עריכת הדף "נחל איתן"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.

ניתן לבטל את העריכה. אנא בדקו את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן שמרו את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.

גרסה אחרונה הטקסט שלך
שורה 4: שורה 4:
 
[[נחל]] הוא כינוי ידוע לשפע היוצא מ[[ספירת הבינה]], הממשיכה שפע מ[[ספירת החכמה]] המכונה בריבוי מקומות [[נקודה]] או [[מעיין]] מכיון שהשפע שבה סתום ואינו מתגלה ללא ספירת הבינה.
 
[[נחל]] הוא כינוי ידוע לשפע היוצא מ[[ספירת הבינה]], הממשיכה שפע מ[[ספירת החכמה]] המכונה בריבוי מקומות [[נקודה]] או [[מעיין]] מכיון שהשפע שבה סתום ואינו מתגלה ללא ספירת הבינה.
  
השפע עצמו היורד מספירת הבינה, הוא אור ה[[דעת]] המאיר לתוך ששת ה[[מידות]] הנרמזות באות [[ו]] של השם הוי"ה{{הערה|ליקוטי תורה ראה יח, ב: ובחי' וא"ו של שם הוי' הוא בחינת נחל איתן, שמבחי' איתן הנ"ל יורד בחי' נחל בחי' המשכה למטה למקום מדות שבלב שנחלקין לשש בחינות, והוא בחי' וא"ו להפכם ל[[קדושה]] ואח"כ לבחי' ה' אחרונה בחי' מחשבה דבור ומעשה שהם כנגד ג' קוין שבה' אחרונה, והוא בחי' תורה שבע"פ מלכות פה קרינן לה, וגדול תלמוד שמביא לידי מעשה}}.  
+
השפע עצמו היורד מספירת הבינה, הוא אור ה[[דעת]] המאיר לתוך ששת ה[[מידות]] הנרמזות באות [[ו]] של השם הוי"ה{{הערה|ליקוטי תורה ראה יח, ב: ובחי' וא"ו של שם הוי' הוא בחינת נחל איתן, שמבחי' איתן הנ"ל יורד בחי' נחל בחי' המשכה למטה למקום מדות שבלב שנחלקין לשש בחי' והוא בחי' וא"ו להפכם לקדושה ואח"כ לבחי' ה' אחרונה בחי' מחשבה דבור ומעשה שהם כנגד ג' קוין שבה' אחרונה והוא בחי' תורה שבע"פ מלכות פה קרינן לה, וגדול תלמוד שמביא לידי מעשה}}.  
  
 
"איתן" הוא כינוי לספירת החכמה. ממספר סיבות נקראת בחינת 'חכמה' שבנשמה 'איתן'{{הערה|מבוארות בקונטרס אחרון}}:
 
"איתן" הוא כינוי לספירת החכמה. ממספר סיבות נקראת בחינת 'חכמה' שבנשמה 'איתן'{{הערה|מבוארות בקונטרס אחרון}}:
 
:א. עניין החכמה הוא '''תוקף''' ההתקשרות באלוקות.
 
:א. עניין החכמה הוא '''תוקף''' ההתקשרות באלוקות.
:ב. אותיות אית"ן מורות על עתיד{{הערה|מבחינה דקדוקית: '''א'''לך, '''י'''לך, '''ת'''לך, '''נ'''לך.}}, כי היום נמצאת בחינה זו בגלות ותתגלה רק לעתיד לבוא. למרות זאת, מעין גילוי זה שייך '''גם היום:'''{{הערה|במקומות אחרים מוסבר שזהו ע"י התעוררות רחמים על ניצוץ אלוקות שבנפשו, אבל בקונטרס אחרון פ"ז מדגיש שאין זה מספיק וצריך גם לתת צדקה בגשמיות.}} '''ע"י''' רחמים בעניין גשמי - '''צדקה.'''
+
:ב. אותיות אית"ן מורות על עתיד{{הערה|מבחינה דקדוקית: '''א'''לך, '''י'''לך, '''ת'''לך, '''נ'''לך.}}, כי היום נמצאת בחינה זו בגלות ותתגלה רק לעתיד לבוא. למרות זאת, מעין גילוי זה שייך '''גם היום:'''{{הערה|במקומות אחרים מוסבר שזהו ע"י התעוררות רחמים על ניצוץ אלוקות שבנפשו, אבל כאן מדגיש שאין זה מספיק וצריך גם לתת צדקה בגשמיות.}} '''ע"י''' רחמים בעניין גשמי - '''צדקה.'''
  
 
גילוי זה מתרחש על ידי יחוד אותיות [[י]] - [[ה]] שבשם [[הוי"ה]], שמכוונות כנגד ה[[חכמה]] וה[[בינה]]{{הערה|ראה למשל ליקוטי תורה מצורע כה, ב: ועוד יובן ענין זה ממ"ש במ"א בד"ה ראה אנכי בענין נחל איתן היינו חיבור בחי' י"ה תרין רעין. ונחל איתן הוא ההמשכה מבחי' איתן שנמשך ומתפשט בו"ה שהוא בחי' המדות והלבושים מחשבה דבור ומעשה}}.
 
גילוי זה מתרחש על ידי יחוד אותיות [[י]] - [[ה]] שבשם [[הוי"ה]], שמכוונות כנגד ה[[חכמה]] וה[[בינה]]{{הערה|ראה למשל ליקוטי תורה מצורע כה, ב: ועוד יובן ענין זה ממ"ש במ"א בד"ה ראה אנכי בענין נחל איתן היינו חיבור בחי' י"ה תרין רעין. ונחל איתן הוא ההמשכה מבחי' איתן שנמשך ומתפשט בו"ה שהוא בחי' המדות והלבושים מחשבה דבור ומעשה}}.
 
==בעבודת השם==
 
==בעבודת השם==
ב[[קונטרס אחרון - פרק ז']] מבאר [[אדמו"ר הזקן]]{{הערה|על פי הנביא עמוס.}} מעלה בצדקה שטרם הוזכרה, שהיא ה"נחל איתן" הממשיך את עצם הנפש{{הערה|בחינת "איתן" שבנשמה.}} בלב.
+
באגרת [קונטרס אחרון - פרק ז']] מבאר [[אדמו"ר הזקן]]{{הערה|על פי הנביא עמוס.}} מעלה בצדקה שטרם הוזכרה, שהיא ה"נחל איתן" הממשיך את עצם הנפש{{הערה|בחינת "איתן" שבנשמה.}} בלב.
  
 
איתן הוא ביטול הנשמה לאלוקות שיתגלה רק '''לעתיד לבוא''', אך הצדקה משולה לנחל, שממשיך מעין גילוי זה בלב '''גם היום'''.
 
איתן הוא ביטול הנשמה לאלוקות שיתגלה רק '''לעתיד לבוא''', אך הצדקה משולה לנחל, שממשיך מעין גילוי זה בלב '''גם היום'''.

לתשומת לבך: תרומתך לחב"דפדיה תפורסם תחת תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף חב"דפדיה:זכויות יוצרים לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך, או העתקת אותו ממקור שאינו מוגן בזכויות יוצרים. אין לעשות שימוש בחומר המוגן בזכויות יוצרים ללא רשות!

ביטול עזרה בעריכה (נפתח בחלון חדש)