לדלג לתוכן

שיחה:רשימת דפוסי התניא

הוספת נושא
מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית

דיון[עריכת קוד מקור]

אשמח לשמוע את דעת המשתמשים על הצורך ברשימה שולם ס. - שיחה, 19:35, ח' בשבט, ה'תשפ"ו 19:35, 26 בינואר 2026 (IST)תגובה

באופן כללי אנחנו לא עושים ערכים על רשימות, מלבד יוצאי דופן. לכאורה יש מקום לרשימה זו כערך, בשל החשיבות המיוחדת והמפורסמת שהרבי נתן לעניין. כדאי להעלות באולם הדיונים, ולשמוע דעות נוספות. שיעשיחה ח' בשבט ה'תשפ"ו 00:04, 26 בינואר 2026 (IST)תגובה
המטרה העיקרית של הרשימה היא שיהיה ניתן (על ידי מיון הטבלה), לחפש ולמצוא בקלות הדפסות לפי מקומות. ככל הידוע לי, אם מישהו רוצה היום למצוא, לדוגמא: האם ומתי הדפיסו את התניא ב"מעלות תרשיחא" - הוא יתקשה מאוד למצוא. רשימה כזאת יכולה להיות מקום מעולה למצוא את זה
מה דעתך? שולם ס. - שיחה, 18:56, ח' בשבט, ה'תשפ"ו 18:56, 26 בינואר 2026 (IST)תגובה
נפלא. כמו שכתבתי לעיל זה לא נושא מקובל של חב"דפדיה. אבל אפשר לעשות פה יוצא דופן. שיעשיחה ח' בשבט ה'תשפ"ו 20:52, 26 בינואר 2026 (IST)תגובה
גם אם לאנשים יש או אין סיבה לחפש, האם מצד הפצת המעיינות (מטרת חב"דפדיא) יש בזה ענין? המכריז - שיחה, 21:18, ח' בשבט, ה'תשפ"ו 21:18, 26 בינואר 2026 (IST)תגובה
ודאי. כפי שהוסבר לעיל, אם מישהו רוצה לעשות הדפסת תניא חדשה זה יכול לעזור לו.
בהקשר לזה, אולי כדאי להוסיף עמודה נוספת, של שם האחראי על ההדפסה, כך שאם מישהו רוצה לאתר תניא שהודפס במקומו, זה גם יוכל לסייע. שיעשיחה ח' בשבט ה'תשפ"ו 23:08, 26 בינואר 2026 (IST)תגובה
הבנתי.
אהבתי את הרעיון (וסגנונו).
אבל במאמר המוסגר: יש ענין שלכל אחד יהי' תניא שהודפס בעירו? התייחסות של הרבי לנושא? כי ממה שכתב "כך שאם מישהו רוצה לאתר תניא שהודפס במקומו, זה גם יוכל לסייע". אני מבין שכנראה יש ענין לחפש להשיג דבר כזה... המכריז - שיחה, 18:21, ט' בשבט, ה'תשפ"ו 18:21, 27 בינואר 2026 (IST)תגובה
לא. אבל ברור שזה מוסיף חיות וחביבות, במיוחד למקורבים. שיעשיחה י' בשבט ה'תשפ"ו 20:38, 28 בינואר 2026 (IST)תגובה

איך אפשר להצטרף?[עריכת קוד מקור]

@שולם ס. לפי מה אתה עורך את הרשימה? לפי רשימת "דפוסי תניא" שמודפסת בסוף התניא?

בעיקרון, ישנם שני 'חלקים' לרשימה:

'חלק' ראשון: רשימה של ההדפסות (לא כתבי יד) הראשונות של התניא. (רשימה בכתב בגודל רגיל, השורות לאורך כל הדף).

'חלק' שני: רשימה ארוכה מאוד של הדפסות החל מתשט"ז, שלוש טורים בכל דף, כתב ממש קטנצ'יק).

