עריכת הדף "לעתיד לבוא"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.

ניתן לבטל את העריכה. אנא בדקו את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן שמרו את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.

גרסה אחרונה הטקסט שלך
שורה 1: שורה 1:
'''לעתיד לבוא''' הוא שם כולל לזמן העתיד, לאחר [[הגאולה האמיתית והשלימה]].
+
'''לעתיד לבוא''' הוא שם כולל לזמן העתיד, לאחר [[הגאולה האמיתית והשלימה]].  
  
 
==לעתיד לבוא==
 
==לעתיד לבוא==
שורה 6: שורה 6:
 
===ימות המשיח===
 
===ימות המשיח===
 
{{ערך מורחב|ימות המשיח}}
 
{{ערך מורחב|ימות המשיח}}
לאחר ביאת ה[[מלך המשיח|משיח]] תחזור ה[[מלכות בית דוד|מלכות]] לישראל, יבנה [[בית המקדש השלישי]] וכל [[בני ישראל]] [[קיבוץ גלויות|יתקבצו]] ל[[ארץ ישראל]]. בתקופה זו, כאשר בני ישראל יהיו משוחררים מעול ה[[גלות]] ומשעבוד המלכויות, ו[[אומות העולם]] [[אומות העולם בזמן הגאולה#משרתים את עם ישראל|ישרתו אותם]] - יוכלו לעסוק ב[[לימוד התורה]] ו[[קיום המצוות]] בתכלית השלימות. על תקופה זו נאמר{{הערה|נוסח תפילת מוסף.}} "ושם נעשה לפניך כמצוות רצונך".
+
לאחר ביאת ה[[מלך המשיח|משיח]] תחזור ה[[מלכות בית דוד|מלכות]] לישראל, יבנה [[בית המקדש השלישי]] וכל [[בני ישראל]] [[קיבוץ גלויות|יתקבצו]] ל[[ארץ ישראל]]. בתקופה זו, כאשר בני ישראל יהיו משוחררים מעול ה[[גלות]] ומשעבוד המלכויות, ו[[אומות העולם]] [[אומות העולם בזמן הגאולה#משרתים את עם ישראל|ישרתו אותם]] - יוכלו לעסוק ב[[לימוד התורה]] ו[[קיום המצוות]] בתכלית השלימות. על תקופה זו נאמר{{הערה|נוסח תפלת מוסף.}} "ושם נעשה לפניך כמצוות רצונך".
  
 
לדעת [[הרמב"ם]]{{הערה|הלכות מלכים פרקים י"א וי"ב. על פי לקוטי שיחות חלק כ"ז בחוקותי ג'.}} (ואולי גם לשאר הדעות), נחלקת תקופה זו עצמה ל[[שתי תקופות]], שבראשונה מהם יהיה עולם כמנהגו נוהג, ואילו בשניה יתחוללו ניסים היוצאים מגדרי הטבע{{הערה|לשיטתו, תתקיים תחיית המתים בתקופה זו.}}.
 
לדעת [[הרמב"ם]]{{הערה|הלכות מלכים פרקים י"א וי"ב. על פי לקוטי שיחות חלק כ"ז בחוקותי ג'.}} (ואולי גם לשאר הדעות), נחלקת תקופה זו עצמה ל[[שתי תקופות]], שבראשונה מהם יהיה עולם כמנהגו נוהג, ואילו בשניה יתחוללו ניסים היוצאים מגדרי הטבע{{הערה|לשיטתו, תתקיים תחיית המתים בתקופה זו.}}.
שורה 14: שורה 14:
 
משך זמן לאחר ביאת המשיח{{הערה|ראה בערכו - [[תחיית המתים]].}} [[תחיית המתים|יקומו המתים לתחייה]]. מכאן ואילך, תתחיל תקופת "עולם התחייה", שבה יקבלו בני ישראל את ה[[שכר]] על עבודתם על [[לימוד התורה]] וקיום המצוות בזמן הגלות וכן בימות המשיח. תקופה זו מתאפיינת בגילוי אלוקי גבוה ונעלה יותר מאשר בתקופת ימות המשיח, והיא (על פי הכרעת החסידות) התקופה הנקראת "[[עולם הבא]]".
 
