עריכת הדף "שיחה:שינה בסוכה"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

דף זה הוא דף שיחה ויש לשמור בו על כללי דרך ארץ שקדמה לתורה, ועל הנהגתו של חסיד. בסוף כל הודעה נהוג לחתום על ידי ארבעה טילדות (~~~~), או באופן אוטומטי בלחיצה על האייקון: חתימהמעודכן.png (מופיע מעל חלונית העריכה).

אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.

ניתן לבטל את העריכה. אנא בדקו את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן שמרו את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.

גרסה אחרונה הטקסט שלך
שורה 11: שורה 11:
 
== משוב ==
 
== משוב ==
  
לפי שמועה ששמעתי הרב אלישיב שהיה לו יד ורגל בהלכה הוא זה שפנה אל השטן שך לפני כינוס דגל התורה בתשמ"ט והוא זה שביקש ממנו למחות על ענין הסוכה.
+
לפי שמועה ששמעתי הרב אלישיב שהיה לו יד ורגל בהלכה הוא זה שפנה אל הרב שך לפני כינוס דגל התורה בתשמ"ט והוא זה שביקש ממנו למחות על ענין הסוכה.
 
לגופו של ענין-אני אישית באופן כנה ניסיתי לברר את הענין ומה שקשה לי זה שלמעשה הרבי ביאר את הנוהג לא לישון למעשה לא מצד מה שכתוב בכל הספרים אלא מצד ענין הצער שיש לחסיד לא לעשות כרבו.הטעם הזה הינו תמוה מאוד מכיון שלגופו של ענין רבים אינם אוחזים בדרגה זו.ועוד זה טעם של צער חיצוני שאין לו בסיס ברור בהלכה ויש לומר על זה את לשון הגמרא איבעי ליה ליתובי דעתיה ובודאי שאין לעורר אותו על זה שיצטער.
 
לגופו של ענין-אני אישית באופן כנה ניסיתי לברר את הענין ומה שקשה לי זה שלמעשה הרבי ביאר את הנוהג לא לישון למעשה לא מצד מה שכתוב בכל הספרים אלא מצד ענין הצער שיש לחסיד לא לעשות כרבו.הטעם הזה הינו תמוה מאוד מכיון שלגופו של ענין רבים אינם אוחזים בדרגה זו.ועוד זה טעם של צער חיצוני שאין לו בסיס ברור בהלכה ויש לומר על זה את לשון הגמרא איבעי ליה ליתובי דעתיה ובודאי שאין לעורר אותו על זה שיצטער.
 
בנוסף יש להעיר לגבי מראי המקומות את מאמרו של הרב חיים רפופורט מאנגליה שהינו חסיד חבד בקובץ אור ישראל שם הוא מאריך בענין באופן יסודי.
 
בנוסף יש להעיר לגבי מראי המקומות את מאמרו של הרב חיים רפופורט מאנגליה שהינו חסיד חבד בקובץ אור ישראל שם הוא מאריך בענין באופן יסודי.
שורה 32: שורה 32:
 
:מסכים, גם אם מתאים לאנציק' אינו שייך לערך זה.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 13:38, 10 באוגוסט 2017 (UTC)
 
:מסכים, גם אם מתאים לאנציק' אינו שייך לערך זה.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 13:38, 10 באוגוסט 2017 (UTC)
  
==ערך מומלץ==
 
{{הועבר|מ=חב"דפדיה:ערכים מומלצים/דיונים}}
 
אנא הביעו דעתכם על הערך.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 11:00, 21 באוקטובר 2016 (UTC)
 
:ערך נפלא ומקיף, א. תמונות ישדרגו מאוד, למרות שהם לא נחוצים כאן להמחשה, הם נחוצים כאן לדור הקשב והריכוז. ב. מתנגד להכללתו בערך מומלץ, הוא כתוב בלשון ובצורה למדנית מידי, אפשר וצריך להגיש אותו בשפה הרבה יותר מודרנית וקריאה לקורא שלא למד בחיידר, ובנוסף לשינוי השפה, אפשר גם לפשט ולהוריד את הרמה, שיהיה קל יותר לקריאה. כל זה דורש כמובן עבודה רצינית מאוד... ג. ככלל קל יותר להכליל ב'ערך מומלץ' ערכים על אישים, מבנים אירועים וכדו' מאשר על ערכים למדניים, זאת בשל הקושי הגדול להנגיש אותם כמפורט בסעיף ב. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] י"א בכסלו ה'תשע"ז 20:54, 11 בדצמבר 2016 (UTC)
 
::להוריד את הרמה?????!! התמהה!!..--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 21:57, 11 בדצמבר 2016 (UTC)
 
:::הוחלט שעדין לא ראוי לערך מומלץ ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 00:40 • ח' בחשוון ה'תשפ"א
 
{{הועבר|סוף}}
 
 
== חסידים שישנו בסוכה ==
 
== חסידים שישנו בסוכה ==
  
שורה 66: שורה 59:
 
::זו רשימת המתנה ווילדיקייט!, אתה יודע בכלל מה זה?--[[קובץ:שמואל חיים 4.png|קישור=משתמש:שמואל חיים]] ● [[שיחת משתמש:שמואל חיים|שיחה]]  14:32, 15 באוקטובר 2020 (UTC)
 
::זו רשימת המתנה ווילדיקייט!, אתה יודע בכלל מה זה?--[[קובץ:שמואל חיים 4.png|קישור=משתמש:שמואל חיים]] ● [[שיחת משתמש:שמואל חיים|שיחה]]  14:32, 15 באוקטובר 2020 (UTC)
 
