הבדלים בין גרסאות בדף "שיחה:אברהם ישעיהו קרליץ"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
 
(43 גרסאות ביניים של 24 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
==דיון==
+
{{ארכיון|מספר ארכיון= [[שיחה:אברהם ישעיה קרליץ/ארכיון 1|1]]}}
בכדי לסיים את עריכת הערך, ברצוני להעזר במי שיודע. הרבי ציטט ממנו/מספריו או התעלם ממנו כליל? [[משתמש:פיני|פיני]] · [[שיחת משתמש:פיני|(טובת הזולת)]] 08:13, 20 באפריל 2010 (UTC)
 
  
::הנה לך ציטוט מפורש:
 
  
"ועד המסדר, לודמיר, רחוב '''חזון איש''' 30 , בני ברק".
 
  
!! כאן [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15631&hilite=42d09081-f4e5-42db-aa15-e5f874615927&st=%D7%97%D7%96%D7%95%D7%9F+%D7%90%D7%99%D7%A9 לינק]. --טְרַאֲכְט גוּט, ווֶעט זַיין גוּט![[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם]] 18:39, 20 באפריל 2010 (UTC)
+
==נסיון כושל לשנות הערת שוליים==
 +
באתי לתקן ונמצאתי מקלקל, הוספתי קטע בתוך ההערת שוליים. אבל זה קלקל את התבנית נא לתקן. בהערה היה כתוב שבספרו של בראון נטען שהחזו"א אינו מצטט את הגר"ז מכלי ראשון. ועל כך הוספתי שבמאמרו של הרב יהושע ענבל בישורון כה' תשעד' נכתב שזו טעות כי החזו"א בכורות כה' א' מצטט מכלי ראשון "שו"ע של הגר"ז זצ"ל". ידיד.
 +
:מחקת את הכיתוב שוליים ולכן התבנית נעלמה תיקנתי--[[משתמש:חיים מבני ברק|חיים]] - [[שיחת משתמש:חיים מבני ברק|בכל יום שיבוא]]
 +
::שימו לב שהרב יעקב עדס במאמרו שבסוף ספר בשבילי ראדין כותב ששה מקומות בהם החזו"א מזכיר את הגר"ז.--[[מיוחד:תרומות/176.12.138.215|176.12.138.215]] 21:39, 16 באפריל 2024 (IDT)
  
:וברצינות - לכאורה לפי החיפוש ערכתי, אין מוזכר ממנו בספרי הרבי, אם כי לדעתי אין להביא מכך ראיה שהרבי התעלם ממנו, שהרי יש רשימה ארוכה של גדולים וטובים ממנו שלא הוזכרו בספרי הרבי בפרט החזון איש שלא ערך כל ספרים הלכתיים בחייו, רק חידושים הלכתיים. --טְרַאֲכְט גוּט, ווֶעט זַיין גוּט![[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם]] 02:03, 21 באפריל 2010 (UTC)
+
==שטורעם==
 +
הריי"צ שלח להתייעץ עמו. בשטורעם התפרסם מכתב.10:43, 29 בנובמבר 2013 (UTC)
 +
:אנא שלח לנו את המכתב. או האם מישהו יכול להעלות? --'''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' כ"ח בכסלו ה'תשע"ד, למניינם 18:10, 1 בדצמבר 2013 (UTC)
  
::: לפניך האזכור היחיד של דברים בשם החזו"א בתוך דברי הרבי: [[:קובץ:חזוא בדברי הרבי.jpg]]. [[משתמש:פיני|פיני]] · [[שיחת משתמש:פיני|(טובת הזולת)]] 05:58, 21 באפריל 2010 (UTC)
+
== אין גבול לטמטום האנושי! ==
  
:תודה. --'''טְרַאֲכְט גוּט, ווֶעט זַיין גוּט!''' [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם]] 06:01, 21 באפריל 2010 (UTC)
+
לפעמים אני מסוגל להשתגע כשאני רואה איזה שטויות אנשים מסוגלים לכתוב: "(בהמשך ההתוועדות (לפי השמועה) הראה הרבי איך דיוק לשון אחד של אדמור הזקן, מתרץ 17 צ"ע של הגר"א)":
  
::בפעם הבאה, תבדוק גם "חזו"א". [[משתמש:פיני|פיני]] · [[שיחת משתמש:פיני|(טובת הזולת)]] 06:03, 21 באפריל 2010 (UTC)
+
ובעניי לא זכיתי להבין דבריו ויש לי 17 צ"ע ע"ז:
:::"רז"ה" המוזכר כאן הוא - רבי זרחיה הלוי בעל המאור - מהראשונים. [[משתמש:פיני|פיני]] · [[שיחת משתמש:פיני|(טובת הזולת)]] 06:12, 21 באפריל 2010 (UTC)
+
1) מה מקום ל"לפי השמועה" בהתוועדות מוקלטת? 2) איך תירץ הרבי 17 צ"ע של הגרבענין שהגר"א לא כתב אחד אפילו צ"ע אחד? 3) יתירה מזו, הרבי מזכיר שם שהגר"א שוללו מיט א געוואלדיקע התפעלות, וכיצד יעלה על הדעת שכתב בלשון מעודנת "צ"ע"? 4) כיצד תירץ זאת אד"ש מדיוק לשונו של אדה"ז, אם אדה"ז אפילו אינו כותב בפירוש כיצד יש לנהוג... ועוד הרבה צ"ע'ס לי בזה ואכ"מ.
  
:זו היתה אכן טעותי בפעם הזאת. --'''טְרַאֲכְט גוּט, ווֶעט זַיין גוּט!''' [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם]] 06:07, 21 באפריל 2010 (UTC)
+
ויש לתרץ זה בדיוק לשון אחד שלא היה ולא נברא... [[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]] • [[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]
 +
::"כאפט ניט קאיין התפעלות" (מקווה שכתבתי נכון - נראה לי שאתה יודע) לא מדובר בטמטום אנושי, אלא בשטות ילדותית. ועוד והוא העיקר אתה בפקודת מחשב אחת מוחק אותה.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 07:59, 29 בספטמבר 2016 (UTC)
  
:לא הבנתי: 1. למה הכנסת את דבריך "רז"ה" וכו' לאחר תגובתי "זו" וכו', בשורה קודם לכן, דבר שאינו מקובל?
+
== לגבי הסיפור על קנאת החזו"א בילד שלמד תניא ==
  
