כ"ג באדר
(הופנה מהדף כ"ג באדר שני)
א | ב | ג | ד | ה | ו | ז | ח | ט | י |
יא | יב | יג | יד | טו | טז | יז | יח | יט | כ |
כא | כב | כג | כד | כה | כו | כז | כח | כט | ל |
תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט ·
אדר |
- הבהרה: ערך זה עוסק גם בכ"ג באדר א' וגם בכ"ג באדר ב'
כ"ג באדר הוא היום העשרים ושלושה בחודש אדר.
אירועים ביהדות[עריכה | עריכת קוד מקור]
- ב'תמ"ט - היום הראשון לשבעת ימי המילואים לחנוכת המשכן על ידי משה רבינו.
- תרכ"ו - רבי יצחק מאיר אלתר, האדמו"ר הראשון ומייסד חסידות גור, מחבר הספר "חידושי הרי"מ".
- תקמ"ז - רבי חיים חייקל מאמדור, מחבר הספר 'חיים וחסד'.
ימי חב"ד[עריכה | עריכת קוד מקור]
אירועים[עריכה | עריכת קוד מקור]
- תשמ"ח - הרבי מתחיל להתוועד כל שבת בקביעות במלאת חודש להסתלקות הרבנית חיה מושקא.
נולדו[עריכה | עריכת קוד מקור]
- תש"ח (אדר ב') - הרב אלעזר גלבשטיין, חבר ועד כפר חב"ד במשך 28 שנה.
נפטרו[עריכה | עריכת קוד מקור]
- תר"ע-תרע"ג - מרת זעלדא רחל שניאורסון, אשת רבי ברוך שניאור זלמן שניאורסון, אם רבי לוי יצחק שניאורסון וסבתו של אדמו"ר שליט"א.
- תשנ"ד - הת' ארי הלברשטם נרצח על ידי מחבל שהתכוון לפגוע ברכבו של הרבי.
- תשנ"ט - הרב משה גרונר, מנאמני בית רבינו שזכה לקירובים רבים מהרבי.
- תשס"ז - הרב ישראל גרוסמן, ראש ישיבת תומכי תמימים לוד, כפר חב"ד, מגדל העמק וישיבת קרלין בירושלים.
- תשע"א (אדר ב') - הרב דוד קרץ, משפיע קהילת חב"ד בעפולה.
- תשע"ד - הת' גדליה גרינזייד נדרס למוות ברחוב קינגסטון, קראון הייטס.
- תשפ"ד - הרב [[אברהם קאפל בכר] ]- מאנ"ש דרום אפריקה וממייסדי קהילת חב"ד במקום.
הפתגם היומי - כ"ג באדר א' - מלוח היום יום |
---|
הרבנים ובעלי תורה נקראים עיני העדה וראשי אלפי ישראל, וכשהראש הוא בריא אזי גם הגוף בריא. |
הפתגם היומי - כ"ג באדר ב' - מלוח היום יום |
---|
אבי אדמו"ר אמר לרב אחד - בעל עבודה ומתמיד בלימודו: א רב בעדארף בכל עת ובכל רגע געדיינקען, אז תמיד שטייט ער אויף דעם שוועל וואס צווישען מזכי הרבים און ח"ו מחטיאי הרבים, אויף דעם שוועל פון עומק רום און עומק תחת, און אלע ענינים בעדארף נוגע זיין אין פנימית נקודת הנפש ממש, ווייל בנפשו הוא.
תרגום מאידיש: אבי אדמו"ר אמר לרב אחד - בעל עבודה ומתמיד בלימודו: רב צריך בכל עת ובכל רגע לזכור, שתמיד הוא עומד על הסף שבין מזכי הרבים או חס ושלום מחטיאי הרבים, על הגבול של עומק רום ועומק תחת, וכל העניינים צריכים לנגוע לו בפנימיות נקודת הנפש ממש, כי בנפשו הוא. |