מאיפה אתה מתחיל? אולי אם יהי' לי זמן אוכל להעתיק קצת מידי פעם... המכריז - שיחה, 22:09, י' בשבט, ה'תשפ"ו 22:09, 28 בינואר 2026 (IST)תגובה

יש את הרשימה הרגילה - מההדפסה הראשונה (א') ועד ח' אלפים ומשהו - שמודפסת בכל תניא. לאילו רשימות אתה מתכוון? שולם ס. - שיחה, 22:12, י' בשבט, ה'תשפ"ו 22:12, 28 בינואר 2026 (IST)תגובה
איזה הוצאה של תניא יש לך? הוותיקה או החדשה? המכריז - שיחה, 22:21, י' בשבט, ה'תשפ"ו 22:21, 28 בינואר 2026 (IST)תגובה
מה ההבדל? שולם ס. - שיחה, 22:24, י' בשבט, ה'תשפ"ו 22:24, 28 בינואר 2026 (IST)תגובה
אני מנסה להפנות אותך לעמוד הנכון. הבעיה שיש הבדלים בהוצאות מסוימות. למשל: אם התניא הוא תניא בגודל קטן או גדול זה משנה, אם זה ההוצאה הישנה או הוצאה חדשה, או אולי אפילו באיזה מקום הדפיסו זה גם משנה וכו'.
אצלי יש גם ספרי תניא בגודל קטן וגם בגודל בינוני גם ההוצאה הוותיקה וגם ההוצאה החדשה.
אתן דוגמאות:
תניא גדול של הוצאת היכל מנחם הרשימת דפוסי תניא מתחילה בעמוד קצה
יש לי כאן תניא קטן שהרשימה מתחילה מעמוד רג
תניא הוצאה החדשה הרשימה מתחילה בעמוד ריא ובעמוד 428
איפה זה מתחיל אצלך? איזה גודל? וכו' המכריז - שיחה, 22:42, י' בשבט, ה'תשפ"ו 22:42, 28 בינואר 2026 (IST)תגובה
תניא נוסף הרשימה מתחילה בעמוד רד המכריז - שיחה, 22:46, י' בשבט, ה'תשפ"ו 22:46, 28 בינואר 2026 (IST)תגובה
זה לא משנה באיזה עמוד. יש בכל תניא רשימה של כל ההדפסות - מא' ועד ההדפסה הנוכחית שולם ס. - שיחה, 13:57, י"ב בשבט, ה'תשפ"ו 13:57, 30 בינואר 2026 (IST)תגובה
הבנתי. (פשוט בהוצאה החדשה סידרו את צורת העימוד קצת שונה בעמודים הראשונים... שום דבר). המכריז - שיחה, 19:43, ט"ז בשבט, ה'תשפ"ו 19:43, 3 בפברואר 2026 (IST)תגובה

אולי גם כדאי להוסיף[עריכת קוד מקור]

תאריך הדפסה. יש לדבר זה משמעות חשובה בפני עצמה. (ואם בחביבות עסקינן (כמובא לעיל), גם בענין זה יכולים למצוא חביבות רבה). המכריז - שיחה, 21:30, י"א בשבט, ה'תשפ"ו 21:30, 29 בינואר 2026 (IST)תגובה

אדרבה שולם ס. - שיחה, 22:04, י"א בשבט, ה'תשפ"ו 22:04, 29 בינואר 2026 (IST)תגובה

שכונה, עיר/ישוב/מושב, מדינה, יבשת.[עריכת קוד מקור]

נראה לי שמתאים יותר להכניס את שם השכונה - אם ישנו - לתוך התיבה עיר ולא לתוך התיבה הערות. בצורה כזו:

עיר: קראון הייטס, ברוקלין - ניו יורק.

נחלת הר חב"ד, קרית מלאכי.

עיר: לוס אנג'לס, מדינה: קליפורניה, ארצות הברית.

עיר: הוואי, מאווי (אי).

למה? כי הערות פירוש הדבר שרוצים להוסיף מידע ייחודי על ההדפסה הזו, לא הכוונה למידע על שם שכונה...

דוגמא למידע על מקום חשוב:

נדפס על יד הכותל המערבי שריד בית מקדשנו, בית הכנסת צמח צדק, קרית גן ישראל וכד' או להבדיל בבית הלבן וכד'.

זה מידע מתאים להערות. כי מדובר במקום חשוב ספיציפי.

