עובדיה יוסף: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(עריכה)
שורה 19: שורה 19:
בהגהה השניה רצו המניחים להוציא הערה זו, בעקבות דברים שנאמרו ע"י הרב הנ"ל באותה התקופה - וכן עשו.  
בהגהה השניה רצו המניחים להוציא הערה זו, בעקבות דברים שנאמרו ע"י הרב הנ"ל באותה התקופה - וכן עשו.  


כשיצא הליקוט לאור לקראת ש"פ שלח, הרבי ביקש ברורות מהמניחים - שיקחו חזרה כל השיחות שנדפסו כבר - ושגם ידפיסו השיחה בשנית, עם ההגה בפנים.
כשיצא הליקוט לאור לקראת ש"פ שלח, הרבי ביקש ברורות מהמניחים - שיקחו חזרה כל השיחות שנדפסו כבר - ושגם ידפיסו השיחה בשנית, עם ההגהה בפנים.


== חיכוכים ==
== חיכוכים ==

גרסה מ־21:51, 13 באפריל 2013

הרב עובדיה יוסף

הרב עובדיה יוסף, מחשובי הפוסקים ומגדולי מנהיגי יהדות המזרח בדורנו, רב ראשי ספרדי לשעבר. מחבר הספרים "יחוה דעת", "יביע אומר" ועוד.

הרב עובדיה יוסף נולד בבגדד בירת עיראק, בי"א בתשרי ה'תרפ"א (23 בספטמבר 1920). כיהן כרב במצרים ובירושלים, ובין השנים תשל"ג לתשמ"ג כראשון לציון – הרב הראשי הספרדי בארץ ישראל. מפוסקי ההלכה החשובים בדורנו, ומנהיגה הרוחני של מפלגת ש"ס.

קשריו עם חסידי חב"ד החלו עוד בימי צעירותו, ובמשך השנים נטל חלק באירועים חב"דיים רבים בכל רחבי הארץ. כיום אנשיו מסייעים לחב"ד ומוסדותיה בתחומים מגוונים.

בספריו מזכיר תדיר את שו"ע הרב, הצמח צדק, ואת ספרי הרב חיים נאה. כמו כן, בספר חזון עובדיה על הלכות שבת, בדין הפלגה בספינות הנהוגות על ידי יהודים, מביא את דבריו של הרבי, ומתארו כ"הגאון הצדיק מליובאויטש".

קשר מיוחד היה לו עם הרב חיים נאה ע"ה, וכיום יש קשרים מיוחדים עם הרב שלום דובער וולפא והרב שמעון אליטוב מחשובי רבני חב"ד.

הגאון

הרבי מזכיר את הרב עובדיה בספרי לקוטי שיחות תחת התואר 'הגאון'. בשנת תשמ"ט, לקראת פרשת שלח, יצא ליקוט מהרבי על הנהוג בציצית, כפי האריז"ל ועוד, בפנים או בחוץ וכל המסתעף.

הרבי הביא בהערה בשיחה שם, את ספרו של הרב עובדי' יוסף, בזה"ל [1]: "לכללות השאלה - ראה שו"ת יחוה דעת (להגר"ע שי' יוסף) ח"ב ס"א ובס' שנסמנו שם."

בהגהה השניה רצו המניחים להוציא הערה זו, בעקבות דברים שנאמרו ע"י הרב הנ"ל באותה התקופה - וכן עשו.

כשיצא הליקוט לאור לקראת ש"פ שלח, הרבי ביקש ברורות מהמניחים - שיקחו חזרה כל השיחות שנדפסו כבר - ושגם ידפיסו השיחה בשנית, עם ההגהה בפנים.

חיכוכים

הרבי התנגד בחריפות למהלך שהתבצע על ידי הרב עובדיה (ועל ידי הרב שלמה גורן), שהגישו את מועמדותם לכהונת רבנים ראשיים לישראל, בו בזמן שכיהנו הרבנים אונטרמן ונסים כרבנים ראשיים. לדעת הרבי היה בזה פגיעה בכבוד הרבנות. הרב עובדיה יוסף אמנם התייחס לכך בספרו יביע אומר חלק תשיעי, והסביר שהוא נשמע לרב יוסף שלום אלישיב ורבנים נוספים, שביקשו ממנו להציג את מועמדותו, כדי להוות חזית נגד עמדותיו של הרב גורן (בפרשת הממזרים), אליהן התנגד גם הרבי.

מסיבה זאת, יש אומרים כי הרבי לא הסכים לקבלו ליחידות בגלימת הראשל"צ. למעשה, מעולם לא התקיימה פגישה בין השניים.

כאשר תיקן הרבי את מבצע נרות שבת קודש שבמסגרתו כל בת מגיל חינוך תדליק נרות שבת, פסק הרב עובדיה לשומעי לקחו כי לדעת השלחן ערוך, הדבר הינו ברכה לבטלה. ולכן אין להורות כן לספרדיות. רבי ישראל אבוחצירא הבבא סאלי זצ"ל מחה נגדו בתקיפות.

הסכמה לספר יחי המלך

העניק הסכמה לספר יחי המלך בו מוכיח הרב שלום בער וולפא כי הרבי בחזקת משיח.

כך כתב הרב עובדיה יוסף בהסכמה לספר המדובר: "הובאו לפני גליונות בחידושי תורה מהספר "יחי המלך" על הרמב"ם הלכות מלכים, מעשי ידי אומן, נטע נאמן, רב הפעלים לתורה ולתעודה, אוצר כלי חמדה", ועוד.

בשנת תשע"ב אמר הרב עובדיה יוסף על הרבי, כי לא היה כמותו, שהקים את התורה מעפרה. מקרוביו יודעים לספר, כי דעתו שהרבי היה גאון וצדיק. זאת למרות מחלוקות ידועות שנוצרו בתוצאה מקשרי הרב יוסף עם הרב שך.

לקריאה נוספת

קישורים חיצונים

הערות שוליים

  1. בשלהי הע' 3, נדפס בלקו"ש חל"ג עמ' 95 ואילך.