הבדלים בין גרסאות בדף "שיחה:חיים יהודה קרינסקי"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 1: שורה 1:
==דיונים שונים==
 
  
==2 נקודות==
 
 
2 נקודות
 
עצם העניין, שעוד נדון בו.
 
בפירוש בין חסידים היו נזהרים [בנפרד מאה"ק ורוסיה] לא לקרא לעצמם יו"ר אגוח מכמה סיבות והרז"ג היה חותם מאותה סיבה =" ממונה מאדמור  להנהלה ראשית" כל "היו"ר" הגיע מש"ט לאחר שהעלים הצוואה" ועוד חזון
 
בשביל שלא יגידו בגת הרי זה ברור שגם המחנ"י  ומרכז הרבי הוא הנשיא לא שמישהוא אומר אחרת רק לעשות בטוח ...[ראה היום יום]
 
:אני לא יודע. בדידי הווי עובדא - ראיתי בתקנון אגו"ח ארה"ב (פורסם בעבר בבי"מ) יש רשימת חלוקת התפקידים באגו"ח, ובמפורש הרבי מופיע שם כנשיא - וחודקוב (או רש"ג?) מופיע כיוש-בראש. בקריאות שפירסמה אגו"ח חתום חודקוב כיו"ר. במכתב ששלח חודקוב לרבי (ופורסם לפני כמה שנים) לאחר כ"ח סיוון נ"א הוא חתום כיו"ר. ועוד דוגמאות יש - ורבים מספור המה. [[משתמש:חסיד|חסיד]] [[חב"ד]]* [[אידישעפדיה]]* [http://chabad.info/chabadpedia/index.php?title=%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%97%D7%93:Statistics פותחים אלף רביעי!]
 
::חסיד, אולי שתנעל את הערך בפני מי שאינו חבדפד ותיק, כל שני וחמישי מגיע פה איזה צרוע וזב שתוחב את אפו בחורים לא רצויים--[[משתמש:אדג|אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה]] 04:59, 20 אוגוסט 2009 (IDT)
 
:::הנה לך חסיד, נאלצתי למחוק איזו עריכה של מאן דהו, ושוב כשיטתי מאז (ולתמיד), מותר לכתוב את האמת גם כשהיא כואבת (לא צריך, מותר) אולם אסור להתעלם מהיבטים נוספים של אותה מצאות. וזו היא הדוגמא: כתב הכותב שחי"ק מסר בחורים - אפשר להתווכח - לכן מחקתי כליל. עוד כתב שקרינסקי מסורב - אמת ויציב - אבל שכח משום מה שכמה רבנים הורו לו לעשות כך, אז שינתי. ושוב חוזר אני על בקשתי מקדם, אם אפשר לנעול ערך בפני מי שאינו משתמש משך זמן מסוים?--[[משתמש:אדג|אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה]] 16:42, 24 בנובמבר 2009 (UTC)
 
 
::::ערכיתך מעולה, פרט לעובדה שרחי"ק אינו "מוסר" כי אם נכתב עליו במכתב הבי"ד (שהיה תלוי כעשור בלוח המודעות ב-770), שהינו "לא צייתא לדינא" ותו לא. תוקן בגוף הערך. ערך ננעל רק כאשר מושחת וחוזר ומושחת. ערך זה לא עונה על קריטריון זה. --בהצלחה! [[משתמש:חיים נהר|חיים נהר]] ([[שיחת משתמש:חיים נהר|שיחה]]) 17:02, 24 בנובמבר 2009 (UTC)
 
:::::בסדר. רק באם תוכל להפנות אל מקור לנושא. תודה. --בהצלחה! [[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שוחח עימי''')</span>]] 10:22, 31 בדצמבר 2009 (UTC)
 
 
== לצורך דיון ==
 
[[קובץ:1 210.jpg|ממוזער|שמאל]]
 
כמובן שמכתת זה אינו "כתב סירוב" כפי שמנסים לצייר כו"כ, ראשית מן הטעם הפשוט שלא חתומים עליו שלשה רבנים כמתבקש על פי ההלכה, שנית המכתב מיועד לנתבעים ולא לציבור כפי שאמור להיות ב"כתב סירוב", והניסוח הינו מתפתל ובכל מקרה הרבנים (כפה"נ בכוונת מכוון) לא כתבו בשום צורה שעל הנתבעים חל דין של "מסורב".
 