מקומות שהם לא עיר אלא מושב וכד', לדעתי דינם כמו שם עיר. מתאים לכתוב אותם בתיבה עיר. המכריז - שיחה, 21:28, ט"ז בשבט, ה'תשפ"ו 21:28, 3 בפברואר 2026 (IST)תגובה

@שיע @שולם ס. מה דעתכם? המכריז - שיחה, 21:29, ט"ז בשבט, ה'תשפ"ו 21:29, 3 בפברואר 2026 (IST)תגובה
אני מבין את מה שאתה אומר. אבל - הסיבה שסידרתי את זה כך - שתהיה עמודה נפרדת לעיר ונפרדת לשכונה וכדו', היא - בשביל שיהיה ניתן למיין את הטבלה על פי סדר הא' ב' ולמצוא בקלות כל עיר ואם אני אכתוב במשבצת אחת את העיר ואת השכונה וכו' - זה יקשה על ההתמצאות (על פי סדר הא' ב') שולם ס. - שיחה, 21:57, ט"ז בשבט, ה'תשפ"ו 21:57, 3 בפברואר 2026 (IST)תגובה
אני מבין, אין בעיה. אז אולי נעשה להיפך: עיר, שכונה. המכריז - שיחה, 21:59, ט"ז בשבט, ה'תשפ"ו 21:59, 3 בפברואר 2026 (IST)תגובה
בעיקרון אפשר. פשוט יש יחסית מעט מאוד מקומות שיש עליהם פרטים נוספים, כמו שכונה וכדו', וקצת חבל להקדיש לזה עמודה בפני עצמה שולם ס. - שיחה, 22:01, ט"ז בשבט, ה'תשפ"ו 22:01, 3 בפברואר 2026 (IST)תגובה
לא בעמודה נפרדת, בתוך אותה עמודה עצמה. המכריז - שיחה, 22:10, ט"ז בשבט, ה'תשפ"ו 22:10, 3 בפברואר 2026 (IST)תגובה
ראית בברוקלין תשי"ד? המכריז - שיחה, 22:10, ט"ז בשבט, ה'תשפ"ו 22:10, 3 בפברואר 2026 (IST)תגובה
@המכריז נראה רעיון טוב, באותה עמודה, קודם שם עיר ואח"כ שכונה שיעשיחה ט"ז בשבט ה'תשפ"ו 23:32, 3 בפברואר 2026 (IST)תגובה
עשיתי זאת. מעכשיו אפשר להמשיך בקו הזה. המכריז - שיחה, 18:57, י"ז בשבט, ה'תשפ"ו 18:57, 4 בפברואר 2026 (IST)תגובה
לפי הידוע ולפי מה שכתוב בהערכים: ארצות הברית (יבשת/קבוצת מדינות), בתוכה נמצאת ניו יורק (מדינה), שבתוכה נמצאת ניו יורק (עיר), שבתוכה נמצא רובע ברוקלין, שבתוכו נמצאת שכונת קראון הייטס. אפילו שהיא ענקית כמו עיר, ברוקלין אינה עיר. היא רובע בתוך העיר ניו יורק... החלוקת איזורים בארה"ב שונה קצת מהחלוקה בארץ. המכריז - שיחה, 21:24, י"ז בשבט, ה'תשפ"ו 21:24, 4 בפברואר 2026 (IST)תגובה
@המכריז במחשבה שניה - אני מסכים איתך - יש משהו מוצלח יותר בסדר הזה (של - עיר, שכונה / פדרציה, מדינה) שולם ס. - שיחה, 11:30, י"ח בשבט, ה'תשפ"ו 11:30, 5 בפברואר 2026 (IST)תגובה
השאלה מה נעשה עם רובע כמו ברוקלין. באמת שזה מקום ענק ובמושגים של ארצנו מדובר ביותר מעיר גדולה... מצד שני היא לא נקראת עיר לפי הנ"ל. המכריז - שיחה, 18:16, י"ח בשבט, ה'תשפ"ו 18:16, 5 בפברואר 2026 (IST)תגובה
דעתי נוטה ל: עיר: ניו יורק, ברוקלין, קראון הייטס. המכריז - שיחה, 18:19, י"ח בשבט, ה'תשפ"ו 18:19, 5 בפברואר 2026 (IST)תגובה
@מנחם מענדל סלומון בבקשה להצמד לכללים שהוכרעו לעיל. לא לשנות. המכריז - שיחה, 20:12, י"ח בשבט, ה'תשפ"ו 20:12, 5 בפברואר 2026 (IST)תגובה
אין שום בעיה. מה שחשוב זה - שהמשבצת הימנית תתחיל עם העיר (ורק אח"כ - רובע, שכונה וכו' - לפי הסדר) והמשבצת השמאלית תתחיל עם המדינה (או - פדרציה - במקרה של ארצות הברית), ואחר כך - להיכנס פנימה - אזור בתוך המדינה וכיו"ב שולם ס. - שיחה, 00:15, י"ט בשבט, ה'תשפ"ו 00:15, 6 בפברואר 2026 (IST)תגובה
א גוטע וואך
נהדר, ענין נוסף:
נראה לי שארה"ב ניתן לכתוב בראשי תיבות, ולצד זה המדינה שבו, כזה: ארה"ב, קליפורניה
ענין נוסף: אני חושב שצריך לקבוע כאן כללים מה יכול/צריך להכנס להערות ומה לא מתאים שיכנס להערות.
עורכים יקרים, דעתכם? המכריז - שיחה, 19:55, כ' בשבט, ה'תשפ"ו 19:55, 7 בפברואר 2026 (IST)תגובה
@מ. רובין, האם יש אפשרות לשנות את כל הקישורים לערך ארצות הברית שנמצאים בערך הזה, לשנות אותם לארה"ב (ר"ת) ע"י בוט? המכריז - שיחה, 20:01, כ' בשבט, ה'תשפ"ו 20:01, 7 בפברואר 2026 (IST)תגובה
בוצע מ. רובין (שיחה | תרומות) 21:21, 7 בפברואר 2026 (IST)תגובה
@מ.רובין, תודה רבה! המכריז - שיחה, 18:51, כ"א בשבט, ה'תשפ"ו 18:51, 8 בפברואר 2026 (IST)תגובה

