הבדלים בין גרסאות בדף "שיחה:משה חיים לוצאטו"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
 
(3 גרסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 9: שורה 9:
  
 
:תודה. הסרתי את המידע המשוער. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]], ה' באייר ה'תשע"א 14:48, 9 במאי 2011 (UTC)
 
:תודה. הסרתי את המידע המשוער. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]], ה' באייר ה'תשע"א 14:48, 9 במאי 2011 (UTC)
 +
 +
ב"ה. ראיתי עכשיו, ואולי כדאי להזכיר בערך, בהערות של הרבי רש"ב נ"ע בלקוטי תורה שמודפסות בסוף הספר. במדבר דף כ עמוד ב כתוב ביאור ואז המילים: "[וזהו ג"כ משארז"ל טהרה מביאה לידי קדושה ע' בר"ח]" ומופיע לשמה בהערות לספר במדבר: "אחר תיבת בר"ח:ובמס"י (כי"ק)" (ר"ח=ראשית חכמה)(מס"י=מסילת ישרים)(כי"ק = הערות הצ"צ)
  
 
== הסיפור ==
 
== הסיפור ==
שורה 18: שורה 20:
 
איך יכלו רבותינו נשיאינו לנקוט צד במחלוקת אם הם היו שנים רבות אחריו? [[משתמש:ר&#39;ובן|ר&#39;ובן]] - [[שיחת משתמש:ר&#39;ובן|שיחה]] 10:34, 29 באוגוסט 2013 (UTC)
 
איך יכלו רבותינו נשיאינו לנקוט צד במחלוקת אם הם היו שנים רבות אחריו? [[משתמש:ר&#39;ובן|ר&#39;ובן]] - [[שיחת משתמש:ר&#39;ובן|שיחה]] 10:34, 29 באוגוסט 2013 (UTC)
 
:הכוונה, כמובן, לנקיטת צד רעיונית. ---[[משיח]] נאו! '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|שיחה]]''' - כ"ג באלול ה'תשע"ג -  19:50, 29 באוגוסט 2013 (UTC)
 
:הכוונה, כמובן, לנקיטת צד רעיונית. ---[[משיח]] נאו! '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|שיחה]]''' - כ"ג באלול ה'תשע"ג -  19:50, 29 באוגוסט 2013 (UTC)
 +
::א'- לכאורה היה עליהם דווקא לצדד בעמדתו בעיקר בגלל הפצת פנמיות התורה. ב'- כבר עם פטירתו כבר שככו המחלוקות על כתביו והם קובלו על כולם. [[משתמש:ר&#39;ובן|ר&#39;ובן]] - [[שיחת משתמש:ר&#39;ובן|שיחה]] 19:57, 29 באוגוסט 2013 (UTC)
 +
 +
== יחס הרבי אליו ==
 +
 +
מעשה באברך ב770 (לפני הנשיאות) שעיין בספר מסילת ישרים, הרבי עבר לידו והפטיר: "ער איז געווען א מאדענע מענטש" (הוא היה אדם מוזר). (מקור: תשורה מחתונת פרקש  - פלדמן תמוז תשע"ח - בשם בעל המעשה) --[[משתמש:קונטרס החלצו|קונטרס החלצו]] - [[שיחת משתמש:קונטרס החלצו|שיחה]], 11:48, י"ח באייר, ה'תשפ"א 11:48, 30 באפריל 2021 (UTC)
 +
 +
==לקצר את הערך!!!==
 +
הערך הוא בעל חשיבות משנית ביותר לאתר, כיון שיש בו פיסקה קטנטנה על היחס החסידי [בקושי החב"די..], והיה מן הראוי שיהיה קצר ולעניין. לעומת זאת שאר הערך -שלכאורה מועתק - מפליג בתיאורים ארוכים שלא ממין העניין ומיותרים. [[משתמש:קודש לנשיא הדור!|קודש לנשיא הדור!]] - [[שיחת משתמש:קודש לנשיא הדור!|שיחה]], 19:09, ט' בתמוז, ה'תשפ"ב.