2. מה ברצונך להסביר בכך? --'''טְרַאֲכְט גוּט, ווֶעט זַיין גוּט!''' [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם]] 06:17, 21 באפריל 2010 (UTC)
+
אעיר שה"ה לחסיד חב"ד [ואף לרבי?] שלא למד אף שורה מספרי הראי"ה קוק זצ"ל.{{אנונימי}}
 +
:אם אתה מתכוון לפרנס את הדואר הישראלי, צר לי לאכזב אותך, היום הכל במייל ובחינם! --[[משתמש:יוסי ג|יוסי ג]] - [[שיחת משתמש:יוסי ג|שיחה]] 14:54, 15 באוגוסט 2017 (UTC)
 +
:: שהרי כמובן שתורת הראי"ה רצופה בליקוטי תורה... • '''[[משתמש:כתית למאור|כתית למאור]] [[שיחת משתמש:כתית למאור|בית הבד]]''' 14:23, כ"ד באב, ה'תשע"ז ''<font size="1">(16 באוג' למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]]
  
::סליחה. [[משתמש:פיני|פיני]] · [[שיחת משתמש:פיני|(טובת הזולת)]] 06:25, 21 באפריל 2010 (UTC)
+
ויש להעיר שבניגוד לדברי האלמוני כאן, הרבי בהחלט הכיר את תורת הרב קוק ואף כתב הערות על כתביו במכתב להרב הנזיר (עיי' בערך הרב הנזיר בספר שמן ששון מחבריך)וכמו כן הרבי מביא באג"ק מסידור עולת ראי"ה. {{אנונימי}}
 +
:לא זו הייתה כוונת האנונימי ● [[User:חלוקת קונטרסים|<font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 02:15 • כ"ב באדר ב' ה'תשפ"ב
  
=="..."==
+
== משוב ==
  
במכתב הרבי מתחיל לדבר אודות החזו"א ולפתע יש שלוש נקודות, וזה נראה כהשמטה. ולכאורה מה יש להשמיט בפלפול הלכתי? אולי יש כאן דברים הקשורים לדיעותיו של החזו"א או דרך פסיקתו שגם בנושא קו התאריך נחשבת מוזרה? או שנאמר שאלו שלוש נקודות במכתב המקורי, ואינן השמטה.
+
בנימין בראון לא מוסמך{{משוב}} [[מיוחד:תרומות/217.132.110.134|217.132.110.134]] 19:35, 12 באוקטובר 2017 (UTC)
 +
החזון איש ידע את התניא מהיכן שהתניא ידעה אותו כהמעשה שלא היה ולא נברא והומצא על ידי הרחש ברוק על הרבי רבי זושא או הבעשט והרבי בעצמו שלל את האגדה במכתב להרב זוין.
  
ועוד - לאחר כל החיפושים בתורת הרבי, המסקנה היא, כי הפעם היחידה בה מוזכר החזון איש הוא כתשובה לרב צימרמן אשר ניסה לדחוק וליישב את החזו"א, כיצד הולכים חסידי וממשיכי דרכו של הרבי, ומזכירים את החזו"א שוב ושוב כמקור/אסמכתא/דיעה שניה, בהלכות רבות, ואני מדבר על קבצי הערות, ספרי הלכה ואפילו ספריו של הרב וולפא. תמיהני. [[משתמש:פיני|פיני]] · [[שיחת משתמש:פיני|(טובת הזולת)]] 06:30, 21 באפריל 2010 (UTC)
+
ואם המעשה לא היה אצל הרבי ר' זושא מוכרח שלא היה אצל החזון איש?!
 
+
אבל האמת, שהחזון איש לא ידע תניא כי לא רצה לדעת תניא. הספיק לו נפש החיים.
:הדבר אינו ראיה כלל, וכמו שכתבתי לעיל בדף זה, והאמת יורה דרכו. השערות כמין אלו אינן עומדות בשום תקן של השערות. --'''טְרַאֲכְט גוּט, ווֶעט זַיין גוּט!''' [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם]] 18:28, 21 באפריל 2010 (UTC)
+
:אם הייתה לך סבנות היית רואה שהנימוק לשלילת הסיםור לא היה המשפט שצטתת, אלא החלק הראשון של הסיפור.
 
 
== הקטע ממשיכי דרכו ==
 
אינו אוביקטיבי, והוכנסו בו דיעות אישיות. כאילו הסטייפלר רצה להמשיך את המחלוקת נגד חב"ד, למרות שהדבר אינו מוחלט, והמעיין בערך עליו יראה שרבים היו התייחסויותיו הטובים לחב"ד מאשר להיפך, ואלו שנגד שנויים במחלוקת, ר' חיים קניבסקי מעולם לא עורר מחלוקת מיוחדת נגד חב"ד (אלא אם כן אתה מחשיב את כל מי שתמך בדגל התורה כיוזם מחלוקת נגד הרבי דבר שאינו נכון כפשוט).
 
 
 
נא לעדן את הקטע, בפרט שהמשחק בכבודם של גדולי התורה אינו פשוט, ושאני צורבא מדרבנן דקודשא בריך היא תבע ביקריה (ברכות תחילת פרק מי שמתו)!
 
--'''טְרַאכְט גוּט, ווֶעט זַיין גוּט!''' [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם]] 18:24, 21 באפריל 2010 (UTC)
 
 
 
== חוסר אחריות משווע של חב"דפדיה!!! ==
 
 
 
לא כל דבר ראוי להיכתב, ואין צורך בליבוי מחלוקות ישנם רבים שרואים בו כאחד מה"ראשונים". {{שכח|אנונימי}}
 
 
 
כל מילה מדבריך אמת! (אם כי אפשר לכתוב את המחלוקת בצורה אמיתית ותורתית, כמחלוקת שמאי והלל שהיא לשם שמים וסופה להתקיים.)--'''טְרַאכְט גוּט, ווֶעט זַיין גוּט!''' [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם]] 18:38, 22 באפריל 2010 (UTC)
 
:אכן, תוקפים פה את החזון אי"ש בצורה מחרידה ומשוועת. ייתכן שפיני הוא ממשפחת הגרא"ח או מקורב אליהם, וזה לגיטימי מאד, אבל אסור לנו 'להיכנס בו' בצורה חריפה - זה חילול השם וזה משחק באש באיש שוודאי שרבינו שליט"א מלך המשיח נתבטא עליו "שאין לדבר נגדו כיוון שהי' ירא שמיים..ידע ללמוד ביראת שמיים", ואם יש לו יראה - הרי תורתו פורחת לעילא! אין לנו מושג בזה כלל וכלל! בברכה, '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|שוחחו עימי!]]'''
 