הערות שונות בנושא: רשימת דפוסי התניא[עריכת קוד מקור]

ביינתים כשעברתי על חלקים מהרשימה שכבר נכתבה כאן, שמתי לב לכמה הערות וכו' שישנם בכמה מקומות. לדוגמא:

ההדפסה הראשונה של התניא[עריכת קוד מקור]

ההדפסה הראשונה: נאמר בהערה שם שהיא נדפסה ע"י אדמוה"ז. לא ברור למה הכוונה: הדפיס וסידר הדפוס בעצמו? - כפשוט שאינו נכון כי זו העבודה של פועלי הדפוס... (וגם כתוב בפנים הרשימה מי התעסק בענינים האלו). נדפסה בממונו? - אינני יודע, אולי. דרוש מקור. נדפסה ביוזמתו? - אולי בערך, ראה: (ההכחלות וכו' אינם במקור כמובן...):

רצונו הי' שלא להעלות את הכתבים ההם לבית הדפוס רק מחמת העתקות ... והוכרח להביא הקונטרסים ההם לבית הדפוס. והעיר ה' את רוח השותפים ה"ה הרבני המופלג הותיק מוהר"ר שלום שכנא במהור"ר נח וה"ה הרבני המופלג הותיק מהור"ר מרדכי במהור"ר שמואל הלוי להביא הקונטרסים ההם לבית הדפוס"

ההדפסה התוניסאית[עריכת קוד מקור]

לפי הידוע והזכור לי באחת ההדפסות שנדפסו בתוניס נדפסו בבית דפוס יהודי עתיק בתוניס ובאותיות (פונט) של יהודי תוניס - בהוראתו של הרבי. בהתחלה לא זכרתי איזהו מספרה. חשבתי אולי זו מג'רבא תשכ"ח. הסתכלתי ברשימה והנה הציטוט:

...סודר מחדש בשורות ועמודים ... עמודים אחדים נדפסו מתוך גלופה תונית, ג'רבה. ה'תשכ"ח.

רשימת דפוסי תניא, הדפסה סג.

אז 1: יש כאן עובדה מענינת לציון שההדפסה הזו יש בה אותיות בפונט תוניסאי. 2: אם באמת זה נעשה בהוראה של הרבי - כמו שזכרתי - יש לציין גם את זה.

הדפסה ק"כ[עריכת קוד מקור]

ק"כ כפר כילא. ברשימה שבספר הוא מופיע כפר קיליא מארג' עיון. (זה אותו דבר?)

