עריכת הדף "הקהל"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.

ניתן לבטל את העריכה. אנא בדקו את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן שמרו את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.

גרסה אחרונה הטקסט שלך
שורה 1: שורה 1:
[[קובץ:ללא שם.jpg|שמאל|ממוזער|300px|הדמיה של המלך קורא בתורה בבית המקדש במעמד קיום מצוות הקהל]]
+
[[קובץ:ללא שם.jpg|שמאל|ממוזער|200px|המלך קורא בתורה בבית המקדש בשנת הקהל]]
מצוות '''הַקְהֵל''' הינה מצווה שהייתה נהוגה בזמן ש[[בית המקדש]] היה קיים. במוצאי השנה השביעית, [[שנת השמיטה]], התקיים מעמד "הקהל" בבית המקדש בהשתתפות כל עם ישראל, בו היה המלך קורא בתורה פרשיות המעוררות את יראת ה' וקיום המצוות.
+
מצוות '''הקהל''' הינה מצווה שהייתה נהוגה בזמן ש[[בית המקדש]] היה קיים. במוצאי השנה השביעית, [[שנת השמיטה]], התקיים מעמד "הקהל" בבית המקדש בהשתתפות כל עם ישראל, בו היה המלך קורא בתורה פרשיות המעוררות את יראת ה' וקיום המצוות.
  
 
גם בימינו קיימת מצות הקהל במובנה הרוחני, [[הרבי]] הכריז על "[[מבצע הקהל]]" וביאר שגם כיום תפקידו של כל יהודי (בעיקר בשנת הקהל) להקהיל יהודים ולעורר אותם בתורה ומצוות, וכהכנה לקיום הייעוד "קהל גדול ישובו הנה" בגאולה האמיתית והשלימה.
 
גם בימינו קיימת מצות הקהל במובנה הרוחני, [[הרבי]] הכריז על "[[מבצע הקהל]]" וביאר שגם כיום תפקידו של כל יהודי (בעיקר בשנת הקהל) להקהיל יהודים ולעורר אותם בתורה ומצוות, וכהכנה לקיום הייעוד "קהל גדול ישובו הנה" בגאולה האמיתית והשלימה.
שורה 11: שורה 11:
  
 
ההכנה למעמד זה, הקיפה את [[ירושלים]] כולה - כאשר במוצאי היום טוב הראשון של [[חג הסוכות]], היו ה[[כהנים]] מתפרשים ברחובות העיר ותוקעים ב[[חצוצרות המקדש|חצוצרות של זהב]], כדי לקרוא לעם להיקהל אל בית המקדש{{הערה|תוספתא סוטה, פ"ז הט"ו.}}, מכאן נראה שהתקיעה בחצוצרות בהקהל היא מעין תקנה של [[חכמים]], ואינה חובה מן התורה.
 
