עריכת הדף "שיחה:אמונה בה'"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

דף זה הוא דף שיחה ויש לשמור בו על כללי דרך ארץ שקדמה לתורה, ועל הנהגתו של חסיד. בסוף כל הודעה נהוג לחתום על ידי ארבעה טילדות (~~~~), או באופן אוטומטי בלחיצה על האייקון: חתימהמעודכן.png (מופיע מעל חלונית העריכה).

אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.

ניתן לבטל את העריכה. אנא בדקו את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן שמרו את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.

גרסה אחרונה הטקסט שלך
שורה 8: שורה 8:
 
:::שאלתי היא - באם אכן האמונה היא הכרה נפשית פנימית, מה ההבדל בינה לבין רגש (לא במקור, וודאי שהיא מעצם הנפש והוא מסיבות אחרות) - השאלה היא איך אנו מבדילים? ---[[משיח]] נאו! '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|שיחה]]''' - כ"ב באב ה'תשע"ג -  21:12, 29 ביולי 2013 (UTC)
 
:::שאלתי היא - באם אכן האמונה היא הכרה נפשית פנימית, מה ההבדל בינה לבין רגש (לא במקור, וודאי שהיא מעצם הנפש והוא מסיבות אחרות) - השאלה היא איך אנו מבדילים? ---[[משיח]] נאו! '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|שיחה]]''' - כ"ב באב ה'תשע"ג -  21:12, 29 ביולי 2013 (UTC)
 
::::::האמונה מתעוררת בשורש נשמות ישראל ולא מהרגש. עם זאת, מצינו מקומות שהאמונה נקראת בינה וזאת מכיון שיש לה השפעה על הרגש דהיינו על הנפש, מכיון שהנפש היא רצון ושורש נפשות ישראל הוא אלוקות. --'''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' כ"ב באב ה'תשע"ג, למניינם 22:07, 29 ביולי 2013 (UTC)
 
::::::האמונה מתעוררת בשורש נשמות ישראל ולא מהרגש. עם זאת, מצינו מקומות שהאמונה נקראת בינה וזאת מכיון שיש לה השפעה על הרגש דהיינו על הנפש, מכיון שהנפש היא רצון ושורש נפשות ישראל הוא אלוקות. --'''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' כ"ב באב ה'תשע"ג, למניינם 22:07, 29 ביולי 2013 (UTC)
 
== ספרים ==
 
 
ידועה הוראתו הקדושה של הרבי לא לציין לספרי אפיקורסים וכו', ולכן מיהו זה המציין לספר שיש בו דברים נוראיים על משיח ה' וכו'.
 
ולעומת זאת היה צריך לכתו שערי אמונה, איש האמונה, איך כמה ומדוע וכו'.
 
א גוטע וואך...• [[משתמש:כתית למאור|כבושה בגולה הושענא]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|ועידת ליובאוויטש]] 00:29, 23 בפברואר 2014 (UTC)
 
 
== הראיה לאמונה ==
 
 
הרבי מסביר תמיד שהראיה לאמונה היא זה שיהודים מסרו נפשם תמיד והיו מוכנים לוותר על חייהם (וכן הוא תינא פי"ח), אך מנין שזה לא נעשה כתוצאה ממשהוא שדומה למה שקוראים בעברית 'שטיפת מח', , כלומר אווירה שיהדות זה דבר קדוש ששווה להקריב עליו חיים, ולא גילוי אמיתי של 'נשמה'?
 
 
במצבי לחץ מנסים להאחז במשהוא ולכן התפרצות ה'אמונה' אז אינה הוכחה...
 
 
מצפה לתשובה. תודה. --[[מיוחד:תרומות/95.86.107.3|95.86.107.3]] 13:06, 27 באפריל 2020 (IST)
 
:העניין הוא שהמסירות נפש היתה בכל הזמנים ביתר שאת דוקא אצל היהודים הפשוטים, שלא הבינו הרבה ולא ידעו הרבה, ויותר מכך: אפיל אצל פורקי העול וקל הדעת,וזו היא מסירות נפש שאינה מובנת כלל. ישנם סיפורים רבים על כך בכל התקופות הקשות של היהדות. היהדות אינה נקנית בדרך של השכלה אלא רק באור אלוקי שמביא לאדם כוח למסור את נפשו למעלה מטעם ודעת (שלום עליכם מחוץ לחשבון)
 
::לא זכיתי להבין את הקביעה בשאלה, ועוד "הרבי מסביר תמיד", ואני הקטן לא ראיתי את זה מוסבר אפילו פעם אחת...
 