@שולם ס. אני חשבתי שזה שם הכפר... המכריז - שיחה, 21:11, כ"ד בשבט, ה'תשפ"ו 21:11, 11 בפברואר 2026 (IST)תגובה
פשוט בודקים בויקיפדיה ... שולם ס. - שיחה, 21:16, כ"ד בשבט, ה'תשפ"ו 21:16, 11 בפברואר 2026 (IST)תגובה
אני העדפתי לסמוך על המשמעות מהרשימה בסוף ספר התניא. לך תדע, בסוף תגלה שראית שם של כפר אחר... המכריז - שיחה, 21:35, כ"ד בשבט, ה'תשפ"ו 21:35, 11 בפברואר 2026 (IST)תגובה
לא. בדקתי טוב שולם ס. - שיחה, 06:16, כ"ה בשבט, ה'תשפ"ו 06:16, 12 בפברואר 2026 (IST)תגובה
לא אמרתי שאתה לא בדקת טוב בויקיפדיא... אני מניח שבדקת שם היטב.
אלא, האמת שבכלל לא חשבתי להסתכל בויקיפדיא, סמכתי על מה שכתוב ברשימה. הסדר ברשימה הוא שכותבים את שם המקום - עיר או ישוב וכיוצ"ב - ואח"כ כותבים את שם המדינה, ולכן הבנתי ש"כפר קיליא (כילא כפי שתיקנת) מארג' עיון" הוא שם של כפר אחד. אם ברשימה הי' כתוב "כילא, (פסיק) מארג' עיון, לבנון" מיד הייתי סובר כמו מה שראית שכתוב בויקיפדיא.
בכלל, כמה שפחות לסמוך על ויקפדיא יותר טוב, כי ויקיפדיא היא נקראת חופשית - זאת אומרת שכל מיני אנשים מכל העולם כולו (דוברים או יודעים עברית) עורכים בזה והאנשים האלה אין אנו יודעים מה טיבם ומה הדעות שלהם ועד כמה הם אנשי אמת ודיוק והיום יכתבו כך ומחר יכתבו כך (ובפרט שאין אנו יודעים אם הם לא בכלל אשר פיהם דיבר שווא כידוע דעת הרמ"א בתערובות וד"ל, אמנם משא"כ דעת הבית יוסף אך אינני יודע כפי מי כבודו נוהג).
מקווה שדברי היו ברורים, באמת העמסתי... המכריז - שיחה, 19:45, כ"ה בשבט, ה'תשפ"ו 19:45, 12 בפברואר 2026 (IST)תגובה
בעובדות שקשורות ליהדות, אמונה, או השקפה - כפשוט שאין לסמוך על ויקיפדיה. אבל בעובדות כמו שמות של ערים ומדינות - אפשר בהחלט.
ברשימת דפוסי התניא - אין אחידות: לפעמים כתוב את שם העיר והנפה, לפעמים - העיר והמדינה, לפעמים - רק המדינה, לפעמים בכלל - שם המקום ("בית כנסת צמח צדק" - לדוגמא). ברשימה בחב"דפדיה - צריכה להיות אחידות, כדי שיהיה ניתן להתמצא בה. לכן אי אפשר להסתפק ברשימה שבספר וצריך לבדוק ולדייק שולם ס. - שיחה, 19:59, כ"ה בשבט, ה'תשפ"ו 19:59, 12 בפברואר 2026 (IST)תגובה
אבל לגבי הענין של הפסיק (כהנ"ל וכיוצ"ב) אינך חושב שישנה אחידות בענין? המכריז - שיחה, 20:03, כ"ה בשבט, ה'תשפ"ו 20:03, 12 בפברואר 2026 (IST)תגובה
לא הבנתי למה אתה מתכוון? שולם ס. - שיחה, 20:09, כ"ה בשבט, ה'תשפ"ו 20:09, 12 בפברואר 2026 (IST)תגובה
"הסדר ברשימה הוא שכותבים את שם המקום - עיר או ישוב וכיוצ"ב - ואח"כ כותבים את שם המדינה, ולכן הבנתי ש"כפר קיליא (כילא כפי שתיקנת) מארג' עיון" הוא שם של כפר אחד. אם ברשימה הי' כתוב "כילא, (פסיק) מארג' עיון, לבנון" מיד הייתי סובר כמו מה שראית שכתוב בויקיפדיא.(המכריז לעיל).
המכריז - שיחה, 20:22, כ"ה בשבט, ה'תשפ"ו 20:22, 12 בפברואר 2026 (IST)תגובה
אני מתנצל.. רק עכשיו שמתי לב שבטעות מנעתי את האפשרות להגיב להודעה. עכשיו תיקנתי את הענין. המכריז - שיחה, 22:24, כ"ה בשבט, ה'תשפ"ו 22:24, 12 בפברואר 2026 (IST)תגובה

הדפסות עם תרגום[עריכת קוד מקור]

בהדפסות שונות נדפס התניא עם תרגום. לדוגמא ראיתי:

הדפסה ע"ב בצירוף תרגום האנגלי (ראה הדפסות ק"מ, ר', הדפסה ש' עם תרגום האנגלי - עמוד התרגום מול עמוד התניא). ואולי תמצא עוד שפות...