ההכנה למעמד זה, הקיפה את [[ירושלים]] כולה - כאשר במוצאי היום טוב הראשון של [[חג הסוכות]], היו ה[[כהנים]] מתפרשים ברחובות העיר ותוקעים ב[[חצוצרות המקדש|חצוצרות של זהב]], כדי לקרוא לעם להיקהל אל בית המקדש{{הערה|תוספתא סוטה, פ"ז הט"ו.}}, מכאן נראה שהתקיעה בחצוצרות בהקהל היא מעין תקנה של [[חכמים]], ואינה חובה מן התורה.
 +
 +
בכמה מקומות מתעכב [[הרבי]] על השם שניתן לשנה זו, שלמרות ש[[מצות הקהל]] בזמן ש[[בית המקדש]] היה קיים, חיובה הוא רק ב"יום הקהל" - במוצאי יום טוב הראשון של [[חג הסוכות]], נקראת השנה כולה "שנת הקהל".
 +
 +
הסיבה שעומדת מאוחרי שם זה היא, שלמרות המגבלה של מצות הקהל ב"זמן" (מוצאי השנה השביעית) ו"מקום" (בית המקדש) - הרי שעצם המצוה ומהותה הרי היא במשך כל ימי השנה, "שנת הקהל", כמו שכתוב בתורה: "ליראה את השם תמיד כל הימים". היינו, שתכליתה של מצות הקהל היא "חיזוק דת האמת", ולא רק ב"יום הקהל" אלא ב"כל הימים" שלאחרי מעמד הקהל, עד בכל השנה כולה, ועד בכל השבע שנים שלאחריו{{הערה|ראה התוועדות שבת בראשית (ב) תשמ"ח סל"ב ואילך.}}, ולכן היא נקראת בשם מיוחד זה.
 +
 +
ב[[חול המועד]] של [[חג הסוכות]] שנת [[תשמ"א]] החל [[הרבי]] ל[[התוועדות|התוועד]] בכל לילה מלילות [[חול המועד]] בעקבות שנת הקהל. באותם התוועדויות החל [[הרבי]] את ה'[[קאָך]]' הגדול מעניין הקהל.
 +
 +
ב[[יחידות כללית]] שהתקיימה לאורחים ב[[770]] בסוף חודש [[תשרי]] תשמ"ח{{הערה|ימים ספורים לאחר פתיחת מבצע הקהל}}, איחל הרבי לכל אחד ואחד '''דו זאלסט טאן אין הקהל''' [=תתעסק בהקהל]. ייחודיותה של שנת הקהל מתבטאת בחיי היום יום של היהודי, עד כדי כך שכאשר אדם נפגש עם חברו - עליו לברכו בברכה להצלחה בהקהל, עוד לפני שאילת שלום או חג שמח{{הערה|ליל ה' דחגה"ס תשמ"ח.}}. תוכן ברכת הרבי - שתהא לו הצלחה רבה בפעולות הקהל שהוא מארגן לאנשים נשים וטף - והיות שהוא מלך עליהם - הצלחה רבה במלכותו ובפעולתו לחזק ולעורר את היהודים להוספה ביראת השם באופן של "תמיד כל הימים".
  
 
==מצות הקהל==
 
==מצות הקהל==
שורה 32: שורה 40:
 
פעם התבטא הרבי כי "נשיא דורנו, מו"ח [=מורי וחמי] אדמו"ר שהוא דוגמת המלך שקורא בתורה בהקהל..". כמו כן מצינו בשיחותיו הרבות של הרבי את יחסו לכך שאמירת החסידות על ידי נשיא הדור זהו בבחינת "שכינה מדברת מתוך גרונו", ומקבילה לכך העובדה שבמצות הקהל יש על השומעים להתייחס לדברי התורה הנאמרים מפי המלך "כאילו מפי הגבורה שומעה".
 
פעם התבטא הרבי כי "נשיא דורנו, מו"ח [=מורי וחמי] אדמו"ר שהוא דוגמת המלך שקורא בתורה בהקהל..". כמו כן מצינו בשיחותיו הרבות של הרבי את יחסו לכך שאמירת החסידות על ידי נשיא הדור זהו בבחינת "שכינה מדברת מתוך גרונו", ומקבילה לכך העובדה שבמצות הקהל יש על השומעים להתייחס לדברי התורה הנאמרים מפי המלך "כאילו מפי הגבורה שומעה".
  
היותו של [[הרבי]] כנשיא הדור "[[ממוצע המחבר]]", אשר מעביר לנו את ה[[דברי אלוקים חיים]], אם ב[[מאמר|מאמרי החסידות]] ואם ב[[שיחות קודש|שיחות הקודש]] או במכתבים, מהווה הסבר ברור לכך שהרבי נטל על עצמו את המשימה הכבירה להגיע לכל שכבות העם היהודי ולעורר אותו אודות מצות הקהל. יעידו על כך ביאוריו הנפלאים בשנת [[תשמ"א]] אודות [[מצות הקהל]] ו[[מבצע הקהל|שייכותה בזמן הזה]], ההתעוררות העצומה במבצע הקהל בשנת [[תשמ"ח]] והוראותיו הרבות בדבר חיוב מצות הקהל על כל יהודי ושתפקיד כל אחד הוא להיות ה"מלך" בעצמו ולעורר את היהודי השני ליראה את השם.
+
היותו של [[הרבי]] כנשיא הדור "[[ממוצע המחבר]]", אשר מעביר לנו את ה[[דברי אלוקים חיים]], אם ב[[מאמר|מאמרי החסידות]] ואם ב[[שיחות קודש|שיחות הקודש]] או במכתבים, מהווה הסבר ברור לכך ש[[הרבי שליט"א]] נטל על עצמו את המשימה הכבירה להגיע לכל שכבות העם היהודי ולעורר אותו אודות מצות הקהל. יעידו על כך ביאוריו הנפלאים בשנת [[תשמ"א]] אודות [[מצות הקהל]] ו[[מבצע הקהל|שייכותה בזמן הזה]], ההתעוררות העצומה במבצע הקהל בשנת [[תשמ"ח]] והוראותיו הרבות בדבר חיוב מצות הקהל על כל יהודי ושתפקיד כל אחד הוא להיות ה"מלך" בעצמו ולעורר את היהודי השני ליראה את השם.
  
