שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 12 בתים ,  15:47, 15 במרץ 2023
אין תקציר עריכה
בסעודה זו נהוג להזכיר את [[אליהו הנביא]] מצד כמה סיבות, אחת מהם: יש ספק הלכתי אם יכול לבוא בשבת לבשר הגאולה. אם כן כשחלפה השבת ולפי כולם יכול לבוא, אנו מזמינים אותו שיבוא. אך יש לדעת כי למעשה אמר הרבי שיכול לבוא בשבת, ובנוגע לספק - בין הקושיות והשאלות שאליהו יתרץ בגאולה תיהיה גם קושיא זו.
נוהגים להדליק נרות רבים לכבוד סעודה זו{{הערה|על פי השמועה{{מקור}}, אצל הרבי נהוג להדליק בעת הסעודה את כל האורות בבית.}}.
בשולחן ערוך אדמו"ר הזקן מובא כי יש לבשל תבשיל מיוחד לכבוד סעודה זו{{הערה|שו"ע אדה"ז סימן ש' סעיף ג'. על יסוד המסופר במסכת שבת על בני ביתו של רבי אבהו שהיו שוחטים בכל מוצאי שבת עגל, ורבי אבהו היה אוכל ממנו כליה. כאשר גדל בנו, שאלו לשם מה צריך לשחוט עגל נוסף במוצאי שבת – הרי מוטב להשאיר מהעגל ששוחטים בערב שבת כליה אחת, לצורך סעודת מלווה מלכה. שמעו בעצתו של הבן ושימרו מהבשר של ערב שבת מעט לצורך מוצאי שבת. אך אז בא אריה וטרף את העגל שהיה מיועד למוצאי שבת, וכך נמצא שלא הרוויחו דבר. מן הסיפור למדו שראוי להדר ולהכין תבשיל מיוחד לכבוד סעודת מלווה מלכה, ולא להסתפק באכילת שאריות ממאכלי השבת.}}.
8,120

עריכות

תפריט ניווט