אגרת התשובה - פרק י': הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
 
(5 גרסאות ביניים של 5 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{תניא}}
{{תניא}}
'''פרק י'''' של [[אגרת התשובה]] מסביר כי [[תשובה עילאה]] אינה מדריגה הראשונה, אלא צריך להקדים אליה בחינת תשובה תתאה, שהיא בחינת המרירות ולעורר רחמים מלמעלה על נשמתו על ידי ה[[מרירות]] העצמית.
'''פרק י' - סדר עבודת האדם הוא מלמטה למעלה'''
 
==מבוא לפרק==
==מבוא לפרק==
בשני הפרקים הקודמים התבאר שעיקר תשובה עילאה מתבטא בלימוד התורה{{הערה|מדובר על לימוד הבא '''דווקא''' מתוך רגש דביקות, אהבה ויראה.}}, וכאן יתבאר שנדרשת לזה הקדמה: תשובה תתאה ותפילה.
==גוף הפרק==
==גוף הפרק==
{{פרק תניא|פרק=י|טקסט הפרק={{ספר התניא/אגרת התשובה - פרק י'}}}}
{{פרק תניא|פרק=י|טקסט הפרק={{ספר התניא/אגרת התשובה - פרק י'}}}}


==סיכום הפרק==
==סיכום הפרק==
על כל אחד להקדים את בחינת תשובה תתאה לפני בחינת התשובה עילאה, ולכל הפחות יקדים את התשובה תתאה ב[[תיקון חצות]], פעם אחת בשבוע לפני יום ה[[שבת]] שהיא בחינת תשובה עילאה.
* בכדי שהתורה והמצוות ה"יורדים" מלמעלה יתאחדו עם האדם צריך הוא לעשות עצמו "כלי" לזה: על ידי תשובה עילאה מלמטה למעלה - עבודת התפילה.
* וכדי שעבודת התפילה תהיה אמיתית נדרש{{הערה|גם מי שהתעלה לדרגות עליונות ביותר.}} להקדים תשובה תתאה.
* ואז תאיר הקדושה בתורתו, ואפילו בקיום המצוות ירגיש את האלוקות, ואפילו שאר היום יוכל להיות בדביקות עליונה בה'.
 
==צילום דפוס התניא==
==צילום דפוס התניא==
[[קובץ:תניא צט1 (Small).jpg|ימין|ממוזער|250px|עמוד 1]]
<gallery widths="250px" heights="300px">
[[קובץ:תניא צט2 (Small).jpg|ימין|ממוזער|250px|עמוד 2]]
קובץ:תניא צט1 (Small).jpg|עמוד 1
קובץ:תניא צט2 (Small).jpg|עמוד 2
</gallery>


==מושגים יסודיים בפרק==
==מושגים יסודיים בפרק==
שורה 15: שורה 23:
*[[דחילו ורחימו שכליים]]
*[[דחילו ורחימו שכליים]]


 
{{סדרה|הקודם=[[אגרת התשובה - פרק ט'|פרק ט']]|רשימה=פרקי [[אגרת התשובה]]|הבא=[[אגרת התשובה - פרק י"א|פרק י"א]]}}
{{סדרה|הקודם=[[אגרת התשובה - פרק ט'|פרק ט']]|רשימה=פרקי אגרת התשובה|הבא=[[אגרת התשובה - פרק י"א|פרק י"א]]}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:אגרת התשובה - תניא]]
[[קטגוריה:אגרת התשובה - תניא]]