עריכת הדף "שיחה:משיח ודאי"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

דף זה הוא דף שיחה ויש לשמור בו על כללי דרך ארץ שקדמה לתורה, ועל הנהגתו של חסיד. בסוף כל הודעה נהוג לחתום על ידי ארבעה טילדות (~~~~), או באופן אוטומטי בלחיצה על האייקון: חתימהמעודכן.png (מופיע מעל חלונית העריכה).

אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.

ניתן לבטל את העריכה. אנא בדקו את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן שמרו את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.

גרסה אחרונה הטקסט שלך
שורה 13: שורה 13:
 
:::::אפשר להביא את השיחות שהרבי מדבר בנושא ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 04:49 • י"ג בסיוון ה'תשפ"א
 
:::::אפשר להביא את השיחות שהרבי מדבר בנושא ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 04:49 • י"ג בסיוון ה'תשפ"א
 
::::::בתור אתר חבדי (ואף משיחיסטי) לדעתי חשוב והכרחי לכתוב פסקה ע"ז. '''נכתב ע"י: [[משתמש:מר"ש|<span style="color:#40D0E0;">מר"ש ~ יחי המלך המשיח</span>]] • [[שיחת משתמש:מר"ש|<span style="color:#9090EE;">שיחה</span>]]''' • 12:47, י"ד בסיוון, ה'תשפ"א  
 
::::::בתור אתר חבדי (ואף משיחיסטי) לדעתי חשוב והכרחי לכתוב פסקה ע"ז. '''נכתב ע"י: [[משתמש:מר"ש|<span style="color:#40D0E0;">מר"ש ~ יחי המלך המשיח</span>]] • [[שיחת משתמש:מר"ש|<span style="color:#9090EE;">שיחה</span>]]''' • 12:47, י"ד בסיוון, ה'תשפ"א  
:::::::אני חושב שיש פה טעות, הרבי הוא בודאי משיח אבל זה לא הגדר ההילכתי של "משיח ודאי" המשיח שהרמב"ם מדבר עליו.המשיח ודאי של הרמב"ם זה רק משהוא שכבר הביא את הגאולה וכבר אפשר לקיים את כל התורה ומצות בשלימות. זה הסיבה ששלוש הדברים שעושים משהוא משיח ודאי הוא 1 "קבץ נדכי ישראל" בכדי שיהיה כל היהודים בארץ הקודש שאז יכולים לעשות שמיטה ויבל. זה שונה מהמעין והתחלה שהרבי מדבר עליו שזה עדיין לא מאפשר לעשות מצות אלו. 2 "נצח כל כל העומות שבסביביו" בכדי שלא יצטרך ללחום מלחמות כל הזמן ויהיו פנוים לעסוק בתורה וזה אי אפשר היום. הרבי רק אומר נצח בכמה ענינים לא בכל העומות שסביב ארץ ישראל. 3 "בנה מקדש במקומו" שזה מאפשר הקרבת קרבנות וכל המצות התלוים במקדש. שונה לגמרי ממה שהרבי מדבר עליו כמו שהרבי אומר שמה בפירוש וזה לשונו הקדוש-"ש"במקומו" רומז גם על מקומו של מלך המשיח בזמן הגלות (לפני ש"הרי זה משיח בודאי") היינו, שבהיותו בגלות.. בונה מלך המשיח מקדש (מעט)". הרבי אומר בפירוש שזה לפני משיח ודאי וזה רק רמז ולא מה שעושה משהו משיח בכלל ובודאי לא משיח ודאי. יש הרבה הרבה שיחות של הרבי בנושא וזה בושה שמשהוא כתב כאלה שתויות על אתר של חב"ד. אם אתה רוצה מקורות בענין הזה יש פרק שלם בספר דבר מלכות של יחי המלך עיזגוי על הענין הזה.
+
:::::::אני חושב שיש פו טעות, הרבי הוא בודאי משיח אבל זה לא הגדר ההילכתי של "משיח ודאי" המשיח שהרמב"ם מדבר עליו.המשיח ודאי של הרמב"ם זה רק משהוא שכבר הביא את הגאולה וכבר אפשר לקיים את תורה ומצות בשלימות. זה הסיבה ששלוש הדברים שעושים משהוא משיח ודאי הוא 1 "קבץ נדכי ישראל" בכדי שיהיה כל היהודים בארץ הקודש שאז יכולים לעשות שמיטה ויבל. זה שונה מהמעין והתחלה שהרבי מדבר עליו שזה עדיין לא מאפשר לעשות מצות אלו. 2 "נצח כל כל העומות שבסביביו" בכדי שלא יצטרך ללחום מלחמות כל הזמן ויהיו פנוים לעסוק בתורה וזה אי אפשר היום. הרבי רק אומר נצח בכמה ענינים לא בכל העומות שסביב ארץ ישראל. 3 "בנה מקדש במקומו" שזה מאפשר הקרבת קרבנות וכל המצות התלוים במקדש. שונה לגמרי ממה שהרבי מדבר עליו כמו שהרבי אומר שמה בפירוש וזה לשונו הקדוש-"ש"במקומו" רומז גם על מקומו של מלך המשיח בזמן הגלות (לפני ש"הרי זה משיח בודאי") היינו, שבהיותו בגלות.. בונה מלך המשיח מקדש (מעט)". הרבי אומר בפירוש שזה לפני משיח ודאי וזה רק רמז ולא מה שעושה משהו משיח בכלל ובודאי לא משיח ודאי. יש הרבה הרבה שיחות של הרבי בנושא וזה בושה שמשהוא כתב כאלה שתויות על אתר של חב"ד. אם אתה רוצה מקורות בענין הזה יש פרק שלם בספר דבר מלכות של יחי המלך עיזגוי על הענין הזה.
 
