חיים נצחיים: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
אחד מהנבואות המתארות את ימות המשיח הינה ביטול המוות, כדברי הפסוק "בילע המוות לנצח ומחה ה' אלוקים דמעה מעל כל פנים{{הערה|ספר ישעיהו, פרק כח, פסוק ה".}}, משמעות הדברים היא, שבני האדם לא ימותו עוד אלא יחיו לנצח. | |||
תורת החסידות | [[תורת החסידות]] פוסקת{{הערה|[[דרך מצוותיך]] מצוות [[ציצית]].}} כדעת [[הרמב"ן]] (החולק על [[הרמב"ם]] הסבור שגם בימות המשיח יהיה מוות) שהתכלית היא עולם התחייה, אשר בו יחיו כולם לנצח. | ||
גם בשאלת חייו הנצחיים של ה[[משיח]], סבור הרמב"ן{{הערה|ויכוח הרמב"ן סי' לט.}} שהמשיח אינו יכול למות, בהסבירו כי המוות נתחדש בגין [[חטא עץ הדעת]], ומ"כיון שכולם מודים שחטאו ועונשו של [[אדם הראשון]] יתבטל לימות המשיח, על-כן, אחר שיבוא המשיח יהיה המוות בטל מכולנו, אבל במשיח עצמו בטל הוא לגמרי". הרמב"ן מביא אף את הפסוק שמתייחס למשיח: "חיים שאל ממך, נתת לו אורך ימים עולם ועד"{{הערה|תהילים כא, ה.}}. | |||
== חיים נצחיים בדורנו == | |||
[[הרבי]] קובע, אשר מכיון שדורנו השלים את עבודתו, וזוכה ל[[גאולה]] השלימה בקרוב, לכן הוא זוכה לחיים נצחיים. | |||
חז"ל קובעים שבני-האדם ימותו שעה אחת לפני [[תחיית המתים]] ואז יקומו שוב, בהתבסס על הנאמר "כי עפר אתה ואל עפר תשוב"{{הערה|בראשית ג, י"ט.}}, אך הרבי אומר{{הערה|התוועדויות שנת תשמ"ח כרך ד' עמוד 112.}} שדבר זה נעשה על-ידי העבודה הרוחנית של "ונפשי כעפר לכל תהיה"{{הערה|בהערה שם (95) מסביר: "כפי שאומר כל אחד ואחד בסיומה של כל תפילה (ג"פ ביום, בתלת זמני הוי חזקה) - בעומדו לפני ממ"ה הקב"ה, ובודאי שאמירתו אז היא בתכלית האמת".}}, זוהי הסיבה ששייכת מציאות שלא יצטרכו למות לפני תחיית המתים, אלא כל אנשי הדור יעברו חיים לגאולה – בלי הפסק בינתיים{{הערה|התוועדויות שנת תש"נ כרך ד' עמוד 125: "ועוברים, בלי הפסק כלל מחיינו עתה, לחיים נצחיים".}}. | |||
== קישורים חיצוניים == | |||
[http://www.chabad.info/newvideo/video.php?id=2412 איך מתכוננים לחיים נצחיים?] - שיעור וידאו מאת הרב [[זלמן נוטיק]] {{וידאו}} {{אינפו}} | |||
==הערות שוליים== | ==הערות שוליים== |
גרסה מ־13:41, 21 במרץ 2012
אחד מהנבואות המתארות את ימות המשיח הינה ביטול המוות, כדברי הפסוק "בילע המוות לנצח ומחה ה' אלוקים דמעה מעל כל פנים[1], משמעות הדברים היא, שבני האדם לא ימותו עוד אלא יחיו לנצח.
תורת החסידות פוסקת[2] כדעת הרמב"ן (החולק על הרמב"ם הסבור שגם בימות המשיח יהיה מוות) שהתכלית היא עולם התחייה, אשר בו יחיו כולם לנצח.
גם בשאלת חייו הנצחיים של המשיח, סבור הרמב"ן[3] שהמשיח אינו יכול למות, בהסבירו כי המוות נתחדש בגין חטא עץ הדעת, ומ"כיון שכולם מודים שחטאו ועונשו של אדם הראשון יתבטל לימות המשיח, על-כן, אחר שיבוא המשיח יהיה המוות בטל מכולנו, אבל במשיח עצמו בטל הוא לגמרי". הרמב"ן מביא אף את הפסוק שמתייחס למשיח: "חיים שאל ממך, נתת לו אורך ימים עולם ועד"[4].
חיים נצחיים בדורנו
הרבי קובע, אשר מכיון שדורנו השלים את עבודתו, וזוכה לגאולה השלימה בקרוב, לכן הוא זוכה לחיים נצחיים.
חז"ל קובעים שבני-האדם ימותו שעה אחת לפני תחיית המתים ואז יקומו שוב, בהתבסס על הנאמר "כי עפר אתה ואל עפר תשוב"[5], אך הרבי אומר[6] שדבר זה נעשה על-ידי העבודה הרוחנית של "ונפשי כעפר לכל תהיה"[7], זוהי הסיבה ששייכת מציאות שלא יצטרכו למות לפני תחיית המתים, אלא כל אנשי הדור יעברו חיים לגאולה – בלי הפסק בינתיים[8].
קישורים חיצוניים
איך מתכוננים לחיים נצחיים? - שיעור וידאו מאת הרב זלמן נוטיק
הערות שוליים
- ↑ ספר ישעיהו, פרק כח, פסוק ה".
- ↑ דרך מצוותיך מצוות ציצית.
- ↑ ויכוח הרמב"ן סי' לט.
- ↑ תהילים כא, ה.
- ↑ בראשית ג, י"ט.
- ↑ התוועדויות שנת תשמ"ח כרך ד' עמוד 112.
- ↑ בהערה שם (95) מסביר: "כפי שאומר כל אחד ואחד בסיומה של כל תפילה (ג"פ ביום, בתלת זמני הוי חזקה) - בעומדו לפני ממ"ה הקב"ה, ובודאי שאמירתו אז היא בתכלית האמת".
- ↑ התוועדויות שנת תש"נ כרך ד' עמוד 125: "ועוברים, בלי הפסק כלל מחיינו עתה, לחיים נצחיים".