הבדלים בין גרסאות בדף "מזל"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
 
מ
שורה 1: שורה 1:
בחינת '''מזל''' שב[[נשמה]], היא הנשמה שעומדת למעלה מהגדר הקרוי [[מקיף]], כלומר, שבחינה זו, שלא כשאר בחינות הנשמה, אינה מתפשטת ומתלבשת ב[[גוף]] כלל. על בחינה זו אמרו רז"ל (מגילה ג:) "[[אף על גב דאינהו לא חזו מזליהו חזיי]]". כי מזל הוא כלשון "מפעיל", שהוא '''מזיל''' וממשיך ההארה וההשפעה מלמעלה לחלק הנשמה שנמצא בתוך ה[[גוף]]. אך חלק זה הקרוי "מזל" הוא למעלה ממקיף ולא מלובש בגוף.
+
בחינת '''מזל''' שב[[נשמה]], היא הנשמה שעומדת למעלה מהגדר הקרוי [[מקיף]], כלומר, שבחינה זו, שלא כשאר בחינות הנשמה, אינה מתפשטת ומתלבשת ב[[גוף]] כלל.  
 +
 
 +
על בחינה זו אמרו רז"ל (מגילה ג:) "[[אף על גב דאינהו לא חזו מזליהו חזו]]". כי מזל הוא כלשון "מפעיל", שהוא '''מזיל''' וממשיך ההארה וההשפעה מלמעלה לחלק ה[[נשמה]] שנמצא בתוך ה[[גוף]].  
 +
 
 +
אך כאמור חלק זה הקרוי "מזל" הוא למעלה ממקיף ולא מלובש בגוף.
  
 
[[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]]
 
[[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]]

גרסה מ־13:20, 25 ביוני 2009

בחינת מזל שבנשמה, היא הנשמה שעומדת למעלה מהגדר הקרוי מקיף, כלומר, שבחינה זו, שלא כשאר בחינות הנשמה, אינה מתפשטת ומתלבשת בגוף כלל.

על בחינה זו אמרו רז"ל (מגילה ג:) "אף על גב דאינהו לא חזו מזליהו חזו". כי מזל הוא כלשון "מפעיל", שהוא מזיל וממשיך ההארה וההשפעה מלמעלה לחלק הנשמה שנמצא בתוך הגוף.

אך כאמור חלק זה הקרוי "מזל" הוא למעלה ממקיף ולא מלובש בגוף.