 
==הקהל בימינו==
 
==הקהל בימינו==
מצות הקהל מיוחדת מכל שאר המצוות, משום שבכל המצוות שבתורה יש לקיימם בזמן ומקום מסויימים, ומצות הקהל מתייחדת בכך, שלמרות שכבר נחרב [[בית המקדש]] ביכולתנו גם עתה לקיים את מצוה זו - כי תוכנה של המצוה היא חיזוק דת האמת - ליראה את השם, שזה ענין נצחי וניתנת לנו אפשרות לקיים את המצוה גם כאשר הפרטים הטכניים אינם בשלימותם{{הערה|כמו שבית המקדש עדין לא ירד בירושלים, וכן שאין אנו נמצאים במוצאי יום טוב הראשון של חג הסוכות וכן הלאה.}}.
+
מצות הקהל מיוחדת מכל שאר המצוות, משום שבכל המצוות שבתורה יש לקיימם בזמן ומקום מסויימים, ומצות הקהל מתייחדת בכך, שלמרות שכבר נחרב [[בית המקדש]] ביכולתנו גם עתה לקיים את מצוה זו - כי תוכנה של המצוה היא חיזוק דת האמת - ליראה את השם, שזה ענין נצחי וניתנת לנו אפשרות לקיים את המצוה גם כאשר הפרטים הטכניים אינם בשלימותם{{הערה|כמו ש[[בית המקדש]] עדין לא ירד בירושלים, וכן שאין אנו נמצאים במוצאי יום טוב הראשון של חג הסוכות וכן הלאה.}}.
  
 
במשך כל הדורות בהם לא התאפשר קיום המצווה כתקנה, היו מגדולי ישראל שלקראת שנה זו עוררו לקיים "זכר להקהל" באופנים שונים.
 
במשך כל הדורות בהם לא התאפשר קיום המצווה כתקנה, היו מגדולי ישראל שלקראת שנה זו עוררו לקיים "זכר להקהל" באופנים שונים.
שורה 41: שורה 49:
 
בעשרות [[שיחות]] ו[[אגרות קודש|אגרות]] מבאר הרבי את אופן קיום מצות הקהל בימינו, שאינה רק כ"זכר" ודמיון למצוה המקורית אלא זהה ממש לציווי בתורה. בביאוריו התורניים על המצווה הרבי מדגיש שמטרת המצוה, שהיא "ליראה את ה'", אינה רק תוצאה מקיום המצווה אלא היא היא עיקר וגוף המצוה; ולאור זאת, כאשר מקיימים בימינו התכנסויות בסימן "הקהל" המחזקות את יראת ה', הרי זה נחשב לקיום מצות הקהל ממש - שיראת ה' היא מהותה ונקודתה העיקרית. יותר מכך - היות שאנו מצווים "ליראה את ה' כל הימים", על כן פעולתה של מצות הקהל שייכת במשך "כל הימים", אף בימים שאינם שנת הקהל, ואינה מסתכמת באירוע חד פעמי במוצאי השנה השביעית בבית המקדש.
 
