עריכת הדף "מבצע תפילין"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.

ניתן לבטל את העריכה. אנא בדקו את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן שמרו את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.

גרסה אחרונה הטקסט שלך
שורה 52: שורה 52:
 
===התשובות===
 
===התשובות===
 
*הכוונה הנדרשת היא כוונה כללית בקיום המצווה, והדין במצה הוא מפני שבדין של מצה חושב שהיא בשר ואינה מצווה כלל. אך כאן כאשר יודע שבהנחת התפילין מקיים מצווה לא נוגע ידיעת הפרטים מהם מורכב הבית, כפי שבזמן שאדם הנעמד [[תפילה|להתפלל]] ונדרש ממנו לכוון כאילו הוא עומד לפני ה[[שכינה]], אינו צריך לכוון בדיוק את צורת השכינה שאינה ידועה לו{{הערה|[[אגרות קודש]], מכתב מ[[ח' שבט]] [[תשכ"ח]]. [https://toratchabad.com/Content/Images/uploaded/or/or15.pdf ההתכתבות עם ביאורים]}}.
 
*הכוונה הנדרשת היא כוונה כללית בקיום המצווה, והדין במצה הוא מפני שבדין של מצה חושב שהיא בשר ואינה מצווה כלל. אך כאן כאשר יודע שבהנחת התפילין מקיים מצווה לא נוגע ידיעת הפרטים מהם מורכב הבית, כפי שבזמן שאדם הנעמד [[תפילה|להתפלל]] ונדרש ממנו לכוון כאילו הוא עומד לפני ה[[שכינה]], אינו צריך לכוון בדיוק את צורת השכינה שאינה ידועה לו{{הערה|[[אגרות קודש]], מכתב מ[[ח' שבט]] [[תשכ"ח]]. [https://toratchabad.com/Content/Images/uploaded/or/or15.pdf ההתכתבות עם ביאורים]}}.
*ראשית כל אדרבה - יעסקו בהנחת תפילין פעמים רבות ולאנשים רבים. וכך גם אמרה המשנה שמצווה גוררת מצווה{{הערה|[[מסכת אבות]] פרק ד משנה ב}}.
+
*ראשית כל אדרבה - יעסקו בהנחת תפילי פעמים רבות ולאנשים רבים. וכך גם אמרה המשנה שמצווה גוררת מצווה{{הערה|[[מסכת אבות]] פרק ד משנה ב}}.
 
:בנוסף, יהודי שלא הניח תפילין מעולם נקרא בגמרא "פושע ישראל בגופו" ואין לו חלק ל[[עולם הבא]]{{הערה|[[מסכת ראש השנה]] יז, א}}. לרוב הדעות{{הערה|כך היא שיטתם של [[רבינו חננאל]] [[הרי"ף]] ו[[העיטור]] ותשובות הגאונים על הגמרא שם, [[הרמב"ם]] בהלכות תשובה פרק ג הלכה ה}}, די בהנחת תפילין פעם אחת (וכנראה שגירסתם בגמרא היא בתוספת המילה "מעולם"), כך שדי בהנחת תפילין אחת על מנת להסיר מיהודי את התואר הזה ושיזכה לחיי העולם הבא.
 
:בנוסף, יהודי שלא הניח תפילין מעולם נקרא בגמרא "פושע ישראל בגופו" ואין לו חלק ל[[עולם הבא]]{{הערה|[[מסכת ראש השנה]] יז, א}}. לרוב הדעות{{הערה|כך היא שיטתם של [[רבינו חננאל]] [[הרי"ף]] ו[[העיטור]] ותשובות הגאונים על הגמרא שם, [[הרמב"ם]] בהלכות תשובה פרק ג הלכה ה}}, די בהנחת תפילין פעם אחת (וכנראה שגירסתם בגמרא היא בתוספת המילה "מעולם"), כך שדי בהנחת תפילין אחת על מנת להסיר מיהודי את התואר הזה ושיזכה לחיי העולם הבא.
 
*כאשר אדם שאינו מניח תפילין בדרך קבע יניח אותן, מההתרגשות והעניין שיגלה בפעולת ההנחה לא תוסח דעתו להרהורים האסורים בעת ההנחה. וכך גם כתבו ה[[ספר מצות גדול]]{{הערה|מצוות עשה ג}} ו[[ספר החינוך]]{{הערה|מצווה תכא}} כי יש לזכות כל יהודי בהנחת תפילין.
 
*כאשר אדם שאינו מניח תפילין בדרך קבע יניח אותן, מההתרגשות והעניין שיגלה בפעולת ההנחה לא תוסח דעתו להרהורים האסורים בעת ההנחה. וכך גם כתבו ה[[ספר מצות גדול]]{{הערה|מצוות עשה ג}} ו[[ספר החינוך]]{{הערה|מצווה תכא}} כי יש לזכות כל יהודי בהנחת תפילין.

לתשומת לבך: תרומתך לחב"דפדיה תפורסם תחת תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף חב"דפדיה:זכויות יוצרים לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך, או העתקת אותו ממקור שאינו מוגן בזכויות יוצרים. אין לעשות שימוש בחומר המוגן בזכויות יוצרים ללא רשות!

ביטול עזרה בעריכה (נפתח בחלון חדש)