::ככל שהבנתי, זה שיהודים היו מוכנים למסור את הנפש, זה לא '''ראיה''' לאמונה (כלומר: זה לא נועד לשכנע אפיקורסים להאמין), אלא זה '''נובע''' מכח האמונה וממחיש זאת. אם תיפגש עם יהודי שטוען שאינו מאמין, לא תוכל לשכנעו כהוכחה שכלית באמצעות סיפורי מס"נ, ומבחינה שכלית יוכל אכן לטעון שזו שטיפת מח, אלא אם כן יזדמן לאותו יהודי ניסיון בדבר אמונה - ואז בו עצמו יתגלה כח האמונה עד כדי מסירות נפש, וכל טענותיו יתנדפו.  -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 23:07, ג' באייר ה'תש"ף
 
::: תודה על המענות אך עדין אינני מרגיש שקיבלתי תשובה.
 
:::א. קרייזי: דוגמא למענה כזה הוא יחידות הרבי עם גאולה כהן שפורסמה לאחר פטירתה בבית משיח, ועוד כו"כ בספר 'אני מאמין'.
 
:::ב. לגוף המענה: יש פחד מדברים קדושים! זה לא רק אצל היהודים אלא אצל כל הדתות ומקורביהם, לדוגמא כשישראלי מגיע לאיזה מנזר בהודו יש לו הרבה יראת כבוד, כי התחושה שם היא של קדושה, ואם הכניסה היא חזקה יכולה להיות גם מסירות נפש על כך. אז כשפרסו לגרמני ההוא לדוגמא את הספר תורה, הסכמה שלו למות אינה ראיה לכך שהוא אכן קשור לה', כיון ויש בספר תורה הרבה מאוד תחושה של קדושה, ובפרט שהגרמני יודע שהוא מגיע מהעם הזה וכו'. וממילא אני חוזר על השאלה מנין הראיה של הרבי שהמסירות נפש מראה על קיומה של נשמה אלקית? תודה. --[[מיוחד:תרומות/95.86.107.3|95.86.107.3]] 20:13, 30 באפריל 2020 (IST)
 
::::היש מענה?--[[מיוחד:תרומות/95.86.107.3|95.86.107.3]] 06:11, 5 במאי 2020 (IST)
 
:::::לאנונימי היקר לגבי תשובתך נכון יש פחד מדברים שונים חלקם זה מצד הקדושה וחלקם מצד הטומאה אבל פחד מדברים אלה אינו גורם לאדם שאינו יהודי למות עליהם תראה שבדתות אחרות מעולם לא קרה דבר שקהילה שלמה בחרה במוות על פני הדת (אומנם יש יחידים מבני דתות אחרות שמתו על אמונתם אבל מעולם לא קרה שקהילה שלמה! כולל אנשי פשוטים שבקושי יודעים מה זה!) וגם לדתות היו מקרים שאילצו קהילות לוותר על אמונתם כמו מסע הכיבושים האיסלמי, מסעות הצלב, וכו, --[[משתמש:חיים כ|חיים כ]] - [[שיחת משתמש:חיים כ|<span style="color:#40E0D0;">מסמ ציכל</span>]] - י"ח באדר א'  13:25, 27 בפברואר 2024 (UTC)
 

לתשומת לבך: תרומתך לחב"דפדיה תפורסם תחת תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף חב"דפדיה:זכויות יוצרים לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך, או העתקת אותו ממקור שאינו מוגן בזכויות יוצרים. אין לעשות שימוש בחומר המוגן בזכויות יוצרים ללא רשות!

ביטול עזרה בעריכה (נפתח בחלון חדש)