:כמובן וגם פשוט שאי"ז כתב סירוב. המכתב הובא בכדי להוכיח שסמכותו של קרינסקי באגו"ח, אינה מוחלטת, כפי שניסה מאן דהו לומר. --בהצלחה! [[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]] 20:41, 7 בפברואר 2010 (UTC)
 
::בשונה מסמכותו על נכסיו של הרבי כשעליהם אין חולק שמונה ע"י הרבי - בצוואה החתומה ע"י עו"ד - לאפוטרופוס כשהבעלות היא של אגו"ח, (אגב, המחלוקת בעניין אגו"ח, אינה נוגעת לרחי"ק שאינו חבר באגו"ח, אלא לראי"ש, רחי"ק הוזכר בקשר למל"ח) 
 
:::מלשון המכתב לא נראה לחלק ולפי דבריך יוצא שאדרבא, כלל אין לי"ק דעה על נכסיו האישיים של הרבי, שהרי הוא בבעלות אי"ש (לטענתו, לכאורה). --בהצלחה! [[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]] 21:39, 7 בפברואר 2010 (UTC)
 
::::חוששני שפשוט אינך שולט מספיק בחומר.  ישנם שתי צוואות שכתב הרבי אחת מהם נוגעת לחפציו האישיים, אותם כותב הרבי לאגו"ח, יחד עם זאת ממנה הרבי באותה צוואה את ר' יוד'ל קרינסקי לאפוטרופוס על חפציו, (למרות שכלל אינו חבר באגו"ח), על צואה זו אין חולק ומעולם לא נטען נגדה כלום, מאחר והיא נחתמה ע"י הרבי עצמו ועו"ד. חוץ מצוואה זו, ישנה צוואה הנוגעת לניהול המוסדות, (שכמובן לא נחתמה ע"י עו"ד), בצוואה זו ממנה הרבי את רש"מ סימפסון ור' ניסן מינדל להנהלת המל"ח, את רחי"ק רנ"מ ורחמ"א חודקוב להנהלת מחנ"י, ולאגו"ח את רחמ"א רש"ז גוראריה, ור"ד רסקין, צוואה זו אינה חתומה ע"י הרבי (מקום החתימה ריק) ולכן טענו רחי"ק וראי"ש שאין לה תוקף והיא טיוטה בלבד שהוצעה ע"י הרחמ"א חודקוב (אגב, אכן ישנו נוסח אחר שנכתב ע"י הרחמ"א ורנ"מ שבו שתיהם אחראים על כל המוסדות, שעליו אין חולק שלא התקבל ע"י הרבי), לטענת רחי"ק וראי"ש המינויים של תש"ן הם הקובעים ובאו במקום הצוואה שנדחתה ע"י הרבי, על נושא זה דנו הרבנים ועל זה מדובר במכתב המדובר, כמובן שאין בין זה וביען הצוואה הראשונה דבר.
 
:::::אכן, איני שולט בחומר. ובכל זאת נראה לי שבנוגע למקום החתימה הריק טוענים שזהו העתק נוסף של הצוואה כשהמקורי הוא כן חתום. הלא כן? --בהצלחה! [[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]] 22:10, 8 בפברואר 2010 (UTC)
 
::::::זו המחלוקת, רשמ"ס ורז"ג טענו שישנו עותק נוסף חתום, לעומתם טענו רחי"ק וראי"ש כי הטיוטה נדחתה ע"י הרבי, כפי שנדחתה הטיוטה הראשונה.
 
:::::::נו, על זה יצא הקצף.. בכל אופן יוצא מן האמור שסמכותו על חפציו האישיים של הרבי אכן אינה מוטלת בספק (בהקשר לדיון [[שיחה:דיוני הרשימות#האם אכן "לא הייתה הכרעה מגורם מוסמך"????|זה]]) ובא לציון גואל (בעז"ה). --בהצלחה! [[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]] 22:20, 8 בפברואר 2010 (UTC)
 
::::::::בושה שיש מקום לדעה כזאת אפילו בדף שיחה באנציקלופדיה הזאת, ועוד שאחד המנהלים כאן שבעצמו מודה שלא מבין בענין כלום כותב שעל פי זה אכן יוכרע הערך. הרי על טענה כזאת בדיוק כתב הרבי שהאומר כך הרי צריך להטיל עליו חרם. זו הרי היתה טענת בערי במשפט הספרים, שטען שמדובר בחפצים פרטיים של הרבי הריי"צ. האם יעלה על הדעת שמישהו יאמר שהרשימות של הרבי הינם חפצים פרטיים? שומו שמים!
 
::::::::זה כמובן לא שייך כלום לענין הדיון האם לפרסם את הרשימות או לא, ובודאי שלא שייך לדיון האם לאחר הפרסום יש ללמוד בהם שבכך רוב מוחלט של חסידי חב"ד כולל ראשי המשיחיסטים אכן טוענים שצריך ללמוד אותם (ביניהם הרי"י וילשאנסקי, הרשד"ב וולפא, הרש"י חזן ועוד).
 
:::::::::נחפזת לצווח. הדיון היה בנוגע להשלכות על המשתמע מנוסח הצוואה ומכתב '''הרבנים''' בנושא ולכן אין שייך אפי' לנסות לחבר בין שמיטה להר סיני (טענת ב"ג על בעלותו האישית כיורש משפחתי). כמו כן, אין לזה קשר ישיר לשום הכרעה בערך מסויים, אלא על סמכויותיו הכלליות של י"ק (עיין היטב בדף השיחה לערך המדובר) כנ"ל. חשוב גם לציין ש'''אינני''' בשום פנים ואופן אחד המנהלים כאן (הלוואי והיה לי הזכות..) המקום מנוהל ע"י ועדה גשמית ורוחנית. אני תורם בדיוק כמוך (פרט לאנונימיותך) שהכירו בכנות כוונותי והעניקו לי אופציות נוספות שיקלו לי על מלאכה שיפור ושיכלול הפצת המעיינות ברשת האינטרנט. --בהצלחה! [[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]] 19:53, 9 בפברואר 2010 (UTC)
 
::::::::::כפשוט, מאחר וטרח רבינו לשכור עו"ד לכתיבת הצוואה, כוונתו הייתה שיהיה לה מעמד חוקי, ועל כן ברור שכל השלכה חוקית של הצוואה הרי היא הוראה מרבינו, אשמח אם יועיל הטוען להסביר על מה חלה צוואתו של הרבי הנוגעת לרכושו הפרטי.
 
