עריכת הדף "אין ערוך לך ואין זולתך, אפס בלתך ומי דומה לך"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.

ניתן לבטל את העריכה. אנא בדקו את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן שמרו את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.

גרסה אחרונה הטקסט שלך
שורה 1: שורה 1:
בברכות [[קריאת שמע]] ד[[שחרית]] [[שבת]] (בסיום הקטע שלפני א-ל אדון) מוזכרות ארבע הדרגות הכלליות של גילוי האלוקות ב[[עולם]]: '''[[אין ערוך]]''' לך – [[עולם העשיה הגשמי|בעולם הזה]], '''אין זולתך''' – ב[[עולם הבא]], '''אפס בלתך''' – ל[[ימות המשיח]], ו'''אין דומה''' לך – ל[[תחיית המתים]]. תורת החסידות מבארת{{הערה|המשך תער"ב חלק ג (בהוצאה החדשה), ש"פ וישב (אות שפ, עמ' א'נו ואילך).}} את ההתבוננות שבארבע דרגות אלו, כדלקמן:
+
בברכות [[קריאת שמע]] ד[[שחרית]] [[שבת]] (בסיום הקטע שלפני א-ל אדון) ישנה התבוננות בארבע דרגות הכלליות של גילוי האלוקות ב[[עולם]]: '''אין ערוך''' לך – [[עולם העשיה הגשמי|בעולם הזה]], '''אין זולתך''' – ב[[עולם הבא]], '''אפס בלתך''' – ל[[ימות המשיח]], ו'''אין דומה''' לך – ל[[תחיית המתים]]. ומבאר אותן הרבי הרש"ב{{הערה|המשך תער"ב חלק ג (בהוצאה החדשה), ש"פ וישב (אות שפ, עמ' א'נו ואילך).}}:
  
 
===בעולם הזה===
 
===בעולם הזה===
שורה 8: שורה 8:
  
 
===לימות המשיח===
 
===לימות המשיח===
בימות המשיח יתגלה בעולם הזה האור כמו שהוא כלול במאור ש'''לפני [[צמצום הראשון|הצמצום]]'''{{הערה|שאז האור הוא בבחינת אפס ממש וכמו לאו אינן נהורין, וכמו שמבואר בתניא{{הערה|[[שער היחוד והאמונה - פרק ג']].}} [[משל|בהמשל]] דאור וזיו [[שמש|השמש]] כמו שהוא במקורו, שבטל ממש במציאות לגבי מקורו}}, שם נרגש איך ש"אפס בלתך", והעולם יתאחד עם האור האלוקי בתכלית השלימות. היינו, אם כי עדיין תהיה שייכת [[עבודת השם|עבודת האדם]] (ואדרבה – אז היא תהיה בתכלית השלימות) –העולם לא יסתיר כלל על אלוקות, והטבע יתנהג באופן שלמעלה מהטבע, בניסים גלויים.
+
בימות המשיח יתגלה בעולם הזה האור כמו שהוא כלול [[עצם|בהעצם]] ש'''לפני [[צמצום הראשון|הצמצום]]'''{{הערה|שאז האור הוא בבחינת אפס ממש וכמו לאו אינן נהורין, וכמו שמבואר בתניא{{הערה|[[שער היחוד והאמונה - פרק ג']].}} [[משל|בהמשל]] דאור וזיו [[שמש|השמש]] כמו שהוא במקורו, שבטל ממש במציאות לגבי מקורו}}, שם נרגש איך ש"אפס בלתך", והעולם יתאחד עם האור האלוקי בתכלית השלימות. היינו, אם כי עדיין תהיה שייכת [[עבודת השם|עבודת האדם]] (ואדרבה – אז היא תהיה בתכלית השלימות) –העולם לא יסתיר כלל על אלוקות, והטבע יתנהג באופן שלמעלה מהטבע, בניסים גלויים.
  
 
===לתחיית המתים===
 
===לתחיית המתים===

לתשומת לבך: תרומתך לחב"דפדיה תפורסם תחת תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף חב"דפדיה:זכויות יוצרים לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך, או העתקת אותו ממקור שאינו מוגן בזכויות יוצרים. אין לעשות שימוש בחומר המוגן בזכויות יוצרים ללא רשות!

ביטול עזרה בעריכה (נפתח בחלון חדש)