 
 
:חסיד יקר, אין לך מושג כמה גן עדן שתקבל על עריכתך המועילה (שנערכה אגב בדעת רוב מול יחיד). אם כי נדמה לי שיש קטע חיובי על ידידותו עם ר' חיים נאה שהושמט, לא? --'''טְרַאכְט גוּט, ווֶעט זַיין גוּט!''' [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם]] 18:54, 22 באפריל 2010 (UTC)
 
::פשש, שלום, ידעתי שאתה ת"ח, למדן, מחבר ספרים, אבל לא ידעתי שיש לך מהלכים בשמיים - - - לך יש מושג כמה [[גן עדן]] אקבל? (אולי כדאי לשאול את ר' [[חיים אשכנזי]], ע"ה על בסיס נאומו האחרון..) (-:. ---משיח עכשיו! '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|חדר אורחים]]'''
 
 
 
==הרבי והחזון איש==
 
::לפני שאחשוב מה להשיב. אביא את דברי הרבי.
 
מתוך הספר "דיוקנו של חסיד" עמוד ק [[קובץ:הרבי והחזון איש.jpg|מרכז|ממוזער|400px|הרבי והחזון איש]]
 
[[משתמש:פיני|פיני]] · [[שיחת משתמש:פיני|(טובת הזולת)]] 07:05, 23 באפריל 2010 (UTC)
 
 
 
:::ובספר הנזכר עמוד קט -
 
[[קובץ:הרבי והחזון איש 2.jpg|מרכז|400px|הרבי והחזון איש 2]]
 
[[משתמש:פיני|פיני]] · [[שיחת משתמש:פיני|(טובת הזולת)]] 07:11, 23 באפריל 2010 (UTC)
 
::::בוודאי ידוע לך שישנם נוסחים אחרים על מה שאמר הרבי לאחר הביקור אצל הקופישניץ - עדותו של ר"י קרינסקי למשל, על שאין לדבר נגדו כי הי' ירא שמיים, וגם לימודו הי' מתוך יר"ש. '''מתי אבוא ואראה פני [[הרבי|אבינו מלכינו]]?''', '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|שוחחו עימי!]]'''
 
::::: מקור לדברי ר"י קרינסקי? [[משתמש:פיני|פיני]] · [[שיחת משתמש:פיני|(טובת הזולת)]] 09:23, 23 באפריל 2010 (UTC)
 
::::::מופיע ב[[משבחי רבי]]. '''מתי אבוא ואראה פני [[הרבי|אבינו מלכינו]]?''', '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|שוחחו עימי!]]'''
 
:::::::מצאתי בע' 126: "יהודי שנמצא כבר בעולם האמת אין לדבר אודותיו (ביקורת?)., כנראה היה ירא שמים. [אחד הנוכחים: הוא היה ג"כ למדן] אך גם זה היה ביראת שמים".
 
מסקנה: היה למדן, ירא שמים, העיקר אצלו לחלוק על חסידים, לא הביא שמחה לבני ברק. [[משתמש:פיני|פיני]] · [[שיחת משתמש:פיני|(טובת הזולת)]] 11:12, 23 באפריל 2010 (UTC)
 
::::::::פיני, לא מתאים לך. הרבי דיבר על מחלוקתו על ר' חיים, אבל לא על כללות מהותו שהיא "לחלוק על חסידים". צריך להפריד. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]] 13:10, 23 באפריל 2010 (UTC)
 
::::::::::מבחינתי הדיון מוצה. היודעים יכניסו מה ששייך לתוך הערך. תודה. [[משתמש:פיני|פיני]] · [[שיחת משתמש:פיני|(טובת הזולת)]] 14:32, 23 באפריל 2010 (UTC)
 
 
 
== קטע מגוחך ==
 
''חסידי חב"ד התייחסו אליו בצורה מורכבת. להלן אפיזודה הקשורה בכך:
 
הרה"ח ר' [[משה ארנשטיין]] משפיע ראשי בישיבת חח"ל צפת מספר, כי בבני ברק היו ידועים שני חסידים בלבד שהחזיקו באתרוג קאלאבריה. ורבים העדיפו לברך דווקא על הקטן ואחד החסידים הסביר זאת "כי אין באתרוג זה שיעור חזון איש".'' עד כאן.
 
 
 
מי הם מספר החסידים האלמונים שדעתם חשובה כל כך עד שתייצג את דעת חסידי חב"ד? והאם בכלל קיים מושג כזה שמביאים התייחסויות של חסידי חב"ד (אלמונים) לצד התייחסויות של רבותינו נשיאינו? --'''טְרַאכְט גוּט, ווֶעט זַיין גוּט!''' [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם]] 17:47, 28 באפריל 2010 (UTC)
 
 
 
::השאלה היא אחרת לחלוטין. מדוע נראה מבין השורות, כי אלו שהיו בסביבת הרבי, ועוד חסידים שונים, תיעבו את החזו"א, וניסו כל העת ללכלך אותו? לכאורה הוא היה צדיק גדול? [[משתמש:פיני|פיני]] · [[שיחת משתמש:פיני|(טובת הזולת)]] 06:29, 4 במאי 2010 (UTC)
 
:השאלה היא האם זה אכן היה... (מלבד מספר חסידים אלמונים, שכותב השורות המוזרות לא ראה אפילו לציין מי הם, וכנראה שהדבר לא היה מוסיף כבוד) --'''ענוים, הגיע זמן גאולתכם!  היום כ' באייר ה'תש"ע'''  [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם]] 06:34, 4 במאי 2010 (UTC)
 
::וכאשר זמן קצר לאחר פטירתו, אנשים שעמדו ליד הרבי, כנראה חסידי חב"ד, החלו לדבר בגנותו. מי אלו היו? גם אלמונים שנסעו סתם כך עם הרבי? וכאשר ר' פול'ע דיבר על כך שהחזו"א מקנא וכו', למה זה היה? ואי איזכורו בספרים חב"דיים ובמיוחד בתורת הרבי? ולמה כאשר הרבי מדבר ולא פעם אחת על דברים שידוע שיש בהם את דעת החזו"א, הרבי לא מזכיר את דעת "פוסק וגדול הדור"? תנסה לברר אצל אנשים שחיו באותם שנים. [[משתמש:פיני|פיני]] · [[שיחת משתמש:פיני|(טובת הזולת)]] 06:39, 4 במאי 2010 (UTC)
 
 
 
על ראשון ראשון:
 
 
 
א. הדיבור בגנותו  - הרבי מחה! (ודרכן של חסידים לבטל כעלה יבש את כל מי שלא נכנע לגמרי לרבי. נו, גם לחסידים יש יצה"ר, ניט?)
 