:::::::::::אגב, לא הבנתי את הטענה והראיה מ"ראשי המשיחיסטים" (הגדרה שטעונה בירור ודיון, האם קיים דבר כזה בכלל), וכי במה דעתם גדולה יותר מדעתם של "ראשי האנטי משיחיסטים"?
 
::::::::::::הייתי עונה לשניכם באריכות (שכנראה לא קראתם מה כתבתי) אבל נראה לי שזה הופך לפורום ולא למקום של דיון רציני אז אעדיף שאקצר.
 
::::::::::::אין שום ראיה מראשי המשיחיסטים יותר מראשי האנטים. בסך הכל אמרתי שהדיון הוא לא חשוב כיון שבמילא כמעט כולם לומדים בפועל ברשימות, אז לשם מה לעורר את העסק שוב.
 
::::::::::::לחיים נהר, כנראה אינך מודע כלל למה שאתה כותב בנושא. ברור שמכתב הרבנים לא שייך לצוואה בנוגע לרכושו הפרטי, אבל אתה כתבת "בכל אופן יוצא מן האמור שסמכותו על חפציו האישיים של הרבי אכן אינה מוטלת בספק (בהקשר לדיון [[שיחה:דיוני הרשימות#האם אכן "לא הייתה הכרעה מגורם מוסמך"????|זה]]) ובא לציון גואל. ועל כך צווחתי שכפשוט בנוגע לאותו דיון אין שום קשר כלל לצוואה, ומי שמנסה לחבר את זה ה"ה הולך בדרכו של בערי.
 
::::::::::::התוקף החוקי הוא שהבית וכל חפציו של הרבי הינם באחריות חוקית של הרחי"ק (ואם לא היתה צוואה כזאת, היה הכל הולך לעיזבון הממשלתי). השאלה האם זה נותן לו זכות לפתוח את גנזיו של הרבי ואת ביתו של הרבי ולעשות בו כאוות נפשו. על כך כפשוט ישנה שאלה. הרי אם הוא היה מחליט למכור למשל את הבית ולהשתמש בכסף, כולם היו מסכימים שלא לכך ניתנה לו האחריות, אז עבור מה כן ניתנה האחריות? על כך ניתן לחלוק ולהתדיין, ולכן הכתיבה המתאימה בערך על הרשימות היא (למרות שאני מסכים שצריך לפרסמם) שלא היתה הכרעה מגורם מוסמך.
 
:::::::::::::אפוטרופוס כמוהו כבעל הנכס, והמינוי הרי הוא הבעת אמון של בעל הנכס באפוטרופוס.
 
ואם כמעט כולם לומדים ברשימות, מדוע אין ב770 (כמו בכמה ישיבות) ולו סט אחד לרפואה של הרשימות???
 
:כיון שהסכמת שלי"ק האחריות החוקית על חפציו האישיים של הרבי, הרי חזרת על המוסכם בדיון. האם הוא יכול לעשות בזה כאוות נפשו? זה נתון להחלטתו, כולל עם מי להתייעץ בנושא ועל כך ראה בערך [[דיוני הרשימות]]. הדיון התייחס לרמת הסמכותיות של האסיפה שכינס (הוא לא עשה "כאוות נפשו", אלא כינס משפיעים וכו') ועד כמה ניתן לראות בהחלטותיהם כהחלטת הגורם המוסמך שיכריע בסוגיה. --בהצלחה! [[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]] 21:09, 10 בפברואר 2010 (UTC)
 
 
== לא מסתדר לי כלום... ==
 
 
איך יכול להיות שהוא הסתמך על פסיקה של [[ועד רבני ליובאוויטש]] שלא תואמת את פסיקתם של [[בד"ץ קראון הייטס]], הרי לפחות שלושה מדייני הועד המפואר הם דייני הבית דין. תשובה יש למישהו? (רק מתוך ידע)--[[משתמש:Sh12|שניאור]] 20:20, 21 באפריל 2010 (UTC)
 
:מכיוון שעקב הסערות הפוליטיות של רז"ג בנ"ג עזבו-הועזבו רוב חברי ור"ל, למעט בודדים. בברכה, '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|שוחחו עימי!]]'''
 
