הבדלים בין גרסאות בדף "תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים נ"א-נ"ג"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(יצירת דף עם התוכן "{| class="{{#תנאי:{{{מוסתר|}}}|mw-collapsible mw-collapsed autocollapse|{{#תנאי:{{{הסתרה|}}}|mw-collapsible autocollapse}}}}" style="border: 1p...")
 
שורה 7: שורה 7:
 
מדוע נמשלו המצוות לשמן?
 
מדוע נמשלו המצוות לשמן?
 
{{יישור טקסט| ימין|[[תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים ל"ה-נ"ג|עבודת המעשה]] התבארה על פי משל, שהמצוות הן כשמן הממשיך את האור האלוקי על {{מונחון|הפתילה|הנפש הבהמית והגוף}}. ולא מובן, מדוע נמשלו המצוות לשמן - הלא בכל מקום שמן הוא משל לחכמה '''ולא למעשה?''' בשלושה פרקים אלו מבאר [[אדמו"ר הזקן]], שהמצוות נקראות שמן כי הן {{מונחון|מגלות|משרות}} בעולם הזה את {{מונחון|רצון וחכמת ה'|את השכינה}}.{{ש}}{{ש}}
 
{{יישור טקסט| ימין|[[תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים ל"ה-נ"ג|עבודת המעשה]] התבארה על פי משל, שהמצוות הן כשמן הממשיך את האור האלוקי על {{מונחון|הפתילה|הנפש הבהמית והגוף}}. ולא מובן, מדוע נמשלו המצוות לשמן - הלא בכל מקום שמן הוא משל לחכמה '''ולא למעשה?''' בשלושה פרקים אלו מבאר [[אדמו"ר הזקן]], שהמצוות נקראות שמן כי הן {{מונחון|מגלות|משרות}} בעולם הזה את {{מונחון|רצון וחכמת ה'|את השכינה}}.{{ש}}{{ש}}
:* [[תניא - פרק נ"א|פרק נ"א: ההבדל בין מציאות ה' (בעולמות) לבין התגלותו]] - מציאותו שווה בכל העולמות, אך לא התגלותו.
+
:* [[תניא - פרק נ"א|פרק נ"א - עניינה של השראת השכינה]]: למרות שמציאות ה' שווה בכל העולמות - התגלותו בהם אינה שווה.
:* [[תניא - פרק נ"ב|פרק נ"ב: אופן התגלותו בעולמות]] - {{מונחון|אינו ישיר|כמכשירי חשמל רבים המחוברים כולם לאותו מקור}} אלא {{מונחון|בדרך השתלשלות|כשלשלת, כל דרגה מקבלת מזו שלפניה}}.
+
:* [[תניא - פרק נ"ב|פרק נ"ב - אופן השראת השכינה בעולמות]]: התגלותו בעולמות {{מונחון|אינה ישירה|כמכשירי חשמל רבים המחוברים כולם לאותו מקור}} אלא {{מונחון|בדרך השתלשלות|כשלשלת, כל דרגה מקבלת מזו שלפניה}}.
:* [[תניא - פרק נ"ג|פרק נ"ג: השראת השכינה]] - העולם הזה מקבל את חיותו מהתורה והמצוות:
+
:* [[תניא - פרק נ"ג|פרק נ"ג - השראת השכינה בעולם הזה]]: כדי שהנר (הנפש האלוקית) יאיר, צריך אור השכינה לאחוז בפתילה (הגוף ונפש הבהמית) על ידי שמן (מצוות).}}
:::כדי להאיר את העולם צריך "לשרוף" את {{מונחון|הפתילה|הגוף, על ידי שמבטל עצמו לה'}},
 
:::וכדי שהאור האלוקי יאחז בפתילה צריך "שמן" - והן המצוות המעשיות.}}
 
 
{{ש}}
 
{{ש}}
 
{{#תנאי: {{{תמונה|}}} | <td style="text-align: left;"> {{{תמונה|}}} </td>}}
 
{{#תנאי: {{{תמונה|}}} | <td style="text-align: left;"> {{{תמונה|}}} </td>}}

גרסה מ־22:13, 17 במאי 2020

תוספת ביאור בלשון הינוקא - השראת השכינה (פרקים נ"א-נ"ג)
מדוע נמשלו המצוות לשמן?
עבודת המעשה התבארה על פי משל, שהמצוות הן כשמן הממשיך את האור האלוקי על הפתילה. ולא מובן, מדוע נמשלו המצוות לשמן - הלא בכל מקום שמן הוא משל לחכמה ולא למעשה? בשלושה פרקים אלו מבאר אדמו"ר הזקן, שהמצוות נקראות שמן כי הן מגלות בעולם הזה את רצון וחכמת ה'.


חזרה לעץ למבט כולל על "עבודת המעשה"