 
 
ב. הדיבורים של ר' פולע היו לדעתי יותר מהכוונה להדגיש את החיסדון באי לימוד החסידות, והגדלת כבוד וחשיבות לימוד החסידות.
 
 
 
ג. אי אזכורו בספרים חסידיים - אשיב לך למשל: האור שמח והאבן האזל, שני גדולים ליטאים שמעולם לא נלחמו נגד חב"ד, ואף ההפך, נזכרים כ"א מהם בספרי הרבי רק פעם אחת. ז"א: שאם לא היתה את השיחה היחידה ההיא שבו הרבי הזכיר אותם במקרה, הרי שגם הם לא היו מוזכרים כלל! והסיבה פשוטה - לא תמיד יש מקום לצטט מכל אחד.
 
 
 
ד. את דעתי לא אשנה, וזו היא דעת רוב חסידי חב"ד, השפויים ואשר מאמינים ש(חוץ מהרבי) יש גם רבש"ע (ולהוציא כמה אנשים שיצאו נגדם לאחרונה ואכמ"ל).
 
ה[[שולחן ערוך]] לא משתנה בשום פנים ואופן מדיעות של חסידים אלו או אחרים שנדברו בעידן דריתחא, ואפילו לא מדיוקים (אינטרסיים) משיחה זו של הרבי או אחרת. '''כבוד התורה''' הינו סימן שלם בשולחן ערוך!!
 
 
 
הרבי ידע בדיוק מה שהוא רוצה להגיד, וידע את הגבול הדק שבין זלזול בכבוד התורה למה שאכן אמר ועשה, ואף עצר אחרים מהפגיעה בגבול הדק, ולכן מי שעושה על דעת עצמו ו"מהדר" בהאדרת כבוד החסידות וביטול היש של כל מי שלא זכה לטעום מאורה (גם אם היה עובד ה', גאון, מנהיג ומזכה הרבים) - עושה זאת על חשבון עצמו בלבד! --'''ענוים, הגיע זמן גאולתכם!  היום כ' באייר ה'תש"ע'''  [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם]] 06:50, 4 במאי 2010 (UTC)
 
 
 
::: חושבני כי בכדי לדון בצורה רצינית בנידון, עלינו קודם כל לדעת מה מקור הבעיה. למה חסידים התנגדו לחזו"א, היו הרי אין סוף רבנים ליטאים שלא למדו חסידות? [[משתמש:פיני|פיני]] · [[שיחת משתמש:פיני|(טובת הזולת)]] 06:53, 4 במאי 2010 (UT
 
 
 
:'''הסיבה פשוטה: דנו אותו לכף חובה,''' וחשבו שיש לו מלחמה אישית עם החסידות, בעוד שהוא עצמו אהב חסידים כידוע<REF>כדאי לעיין בספר "מעשה איש" ועוד.</REF>
 
בעקבות הטעם המריר של מלחמה מרה עם המתנגדים מימי אדה"ז ו[[הגר"א]], הרי כל מי שלא מסכים לדעתו של פוסק חסידי,  - כך לפי מהלך מחשבתם - כוונתו להתנגד לתנועת החסידות.
 
 
 
:למעשה, הרבי סבר אחרת. שהרי אם הרבי היה סבור שיש לו אכן מטרה לעורר מחלוקת והתנגדות, היה אומר עליו מה שאמר על אותו ראש ישיבה, שאינו נחשב לתלמיד חכם ואסור להתייחס אליו כלל כאל כזה וכו'. בכל זאת אנו להפתעתינו מוצאים את הרבי משתיק אחרים שדיברו בגנותו כשהוא אומר שמדובר באדם שפשוט מפחד מהשי"ת, ירא שמים, וגם לימודו הינו מתוך יראת שמים...
 
 
 
::אלא מאי? הרבי סבר שהאדם הינו [[צדיק]] ומטרתו אינה לעורר ח"ו מחלוקת על חסידים, אלא פשוט מתוך קנאות חריפה לדרכו בהלכה.
 
 
 
:ושוב פעם: מה עם סימן שלם ב[[שולחן ערוך]], הלכות כבוד התורה, האם אכן כאשר מדובר באחד שלא היה חסיד ההלכות אינן תקפות. אם התשובה - "כן", ההלכות אינן תקפות במקרה כזה", אבקש להוסיף זאת למהדורה החדשה של [[שולחן ערוך הרב]] הלכות כבוד התורה<REF>מי יודע אולי יש כת"י?</REF> אם התשובה "לא", אז יש חובה לשמור על כבודו כמו ששומרים על כבוד של ספר תורה, וכמאמר הגמרא<REF>ברכות, פרק מי שמתו.</REF> כמה טפשאי הנהו בבלאי דקמו מקמי ספר תורה ולא קמו מקמי תלמיד חכם<REF>הלשון אינו מדויק</REF>. --'''ענוים, הגיע זמן גאולתכם! היום כ"א באייר ה'תש"ע'''  [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם]] 03:39, 5 במאי 2010 (UTC)
 
::כמה חבדפדים הפכו לעו"ד של החזו"א אשר בז לכל הקדוש לנו, ועוד א' הגזים כאן וכותב עיין במעשה איש. שהוא ילך לעיין בכל תולדותיו של החזו"א, אבל אנו נלמד קודם את ספרי התולדות. [[מיוחד:תרומות/192.114.7.250|192.114.7.250]] 08:10, 5 במאי 2010 (UTC)
 
{{הערות שוליים}}
 
 
 
== תבנית לעריכה ==
 
 
 
אם סיבת התבנית היא בגלל שזה לא אנציקלופדי, ליהוי ידוע שלא ניתן לקצר את הערך עוד, הוא מספיק אנציקלופדי. --'''ענוים, הגיע זמן גאולתכם!  היום י"ט באייר ה'תש"ע'''  [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם]] 14:37, 3 במאי 2010 (UTC)
 
 
 
==יחידי סגולה==
 
 
 
את הפרטים מהספר 'יחידי סגולה',לקחתי מתוך הספר עצמו, ואני מתפלא שמאן-דהו, ניסה להכניס דברים לא נכונים בעליל, בכדי ליצור רושם מוטעה. יוסף הלוי.
 