::לא ראוי להוסיף על זה מילה בערך [[ועד רבני ליובאוויטש]]?--[[משתמש:Sh12|שניאור]] 01:48, 26 באפריל 2010 (UTC)
 
 
== לוטה בערפל ==
 
 
מתוך הערך:בשנת תשמ"ז עזב בפקודת הרבי את תפקיד המזכירות ואת תפקיד הנהיגה לשבוע אחד בלבד עקב בעיות שהתעוררו, ולאחר בירורים החזירו הרבי לשמש כמזכיר וכנהג.
 
 
או שתכתבו מה הבעיות שהתעוררו או שתמחקו את השורה. מה הקטע לתת לאנשים לדמיין דברים
 
 
מתוך הערך:בכ"ב אייר תשנ"ד, בעקבות עתירתם של חלק מחברי אגו"ח לערכאות, הוציאו אחד עשר רבני אנ"ש[1] מכתב בו הם כותבים שהם "לא ציית לדינא" ו"עליהם מוטלת האחריות הנוראה של חילול השם[מקור?].
 
 
לא נראה לכם שמתאים לכתוב רקע למה עתרו לערכאות? זה בדיחה לכתוב את זה ככה כאילו זה מיועד רק לחב"דניקים מבפנים שיודעים כבר את כל הסיפור. אם זה לאנשים מבחוץ אז לא מבינים כלום --[[מיוחד:תרומות/87.68.158.121|87.68.158.121]] 06:47, 26 באפריל 2010 (UTC)
 
:צודק, יש להרחיב בעניין, מי שיודע - מוזמן.--[[משתמש:Sh12|שניאור]] 07:06, 26 באפריל 2010 (UTC)
 
::העובדות הן עובדות והן כתובות. כמובן שאפשר להוסיף, אך אין שום צורך להסיר את הקיים. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]] 15:53, 26 באפריל 2010 (UTC)
 
:::אף אחד לא חשב להסיר את הקיים, אך מי שיודע את העובדות, חשוב לכתוב אותם.--[[משתמש:Sh12|שניאור]] 00:07, 27 באפריל 2010 (UTC)
 
::::לא ניתן להשאיר את הקיים ללא מקור.
 
::::אינני יכול לכתוב בערך את הסיפור כפי שמוכר לי (מכיוון שגם לי אין מקור ברור, כ"א שמעתיו מא' מתושבי השכונה שהי' מעורב בנעשה, אך אין לי מקור ע"מ להעלות זאת לחב"דפדיה), אכתוב כאן בקצרה: בשנת תשמ"ז אמר לו הרבי דבר מה וביקש שהדבר יישמר בסוד. כעבור זמן מה שמע הרבי שיש אנשים נוספים שיודעים ע"כ, ושאלו האם הדבר קשור אליו. הרב קרינסקי אמר לרבי שהוא לא אמר זאת לאיש, אך הוסיף שאינו רוצה שלרבי יהיה מזכיר שהוא חושד בו, ועל כן הוא מתפטר זמנית - עד שיתבררו הדברים [ובמשך שבועיים שירת את הרבנית, והתבטא שזמן זה זכור לו לטובה, כאשר ניהל שיחות ארוכות עם הרבנית ונוכח בחכמתה וכו']. לאחר שבועיים נודע מיהו העסקן שהעביר את הדברים, והרב קרינסקי חזר לתפקידו. ע"כ כפי שידוע לי, ומעודי לא שמעתי אחרת (וההוספה ע"ד בקשתם של מזכירים אחרים מגבירה את החשד שהסיפור כולו הוא עורבא פרח ע"מ לקדם פוליטיקות וכו', וד"ל).--[[משתמש:5778|8775 - משיח נאו!]] -- [[שיחת משתמש:5778|פארבריינגען]] ד' בחשוון ה'תשע"ז, שנת [[הקהל]] 23:01, 5 בנובמבר 2016 (UTC)
 
 
== באם אפשר ==
 
 
אבקש ממי שיוכל לסכם לי בקצרה את כל הסיפור של קרינסקי, שם-טוב, מל"ח, אגו"ח, הצוואה-ות, ועוד. [[משתמש:ר&#39;ובן|ר&#39;ובן]] - [[שיחת משתמש:ר&#39;ובן|שיחה]] 14:22, 15 בינואר 2012 (UTC)
 
 
== תארים ==
 
 
להלן העברה מהדף [[חב"דפדיה:אולם דיונים]] --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] י"א בסיוון ה'תשע"ד 08:05, 9 ביוני 2014 (UTC)
 
 
ב"ה
 
 
אנציקלופדיה אינה מקום לניגוח, והעובדה שאנשים מסויימים מופיעים בקביעות ללא תואר "רב" רק בגלל שכמה מצורעים החליטו, זה לא הוגן.
 
 
אם מחליטים שכל המזכירים אינם רבנים - אזי יש להוריד לכולם את התואר, אבל אי אפשר להוריד התואר רק לקרינסקי שמטוב וקוטלרסקי.
 
