מרדכי זיו: הבדלים בין גרסאות בדף
מ (החלפת טקסט – "ארצות הברית " ב־"ארצות הברית ") |
מ (החלפת טקסט – " גור " ב־" גור ") |
||
שורה 8: | שורה 8: | ||
כשבגר נסע ללמוד באוניברסיטה קטנה באפסטייטס במגמת ניהול עסקים. באוניברסיטה הייתה אווירה אנטישמית גלויה, ומרדכי עם חבריו היהודיים החליטו ללחום בה, ובשיטת "מידה כנגד מידה" הביאו למיגור התופעה. | כשבגר נסע ללמוד באוניברסיטה קטנה באפסטייטס במגמת ניהול עסקים. באוניברסיטה הייתה אווירה אנטישמית גלויה, ומרדכי עם חבריו היהודיים החליטו ללחום בה, ובשיטת "מידה כנגד מידה" הביאו למיגור התופעה. | ||
בהמשך, בשנת [[תשל"ד]], עבר ללמוד באוניברסיטה גדולה יותר בבאפולו, שם ראה שלט "[[בית חב"ד]]" המזמין כל יהודי להיכנס פנימה. חבר יהודי שנשאל על ידו על המקום סיפר לו על הפעילות היהודית שמקיימים שני הרבנים הצעירים, הרב נתן גור אריה והרב [[העשיל גרינברג]] (כיום ראש ישיבת [[תומכי תמימים סיגייט]]). | בהמשך, בשנת [[תשל"ד]], עבר ללמוד באוניברסיטה גדולה יותר בבאפולו, שם ראה שלט "[[בית חב"ד]]" המזמין כל יהודי להיכנס פנימה. חבר יהודי שנשאל על ידו על המקום סיפר לו על הפעילות היהודית שמקיימים שני הרבנים הצעירים, הרב נתן [[גור]] אריה והרב [[העשיל גרינברג]] (כיום ראש ישיבת [[תומכי תמימים סיגייט]]). | ||
הפעם הראשונה שנכנס לבית חב"ד הייתה בתפילת [[קבלת שבת]], והתפילה עם השירה עוררה לו רגש בלב. הוא נשאר נפעם למרות שלא ידע מאום מסדר התפילה. בסיום כשפנו כולם לסעודת שבת הסבירו לו הרבנים כיצד נוטלים ידיים לסעודה ואת המשמעות שבנטילה. בעקבות התפילה והסעודה שלאחריה החל להשתתף בקביעות בשיעורי תורה שנמסרו בבית חב"ד, ויצר קשר חזק עם הרב נתן גור אריה. | הפעם הראשונה שנכנס לבית חב"ד הייתה בתפילת [[קבלת שבת]], והתפילה עם השירה עוררה לו רגש בלב. הוא נשאר נפעם למרות שלא ידע מאום מסדר התפילה. בסיום כשפנו כולם לסעודת שבת הסבירו לו הרבנים כיצד נוטלים ידיים לסעודה ואת המשמעות שבנטילה. בעקבות התפילה והסעודה שלאחריה החל להשתתף בקביעות בשיעורי תורה שנמסרו בבית חב"ד, ויצר קשר חזק עם הרב נתן [[גור]] אריה. | ||
בשלב מסויים הפך ליד ימינו של הרב, והיה מלווה אותו כמעט בכל פעילות לקירוב הסטודנטים. בחופשת הקיץ הראשונה ארגנו ה[[שלוחים]] 'ישיבת קיץ' לסטודנטים היהודיים, שם העמיק עוד יותר את ידיעותיו ביהדות, והחל לחבוש כיפה. | בשלב מסויים הפך ליד ימינו של הרב, והיה מלווה אותו כמעט בכל פעילות לקירוב הסטודנטים. בחופשת הקיץ הראשונה ארגנו ה[[שלוחים]] 'ישיבת קיץ' לסטודנטים היהודיים, שם העמיק עוד יותר את ידיעותיו ביהדות, והחל לחבוש כיפה. | ||
שורה 17: | שורה 17: | ||
=== אצל הרבי === | === אצל הרבי === | ||
ב[[י"ט כסלו]] [[תשל"ו]] ארגן הרב גור אריה מפגש לסטודנטים עם [[הרבי]]. כשנכנסו ל-[[770]] היה זה באמצע [[התוועדות]] של הרבי, וה[[חסידים]] ניגנו [[ניגון דבקות]]. | ב[[י"ט כסלו]] [[תשל"ו]] ארגן הרב [[גור]] אריה מפגש לסטודנטים עם [[הרבי]]. כשנכנסו ל-[[770]] היה זה באמצע [[התוועדות]] של הרבי, וה[[חסידים]] ניגנו [[ניגון דבקות]]. | ||
בהמשך הגיע לביקורים נוספים, וכשסיים את לימודיו באוניברסיטה נסע ל[[ארץ הקודש]] ונכנס ללמוד בישיבת [[אור התמימים]] ב[[כפר חב"ד]] ותקופה מסוימת שימש כמדריך ב[[מכון אסנט]] ב[[צפת]]. בשלהי [[תשל"ח]] חזר ל[[ארצות הברית]] נכנס ללמוד ב[[תומכי תמימים מוריסטון|ישיבה לבעלי תשובה במוריסטון]], וב[[חודש תשרי]] היה אצל הרבי. | בהמשך הגיע לביקורים נוספים, וכשסיים את לימודיו באוניברסיטה נסע ל[[ארץ הקודש]] ונכנס ללמוד בישיבת [[אור התמימים]] ב[[כפר חב"ד]] ותקופה מסוימת שימש כמדריך ב[[מכון אסנט]] ב[[צפת]]. בשלהי [[תשל"ח]] חזר ל[[ארצות הברית]] נכנס ללמוד ב[[תומכי תמימים מוריסטון|ישיבה לבעלי תשובה במוריסטון]], וב[[חודש תשרי]] היה אצל הרבי. |
גרסה מ־01:01, 8 באוגוסט 2016
מרדכי זיו, חסיד חב"ד בעל תשובה, מסגל הרבנים במכון אסנט צפת.
