ח איברין דמלכא.


==ענינם==
==ענינם==
[[הקב"ה]] נקרא בשם [[אדם]], כנודע ממעשה מרכבה, שם נאמר "על דמות הכסא דמות כמראה אדם", ומן הצד השני ידוע כי "אין לו גוף". והענין הוא כי [[הקב"ה]] מצד עצמו נעלה מכל התחלקות לספירות, ו"לאו מכל אלין מדות איהו כלל", אלא שבהתלבשות [[אור אין סוף]] בעולם האצילות (ובפרט ב[[זעיר אנפין]] של [[עולם האצילות]]) מתלבש הוא במאתים ארבעים ושמונה כלים, שהם בבחינת "רמ"ח איברין דמלכא". כאשר נמשך [[אור אין סוף]] ומתלבש בבחינה זו נקרא הוא בבחינת [[אדם]], וזהו דמות האדם שעל ה[[כסא]].
[[הקב"ה]] נקרא בשם [[אדם]], כנודע ממעשה מרכבה, שם נאמר "על דמות הכסא דמות כמראה אדם", ומן הצד השני ידוע כי "אין לו גוף". והענין הוא כי [[הקב"ה]] מצד עצמו נעלה מכל התחלקות לספירות, ו"לאו מכל אלין מדות איהו כלל", אלא שבהתלבשות [[אור אין סוף]] ב[[עולם האצילות]] (ובפרט ב[[זעיר אנפין]] של [[עולם האצילות]]) מתלבש הוא במאתים ארבעים ושמונה כלים, שהם בבחינת "רמ"ח איברין דמלכא". כאשר נמשך [[אור אין סוף]] ומתלבש בבחינה זו נקרא הוא בבחינת [[אדם]], וזהו דמות האדם שעל ה[[כסא]].


מבואר כי רמ"ח איברים אלו הוא התכללות של תשע ספירות של [[זעיר אנפין]]. שכל אחד מן תשע ספירות אלו נכלל מתשע הספירות, וכל אחד מספירות פרטיות אלו כלול מ[[ראש תוך סוף]], ונמצא שאלו הם רמ"ג, ויחד עם [[ה' חסדים]] המגדילים הוא בבחינת רמ"ח איברין דמלכא.
מבואר כי רמ"ח איברים אלו הוא התכללות של תשע ספירות של [[זעיר אנפין]]. שכל אחד מן תשע ספירות אלו נכלל מתשע הספירות, וכל אחד מספירות פרטיות אלו כלול מ[[ראש תוך סוף]], ונמצא שאלו הם רמ"ג, ויחד עם [[ה' חסדים]] המגדילים הוא בבחינת רמ"ח איברין דמלכא.
שורה 13: שורה 13:
{{מצוות}}
{{מצוות}}
[[קטגוריה:מצוות]]
[[קטגוריה:מצוות]]
[[קטגוריה:תורת החסידות]]