:עקרונית אני מסכים איתך בנוגע לתוארים אבל יש דרך להעביר ביקורת. זה לא הגיוני שאתה משמיץ באותו משפט שאתה מבקש לא להשמיץ. תחשוב רגע בהגיון ותקלוט שבאופן כזה שום ביקורת לא תתקבל. [[משתמש:נגאלים מהעצלות|נגאלים מהעצלות]] - [[שיחת משתמש:נגאלים מהעצלות|שיחה]] 18:02, 30 במאי 2014 (UTC)
 
 
::להעיר שגם דפי השיחה אינם מקום לניגוח ולא משנה של איזה צד במפה... [[משתמש:נגאלים מהעצלות|נגאלים מהעצלות]] - [[שיחת משתמש:נגאלים מהעצלות|שיחה]] 18:03, 30 במאי 2014 (UTC)
 
:::אכן אחד מעקרונות חב"דפדיה היא הזהירות הגדולה מדברים של לשון הרע ורכילות, והכותבים באתר נזהרים בזה כמו מאש. לדוגמא טובה [http://chabadpedia.co.il/index.php?title=%D7%A4%D7%A8%D7%99%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9A_%D7%95%D7%99%D7%A9%D7%99%D7%A0%D7%A1%D7%A7%D7%99&curid=32222&diff=180730&oldid=180708 תוכל לראות מהשבוע האחרון].
 
:::לגבי ר' או 'הרב' אני יכול להבין את הרגש שמונע מהמשתמשים לציין על איש זה את התואר 'רב', אך לא ניכנס לנושא על גבי בימה זו. אך אציין, שעל גדולי החסידים, שעליהם אין אף חולק שהיו יהודים יראי שמים בתכלית, רבנים בהכשרתם וחסידים גדולים יותר מהנזכרים, לא מצוין 'הרב' כי אם ר', שכן כך מקובל אצל חסידים. כן מקפידים לכנות 'הרב' אנשים המשמשים ברבנות בפועל ושלוחים שמן הכבוד הראוי להם, שאדם מבחוץ שיקרא אודותם ימצא את התואר 'הרב'. בכל אופן אין בזה מדיניות ברורה ויש מקרים לכאן ולכאן. • [[משתמש:שנוזל|שנוזעל]] - [[שיחת משתמש:שנוזל|שיחה]] • ב' בסיוון ה'תשע"ד 19:17, 31 במאי 2014 (UTC)
 
::::אכן לא מתאים להשמיט תואר זה מהאיש על אף דעותי(נו) השליליות כלפיו. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 12:25, 1 ביוני 2014 (UTC)
 
:::::אשתמש בדוגמה חריפה. איש לא יעלה על הדעת, אם היינו נאלצים להזכירו כאן, שיש לכנות האיש מבני ברק בתואר רב. כך גם לגבי קרינסקי, איש שמפרסם את עצמו כ'מנהיג תנועת חב"ד', כמפורט בערך עליו, (ולמי שרוצה לדייק, הוא לא אומר את זה בפירוש, '''רק''' מניח שיפרסמו את זה עליו שנה אחרי שנה בעיתונות). מורד במלך בפומבי, לא יעלה על הדעת שנכבדו בתואר כלשהו. זו רק דעתי, ואני מתנגד להזכרת התואר רק על קרינסקי ולא על אף אחד אחר. הסיבה שבפסקה מסוימת השמטתי התואר גם מהחסידים שנזכרו לצידו, היא כדי שזה לא 'יצעק' ההבדל בינו לבינם. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] ג' בסיוון ה'תשע"ד 19:30, 1 ביוני 2014 (UTC)
 
::::::מצטער. דוגמא חריפה אך לא קשורה. אנחנו לא ממונים על הכנסת והוצאת אנשים מחב"ד, ולא עלינו לעשות דין שמים או לדון אותו לפני שהגענו למקומו. בעמדת הכח שהוא נמצא ובשנים הרבות שצבר בשירות הרבי - לטוב ולמוטב - וממרומי גילו המופלג, אי אפשר לדון אותו, בטח לא להטיח בו האשמות לפני שביררו איתו פנים בפנים מדוע הוא אינו מוחה. ייתכן ויש לו תירוץ המניח את דעתו (את דעתי הוא לא יצליח להניח בכל מקרה, אבל לאו דווקא שהוא עושה את זה כמרידה. לא כל מי שטועה הוא פסול משוקץ ומתועב, וגם אם כן - לאו דווקא שאני זה שצריך להכריז את זה בשער בת רבים). ולגופו של עניין, גם אם נניח שהצדק איתך, וגם אם משמיטים את התואר מחסידים אחרים המוזכרים בסמיכות אליו, זה עדיין צועק וצורם, ובתום עמי אנוכי יושבת, וזה מבריח מכאן המון המון אנשים וגורם לתדמית שלילית. אצל רבים מאנ"ש הוא קודש קודשים ונחשב למזכיר הכי אמין והכי מסור - ובכמה פרטים אכן כך הם פני הדברים, עכ"פ במשך רוב שנות כהונתו בשירות הרבי. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 09:38, 2 ביוני 2014 (UTC)
 