תולדות חיים
מרדכי גדל בשכונת לונג איילנד שבניו יורק למשפחה רחוקה מחיי תורה ומצוות. אביו, רואה חשבון במקצועו, הגיע ממשפחה מסורתית אך התנהג בחופשיות גמורה, ואמו, מחנכת ומורה, הגיעה ממשפחה מתבוללת. את חגי ישראל היו מציינים בסמליות בחגיגה בחברת בני משפחה וחברים תוך חילול המועד, ולעתים היו הולכים לבית כנסת קונרבטיבי שפעל בשכונה. רק בעקבות לחץ חברתי הסכימו הוריו לערוך לו חגיגת בר מצווה.
בלימודיו באוניברסיטה
כשבגר נסע ללמוד באוניברסיטה קטנה באפסטייטס במגמת ניהול עסקים. באוניברסיטה הייתה אווירה אנטישמית גלויה, ומרדכי עם חבריו היהודיים החליטו ללחום בה, ובשיטת "מידה כנגד מידה" הביאו למיגור התופעה.
בהמשך, בשנת תשל"ד, עבר ללמוד באוניברסיטה גדולה יותר בבאפולו, שם ראה שלט "בית חב"ד" המזמין כל יהודי להיכנס פנימה. חבר יהודי שנשאל על ידו על המקום סיפר לו על הפעילות היהודית שמקיימים שני הרבנים הצעירים, הרב נתן גור אריה והרב העשיל גרינברג (כיום ראש ישיבת תומכי תמימים סיגייט).
הפעם הראשונה שנכנס לבית חב"ד הייתה בתפילת קבלת שבת, והתפילה עם השירה עוררה לו רגש בלב. הוא נשאר נפעם למרות שלא ידע מאום מסדר התפילה. בסיום כשפנו כולם לסעודת שבת הסבירו לו הרבנים כיצד נוטלים ידיים לסעודה ואת המשמעות שבנטילה. בעקבות התפילה והסעודה שלאחריה החל להשתתף בקביעות בשיעורי תורה שנמסרו בבית חב"ד, ויצר קשר חזק עם הרב נתן גור אריה.
בשלב מסויים הפך ליד ימינו של הרב, והיה מלווה אותו כמעט בכל פעילות לקירוב הסטודנטים. בחופשת הקיץ הראשונה ארגנו השלוחים 'ישיבת קיץ' לסטודנטים היהודיים, שם העמיק עוד יותר את ידיעותיו ביהדות, והחל לחבוש כיפה.
בשנה השלישית ללימודיו במקום חווה ירידה רוחנית, ומי שעורר אותו הייתה דווקא סטודנטית לא יהודיה. באותה שנה מונה לסגן הנשיא של אגודת הסטודנטים היהודיים, ובמסגרת תפקידו פעל להעצים את הזהות היהודית בקרב הסטודנטים. בעקבות שבת שהתארח אצל הרב מצגר מקראון הייטס החליט להפוך את חייו ולשמור על כל מצוות התורה.
אצל הרבי
בי"ט כסלו תשל"ו ארגן הרב גור אריה מפגש לסטודנטים עם הרבי. כשנכנסו ל-770 היה זה באמצע התוועדות של הרבי, והחסידים ניגנו ניגון דבקות.
בהמשך הגיע לביקורים נוספים, וכשסיים את לימודיו באוניברסיטה נסע לארץ הקודש ונכנס ללמוד בישיבת אור התמימים בכפר חב"ד ותקופה מסוימת שימש כמדריך במכון אסנט בצפת. בשלהי תשל"ח חזר לארצות הברית נכנס ללמוד בישיבה לבעלי תשובה במוריסטון, ובחודש תשרי היה אצל הרבי.
בשנת תשמ"ד בא בקשרי השידוכין עם רעייתו הראשונה מרת חנה, ובברכת הרבי יצאו לשליחות באוניברסיטה בפילדלפיה.
במכון אסנט
בתום תקופה של פעילות הגיעה הצעה לשמש בשליחות קבועה במכון אסנט, ובמוצאי חג השבועות כשעבר בחלוקת כוס של ברכה ביקש מהרבי "ברכה לשליחות בצפת", הרבי השיב "ברכה והצלחה" וכעבור רגע קרא לו שוב, הגיש לו בקבוק 'משקה' והורה שיערוך התוועדות עם הבקבוק כשיגיע לצפת.
כיום משמש מרדכי כחלק מהצוות הבכיר במכון, ובשנים הרבות בהם עובד קירב מאות יהודים לתורה ומצוות. עבודתו היא יחודית, ובכשרון וחן מיוחד מצליח לגשת ללבו של כל יהודי.
קישורים חיצוניים
- נתן אברהם, מסע חיים - מלא זיו, סיפור חיים בבית משיח, ר"ח סיון תשע"ד, גיליון 928