בעשרות [[שיחות]] ו[[אגרות קודש|אגרות]] מבאר הרבי את אופן קיום מצות הקהל בימינו, שאינה רק כ"זכר" ודמיון למצוה המקורית אלא זהה ממש לציווי בתורה. בביאוריו התורניים על המצווה הרבי מדגיש שמטרת המצוה, שהיא "ליראה את ה'", אינה רק תוצאה מקיום המצווה אלא היא היא עיקר וגוף המצוה; ולאור זאת, כאשר מקיימים בימינו התכנסויות בסימן "הקהל" המחזקות את יראת ה', הרי זה נחשב לקיום מצות הקהל ממש - שיראת ה' היא מהותה ונקודתה העיקרית. יותר מכך - היות שאנו מצווים "ליראה את ה' כל הימים", על כן פעולתה של מצות הקהל שייכת במשך "כל הימים", אף בימים שאינם שנת הקהל, ואינה מסתכמת באירוע חד פעמי במוצאי השנה השביעית בבית המקדש.
  
כשם שבמעמד הקהל היה על כל עם ישראל להופיע בבית המקדש - כל אחד למרות דרגתו ועבודתו, בין אם הוא חוטב עצים או שואב מים - האנשים והנשים והטף, כך יש לכל יהודי - בלי הבט על דרגתו, מעמדו ומצבו, שייכות מיוחדת להתעורר בשנת הקהל וליראה את השם, שהרי זו מצוה המוטלת על כל אחד ואחד מישראל, ובשנת הקהל, גם כאשר בית המקדש איננו קיים, מקבל הוא כוחות מיוחדים להתעורר בענין זה. ויותר מכך על כל יהודי לדעת שהוא בעצמו נחשב המלך ולפעול על כל אלו שיש לו שייכות אליהם (שהוא נחשב המלך שלהם) בליראה את ה'.
+
כשם שבמעמד הקהל היה על כל עם ישראל להופיע בבית המקדש - כל אחד למרות דרגתו ועבודתו, בין אם הוא חוטב עצים או שואב מים - האנשים והנשים והטף, כך יש לכל יהודי - בלי הבט על דרגתו, מעמדו ומצבו, שייכות מיוחדת להתעורר בשנת הקהל וליראה את השם, שהרי זו מצוה המוטלת על כל אחד ואחד מישראל, ובשנת הקהל, גם כאשר בית המקדש איננו קיים, מקבל הוא כוחות מיוחדים להתעורר בענין זה.
 
 
 
===למעשה בפועל===
 
===למעשה בפועל===
 
{{ערך מורחב|הקהל בנפש האדם}}
 
{{ערך מורחב|הקהל בנפש האדם}}
שורה 49: שורה 56:
 
*על כל אחד ללמוד תורה ולהתבונן ב[[אחדות השם]] עם ה[[מוחין]] שלו, וכן להשתמש ב[[מידות]] שלו בהוספה מיוחדת שקשורה עם לימוד התורה וקיום המצוות, ולהוסיף בעשיה בפועל ממש מתוך חיות שמתאימה ליהודי שזוכר את [[הקב"ה]] תמיד, באופן של "תמיד כל הימים" ובכך לרכז את כל [[עשר הכוחות|עשר כוחות הנפש]] שניתנו לו, ולנצל כל אחד מהם להתעוררות והתחזקות ביראת השם.
 
*על כל אחד ללמוד תורה ולהתבונן ב[[אחדות השם]] עם ה[[מוחין]] שלו, וכן להשתמש ב[[מידות]] שלו בהוספה מיוחדת שקשורה עם לימוד התורה וקיום המצוות, ולהוסיף בעשיה בפועל ממש מתוך חיות שמתאימה ליהודי שזוכר את [[הקב"ה]] תמיד, באופן של "תמיד כל הימים" ובכך לרכז את כל [[עשר הכוחות|עשר כוחות הנפש]] שניתנו לו, ולנצל כל אחד מהם להתעוררות והתחזקות ביראת השם.
  