:אם אדם יניח שיפרסמו עליו בפומבי שהוא בורא עולם ר"ל, ברור לכולם מה צריך להיות היחס אליו. גם כאן שום תירוץ לא יכפר על עובדה שמפורסמת במשך שנים בפומגי. בכל אופן אני לא המחליט כאן, הקול שלי נספר כמו כל קול אחר ואפשר לעשות הצבעה. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] י' בסיוון ה'תשע"ד 14:27, 8 ביוני 2014 (UTC)
 
::אני די (בצירה) עם שיע. • [[משתמש:שנוזל|שנוזעל]] - [[שיחת משתמש:שנוזל|שיחה]] • י' בסיוון ה'תשע"ד 16:08, 8 ביוני 2014 (UTC)
 
:::כמה שזה כואב, להצלחת חב"דפדיה כדאי להכניס את הנושא לפרופורציות. שיהודי יכריז על עצמו כבורא עולם, זהו איסור גמור וכפירה נוראה. גם אין שום תירוץ המתקבל על הדעת שאפשר להמליץ טוב על אותו טועה ומתעה. בשונה מכך שיהודי יכריז על עצמו - עפר לפיו, {{כתב קטן|וכלשונו של הרשדב"ו: "אם הייתי יכול הייתי דוחס עוד קילו של עפר לפיו"...}}- שהוא המנהיג בהווה של תנועת ליובאוויטש, הרי: א) למרות הכיעור שבדבר והעובדה שזה מצביע על 'גודל' התקשרותו - הוא לא עבר על שום איסור. ב) אפשר להידחק ולתרץ שהוא חושב שכך זה "אופן המתקבל", שזה מביא כסף לליובאוויטש, ועוד טענות שונות ומשונות, שתוכנם אינו משנה כהוא זה, אלא העובדה שאפשר לדון לכף זכות.
 
:::אכפול דברי, שאינני טוען ח"ו שהוא צדיק/ישר/צודק (מחק את כולם...), אבל בכל הנוגע לייצוג שלו בדפי האתר, כיוון שזה '''מאוד''' צורם ל'''ריבוי''' אנשים, מותר לנו להעלים עין ולמצוא את הנוסח שבו השוני בתוארים בינו לבין שאר החסידים המופיעים לצידו לא יהיה כל כך בוטה ומרתיע אנשים שעברו שטיפת מח. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 17:12, 8 ביוני 2014 (UTC)
 
::::התרפסות נוראה. אני לא אומר שצריך להדגיש בכל דרך את גודל עוונו ותיעובו. אבל בהחלט לא להעלים את זה, ואדרבה, לנסות לשטוף את הסירחון ששטף מוחם של אנשים. לא צריך להיות צעקני, צריך להיות אמיתי. • [[משתמש:שנוזל|שנוזעל]] - [[שיחת משתמש:שנוזל|שיחה]] • י' בסיוון ה'תשע"ד 22:52, 8 ביוני 2014 (UTC)
 
:::::תמשיך לצעוק את האמת, ותשאר בודד במערכה. למרות שאני חושב שהצדק איתנו, אני גם מנסה לעשות חישוב של רווח מול הפסד, ובתור אחד שנמצא במגע יום-יומי עם אחב"י שליט"א, אני מזהה בצורה מפורשת וברורה שזה אחד מהחסמים העיקריים של תרומות בפני אוכלוסיה זו, וממילא טוען שאין שום ענין לכתוב את זה אם זה לא מועיל. השמטת תואר או הוספתו לא תשכנע אף אחד בהשקפתו ובייחסו כלפי אותה אישיות. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 23:06, 8 ביוני 2014 (UTC)
 
סוף העברה מהדף [[חב"דפדיה:אולם דיונים]] --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] י"א בסיוון ה'תשע"ד 08:05, 9 ביוני 2014 (UTC)
 
===המשך דיון בנושא תארים===
 
:לא דיברתי על התואר רב כשאלו שלידו כן מכונים כך. • [[משתמש:שנוזל|שנוזעל]] - [[שיחת משתמש:שנוזל|שיחה]] • י"א בסיוון ה'תשע"ד 08:10, 9 ביוני 2014 (UTC)
 
::להתראות, אני בהחלט מסכים שחשוב לשמור על תדמית מכובדת של האתר שלנו. אתה באמת חושב שזה כ"כ צורם שהוא לא מכונה כאן רב? הרי הוא לא רב בפועל. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] י"ג בסיוון ה'תשע"ד 15:19, 11 ביוני 2014 (UTC)
 
:::הרבה יותר מחושב. בטוח במאת האחוזים. אני לא מפסיק לשמוע טענות על זה, ובהתחשב בשטיפת מוח שעברו - אני בהחלט מבין אותם. אם אתה רוצה רשימת שמות של אנשים שזכו אצלנו לתואר רב למרות שאינם רבנים בפועל ורמת המשכל שלהם וסך פעולותיהם בשדה העסקנות 'קצת' יותר נמוכה משלו, אני יכול בקלות לצרף... [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 16:41, 11 ביוני 2014 (UTC)
 
::::ועפ"ז שיניתי בפנים הערך. בעיקר כאשר במהלך שיטוטיי נתקלתי בערך [[חיים ליברמן]], שלכל הדעות גרם עגמ"נ גדולה בהרבה לכ"ק אדמו"ר, והוא דווקא זוכה בתואר "הרב".{{שכח|5778}}
 