חושבני שאם יש תרגום כדאי לציין בהערות.

רשימת תרגומים[עריכת קוד מקור]

בסוף הרשימה ישנה רשימה נוספת של תרגומים לספר התניא, באילו שפות, מי חיברם, ואפילו תרגומים בכתב ברייל. נראה לי שאולי זו ראוי' להיות רשימה בפני עצמה. עוד חזון למועד... מה דעת העורכים? המכריז - שיחה, 21:42, ט"ז בשבט, ה'תשפ"ו 21:42, 3 בפברואר 2026 (IST)תגובה

חצי האי סיני?![עריכת קוד מקור]

הערה נוספת:

חבל ימית והאי סיני[עריכת קוד מקור]

משום מה, העורכים היקרים כתבו את הדפסות קנד, קנה, קנו, קנז, בצורה שונה ממה שכתוב ברשימה שבספר...

בספר כתוב שהעיר ימית, חבל ימית והערים שבו: עצמונה, וחצר אדר, הינם ערים ומקומות בארץ הקודש. (אולי שינו מכיוון שישנם הסוברים שכל חבל הערבה באה"ק דינו כחו"ל?) ואילו שארם א שייח הינה עיר ב(מדינת? חבל ארץ?) אופירה. ואילו כאן כתבו אחרת - שמקומות אלו כולם נמצאים במדינה שנקראת חצי האי סיני. מדוע כתבו כך? המכריז - שיחה, 19:04, י"ז בשבט, ה'תשפ"ו 19:04, 4 בפברואר 2026 (IST)תגובה

ר' @שיע.ק. האם הנך מכיר מישהו מהעורכים הבקיא בענינים כאלו שקשורים להערותיי המובאות לעיל? כך אוכל לתייג אותו. המכריז - שיחה, 21:35, י"ז בשבט, ה'תשפ"ו 21:35, 4 בפברואר 2026 (IST)תגובה
אינני יודע בדיוק מי כתב את המידע על "חצי האי סיני" שברשימה, אולי @שולם ס. או @מנחם מענדל סלומון. עכ"פ אשמח לדעת מדוע כתב מה שכתב. ואם צריך תיקון - המכריז - שיחה, 22:55, כ"ב בשבט, ה'תשפ"ו 22:55, 9 בפברואר 2026 (IST)תגובה
@המכריז אם כבר - צריך לכתוב על מקומות שנמצאים בלבנון, או בסוריה - ארץ ישראל (כיוון שהם חלק מארץ ישראל המקודשת), משא"כ - חצי האי סיני. הסיבה שכתבו ברשימת דפוסי התניא "ארץ הקודש" היא - מכיוון שבאותו זמן המדינה שלטה בשטח הזה שולם ס. - שיחה, 12:04, כ"ג בשבט, ה'תשפ"ו 12:04, 10 בפברואר 2026 (IST)תגובה
אם היו מדפיסים שם תניא היום - בפשטות, היו כותבים "סיני" ולא "ארץ ישראל" שולם ס. - שיחה, 12:30, כ"ג בשבט, ה'תשפ"ו 12:30, 10 בפברואר 2026 (IST)תגובה
אופירה - נמצאת (הייתה) בחצי האי סיני וכנ"ל חבל ימית וכל השאר שולם ס. - שיחה, 12:31, כ"ג בשבט, ה'תשפ"ו 12:31, 10 בפברואר 2026 (IST)תגובה
זה השתנה בגלל מסירת שטחים ר"ל?
אם אנחנו מתייחסים למצב שטחי המדינות כפי שהי' אז, אז לדעתי כדאי לכתוב את השם המופיע ברשימה המקורית ואילו בהערה לכתוב "כיום..." כמו שעשו כבר הערה על קניגסברג - כיום קלינינגרד. המכריז - שיחה, 18:16, כ"ג בשבט, ה'תשפ"ו 18:16, 10 בפברואר 2026 (IST)תגובה
מטרת הרשימה היא שיהיה ניתן למצוא כיום היכן הדפיסו תניא בכל מקום ומקום (אפילו ע"מ שיוכלו לדעת איפה עוד להדפיס ...). מכיוון שכך - הרשימה צריכה להיות עדכנית ומדוייקת - לפי הנתונים כיום (כדי שיהיה ניתן להתמצא בה).
לגבי קניגסברג: אתה צודק; צריכה להיות אחידות ברשימה. כך באמת כתבתי בהתחלה. כעת שיניתי את השם בטבלה ל'קלינינגרד' ואת השם בהערה ל'קניגסברג'.
יישר כוח על תשומת הלב והדיוק שולם ס. - שיחה, 01:59, כ"ד בשבט, ה'תשפ"ו 01:59, 11 בפברואר 2026 (IST)תגובה
הבנתי. אז גם לגבי האי סיני ושאר מקומות, הצעתי היא להוסיף בהערה "בעבר ..." המעלות: א': דיוק היסטורי (כי הרי לאמיתו של דבר בתש"... הדפיסו במקום שנקרא אז כך, ולא... כפי שהוא היום). וב': מי שמכיר שם ישן בלבד ידע לזהות המקום.
המכריז - שיחה, 18:37, כ"ד בשבט, ה'תשפ"ו 18:37, 11 בפברואר 2026 (IST)תגובה
ברוך תהי' המכריז - שיחה, 18:49, כ"ד בשבט, ה'תשפ"ו 18:49, 11 בפברואר 2026 (IST)תגובה