משך זמן לאחר ביאת המשיח{{הערה|ראה בערכו - [[תחיית המתים]].}} [[תחיית המתים|יקומו המתים לתחייה]]. מכאן ואילך, תתחיל תקופת "עולם התחייה", שבה יקבלו בני ישראל את ה[[שכר]] על עבודתם על [[לימוד התורה]] וקיום המצוות בזמן הגלות וכן בימות המשיח. תקופה זו מתאפיינת בגילוי אלוקי גבוה ונעלה יותר מאשר בתקופת ימות המשיח, והיא (על פי הכרעת החסידות) התקופה הנקראת "[[עולם הבא]]".
  
גם ב[[עולם הבא]] יהיו שתי תקופות, והם מבטאות שתי עליות: בתקופה-העלייה הראשונה תהיה (בתחילתה) [[סעודת שור הבר והלווייתן]], ובה יהיה השכר על [[לימוד התורה]] וקיום המצוות. בתקופה השניה, תהיה עליה גדולה יותר - עליה נאמר{{הערה|[[מסכת ברכות|ברכות]] יז, א.}} "העולם הבא אין בו לא אכילה ולא שתיה, אלא [[צדיק|צדיקים]] יושבים ועטרותיהם בראשיהם ונהנים מ[[זיו השכינה]]". עליה זו היא למעלה משייכות ללימוד התורה וקיום המצוות, והיא מגיעה מצד ה[[עצמות]]{{הערה|[[המשך תרס"ו]] ע' קה.}}.
+
גם ב[[עולם הבא]] יהיו שתי תקופות, והם מבטאות שתי עליות: בתקופה-העליה הראשונה תהיה (בתחילתה) [[סעודת שור הבר והלווייתן]], ובה יהיה השכר על [[לימוד התורה]] וקיום המצוות. בתקופה השניה, תהיה עליה גדולה יותר - עליה נאמר{{הערה|[[מסכת ברכות|ברכות]] יז, א.}} "העולם הבא אין בו לא אכילה ולא שתיה, אלא [[צדיק|צדיקים]] יושבים ועטרותיהם בראשיהם ונהנים מ[[זיו השכינה]]". עליה זו היא למעלה משייכות ללימוד התורה וקיום המצוות, והיא מגיעה מצד ה[[עצמות]]{{הערה|[[המשך תרס"ו]] ע' קה.}}.
  
 
===אלף השביעי===
 
===אלף השביעי===
תקופות ימות המשיח ותחיית המתים נכללות ב"שית אלפי שני דהוו עלמא"{{הערה|שם=אלף|סנהדרין צז, א.}}. במידה מסויימת, נכללות עדיין תקופות אלו בגדר זמן העבודה של בני ישראל. ואילו לאחר מכן יתחיל האלף השביעי שבו יהיה השכר על כל העבודה כולה, הן בזמן הגלות, והן בימות המשיח ותחיית המתים - שכר שהוא למעלה מגדר העבודה{{הערה|1=ראה [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16024&st=&pgnum=157 לקוטי שיחות חלק כ"ט ע' 142 ובהערה 42 שם].}}.
+
תקופות ימות המשיח ותחיית המתים נכללות ב"שית אלפי שני דהוו עלמא"{{הערה|שם=אלף|סנהדרין צז, א.}}. במידה מסויימת, נכללות עדיין תקופות אלו בגדר זמן העבודה של בני ישראל. ואילו לאחר מכן יתחיל האלף השביעי שבו יהיה השכר על כל העבודה כולה, הן בזמן הגלות, והן בימות המשיח ותחיית המתים - שכר שהוא למעלה מגדר העבודה{{הערה|ראה לקוטי שיחות חלק כ"ט ע' 142 ובהערה 42 שם.}}.
  
