הבדלים בין גרסאות בדף "תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים י"ח-י"ט"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ")
שורה 5: שורה 5:
 
{| style="width: 98%; background-color: transparent; margin: auto; padding: 0; text-align: {{#שווה: {{{יישור טקסט|}}} | ימין | right | {{#שווה: {{{יישור טקסט|}}} | שמאל | left | center }}| center }};" cellpadding="0" cellspacing="0"
 
{| style="width: 98%; background-color: transparent; margin: auto; padding: 0; text-align: {{#שווה: {{{יישור טקסט|}}} | ימין | right | {{#שווה: {{{יישור טקסט|}}} | שמאל | left | center }}| center }};" cellpadding="0" cellspacing="0"
 
{{#תנאי: {{{תמונה|}}}}}
 
{{#תנאי: {{{תמונה|}}}}}
טבע הנשמה הוא אהבת השם. אין צורך "להוליד" כאן דבר חדש (כבאהבה שבפרקים הקודמים) אלא רק לעורר את הטבע הקיים. (הדבר נמשל להבדל בין מכיר חדש, שלפתח אליו אהבה צריך זמן - לעומת חבר ותיק, שהאהבה אליו מתעוררת מיד כשנזכרים בו).{{ש}}
+
טבע הנשמה הוא אהבת השם. אין צורך "להוליד" כאן דבר חדש (כבאהבה שבפרקים הקודמים) אלא רק לעורר את הטבע הקיים. (הדבר נמשל להבדל בין מכיר חדש, שלפתח אליו אהבה צריך זמן - לעומת חבר ותיק, שהאהבה אליו מתעוררת מיד כשנזכרים בו).{{ש}}
 
{{ש}}
 
{{ש}}
  

גרסה מ־00:07, 24 באוגוסט 2020

מהותה של האהבה המסותרת (פרקים י"ח - י"ט)
טבע הנשמה הוא אהבת השם. אין צורך "להוליד" כאן דבר חדש (כבאהבה שבפרקים הקודמים) אלא רק לעורר את הטבע הקיים. (הדבר נמשל להבדל בין מכיר חדש, שלפתח אליו אהבה צריך זמן - לעומת חבר ותיק, שהאהבה אליו מתעוררת מיד כשנזכרים בו).

אך כדי לעוררה צריך להכירה. אדמו"ר הזקן מחלק זאת לארבעה עניינים (המוסברים בשני פרקים):

  • פרק י"ח - שורשה (מאור אין סוף ברוך הוא), וכיצד היא ירושה לנו (מהאבות).
  • פרק י"ט -עניינה (תשוקתה להיבטל ולהכלל באלוקות), וכיצד היא כוללת בתוכה (את הרגש ההפוך לאהבה) - יראה.

חזרה לעץ להסבר הקודם