עריכת הדף "שיחת משתמש:בא מועד"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

דף זה הוא דף שיחה ויש לשמור בו על כללי דרך ארץ שקדמה לתורה, ועל הנהגתו של חסיד. בסוף כל הודעה נהוג לחתום על ידי ארבעה טילדות (~~~~), או באופן אוטומטי בלחיצה על האייקון: חתימהמעודכן.png (מופיע מעל חלונית העריכה).

אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.

ניתן לבטל את העריכה. אנא בדקו את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן שמרו את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.

גרסה אחרונה הטקסט שלך
שורה 87: שורה 87:
 
לא הבנתי מהם הפרשנויות האפשריות בעניין?  
 
לא הבנתי מהם הפרשנויות האפשריות בעניין?  
 
עכ"פ בוודאי שבמכתבו זה הרבי בחר שלא לפנות אליהם בתואר זה, וזאת למרות שהציעו כך המניחים דהאגרת (י"א שזה מערכת שבועון כפ"ח עצמה...). א"כ ברור שבמשנה אחרונה הרבי בוחר שלא לקרוא להם כך,, ובהחלט דורש התלבטות האם אחרי גילוי דעת קודש כזה עליהם להתלבט אולי לשנות את השם ולהשמיט משפט זה (אמנם כן ייתכן שהמסקנא תהיה שלא לשנות עפ"י המענה דתש"נ, אך דו"ק שהמענה ההוא זה החלפה מ'שבועון צעירי אגודת חב"ד' ל'שבועון חסידי חב"ד' בגלל הפוליטיקה שהייתה אז. ואכהמ"ל)
 
עכ"פ בוודאי שבמכתבו זה הרבי בחר שלא לפנות אליהם בתואר זה, וזאת למרות שהציעו כך המניחים דהאגרת (י"א שזה מערכת שבועון כפ"ח עצמה...). א"כ ברור שבמשנה אחרונה הרבי בוחר שלא לקרוא להם כך,, ובהחלט דורש התלבטות האם אחרי גילוי דעת קודש כזה עליהם להתלבט אולי לשנות את השם ולהשמיט משפט זה (אמנם כן ייתכן שהמסקנא תהיה שלא לשנות עפ"י המענה דתש"נ, אך דו"ק שהמענה ההוא זה החלפה מ'שבועון צעירי אגודת חב"ד' ל'שבועון חסידי חב"ד' בגלל הפוליטיקה שהייתה אז. ואכהמ"ל)
:לכל לראש, אני לא חושב שיש איזו משמעות לפרשנויות. הרי כל אחד רואה מהרהורי ליבו ורצונו וע"פ השתייכותו המפלגתית, ואין שום סיבה לתת מקום לאלו בחב"דפדיה. בכל אופן, כמה אפשרויות:
+
:לכל לראש, אני לא חושב שיש איזו משמעות לפרשנויות. הרי כל אחד רואה מהרהורי ליבו ורצונו וע"פ השתייכותו המפלגתית, ואין שום סיבה לתת מקום לאלו בחב"דפדיה. בכל אופן, כמה אפשרויוות:
 
:1. כפר חב"ד הוא לא עיתון חב"די; 2. כפר חב"ד הוא לא העיתון החב"די היחיד; 3. על כפר חב"ד להיות נפוץ בחוגים רחבים ולא רק בין חסידי חב"ד; 4. הרבי הסתייג מהמילה "שבועון" (כך טען ר' יהושע מונדשיין ע"ה [https://www.kramim.info/article/גיליון-ה-1500-של-הכפר-חבד/75233643 כאן]).
 
:1. כפר חב"ד הוא לא עיתון חב"די; 2. כפר חב"ד הוא לא העיתון החב"די היחיד; 3. על כפר חב"ד להיות נפוץ בחוגים רחבים ולא רק בין חסידי חב"ד; 4. הרבי הסתייג מהמילה "שבועון" (כך טען ר' יהושע מונדשיין ע"ה [https://www.kramim.info/article/גיליון-ה-1500-של-הכפר-חבד/75233643 כאן]).
 
:אני רואה בהשמטה זו עובדה אחת בלבד: הרבי שלל שבמכתב (1) '''רשמי''' (2) ב'''חתימת הרבי''' (3) ה'''מיועד לפרסום''' יכתבו המילים "שבועון חסידי חב"ד". אני מסכים שהשלילה מורה על הסתייגות מסוימת מהעיתון, אך אין כאן שום סתירה לכך שהרבי עצמו הורה שהעיתון ישתמש במילים אלו, ומעולם לא הורה להשמיט אותן, מה ש(לדעתי) מורה על הסכמתו הק'. המניעים להוראת הרבי לא חשובים, כשהרבי כמובן הבין היטב את משמעות המילים "שבועון חסידי חב"ד באה"ק".
 
:אני רואה בהשמטה זו עובדה אחת בלבד: הרבי שלל שבמכתב (1) '''רשמי''' (2) ב'''חתימת הרבי''' (3) ה'''מיועד לפרסום''' יכתבו המילים "שבועון חסידי חב"ד". אני מסכים שהשלילה מורה על הסתייגות מסוימת מהעיתון, אך אין כאן שום סתירה לכך שהרבי עצמו הורה שהעיתון ישתמש במילים אלו, ומעולם לא הורה להשמיט אותן, מה ש(לדעתי) מורה על הסכמתו הק'. המניעים להוראת הרבי לא חשובים, כשהרבי כמובן הבין היטב את משמעות המילים "שבועון חסידי חב"ד באה"ק".

לתשומת לבך: תרומתך לחב"דפדיה תפורסם תחת תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף חב"דפדיה:זכויות יוצרים לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך, או העתקת אותו ממקור שאינו מוגן בזכויות יוצרים. אין לעשות שימוש בחומר המוגן בזכויות יוצרים ללא רשות!

ביטול עזרה בעריכה (נפתח בחלון חדש)