 
על אלף השביעי נאמר{{הערה|שם=אלף}} "חד חרוב" - היינו שבו תתבטל ה[[מציאות]] ה[[גשמיות|גשמית]] הרגילה המעלימה על [[אלוקות]]. בו יושלמו כל העליות של כל התקופות שלפניו, ויגיעו לשלימות כל העליות ולמנוחה (כמו יום ה[[שבת]], שלימות העליות של ימי השבוע שהוא יום המנוחה{{הערה|וכפי שנאמר על תקופה זו (משנה [[מסכת תמיד|תמיד]] בסופה): "מזמור שיר לעתיד לבוא, ליום שכולו שבת ומנוחה לחיי העולמים".}}).
 
על אלף השביעי נאמר{{הערה|שם=אלף}} "חד חרוב" - היינו שבו תתבטל ה[[מציאות]] ה[[גשמיות|גשמית]] הרגילה המעלימה על [[אלוקות]]. בו יושלמו כל העליות של כל התקופות שלפניו, ויגיעו לשלימות כל העליות ולמנוחה (כמו יום ה[[שבת]], שלימות העליות של ימי השבוע שהוא יום המנוחה{{הערה|וכפי שנאמר על תקופה זו (משנה [[מסכת תמיד|תמיד]] בסופה): "מזמור שיר לעתיד לבוא, ליום שכולו שבת ומנוחה לחיי העולמים".}}).
שורה 23: שורה 23:
 
==[[נשמה]] בגוף==
 
==[[נשמה]] בגוף==
 
{{ערך מורחב|חיים נצחיים}}
 
{{ערך מורחב|חיים נצחיים}}
למרות הדעות השונות בענין, [[תורת החסידות]] מכריעה שגם אחרי כל התקופות והשלבים לעתיד לבוא, יחיו בני ישראל ב[[חיים נצחיים]] כ[[נשמה|נשמות]] ב[[גוף|גופים]]. גם העליות הגדולות ביותר יהיו ב[[עולם הגשמי]] ל[[נשמה|נשמות]] בגופים.
+
למרות הדעות השונות בענין, [[תורת החסידות]] מכריעה שגם אחרי כל התקופות והשלבים לעתיד לבוא, יחיו בני ישראל ב[[חיים נצחיים]] כ[[נשמה|נשמות]] ב[[גוף|גופים]]. גם העליות הגדולות ביותר יהיו ב[[עולם הגשמי]] לנשמות בגופים.
 
 
==אוחזים כבר ב'לעתיד לבוא'==
 
ב[[חלוקת דולרים]] במהלך צום [[י"ז תמוז]] [[תנש"א]] אמר הרבי באוזני אביו ואמו של הרב [[שלום דובער וולפא]] בהמשך לבקשת ברכה עבור בנם באומרם שכבר היה אצל "הזורעים ברינה" וכעת צריך שיהיה "ברינה יקצורו": {{ציטוטון|עכשיו אוחזים כבר אצל לעתיד לבוא. כתוב שלעתיד לבוא יהיה 'יפגע זרע בקוצר'}}{{הערה|דברי משיח תנש"א חלק ד' ע' 361.}}.
 
  
 
==ראו גם==
 
==ראו גם==
 
*[[נ' אלפים יובלות]]
 
*[[נ' אלפים יובלות]]
 +
 
==לקריאה נוספת==
 
==לקריאה נוספת==
 
*[[חיים לוי יצחק גינזבורג]], '''[[פניני התניא]] כרך ו'''', פרק ל"ו
 
*[[חיים לוי יצחק גינזבורג]], '''[[פניני התניא]] כרך ו'''', פרק ל"ו

לתשומת לבך: תרומתך לחב"דפדיה תפורסם תחת תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף חב"דפדיה:זכויות יוצרים לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך, או העתקת אותו ממקור שאינו מוגן בזכויות יוצרים. אין לעשות שימוש בחומר המוגן בזכויות יוצרים ללא רשות!

ביטול עזרה בעריכה (נפתח בחלון חדש)