:::::שינית ללא הסכמה בדף השיחה, ונראה לי שגם לא ברוב דעות {{כתב קטן|ובכל מקרה קשה להסתמך על דעותיהם של משתמשים מן העבר הרחוק.}} שחזרתי, ואם קשה לך עם חיים ליברמן, פתח דיון בדף השיחה שלו. אגב, אם צריך אני מצרף את דעתי נגד התואר כאן. • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 05:10, ו' בחשוון, [[שנת הקהל|הקהל]] ה'תשע"ז
 
::::::מצטרף ל[[משתמש:להתראות|להתראות]]. השמטת התואר 'רב' היא צעד בוטה שאיננה שייכת לרבנות בפועל. כיום, היא בערך זכר להיות הנושא בתואר מהול... [[משתמש:חכם באשי|חכם באשי]] - [[שיחת משתמש:חכם באשי|שיחה]] 08:36, 7 בנובמבר 2016 (UTC)
 
 
רק להעיר - מבלי לחוות דיעה לכאן או לכאן - אשר בניגוד לדברי כמה משתמשים כאן אשר התואר הנ"ל מיועד לרבנים, הרי שאחד מהראשונים (כמדומני הרשב"א) כותב בתשובה מפורסמת שהתואר הוא ליהודים רבניים (בניגוד ליהודים קראים). '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 23:52, 19 ביוני 2017 (UTC)
 
 
== לכותבי הערך ==
 
 
הלוואי והייתם מגיעים לקרסוליים של הרב הזה לדעתי ערך זה צריך להינתן לאנשים החבדניקים (או בלשונכם "אנטים") שישכתבו אותו שוב{{משוב}} [[מיוחד:תרומות/164.138.125.184|164.138.125.184]] 20:01, 19 במאי 2015 (UTC)
 
 
== לא ציית לדינא ==
 
 
לאחרונה כתבתי בנושא בנוגע לרב ש"ט, והתיקונים אכן התבצעו. אני משנה גם כאן.
 
 
==מאיפה יודעים את כל הדברים האלה, מחב"ד אינפו שיוצאים נגד מזכיר הרבי?==
 
 
לתגובה 1 אני מסכים אתך שזה הרבי, אך בפועל זה הרב קרינסקי והרב שמטוב ובעבר הרב חודקוב!
 
 
== מה אם האתר קרינסקי מלך המשיח. מדוע אין הוא נכנס לקישורים חיצונייים? ==
 
 
--[[משתמש:ד.ר|יחי המלך המשיח ד.ר]] - [[שיחת משתמש:ד.ר|שיחה]], 14:59, כ"ט בתמוז, ה'תש"ף 14:59, 21 ביולי 2020 (UTC)
 
:כי חב"דפדיה אתר מכובד, אבל אפשר למצוא אותו בגירסאות קודמות--נכתב בשעה 15:11 ע"י [[שיחת משתמש:חבר|חבר]] - היום, [[כ"ט בתמוז]] [[ה'תש"ף]]  ([[תש"פ]]) מגיע משיח. [[מיוחד:דפים יתומים|חשבתם פעם לאמץ יתומים? כנסו----]]
 
 
==קרינסקי האמת==
 
==קרינסקי האמת==
 
הרב יהודה קרינסקי מזכיר הרבי שימש את הרבי רבות.  וכיום יו"ר המל"ח דואג רבות לשלוחים ואינו ירא מהפלג המשיחי הרשעים (שיש הטועים ומשייכים אותם לחב"ד).  
 
הרב יהודה קרינסקי מזכיר הרבי שימש את הרבי רבות.  וכיום יו"ר המל"ח דואג רבות לשלוחים ואינו ירא מהפלג המשיחי הרשעים (שיש הטועים ומשייכים אותם לחב"ד).  
 
בשנים האחרונות פשטה הנהגה בקרב ההפלג המשיחי המושחתים שיש צורך לשנוא אותו ומעלילים עליו כאילו הוא זה שרצח את הרבי (למרות שלטענתם הרבי עודנו בחיים) וטוענים שהוא עצמו מסורב צו של בית דין.
 
בשנים האחרונות פשטה הנהגה בקרב ההפלג המשיחי המושחתים שיש צורך לשנוא אותו ומעלילים עליו כאילו הוא זה שרצח את הרבי (למרות שלטענתם הרבי עודנו בחיים) וטוענים שהוא עצמו מסורב צו של בית דין.
 