 
 
:מי הוא זה ואיזה הוא? מה הכניס? מי עיוות? --'''ענוים, הגיע זמן גאולתכם!  היום כ"א באייר ה'תש"ע'''  [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם]] 14:57, 5 במאי 2010 (UTC)
 
 
 
:הבנתי. יוסף הלוי אומר, כי ההתנגדות של הרבי לספר היה בגלל שהגדילו את כבוד החזון איש לאין ערוך מעל הריי"צ, ולא בגלל שהרבי ח"ו לא סבר שצריכים להקדיש פרק לחזו"א. --'''ענוים, הגיע זמן גאולתכם!  היום כ"א באייר ה'תש"ע'''  [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם]] 15:34, 5 במאי 2010 (UTC)
 
:: אולי כוונתו, שבגירסאות קודמות נכתב כי בספר יש פרק על ר' חיים נאה. ומכך היה ניתן להסיק שכוונת הרבי למחלוקת חזו"א והגרא"ח, ומכיון שהנ"ל מחק את העובדה כי יש שם פרק על הגרא"ח, כנראה שאין שם כזה פרק, וכוונת הרבי על המחלוקת היא בין החזו"א לאדמו"ר הריי"צ. ושוב חזרנו לאותה שאלה ניצחית - מה בסיס המחלוקת בין חזו"א לחב"ד? [[משתמש:פיני|פיני]] · [[שיחת משתמש:פיני|(טובת הזולת)]] 08:37, 10 במאי 2010 (UTC)
 
 
 
== יחס הרבי ==
 
 
 
מתוך הערך:
 
בשנת האבילות אחרי הרבי הריי"צ, הרבי התפלל בחדר של אדמו"ר הריי"צ, ולאחר התפילה, שוחח עם הנוכחים. פעם אחת שאלוהו בדבר שיעור הטלית קטן, ואמר שישנו טלית קטן מכ"ק חותנו וצריך למודדו, כי שיעורו קטן מהשיעורים הגדולים, אמנם בדרך כלל יש לסמוך על שיעוריו של ר' חיים נאה, חמי אחז מהלימוד שלו. הרב ר' יואל כהן אמר: והרי יש איזה שיעור של אחד החזון איש. על כך ענה הרבי: הוא אומר "אחד" החזון איש. הם נותנים לו פידיונות, והוא אומר מישהו אחד. אחר כך אמר על פסקו של החזו"א: זה בודאי כלום, העיקר לחלוק על חסידים. [2].  
 
 
 
המקור לסיפור הוא הספר "דיוקנו של חסיד". אין לי מושג מהי האמינות של הנכתב בספר, אבל בשביל לכתוב בשם הרבי משפט כזה, צריך מקור מוסמך וברור. כל אמרה בשם הרבי מוכרחת מקור, וכל שכן אמרה כזאת. --[[משתמש:chabadnik|chabadnik]] - [[שיחת משתמש:chabadnik|שיחה]] 14:56, 23 באוגוסט 2010 (UTC)
 
 
 
:לסיפור יש זקן לבן וארוך, והוא ידוע מזה עשרות בשנים מתוך יומן ישן ואיש לא הכחישו. אם אתה מרגיש 'חוקר' תפנה למי שמספר את הסיפור - ר' יואל כאהן. [[משתמש:פיני|פיני]] · [[שיחת משתמש:פיני|(טובת הזולת)]] 03:03, 24 באוגוסט 2010 (UTC)
 
::אציין רק, שדף שיחה זה צוטט באחד הפורומים החרדים (הסגורים) ווגרם לחילול ה' גדול (מי שמעוניין אמסור לו פרטים באימייל.) --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום י"ד באלול ה'תש"ע'''  [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]] 03:06, 24 באוגוסט 2010 (UTC)
 
::: דף שיחה זה צוטט אכן בפורום ספרים וסופרים וגרם "זעזוע" אצל מעריצי החזו"א ושונאי חב"ד לתיאבון. תבדוק את ההודעות של ה"מזועזעים" בנושאים חב"דיים אחרים ותיווכח. אגב, יש בפורום ההוא בזמן האחרון דיונים בנושאים חב"דיים וקשורים לחב"ד, הנצפים על ידי עשרות אלפי כניסות!!! [[משתמש:פיני|פיני]] · [[שיחת משתמש:פיני|(טובת הזולת)]] 03:10, 24 באוגוסט 2010 (UTC)
 
::::התכוונתי לפורום אחר. בכל אופן, יש לך לינק לפורום הנ"ל? --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום י"ד באלול ה'תש"ע'''  [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]] 03:14, 24 באוגוסט 2010 (UTC)
 
::::: פורום ספרים וסופרים: http://bhol-forums.co.il/forum.asp?cat_id=38&forum_id=19616 [[משתמש:פיני|פיני]] · [[שיחת משתמש:פיני|(טובת הזולת)]] 03:23, 24 באוגוסט 2010 (UTC)
 
 
 
::::::קישורים לערך ודף שיחה לערך החזון איש: http://bhol-forums.co.il/topic.asp?whichpage=10&topic_id=2655840&forum_id=19616 [[משתמש:פיני|פיני]] · [[שיחת משתמש:פיני|(טובת הזולת)]] 03:33, 24 באוגוסט 2010 (UTC)
 
::::::::תודה על הקישור. --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום י"ד באלול ה'תש"ע'''  [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]] 03:39, 24 באוגוסט 2010 (UTC)
 
 
 
:::::::::: הוספה לדברי הרבי בניחום האבלים אצל האדמו"ר מקופשיניץ
 
בשיח שרפי קודש מובא כי האדמו"ר מקופשיניץ אמר לרבי שהאדמו"ר מויז'ניץ נוקט בעבודת השמחה, אפילו בימי אבל. הרבי השיבו כי ויז'ניץ נמצאת בבני ברק ומחדירה שם שמחה, אבל יש ישיבות שם בקו העצבות.
 