נמחקו חלק מההדפסות!!![עריכת קוד מקור]

למה???

אני מתייג את מפעיל המערכת @שיע.ק המכריז - שיחה, 20:14, י"ח בשבט, ה'תשפ"ו 20:14, 5 בפברואר 2026 (IST)תגובה

מה נמחק? שולם ס. - שיחה, 13:07, כ"ג בשבט, ה'תשפ"ו 13:07, 10 בפברואר 2026 (IST)תגובה
יא, יב, טו, טז, יח, כו, כז. המכריז - שיחה, 18:13, כ"ג בשבט, ה'תשפ"ו 18:13, 10 בפברואר 2026 (IST)תגובה
אך מעיון נוסף ברשימה אני מגלה כמה ענינים:
1 ישנם כמה הדפסות שלא כתוב בהם מקום ושנת הדפסה במפורש (לכאורה) והם ההדפסות הנ"ל.
ואז 'נפל לי האסימון' למה "מחקו" אותם... המכריז - שיחה, 18:53, כ"ג בשבט, ה'תשפ"ו 18:53, 10 בפברואר 2026 (IST)תגובה
2 ישנם כמה הערות בשולי הגליון מהרבי(! והראי': הערה 1 "רשימת כ"ק מו"ח אדמו"ר...")
עם מידע נוסף על כמה מההדפסות הראשונות בכלל כולל ההדפסות הנ"ל ומתאים מאוד לשלבם בעמודה הערות/פירוט שבטבלה.
3 לפי תוכן ההערות הנ"ל, יתכן (אולי) שיש צורך ליצור ערך על המושג גזרות הצנזורה בכלל וביניהם על הצנזורה שהייתה על כמה מהדפסות התניא.
4 צריך לברר כמה ענינים המופיעים שם בהדפוסים והערות הנ"ל. דוגמא: קודם כל צריך להשיג את הספר: קיצורים והערות לתניא, שם מופיע בהוספות רשימת אדמו"ר הריי"צ . הרבי מציין בהערה 1: " ע' קלט. וראה שם ע' קיח ואילך. "
ואז יש לברר:
מה הם ר"ת חמ"ד.
למה הרבי מציין כמה פעמים בתוך הרשימה להערה 1.
דפוס י"ד, "אלטונא". האם הוא שם מקום? ואם כן למה נאמר לעיל שנדפס בקניגסברג?
ועוד כמה ענינים... המכריז - שיחה, 19:02, כ"ג בשבט, ה'תשפ"ו 19:02, 10 בפברואר 2026 (IST)תגובה

הצעה: פתיח לרשימה[עריכת קוד מקור]

לפניכם רשימת דפוסי התניא העדכנית. כאן מופיע מידע על כל הדפסות התניא ברחבי העולם כולו, היכן נדפסו, מתי, ועוד.

מבחינתי אפשר להוסיף. מבחינתכם עורכים יקרים? המכריז - שיחה, 19:00, כ"ד בשבט, ה'תשפ"ו 19:00, 11 בפברואר 2026 (IST)תגובה