לפני כמה שניים נכנס הרב קרינסקי ל770 ששיך לו כיו"ר המל"ח וקבוצה של הפלג המשיחי  ניסו לרצוח אותו על ידי זריקת ספסל על ראשו (בזמן שהם מגנים את ניסיון הרצח על מענדל וועכטר) לאחר ג' תמוז הפלג המשיחי  העלילו על הרב שהוא אינו ראוי לעמוד על התואר יו"ר המל"ח מכיוון שהוא אינו מאמין ברבי ומכיוון שכך החליט ש770 אינו שייך לו והגבאים החליטו לנהל את 770 כפי רצונם הרב קרינסקי פנה לבית המשפט של ארה"ב בתביעה על הגבאים שיחזירו את 770 למל"ח (כמובן שהפלג המשיחי  מתעלמים מזה שהבית דין אמר שבשביל לשפוט את הפלג המשיחי  מותר ללכת לבית משפט של גויים ושוב הם מעלילים על הרב קרינסקי עלילות שווא) לאחר משפט שנמשך הרבה מאוד זמן קבע בית המשפט ש 770 שייך למל"ח בריוני הפלג המשיחי  נשלחו למשימת חיסול של מזכיר הרבי הרב קרינסקי והרב קרינסקי נמלט בעור שיניו אבל כמובן שהפלג המשיחי לא קיבלו עליהם את הדין והחליטו להגיש ערעור הערעור נדחה שוב ושוב עד שביום ד' אייר ה'תש"פ התקבלה החלטה מאת בית המשפט של ארה"ב ש770 שייך למל"ח ולא הוגש ערעור מאת הפלג המשיחי.
 
לפני כמה שניים נכנס הרב קרינסקי ל770 ששיך לו כיו"ר המל"ח וקבוצה של הפלג המשיחי  ניסו לרצוח אותו על ידי זריקת ספסל על ראשו (בזמן שהם מגנים את ניסיון הרצח על מענדל וועכטר) לאחר ג' תמוז הפלג המשיחי  העלילו על הרב שהוא אינו ראוי לעמוד על התואר יו"ר המל"ח מכיוון שהוא אינו מאמין ברבי ומכיוון שכך החליט ש770 אינו שייך לו והגבאים החליטו לנהל את 770 כפי רצונם הרב קרינסקי פנה לבית המשפט של ארה"ב בתביעה על הגבאים שיחזירו את 770 למל"ח (כמובן שהפלג המשיחי  מתעלמים מזה שהבית דין אמר שבשביל לשפוט את הפלג המשיחי  מותר ללכת לבית משפט של גויים ושוב הם מעלילים על הרב קרינסקי עלילות שווא) לאחר משפט שנמשך הרבה מאוד זמן קבע בית המשפט ש 770 שייך למל"ח בריוני הפלג המשיחי  נשלחו למשימת חיסול של מזכיר הרבי הרב קרינסקי והרב קרינסקי נמלט בעור שיניו אבל כמובן שהפלג המשיחי לא קיבלו עליהם את הדין והחליטו להגיש ערעור הערעור נדחה שוב ושוב עד שביום ד' אייר ה'תש"פ התקבלה החלטה מאת בית המשפט של ארה"ב ש770 שייך למל"ח ולא הוגש ערעור מאת הפלג המשיחי.

גרסה מ־22:20, 9 באוגוסט 2020

קרינסקי האמת

הרב יהודה קרינסקי מזכיר הרבי שימש את הרבי רבות. וכיום יו"ר המל"ח דואג רבות לשלוחים ואינו ירא מהפלג המשיחי הרשעים (שיש הטועים ומשייכים אותם לחב"ד). בשנים האחרונות פשטה הנהגה בקרב ההפלג המשיחי המושחתים שיש צורך לשנוא אותו ומעלילים עליו כאילו הוא זה שרצח את הרבי (למרות שלטענתם הרבי עודנו בחיים) וטוענים שהוא עצמו מסורב צו של בית דין. לפני כמה שניים נכנס הרב קרינסקי ל770 ששיך לו כיו"ר המל"ח וקבוצה של הפלג המשיחי ניסו לרצוח אותו על ידי זריקת ספסל על ראשו (בזמן שהם מגנים את ניסיון הרצח על מענדל וועכטר) לאחר ג' תמוז הפלג המשיחי העלילו על הרב שהוא אינו ראוי לעמוד על התואר יו"ר המל"ח מכיוון שהוא אינו מאמין ברבי ומכיוון שכך החליט ש770 אינו שייך לו והגבאים החליטו לנהל את 770 כפי רצונם הרב קרינסקי פנה לבית המשפט של ארה"ב בתביעה על הגבאים שיחזירו את 770 למל"ח (כמובן שהפלג המשיחי מתעלמים מזה שהבית דין אמר שבשביל לשפוט את הפלג המשיחי מותר ללכת לבית משפט של גויים ושוב הם מעלילים על הרב קרינסקי עלילות שווא) לאחר משפט שנמשך הרבה מאוד זמן קבע בית המשפט ש 770 שייך למל"ח בריוני הפלג המשיחי נשלחו למשימת חיסול של מזכיר הרבי הרב קרינסקי והרב קרינסקי נמלט בעור שיניו אבל כמובן שהפלג המשיחי לא קיבלו עליהם את הדין והחליטו להגיש ערעור הערעור נדחה שוב ושוב עד שביום ד' אייר ה'תש"פ התקבלה החלטה מאת בית המשפט של ארה"ב ש770 שייך למל"ח ולא הוגש ערעור מאת הפלג המשיחי.