 
 
הדברים על החזון איש הושמטו בשיח שרפי קודש. ואולי העורכים/המלקטים לא ידעו מדברים אלו.[[משתמש:פיני|פיני]] · [[שיחת משתמש:פיני|(טובת הזולת)]] 07:16, 24 באוגוסט 2010 (UTC)
 
:פיני, השאלה היא לא איזה זקן יש לסיפור, או מי הכחיש אותו. זאת גם לא נקודה של 'להרגיש חוקר'. אנחנו משתדלים להיות אנציקלופדיה חב"דית אמינה, וסיפור כזה, עם כל הזקן הארוך שיש לו, ללא מקור ברור מעבר ל"יומן ישן" הוא לא אמין (הכוונה ב'לא אמין' היא לא בין חסידי חב"ד, אלא לקוראים שמגיעים מחוץ לחסידות). הכי מתקרב להיות נכון זה לכתוב ש"[[יואל כהן]] מספר ש..." ולא לכתוב את זה הסיפור כעובדה ברורה וזאת גם, רק אם מי שינסח את זה שמע את זה מיואל כהן, ולא שמע שמועה שיואל כהן סיפר את זה בשם יומן ישן...
 
 
 
:אגב, הגעתי לסיפור הזה לאחר שחסיד שאינו חב"ד סיפר לי על הדברים בזעזוע, והוא לא ממעריצי החזו"א. וגם אם היה, זה לא משנה את העבודה שסיפור כזה צריך מקור טוב בשביל להיכתב. גישה כמו "הם בכל מקרה שונאים אותנו" לא נותנת לנו יד חופשית ולא אחראית לכתוב את כל השמועות שמסתובבות אצלנו.
 
 
 
:אם לא יובא מקור ברור יותר לסיפור, דעתי היא שיש להסיר אותו מהערך, אולי גם מההיסטוריה של הערך. אבקש מהחברים להביע דעתם מי בעד ומי נגד. --[[משתמש:chabadnik|chabadnik]] - [[שיחת משתמש:chabadnik|שיחה]] 19:24, 26 באוגוסט 2010 (UTC)
 
:::{{בעד}} להסיר מהערך ומההסטוריה. חילול ה', חילול שם ליובאוויטש, ביזוי כבוד התורה וכבוד הרבי, והבלים מצוצים מהאצבע (דברים כאלו לא יכולים להיות נכונים, הרבי מעולם לא זלזל בכבודו של תלמיד חכם). אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום י"ז באלול ה'תש"ע'''  [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]] 00:25, 27 באוגוסט 2010 (UTC)
 
 
 
::::לעיתים נדרשים הרבי והחסידים להבהיר דברים כואבים גם כלפי תלמידי חכמים בדוגמת: הרב [[אביגדור]]רבה של פינסק, הרב [[אהרן קוטלר]] ראש ישיבת ליקווד, הרב שך ראש ישיבת פונוביז' וגם ר' [[חנוך הענדל הבלין]] מנהל ישיבת תורת אמת. ועוד - בכל הערכים אתה מזלזל במקורות מסוג זה? [[משתמש:פיני|פיני]] · [[שיחת משתמש:פיני|(טובת הזולת)]] 07:29, 27 באוגוסט 2010 (UTC)
 
:::::מסכים עם פיני שיש וצריך לרשום התבטאויות נדירות. מסכים גם עם חב"דניק שאנציקלופדיה חייבת להיות אמינה במאת האחוזים ולהתבסס על מקורות ודאיים. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]], י"ז באלול ה'תש"ע 10:47, 27 באוגוסט 2010 (UTC)
 
 
 
[[קובץ:רשימה חזון איש.JPG|שמאל|ממוזער|250px|הרשימה]]
 
 
 
לתועלת הרבים הנני מציג נוסח חדש ומענין של ההתבטאות. ---בואו לעזרת ולהרחבת ה[[משיח]]! '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|חדר אורחים]]'''
 
:פיני, אכן כן. כל המקורות מסוג זה אינם מקורות מספקים לכתיבת עובדות כאלה. האם באופן אישי אני מחזיק מהמקורות הללו או לא זהו כלל לא רלוונטי, מכיון שלא על סמך מה שאני מאמין או מחזיק ממנו נכתבה חב"דפדיה. לחב"דפדיה, כאנציקלופדיה שלא מיועדת (רק) לחסידי חב"ד, יש כללים משלה מה נחשב כמקור. אמנם הכללים הללו לא נכתבו בצורה מסודרת, אבל ההגיון מחייב אותם באם רוצים להיות אנציקלופדיה אמינה.
 
:אגב, ברור שגם ציטוטים על ראש ישיבת פונוביז' - ועל שאר הדמויות שהבאת - צריכים להיכתב עם מקור, וזאת לא בגלל שמישהו מאיתנו מפקפק האם נאמרו הדדברים, אלא בכדי שחב"דפדיה תהיה אנציקלופדיה אמינה בפני קוראיה. --[[משתמש:chabadnik|chabadnik]] - [[שיחת משתמש:chabadnik|שיחה]] 13:11, 27 באוגוסט 2010 (UTC)
 
::ועכשיו השאלה היא, האם המסמך שהעלה חסיד מקורה אמין? --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]], י"ז באלול ה'תש"ע 13:24, 27 באוגוסט 2010 (UTC)
 
:::קטע זה נחתך מתוך רשימה מקורית שנרשמה מיד לאחר הביקור, הכוללת עוד עניינים מעניינים מהביקור ומזמנים אחרים (על [[אהרן קוטלר]], על [[שולחן ערוך הרב]] ועוד), שלצערי לא ידוע לי מי רשמה. ---בואו לעזרת ולהרחבת ה[[משיח]]! '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|חדר אורחים]]'''
 
::::לפחות היכן היא הודפסה? --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]], י"ז באלול ה'תש"ע 13:50, 27 באוגוסט 2010 (UTC)
 
:::::למיטב ידעתי היא לא הודפסה מעולם. תיכף אשלח לך במייל הרשימה המלאה. ---בואו לעזרת ולהרחבת ה[[משיח]]! '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|חדר אורחים]]'''
 
::::::מי כותב הרשימה? [[משתמש:פיני|פיני]] · [[שיחת משתמש:פיני|(טובת הזולת)]] 07:30, 29 באוגוסט 2010 (UTC)
 
:::::::מדברים פה על אמינות ומקורות. האם כותבי הערך הזה, הסתמכו על מקורות אמינים? האם נראה לכם שהחזון איש ור' חיים נאה היו ידידים בלב ונפש. יש מאן-דהו שהכיר אותם או שמע עדות נאמנה שהם היו ביחסי ידידות? מישהו כאן קרא את ההתקפות האדירות המצויות בספרי ר' חיים נאה, וקישורים אליהם נמצאים בערכו? ועוד - אם מוחקים ערך על מחלוקת, אז בבקשה - תמחקו עוד ערכים על מחלוקת, אבל למה רק חזון איש? ועוד - כל הדברים המובאים בערך הם תוצאה של מחלוקת מסויימת שאינה מוסברת וחבל. ולסיום - איפה דברי הרבי בהתייחס לדברי ר' פול'ע כאהן? [[משתמש:פיני|פיני]] · [[שיחת משתמש:פיני|(טובת הזולת)]] 07:30, 29 באוגוסט 2010 (UTC)
 
