הבדלים בין גרסאות בדף "ילקוט הקהל"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
מ
שורה 1: שורה 1:
'''ילקוט הקהל''' היא חוברת שיצאה לאור לקראת שנת "[[הקהל]]" [[תשמ"א]], על-ידי [[רשת אוהלי יוסף יצחק]], ונכתבה על ידי הרב [[חיים מנחם טייכטל]].
+
'''ילקוט הקהל''' היא חוברת שיצאה לאור לקראת [[שנת הקהל תשמ"א|שנת "הקהל" תשמ"א]], על-ידי [[רשת אוהלי יוסף יצחק]], ונכתבה על ידי הרב [[חיים מנחם טייכטל]].
  
החוברת יצאה לאור בעקבות הוראתו של [[הרבי שליט"א]] לרב טייכטל ב"[[יחידות]]" בשנת [[תשל"ה]], לעסוק בהוצאת ספרי הלכה וחינוך, בהיותם "צו השעה".
+
החוברת יצאה לאור בעקבות הוראתו של [[אדמו"ר שליט"א]] לרב טייכטל ב"[[יחידות]]" בשנת [[תשל"ה]], לעסוק בהוצאת ספרי הלכה וחינוך, בהיותם "צו השעה".
  
לקראת שנת הקהל ההיא, שאל הרב טייכטל את אדמו"ר שליט"א האם כדאי להשקיע כוחות בעניני "הקהל", למרות שמצוותה ותוקפה מוגבלים בזמן ומקום (רק בבית המקדש וביום מסויים). תשובתו של הרבי היתה חיובית, ולאחר שהרב טייכטל החל לעסוק בדבר נוכח הוא לדעת כי לא זו בלבד שעניניה של מצות הקהל אינם מוגבלים לא בזמן ולא במקום, אלא - כדברי הרבי - "הקהל" היא מצוה המשכית, שתקופתה על פני כל השנים בכל מקום ומקום.
+
לקראת שנת הקהל ההיא, שאל הרב טייכטל את הרבי האם כדאי להשקיע כוחות בעניני "[[הקהל]]", למרות שמצוותה ותוקפה מוגבלים בזמן ומקום (רק ב[[בית המקדש]] וב[[מוצאי יום טוב הראשון של חג הסוכות|יום מסויים]]). תשובתו של הרבי היתה חיובית, ולאחר שהרב טייכטל החל לעסוק בדבר נוכח הוא לדעת כי לא זו בלבד שעניניה של מצות הקהל אינם מוגבלים לא בזמן ולא במקום, אלא - כדברי הרבי - "הקהל" היא [[מצות הקהל בימינו|מצוה המשכית]], שתקופתה על פני כל השנים בכל מקום ומקום.
  
 
בחוברת מסודרים היטב המקורות העוסקים במצוה כפי שהיתה בזמן שבית המקדש היה קיים, ובפרטים של המצוה כפי שהם כיום, נכון לשנת תשמ"א על פי שיחות ומכתבי הרבי.
 
בחוברת מסודרים היטב המקורות העוסקים במצוה כפי שהיתה בזמן שבית המקדש היה קיים, ובפרטים של המצוה כפי שהם כיום, נכון לשנת תשמ"א על פי שיחות ומכתבי הרבי.

גרסה מ־22:01, 27 בינואר 2009

ילקוט הקהל היא חוברת שיצאה לאור לקראת שנת "הקהל" תשמ"א, על-ידי רשת אוהלי יוסף יצחק, ונכתבה על ידי הרב חיים מנחם טייכטל.

החוברת יצאה לאור בעקבות הוראתו של אדמו"ר שליט"א לרב טייכטל ב"יחידות" בשנת תשל"ה, לעסוק בהוצאת ספרי הלכה וחינוך, בהיותם "צו השעה".

לקראת שנת הקהל ההיא, שאל הרב טייכטל את הרבי האם כדאי להשקיע כוחות בעניני "הקהל", למרות שמצוותה ותוקפה מוגבלים בזמן ומקום (רק בבית המקדש וביום מסויים). תשובתו של הרבי היתה חיובית, ולאחר שהרב טייכטל החל לעסוק בדבר נוכח הוא לדעת כי לא זו בלבד שעניניה של מצות הקהל אינם מוגבלים לא בזמן ולא במקום, אלא - כדברי הרבי - "הקהל" היא מצוה המשכית, שתקופתה על פני כל השנים בכל מקום ומקום.

בחוברת מסודרים היטב המקורות העוסקים במצוה כפי שהיתה בזמן שבית המקדש היה קיים, ובפרטים של המצוה כפי שהם כיום, נכון לשנת תשמ"א על פי שיחות ומכתבי הרבי.

הרב טייכטל ערך את החוברת בלשון בהירה, והיא הופצה בין כל בתי הספר של ה"רשת" ואף מחוצה להם, ושימשה בסיס לדיון ער ולימוד ממצה של המקורות בענייני הקהל.