*על כל אחד ואחת להאזין לדברי התורה שנאמרים על ידי המלך ומעוררים לאהבה את השם וליראה אותו - הן ל[[נשיא הדור|מלך הכללי - נשיא הדור]], והן למלך האישי (שמקבל את הכוחות מהמלך הכללי) - ה[[נשמה]], ולממש את ההתעוררות בפועל ממש, באופן שיהיה ניכר עליו שהוא התעורר כתוצאה מן ההקהל.
+
*על כל אחד ואחת להאזין לדברי התורה שנאמרים על ידי המלך ומעוררים לאהבה את השם וליראה אותו - הן ל[[נשיא הדור - המלך|מלך הכללי - נשיא הדור]], והן למלך האישי (שמקבל את הכוחות מהמלך הכללי) - ה[[נשמה]], ולממש את ההתעוררות בפועל ממש, באופן שיהיה ניכר עליו שהוא התעורר כתוצאה מן ההקהל.
 +
 
 +
==מטה הקהל==
 +
{{ערך מורחב|מטה הקהל העולמי}}
 +
[[קובץ:הקהל העולמי - את''ה.jpg|שמאל|ממוזער|200px|סמל המטה]]
 +
'''מטה הקהל העולמי''' הוקם ב[[חודש תשרי]] [[שנת הקהל תשס"ט]] על ידי [[את"ה המרכזי 770]], בכל חודש התפרסמה בישיבות ההחלטה עולמית החודשית בה מתחזקים תלמידי התמימים בעולם כולו{{הערה|לדוגמה: [[חודש טבת]] - בלימוד תורתו של [[אדמו"ר שליט"א]], [[חודש שבט]] - בשמירת הסדרים, [[חודש אדר]] - ב[[עבודת התפילה]]}}, ופעם בשבוע התקיים "יום הקהל" בו קיימו התמימים את ההחלטה על ידי משימות מסויימות.
 +
 
 +
בהמשך לכך, בכל חודש התקהלו התמימים לראות מראות קודש של הרבי בוידאו, לעיתים בקשר לנושא החודשי, ולעיתים בנושא מיוחד שנבחר על ידי חברי "מטה הקהל העולמי".
  
 
==מבצע הקהל==
 
==מבצע הקהל==
שורה 61: שורה 75:
 
באחת השיחות חידד הרבי את משמעות ההתעסקות במבצע הקהל בכך שעל כל יהודי שמתעסק במבצע להיות "יהודי של הקהל", עד כדי כך שכאשר יסתכלו עליו יראו שכל ענינו הוא "הקהל". ובשיחה אחרת, ביאר הרבי שתפקידו של כל אחד להיות הכהן התוקע בחצוצרות ומעורר את כולם ליראה את השם.
 
באחת השיחות חידד הרבי את משמעות ההתעסקות במבצע הקהל בכך שעל כל יהודי שמתעסק במבצע להיות "יהודי של הקהל", עד כדי כך שכאשר יסתכלו עליו יראו שכל ענינו הוא "הקהל". ובשיחה אחרת, ביאר הרבי שתפקידו של כל אחד להיות הכהן התוקע בחצוצרות ומעורר את כולם ליראה את השם.
  
[[קובץ:הקהל העולמי - את''ה.jpg|שמאל|ממוזער|200px|סמל [[מטה הקהל העולמי]] שהוקם בשנת הקהל [[תשס"ט]] על ידי [[את"ה המרכזי 770]], שריכז את פעולות ההקהל בישיבות תומכי תמימים ברחבי העולם]]
+
לאחר השיחה של הרבי בי"ג תשרי - קמו מטות הקהל בכל רחבי העולם. ב[[קראון הייטס]] פעל המטה תחת [[צעירי אגודת חב"ד]] בראשות הרב [[דוד רסקין]]. בארץ הקודש פעל המטה תחת [[צעירי אגודת חב"ד בארץ הקודש]] וריכז את כל פעולות ההקהל ברחבי הארץ, בראש המטה עמד ר' [[חיים לוי יצחק גינזבורג]].
 
 
לאחר השיחה של הרבי בי"ג תשרי - קמו מטות הקהל בכל רחבי העולם. ב[[קראון הייטס]] פעל המטה תחת [[צעירי אגודת חב"ד]] בראשות הרב [[דוד רסקין]]. בארץ הקודש פעל המטה תחת [[צעירי אגודת חב"ד בארץ הקודש]] וריכז את כל פעולות ההקהל ברחבי הארץ, בראש המטה עמד ר' [[חיים לוי יצחק גינזבורג]]{{הערה|כמו כן בשנים שלאחר מכן הוקמו מטות נוספים ברחבי העולם, כמו [[מטה הקהל העולמי]] שהוקם בשנת הקהל [[תשס"ט]] על ידי [[את"ה המרכזי 770]], שריכז את פעולות ההקהל בישיבות תומכי תמימים ברחבי העולם.}}.
 