:::ברשימת המתנה מעלים ערכים שלדעת המעלה הם ראויים לערך מומלץ ולא מעלים לשם ערכים לעבודה... המכלול לא דוגמה לשום דבר במיוחד לא ערך שיובא מומלץ מויקיפדיה ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 19:57 • כ"ז בתשרי ה'תשפ"א
 
:::ברשימת המתנה מעלים ערכים שלדעת המעלה הם ראויים לערך מומלץ ולא מעלים לשם ערכים לעבודה... המכלול לא דוגמה לשום דבר במיוחד לא ערך שיובא מומלץ מויקיפדיה ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 19:57 • כ"ז בתשרי ה'תשפ"א
 
== שיחזור ==
 
 
הערך נהיה גרוע יותר בעריכות האחרונות ולכן שיחזרתי את 13 עריכות האחרונות מפני הקושי להוציא את העריכות הטובות מהפסולת ועמכם הסליחה. ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 20:55 • כ"ז בתשרי ה'תשפ"א
 
:כפי שכתבתי כבר אין צורך להוריד את רמת הכתיבה של הערך - הוא אמור להישאר ברמה גבוהה. מה שאמור לרדת זה התוכן התלמודי ולא רמת הכתיבה ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 20:57 • כ"ז בתשרי ה'תשפ"א
 
::לפי מה שהבנתי הערך נכתב בצורה למדנית מידי, מה שמקשה על הקורא שאינו חב"די להבין בגלל שהוא לא מבין את הסגנון הזה, אם הסגנון צריך להישאר {{א|חלוקת קונטרסים|לפי דעתך}}, אז בסדר, אבל הסבר למה כוונתך שאתה אומר "מה שאמור לרדת זה התוכן התלמודי" ותראה גם לעריכה אחת של דוגמא --[[קובץ:שמואל חיים 4.png|קישור=משתמש:שמואל חיים]] ● [[שיחת משתמש:שמואל חיים|שיחה]]  06:10, 16 באוקטובר 2020 (UTC)
 
:::אכן הערך נכתב בסגנון למדני שאותו אנשים לא מבינים ולכן צריך לפשט אותו אך הוא צריך להישאר מנוסח בעברית גבוהה כי את זה אנשים כן מבינים - פשוט ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 06:49 • כ"ח בתשרי ה'תשפ"א
 
::::{{א|חלוקת קונטרסים}} תן דוגמא (ע"י עריכה אחת) שאין ינסה להבין לאיזה סגנון אתה חותר --[[קובץ:שמואל חיים 4.png|קישור=משתמש:שמואל חיים]] ● [[שיחת משתמש:שמואל חיים|שיחה]]  07:07, 16 באוקטובר 2020 (UTC)
 
:::::הנה קטע מתוך הערך {{ציטוטון|הרב יוסף רוז'ין בספרו צפנת פענח[9] מדייק מלשונותיהם של חז"ל בגמרא[1] והרמב"ם בספרו[10] בכתיבתם את חיובי האדם בסוכה: "כיצד היא מצות הישיבה בסוכה שיהיה אוכל ושותה ודר בסוכה... שנאמר: בסוכות תשבו שבעת ימים" כי מוכח מכך, שמצוות המגורים בסוכה 'מחייבת' אכילה ושתיה (דירה בסוכה משמעותה לאכול ולשתות), לעומת זאת השינה בסוכה אינה מצוה חיובית אלא מצוה שלילית; כלומר שדין הוא על השינה, כי אם האדם יושן במשך ימי חג הסוכות, אסור לו לישון מחוץ לסוכה, ואבל אין כלל מצוה חיובית לישון בסוכה בדווקא, ונמצא שהשינה אינה חלק ממצוות הדירה בסוכה, ולכן רק בהלכה שלאחריה כותב הרמב"ם: "אוכלין ושותין וישנים בסוכה".}} - קטע זה אינו ברור מספיק גם למי שרגיל בלימוד ואעכו"כ למי שאינו רגיל בלימוד כי הקטע עמוק למי שלא מכיר את הסגנון ויש לערוך אותו (לא בצורה ילדותית פשוטה אלא) בצורה '''מובנת''' גם לקורא הפשוט. כנ"ל בציטוט מהרמב"ם שכותב על אכילה כביצה.. שהקורא הפשוט לא מבין את הפירוש, או שכתוב איש וביתו (שהקורא חושב שהכוונה לבת של האיש) ואל תשנה לאישתו כי זה יותר גרוע, וע"ז אמר קרייזי שלהמליץ ערך לימודי הוא קשה יותר מערכים אחרים כי צריך לעבוד קשה כדי לחשוב איך לסגנן את הערך ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 07:48 • כ"ח בתשרי ה'תשפ"א
 
 
== שינה בסוכה היא פרט במצוות ישיבה בסוכה ==
 
 
הרבי מסביר שזה לא פרט בתוך מצוות ישיבה בסוכה אלא מצווה נפרדת --[[משתמש:חיים כ|חיים כ]] - [[שיחת משתמש:חיים כ|<span style="color:#40E0D0;">מסמ ציכל</span>]] - כ"א באלול ה'תשפ"ג - 19:05, 6 בספטמבר 2023 (UTC)
 

לתשומת לבך: תרומתך לחב"דפדיה תפורסם תחת תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף חב"דפדיה:זכויות יוצרים לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך, או העתקת אותו ממקור שאינו מוגן בזכויות יוצרים. אין לעשות שימוש בחומר המוגן בזכויות יוצרים ללא רשות!

ביטול עזרה בעריכה (נפתח בחלון חדש)