גרסה אחרונה מ־22:09, 8 ביולי 2022

אינני יודע למה אתם מפרסמים דברים כאלו שהם שקריים לחלוטין ! הרמח"ל נשא אישה (בשנת תצא' עם ביתו של אב"ד מנטובה הרב דויד פינצי) כנ"ל כל תלמידיו נשאו אישה , הוא מעולם לא התנגד לטבילה. כמו כן תלמידי המגיד ממזירטש הדפיסו על פי מצוותו את הספר קלח פתחי חכמה , וזה כתוב בפירוש בהסכמתם לספר. כתוב שם בפירוש שהמגיד אמר להם "שלא היה דורו זכאי להבין גדולתו ופרישותו". להגיד "רבותינו נשיאנו תמכו בחכמי וונציה במחלוקתם ברמח"ל" זה גם שקר גמור - הרי המגיד ממעזריטש הדפיס את ספריו ואמר את מה שציטטתי למעלה- אז איך חלק עליו ? כמו כן בעל התניא נולד בשנת 1745 , בעוד הרמח"ל נפטר ב1746 ! אז גם בעל התניא לא תמך בחכמי וונציה , כי הוא עדיין לא נולד כשהיתה המחלוקת ! חכמים היזהרו בדבריכם , ובדקו היטב (לפחות את העובדות הבסיסיות) לפני שאתם מדברים על קדוש עליון כהרמח"ל. בברכה יוסף כהן.

תודה. הסרתי את המידע המשוער. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ה' באייר ה'תשע"א 14:48, 9 במאי 2011 (UTC)

ב"ה. ראיתי עכשיו, ואולי כדאי להזכיר בערך, בהערות של הרבי רש"ב נ"ע בלקוטי תורה שמודפסות בסוף הספר. במדבר דף כ עמוד ב כתוב ביאור ואז המילים: "[וזהו ג"כ משארז"ל טהרה מביאה לידי קדושה ע' בר"ח]" ומופיע לשמה בהערות לספר במדבר: "אחר תיבת בר"ח:ובמס"י (כי"ק)" (ר"ח=ראשית חכמה)(מס"י=מסילת ישרים)(כי"ק = הערות הצ"צ)

הסיפור[עריכה]

הסיפור שהוספתי שמעתי מא' משלוחי הרבי לצפת, אלא שהוא עדיין לא בדק אותו 'עד הסוף' אצל המספר. ע"כ השארתי בצ"ע (=דרוש מקור). ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים

הסיפור מהרב שטיינזלץ[עריכה]

איך יכלו רבותינו נשיאינו לנקוט צד במחלוקת אם הם היו שנים רבות אחריו? ר'ובן - שיחה 10:34, 29 באוגוסט 2013 (UTC)

הכוונה, כמובן, לנקיטת צד רעיונית. ---משיח נאו! חסיד חב"ד - שיחה - כ"ג באלול ה'תשע"ג - 19:50, 29 באוגוסט 2013 (UTC)
א'- לכאורה היה עליהם דווקא לצדד בעמדתו בעיקר בגלל הפצת פנמיות התורה. ב'- כבר עם פטירתו כבר שככו המחלוקות על כתביו והם קובלו על כולם. ר'ובן - שיחה 19:57, 29 באוגוסט 2013 (UTC)

יחס הרבי אליו[עריכה]

מעשה באברך ב770 (לפני הנשיאות) שעיין בספר מסילת ישרים, הרבי עבר לידו והפטיר: "ער איז געווען א מאדענע מענטש" (הוא היה אדם מוזר). (מקור: תשורה מחתונת פרקש - פלדמן תמוז תשע"ח - בשם בעל המעשה) --קונטרס החלצו - שיחה, 11:48, י"ח באייר, ה'תשפ"א 11:48, 30 באפריל 2021 (UTC)

לקצר את הערך!!![עריכה]

הערך הוא בעל חשיבות משנית ביותר לאתר, כיון שיש בו פיסקה קטנטנה על היחס החסידי [בקושי החב"די..], והיה מן הראוי שיהיה קצר ולעניין. לעומת זאת שאר הערך -שלכאורה מועתק - מפליג בתיאורים ארוכים שלא ממין העניין ומיותרים. קודש לנשיא הדור! - שיחה, 19:09, ט' בתמוז, ה'תשפ"ב.