 
 
 
===מפעולות ההקהל===
 
===מפעולות ההקהל===
 
[[קובץ:רבבת חסידים.jpeg|שמאל|ממוזער|200px|כינוס הקהל בשנת תשע"ו]]
 
[[קובץ:רבבת חסידים.jpeg|שמאל|ממוזער|200px|כינוס הקהל בשנת תשע"ו]]
שורה 74: שורה 85:
 
*'''נשי ובנות ישראל''' - בשנת הקהל (במיוחד), על הנשים לעשות הקהל לתינוקות ולספר להם אודות התורה והמצוות (אף אם לא מבינים) שזהו מעין ההקהל הגדול ולדבר אליהם על חשיבות התורה וזהו היסוד לחיי התורה לילדים.
 
*'''נשי ובנות ישראל''' - בשנת הקהל (במיוחד), על הנשים לעשות הקהל לתינוקות ולספר להם אודות התורה והמצוות (אף אם לא מבינים) שזהו מעין ההקהל הגדול ולדבר אליהם על חשיבות התורה וזהו היסוד לחיי התורה לילדים.
  
==שנת הקהל==
+
==הקשר להקהל==
{{ערך מורחב|ערכים=[[שנת הקהל]], [[ערכים במבט הקהל]]}}
+
{{ערך מורחב|הקהל ומועדי השנה}}
 
בהתוועדויות השבת במשך כל שנת [[תשמ"ח]], קישר הרבי את ענייני הפרשה והזמן לנושא המיוחד של השנה שהיא שנת הקהל, וכמעט בכל שבת ומועד הזכיר הרבי את מצות "הקהל" ואת הפעולות בענייני "הקהל". כתוצאה מהזכרת ענין זה בכל הזדמנות, הורחבו פעולות ההקהל.
 
בהתוועדויות השבת במשך כל שנת [[תשמ"ח]], קישר הרבי את ענייני הפרשה והזמן לנושא המיוחד של השנה שהיא שנת הקהל, וכמעט בכל שבת ומועד הזכיר הרבי את מצות "הקהל" ואת הפעולות בענייני "הקהל". כתוצאה מהזכרת ענין זה בכל הזדמנות, הורחבו פעולות ההקהל.
  
 
עובדה זו מצטרפת לגישתו של הרבי בתורתו, על יסוד [[מאמר]] [[אדמו"ר הזקן]] שצריך 'לחיות עם הזמן', ומהווה דוגמה ישירה להתבטאותו של הרבי שעל [[מצות הקהל]] להיות ה"שער" שעל ידו "עולים" ועוברים כל עניני ה[[תורה]] וה[[מצוות]] במשך כל ימי שנת הקהל. שיחות ומכתבי הרבי בשנות ה"הקהל" האירו את ה[[עבודת השם]] ופעולת החסיד בימי שנת הקהל באור מיוחד, והוראות חדשות בעבודת השם לומדו ונלמדו בעקבות ותוך כדי "שנת הקהל".
 
עובדה זו מצטרפת לגישתו של הרבי בתורתו, על יסוד [[מאמר]] [[אדמו"ר הזקן]] שצריך 'לחיות עם הזמן', ומהווה דוגמה ישירה להתבטאותו של הרבי שעל [[מצות הקהל]] להיות ה"שער" שעל ידו "עולים" ועוברים כל עניני ה[[תורה]] וה[[מצוות]] במשך כל ימי שנת הקהל. שיחות ומכתבי הרבי בשנות ה"הקהל" האירו את ה[[עבודת השם]] ופעולת החסיד בימי שנת הקהל באור מיוחד, והוראות חדשות בעבודת השם לומדו ונלמדו בעקבות ותוך כדי "שנת הקהל".
  