על זה שהוא כותב שזה כתוב בפסק דין - אין שום אפי' רמז לענין של משיח ודאי בפסק דין הראשון שהרבי קיבל וזה שהם הוסיפו אחרי הרבה שנים זה מילים של הרבי "ועד להמעמד ומצב של משיח ודאי" ואפי' לדעתם הפשט הוא שבעתיד הרבי יהיה משיח ודאי. סתם להאיר שבפשתות השיחה בכלל מדבר על הפסק דין מתשמ"ז שמשיח צריך לבוא שהרבי בקש מרבנים לכתוב הרבה פעמים והרבי רק אומר בשיחה מה שיהיה אז (בגאולה): חזקת משיח ומשיח ודאי. כמו שרואים בלשון של הרבי במקור בבילתי מוגה בשיחה של כד שבט (בהתוועדות של שבת פ' משפטים לא נזקר הענין הזה כלל)הרבי מדבר על פסק דין שפסקו לפני בכמה שנים ואני לא חושב שמאייר תשנ"א לשבט נ"ב זה כמה שנים.  
 
על זה שהוא כותב שזה כתוב בפסק דין - אין שום אפי' רמז לענין של משיח ודאי בפסק דין הראשון שהרבי קיבל וזה שהם הוסיפו אחרי הרבה שנים זה מילים של הרבי "ועד להמעמד ומצב של משיח ודאי" ואפי' לדעתם הפשט הוא שבעתיד הרבי יהיה משיח ודאי. סתם להאיר שבפשתות השיחה בכלל מדבר על הפסק דין מתשמ"ז שמשיח צריך לבוא שהרבי בקש מרבנים לכתוב הרבה פעמים והרבי רק אומר בשיחה מה שיהיה אז (בגאולה): חזקת משיח ומשיח ודאי. כמו שרואים בלשון של הרבי במקור בבילתי מוגה בשיחה של כד שבט (בהתוועדות של שבת פ' משפטים לא נזקר הענין הזה כלל)הרבי מדבר על פסק דין שפסקו לפני בכמה שנים ואני לא חושב שמאייר תשנ"א לשבט נ"ב זה כמה שנים.  
 
בבקשה למחוק את הפסקה של "הרבי משיח ודאי"
 
בבקשה למחוק את הפסקה של "הרבי משיח ודאי"
 
''<font size="1">(25 במאי למניינם)</font>'' •
 
''<font size="1">(25 במאי למניינם)</font>'' •

לתשומת לבך: תרומתך לחב"דפדיה תפורסם תחת תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף חב"דפדיה:זכויות יוצרים לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך, או העתקת אותו ממקור שאינו מוגן בזכויות יוצרים. אין לעשות שימוש בחומר המוגן בזכויות יוצרים ללא רשות!

ביטול עזרה בעריכה (נפתח בחלון חדש)