::::::::פיני, לפי התיאורים במכתביהם ההדדיים וביקורם, משמע ברור שהם היו "בידידות". אף אחד לא אמר שזה היה "בלב ונפש". באם ישנם ביטויים יחודיים בכתביהם, כמובן שכדאי לצטטם בערך. הערות והגהות נוספות, נשמח לקבל, בצורה ספציפית יותר. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]], י"ט באלול ה'תש"ע 10:49, 29 באוגוסט 2010 (UTC)
 
===סיכום===
 
כנראה שיש רוב למחיקה. אני חבדניק וחיים נהר? א  שלא הבנתי את דעתו של חיים?אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום י"ז באלול ה'תש"ע'''  [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]] 14:07, 27 באוגוסט 2010 (UTC)
 
:לאן אתה ממהר, שלום? כעת העלה חסיד את הקובץ המקורי ועלינו לברר את מקורו ואמינותו. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]], י"ז באלול ה'תש"ע 14:08, 27 באוגוסט 2010 (UTC)
 
::לא הבנתי מה ההתרגשות מהמעשה הנ"ל שכבר ידוע ומפורסם, ואין בו התבטאות חריפה כלפי החזו"א "שלא הוסיף שמחה בבני ברק". את הקטע אודות כך ש"העיקר לחלוק על חסידים" שזה קטע חריף ומבזה, יש רוב למחיקה? חיים בעד מחיקה? --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום י"ז באלול ה'תש"ע'''  [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]] 14:11, 27 באוגוסט 2010 (UTC)
 
:::שיניתי קצת בסגנון הערך. עדיין באופן אישי, אינני בטוח כלל האם הקטע עם ההתטבאות "העיקר לחלוק וכו' צריך להישאר. אולי נכון יהיה להפנות את העניין לוועדה הרוחנית. [[משתמש:שלום|שלום]] כבר פנית אליהם בעבר, אולי תפנה אליהם שוב? --[[משתמש:chabadnik|chabadnik]] - [[שיחת משתמש:chabadnik|שיחה]] 14:49, 27 באוגוסט 2010 (UTC)
 
::::פניתי אליהם, אני מחכה לתשובה. אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום י"ז באלול ה'תש"ע'''  [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]] 15:11, 27 באוגוסט 2010 (UTC)
 
 
 
:::::עכשיו התקבלה תגובת הוועדה הרוחנית: {{ציטוטון|מסכים בהחלט, אין שום סיבה להביא את כל הציטוטים החריפים של הרבי עליו במסגרת זו.}} לאור זאת אני מוחק מהערך את כל הציטוטים החריפים. אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום י"ט באלול ה'תש"ע'''  [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]]
 
::::::[[משתמש:שלום|שלום]] בכדי למנוע אי הבנות, אבקש ממך שתעתיק את השאלה והתשובה. אגב, מי הוא העונה? --[[משתמש:chabadnik|chabadnik]] - [[שיחת משתמש:chabadnik|שיחה]] 18:16, 29 באוגוסט 2010 (UTC)
 
:::::::תוכן השאלה:
 
{{ציטוטון|יש בחב"דפדיה ערך על החזון איש, ובו הובאו ציטוטים חריפים  של הרבי על החזון איש כמו ש"העיקר לחלוק על חסידים". התקבלו לשולחן המערכת בצורה אישית תגובות כאובות על פגיעה בכבוד תלמיד חכם שהרבי עצמו מחה על כבודו ואמר שהיה ירא שמים ביותר וגם לימודו היה ביראת שמים. משתמש חבדניק, אני הקטן ועוד כמה סבורים שמכיון שהדבר לא נדפס בספרי הרבי והוא מקור קלוש, ובהתחשב בכך שכדי לפגוע בכבוד ת"ח צריך מקור מוסמך ביותר, יש להוריד את הקטע לאלתר, וכן את כל התבטאויות הרבי נגד החזו"א שאין להם מקור מוסמך ורשמי. משתמש:חבדניק, יוזם ומקים חב"דפדיה, ביקש ממני בדף [[שיחה:אברהם ישעיה קרליץ]] לפנות אל הוועדה הרוחנית שיביעו דעתם החשובה עד למאוד.}}
 
 
 
תשובת הרב [[שלום יעקב חזן]]: {{ציטוטון|מסכים בהחלט, אין שום סיבה להביא את כל הציטוטים החריפים של הרבי עליו במסגרת זו.}} אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום י"ט באלול ה'תש"ע'''  [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]] 18:19, 29 באוגוסט 2010 (UTC)
 
:תודה. --[[משתמש:chabadnik|chabadnik]] - [[שיחת משתמש:chabadnik|שיחה]] 18:27, 29 באוגוסט 2010 (UTC)
 
 
 
:::לא הבנתי. משבחי רבי/דיוקנו של חסיד - משבחי רבי אמין יותר. הרב יהודה קרינסקי/ר' יואל - הרב קרינסקי יותר אמין. עשיתם הגרלה? כיצד הגעתם להחלטה המיוחדת הזו? [[משתמש:פיני|פיני]] · [[שיחת משתמש:פיני|(טובת הזולת)]] 03:54, 30 באוגוסט 2010 (UTC)
 
::::פיני, כבר נכתב והוסבר שההבדל הוא במה שמצוטט מהספרים. אם הסיפור החריף היה נכתב בספר משבחי רבי, ולא בספר דיוקנו של חסיד, היה לזה אותו יחס. --[[משתמש:chabadnik|chabadnik]] - [[שיחת משתמש:chabadnik|שיחה]] 05:05, 30 באוגוסט 2010 (UTC)
 
 
 
== חבל ==
 
 
 
אני יהודי פשוט. מעריץ את הרבי מליובאוויטש בזכות פעילותו העצומה להפצת יהדות, ואת החזון איש בזכות יגיעתו העצומה בתורה. ערכים כגון אלו, המציגים את הרבי מליובוויטש כמי שביטל גדולים אחרים והתייחס אליהם כאנשים מגמתיים שכל חפצם רק לעורר מחלוקת, מה לעשות, קצת גורם לי ריחוק מליובוויטש. --[[משתמש:יהודי פשוט|יהודי פשוט]] 13:30, 24 באוגוסט 2010 (UTC)
 