 +
{{ערך מורחב|ערכים=[[שנת הקהל]], [[ערכים במבט הקהל]]}}
 
הרבי קישר ושילב עניינים רבים עם [[שנת הקהל]], בחלק מהשנים אף ישנם ביטויים נדירים שזכינו לשמוע על שנת הקהל, חוברות וספרים רבים נכתבו על שיחות ומכתבים אלו, ונעשו ג"כ פעולות רבות על מנת להביא את שנת ה"הקהל" לשלימות ההקהל שתהיה בגאולה.
 
הרבי קישר ושילב עניינים רבים עם [[שנת הקהל]], בחלק מהשנים אף ישנם ביטויים נדירים שזכינו לשמוע על שנת הקהל, חוברות וספרים רבים נכתבו על שיחות ומכתבים אלו, ונעשו ג"כ פעולות רבות על מנת להביא את שנת ה"הקהל" לשלימות ההקהל שתהיה בגאולה.
  
שורה 99: שורה 111:
 
*'''עלון להתאחד בהקהל''' - יצא לאור בשנת [[תשמ"ח]] על ידי [[מטה הקהל]] של [[צעירי אגודת חב"ד ארץ הקודש]] שבניהול הרב [[חיים לוי יצחק גינזבורג]], והוא ליקוט מ[[שיחה|שיחותיו]] של הרבי בנושא.
 
*'''עלון להתאחד בהקהל''' - יצא לאור בשנת [[תשמ"ח]] על ידי [[מטה הקהל]] של [[צעירי אגודת חב"ד ארץ הקודש]] שבניהול הרב [[חיים לוי יצחק גינזבורג]], והוא ליקוט מ[[שיחה|שיחותיו]] של הרבי בנושא.
 
*'''תוכן ומפתח בענייני הקהל''' - יצא לאור בפעם הראשונה ב[[שנת הקהל תשס"ב]] ובפעם השנייה במהדורה מורחבת ב[[שנת הקהל תשס"ט]] על ידי [[ועד חיילי בית דוד]], המפתח נערך על ידי ר' לוי סטאליק{{הערה|להורדת הקובץ [http://old2.ih.chabad.info/images/notimage/41845_he_1.pdf 'תוכן ומפתח בענייני הקהל'].}}.
 
*'''תוכן ומפתח בענייני הקהל''' - יצא לאור בפעם הראשונה ב[[שנת הקהל תשס"ב]] ובפעם השנייה במהדורה מורחבת ב[[שנת הקהל תשס"ט]] על ידי [[ועד חיילי בית דוד]], המפתח נערך על ידי ר' לוי סטאליק{{הערה|להורדת הקובץ [http://old2.ih.chabad.info/images/notimage/41845_he_1.pdf 'תוכן ומפתח בענייני הקהל'].}}.
*'''קובץ הקהל את העם''' - יצא לאור כקובץ הכנה לנסיעה לרבי ב[[תשרי]] [[תשס"ט]] ונערך על ידי [[ועד חיילי בית דוד]] ובהוצאת [[אש"ל הכנסת אורחים]] ו[[מרכז חב"ד העולמי לקבלת פני משיח]]{{הערה|להורדת הקובץ [http://chabadpedia.co.il/images/1/1c/%D7%A7%D7%95%D7%91%D7%A5_%D7%94%D7%A7%D7%94%D7%9C_%D7%90%D7%AA_%D7%94%D7%A2%D7%9D.pdf 'הקהל את העם'].}}.
+
*'''קובץ הקהל את העם''' - יצא לאור כקובץ הכנה לנסיעה לרבי ב[[תשרי]] [[תשס"ט]] ונערך על ידי [[אש"ל הכנסת אורחים]] ו[[מרכז חב"ד העולמי לקבלת פני משיח]]{{הערה|להורדת הקובץ [http://chabadpedia.co.il/images/1/1c/%D7%A7%D7%95%D7%91%D7%A5_%D7%94%D7%A7%D7%94%D7%9C_%D7%90%D7%AA_%D7%94%D7%A2%D7%9D.pdf 'הקהל את העם'].}}.
*'''קהל גדול''' - יצא לאור לרגל [[שנת הקהל תשס"ט]] על ידי [[מכון ממ"ש]] ונערך על ידי הרב [[שמעון וויצהנדלר]]. לקראת [[שנת הקהל תשע"ו]] הספר יצא במהדורה שניה וקלראת שנת הקהל תשפ"ג בפעם השלישית.
+
*'''קהל גדול''' - יצא לאור לרגל [[שנת הקהל תשס"ט]] על ידי [[מכון ממ"ש]] ונערך על ידי הרב [[שמעון וויצהנדלר]]. לקראת [[שנת הקהל תשע"ו]] הספר יצא במהדורה מחודשת.
*'''סוגיות בהקהל''' - יצא לאור לקראת חודש תשרי [[שנת הקהל תשס"ט]] על ידי המחלקה הרוחנית של ארגון [[אש"ל הכנסת אורחים]], החוברת נערכה במתכונת הפרוייקט סוגיות בגאולה.
+
*'''סוגיות בהקהל''' - יצא לאור לקראת חודש תשרי [[שנת הקהל תשס"ט]] על ידי המחלקה הרוחנית של ארגון [[אש"ל הכנסת אורחים]], החוברת נערכה במתכונת ה[[פרוייקט סוגיות בגאולה]].
*'''מאי הקהל''' - יצא לאור לקראת א' דחול המועד סוכות [[שנת הקהל תשפ''ג]] בקובץ זה יש את כל ה'דורשים' על מצות הקהל מהתורה ועד שיחות של [[הרבי שליט"א מלך המשיח]].
 
  
==לקריאה נוספת==
 
{{בית|מנדי דיקשטיין|נקהלו ועמוד על נפשם|1350|38-41|תשפ"ג}}
 
 
==ראו גם==
 
==ראו גם==
 
*[[פורטל:הקהל|פורטל הקהל]]
 
*[[פורטל:הקהל|פורטל הקהל]]
 
*[[שנת הקהל]]
 
*[[שנת הקהל]]
*[[קהל גדול]]
 
 
 
==קישורים חיצוניים==
 
==קישורים חיצוניים==
 
*[http://old2.ih.chabad.info/#!g=1&url=article&id=43604 פתיחת המבצע העולמי בישיבות תות"ל ברחבי תבל] - {{אינפו}}
 
*[http://old2.ih.chabad.info/#!g=1&url=article&id=43604 פתיחת המבצע העולמי בישיבות תות"ל ברחבי תבל] - {{אינפו}}
 
*[https://asif.co.il/download/kitvey-et/malin/mal8/mal%208%205.pdf מאמר מאת הרב יהודה זולדן]
 
*[https://asif.co.il/download/kitvey-et/malin/mal8/mal%208%205.pdf מאמר מאת הרב יהודה זולדן]
*[http://www.he.chabad.org/multimedia/media_cdo/aid/3198163 שנת הקהל: זה פשוט וקל, וגם אתם יכולים!] {{וידאו}} מסדרת '[[יהדותון]]'
+
*[http://www.he.chabad.org/multimedia/media_cdo/aid/3198163 שנת הקהל: זה פשוט וקל, וגם אתם יכולים!] {{וידאו}} מסדרת '[[יהדותון (סדרת מולטימדיה)|יהדותון]]'
*יחזקאל סופר, '''[https://col.org.il/files/uploads/original/2022/09/632c3efb0354e_1663844091.pdf מצוות הקהל בזמן בית המקדש והשלכותיה בזמן הזה]''', ערב ראש השנה תשפ"ג {{PDF}}
 
*'''[https://chabad.info/beis-medrash/843811/ הלכות הקהל במרב"ם עם ביאורים]''', מכון הרמב"ם השלם בראשות הרב וולפא, חג הסוכות תשפ"ג {{PDF}}{{אינפו}}
 
 
{{הערות שוליים}}
 
{{הערות שוליים}}
 
[[קטגוריה:הקהל]]
 
[[קטגוריה:הקהל]]
[[קטגוריה:שמיטה ויובל]]
 

לתשומת לבך: תרומתך לחב"דפדיה תפורסם תחת תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף חב"דפדיה:זכויות יוצרים לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך, או העתקת אותו ממקור שאינו מוגן בזכויות יוצרים. אין לעשות שימוש בחומר המוגן בזכויות יוצרים ללא רשות!

ביטול עזרה בעריכה (נפתח בחלון חדש)