 
 
:ועל מחלוקת בעל התניא והגר"א מותר לכתוב? זה מרחק? על מחלוקת אביי ורבא? מחלוקות בין מלכי ישראל (בנ"ך). או שהכל מרחק אותך? [[משתמש:פיני|פיני]] · [[שיחת משתמש:פיני|(טובת הזולת)]] 13:45, 24 באוגוסט 2010 (UTC)
 
::אני עורך את הערך. אשמח שתמקד את ביקורתך. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]], י"ד באלול ה'תש"ע 17:29, 24 באוגוסט 2010 (UTC)
 
:::אכן טוב, אבל לא מספיק. הערך אגב זוכה ל100 צפיות בשבוע... --אסאך הצלחה, און א פריילעכע טאג, היום י"ד באלול ה'תש"ע'''  [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]] 18:06, 24 באוגוסט 2010 (UTC)
 
::::אני באמצע. אודיע בסיום המלאכה. אגב, שלום, אשמח שתעקוב אחר השינויים בערך. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]], י"ד באלול ה'תש"ע 18:07, 24 באוגוסט 2010 (UTC)
 
:::::סיימתי עריכה בסיסית. אשמח לקבל הערות וביקורת. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]], י"ז באלול ה'תש"ע 11:42, 27 באוגוסט 2010 (UTC)
 

גרסה אחרונה מ־21:39, 16 באפריל 2024

תיבת ארכיון

כיתוב תמונה

1




נסיון כושל לשנות הערת שוליים[עריכה]

באתי לתקן ונמצאתי מקלקל, הוספתי קטע בתוך ההערת שוליים. אבל זה קלקל את התבנית נא לתקן. בהערה היה כתוב שבספרו של בראון נטען שהחזו"א אינו מצטט את הגר"ז מכלי ראשון. ועל כך הוספתי שבמאמרו של הרב יהושע ענבל בישורון כה' תשעד' נכתב שזו טעות כי החזו"א בכורות כה' א' מצטט מכלי ראשון "שו"ע של הגר"ז זצ"ל". ידיד.

מחקת את הכיתוב שוליים ולכן התבנית נעלמה תיקנתי--חיים - בכל יום שיבוא
שימו לב שהרב יעקב עדס במאמרו שבסוף ספר בשבילי ראדין כותב ששה מקומות בהם החזו"א מזכיר את הגר"ז.--176.12.138.215 21:39, 16 באפריל 2024 (IDT)

שטורעם[עריכה]

הריי"צ שלח להתייעץ עמו. בשטורעם התפרסם מכתב.10:43, 29 בנובמבר 2013 (UTC)

אנא שלח לנו את המכתב. או האם מישהו יכול להעלות? --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ח בכסלו ה'תשע"ד, למניינם 18:10, 1 בדצמבר 2013 (UTC)

אין גבול לטמטום האנושי![עריכה]

לפעמים אני מסוגל להשתגע כשאני רואה איזה שטויות אנשים מסוגלים לכתוב: "(בהמשך ההתוועדות (לפי השמועה) הראה הרבי איך דיוק לשון אחד של אדמור הזקן, מתרץ 17 צ"ע של הגר"א)":

ובעניי לא זכיתי להבין דבריו ויש לי 17 צ"ע ע"ז: 1) מה מקום ל"לפי השמועה" בהתוועדות מוקלטת? 2) איך תירץ הרבי 17 צ"ע של הגר"א בענין שהגר"א לא כתב אחד אפילו צ"ע אחד? 3) יתירה מזו, הרבי מזכיר שם שהגר"א שוללו מיט א געוואלדיקע התפעלות, וכיצד יעלה על הדעת שכתב בלשון מעודנת "צ"ע"? 4) כיצד תירץ זאת אד"ש מדיוק לשונו של אדה"ז, אם אדה"ז אפילו אינו כותב בפירוש כיצד יש לנהוג... ועוד הרבה צ"ע'ס לי בזה ואכ"מ.

ויש לתרץ זה בדיוק לשון אחד שלא היה ולא נברא... שף ויתיבקאנפרענץ רום

"כאפט ניט קאיין התפעלות" (מקווה שכתבתי נכון - נראה לי שאתה יודע) לא מדובר בטמטום אנושי, אלא בשטות ילדותית. ועוד והוא העיקר אתה בפקודת מחשב אחת מוחק אותה.--הנחה - שיחה 07:59, 29 בספטמבר 2016 (UTC)

לגבי הסיפור על קנאת החזו"א בילד שלמד תניא[עריכה]

אעיר שה"ה לחסיד חב"ד [ואף לרבי?] שלא למד אף שורה מספרי הראי"ה קוק זצ"ל.-- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.

אם אתה מתכוון לפרנס את הדואר הישראלי, צר לי לאכזב אותך, היום הכל במייל ובחינם! --יוסי ג - שיחה 14:54, 15 באוגוסט 2017 (UTC)
שהרי כמובן שתורת הראי"ה רצופה בליקוטי תורה... • כתית למאורבית הבד 14:23, כ"ד באב, ה'תשע"ז (16 באוג' למניינם), ימות המשיח

ויש להעיר שבניגוד לדברי האלמוני כאן, הרבי בהחלט הכיר את תורת הרב קוק ואף כתב הערות על כתביו במכתב להרב הנזיר (עיי' בערך הרב הנזיר בספר שמן ששון מחבריך)וכמו כן הרבי מביא באג"ק מסידור עולת ראי"ה. -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.

לא זו הייתה כוונת האנונימי ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 02:15 • כ"ב באדר ב' ה'תשפ"ב

משוב[עריכה]

בנימין בראון לא מוסמך 217.132.110.134 19:35, 12 באוקטובר 2017 (UTC) החזון איש ידע את התניא מהיכן שהתניא ידעה אותו כהמעשה שלא היה ולא נברא והומצא על ידי הרחש ברוק על הרבי רבי זושא או הבעשט והרבי בעצמו שלל את האגדה במכתב להרב זוין.

ואם המעשה לא היה אצל הרבי ר' זושא מוכרח שלא היה אצל החזון איש?! אבל האמת, שהחזון איש לא ידע תניא כי לא רצה לדעת תניא. הספיק לו נפש החיים.

אם הייתה לך סבנות היית רואה שהנימוק לשלילת הסיםור לא היה המשפט שצטתת, אלא החלק הראשון של הסיפור.