שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 230 בתים ,  06:55, 24 במרץ 2022
קידוד קישורים, האתר נסגר, הסרת קישורים עודפים
==תולדות חיים==
הרב נחשון נולד ב[[ב' מנחם אב]] [[תש"ח]], לאביו הרב מרדכי נחשון ולאמו מרת שרה בת הרב החסיד [[משה אקסלרוד]] בשנת [[ה'תש"ח]]. למד בישיבת נחלים המשויכת לזרם הדתי לאומי עד גיל 17, אז עבר ללמוד בישיבת [[תומכי תמימים כפר חב"ד]]. בשנת [[תשכ"ח]] נסע ללמוד בישיבת [[תומכי תמימים המרכזית]] בחצר הרבי ב-[[770]].
אחרי נישואיו עם מרת בלומה בת השליח הרב [[זלמן אבלסקי]], נמנה בהוראת הרבי על ה'פעילים' ([[יד לאחים]]). בהמשך הקים את מוסדות חינוך ו[[בית חב"ד]] [[נצרת עילית]].
בשנת תשמ"א הקים את [[צבאות השם (ישראל)]], בעקבות הוראת הרבי להקים צבאות ה', ובהמלך השנים קיבל התייחסיות מיוחדות מהרבי על הפעילות של הארגון.
בשנת [[תשד"מ]] חיבר הרב [[שמריה הראל]] שעבד ב[[ניידות חב"ד]] את הרב נחשון עם מפקדו לשעבר בצבא, [[בנימין נתניהו]], שכיהן אז כשגריר ישראל ב[[או"ם]]. מאז נוצר קשר בין ר' דוד לבין נתניהו ומשפחתו - הוא הביא את נתניהו לרבי מספר פעמים, ונמנה על מקורביו.
בין השנים [[תשמ"ז]]-[[תש"נ]] יצא בשליחות הרבי יחד עם הרב [[אברהם טאוב]] לבניית ושיפוץ [[אוהל (קבר הצדיק)|ציוני הקברים]] של רבותינו נשיאנו ב[[רוסיה]] ו[[אוקראינה]]. באותן שנים קיבל שליחויות רבות מהרבי לביצוע במדינות [[ברית המועצות]], ופעל גם במסגרת [[עזרת אחים]].
בשנת [[תשמ"ח]], כשהכניס ר' [[ליפא ברענען]] את תכנית [[כינוס השלוחים העולמי]] לרבי, שאל הרבי "מדוע נחשון לא מדבר?!" גם בשנה הבאה שוב שאל הרבי, ומאז עד [[תשנ"ד]] נאם ב[[מלוה מלכה]] במוצאי שבת שבמסגרת הכינוס השלוחים{{מקור}}.
מיד אחר [[השיחה הידועה]] ב[[כ"ח ניסן]] [[תנש"א]], החל לפעול רבות בנושא המשיח. פעל להוצאת [[פסק הדין שהרבי הוא מלך המשיח|פסק דין]] הלכתי הקובע כי הרבי הוא מלך המשיח ועליו להתגלות ולגאול את עם ישראל. ביום [[ב' אייר]] [[תנש"א]] ביציאתו מהמקוה הגישו הרב נחשון והרב [[אברהם טאוב]] את הפסק דין לרבי שהביט בו וענה: "ישר כח, ישר כח". הרב נחשון הכריז לראשונה את הכרזת "[[יחי אדוננו]]" לפני הרבי, ב[[שבת]] [[פרשת תזריע מצורע]] בשנת תנש"א, יחד עם חברו הרב [[אברהם טאוב]]. בימים שלאחר מכן בארץ הקודש הרב [[אבי בן זכריה]] קיבל את החתימות של [[רבני חב"ד]] שמינו את הרב נחשון לשליח בית דין יחד עם הרב [[אברהם טאוב]] למסור את פסק הדין שהתקיימו ברבי סימני [[בחזקת משיח]] והגיע הזמן שיביא את הגאולה השלימה בציוני רבותינו נשיאנו.
בקשר לפעילותו זכה לקירובים גדולים ונדירים מהרבי. קיבל מענות רבות, וזכה שהרבי יורה לו עשרות פעמים בהתוועדויות לומר [[לחיים]] על כוס מלא. נכנס אל הרבי ל[[יחידות]] 17 פעמים, מתוכן פעם אחת ב[[ו' תשרי]] [[תש"נ]], זמן רב לאחר שפסק הרבי מקבלת אנשים ליחידות פרטית.
;בניו
* יוסף יצחק, נפטר בהיותו בן שנתיים.
* הרב שלום דובער נחשון, שליח בדנייפרטרובסק, אוקראינה.
* הרב [[מנחם מענדל נחשון]] - ראש ה[[ישיבת חסידי חב"ד ליובאוויטש נצרת עילית (גדולה)|ישיבה גדולה]] וה[[ישיבת חסידי חב"ד ליובאוויטש נצרת עילית (קטנה)|ישיבה קטנה]] ב[[נצרת עילית]].
* הרב שמואל נחשון - רב הנח"ל החרדי, יו"ש. * הרב [[לוי יצחק נחשון]] - [[משפיע]] בישיבה גדולה חב"ד נצרת עילית ומנכ"ל [[צבאות השם (ישראל)|צבאות השם באה"ק]].
* הרב משה נחשון - טנקיסט ב[[ניידות חב"ד]], [[ירושלים]].
* הרב ברוך שניאור נחשון, [[נחלת הר חב"ד]], [[קריית מלאכי]].
* חני מרגליות
* חיה מושקא ריבקין
;חתניו: * הרב [[שלום דובער פריימן]] - [[שליח הרבי|שליח הרבי מלך המשיח]] ב[[כפר תבור]].
* הרב [[שלמה מרגליות]] - מנכ"ל [[ניידות חב"ד]] להפצת יהדות בארה"ק.
* הרב יעקב ריבקין - כפר חב"ד.
== קישורים חיצוניים ==
;שיעורים:
*{{קישור VOD|davidgmail-com}}
;חדשות:
*[http://old2.ih.chabad.info/index.php?url=article_he&id=43841 בראיון על פעילות הטנקים בביירות] {{אינפו}}
*[http://old2.ih.chabad.info/index.php?url=article_he&id=44782&ord_tguva=invert ראיון ברדיו מורשת "פעילות הטנקים רק תתרחב"] {{אינפו}}
*[http://chabad.info/blogs/%D7%97%D7%A1%D7%99%D7%93חסיד-%D7%97%D7%99חי-%D7%A9%D7%9Cשל-%D7%A8%D7%91%D7%99רבי-%D7%97%D7%99חי-%D7%A7%D7%95%D7%A0%D7%94קונה-%D7%A1%D7%A4%D7%A8%D7%99%D7%9Dספרים-%D7%97%D7%99%D7%99%D7%9Dחיים/ חסיד של רבי חי קונה ספרים חיים] {{אינפו}} ה' טבת תשע"ו
*'''[http://beismoshiachmagazine.org/katavot/2016/10/13/694439236412.html ישתדל להמשיך במשרתו אצל הפעילים שיחיו]''' {{בית משיח}} בתוך [[שבועון בית משיח]] ערב חג הסוכות תשע"ז
*'''[https://chabad.info/magazine/593345/ באמצע ליל הסדר מול פני קודשו - התעלפתי]''', ראיון אישי מתוך מגזין 'וקרבתנו מלכנו', מוסף [[שבועון בית משיח]] פסח ה'תש"פ
;נאומים וסרטי וידאו:
*[http://www.video.hageula.com/tag.php?t=%D7%93%D7%95%D7%93דוד-%D7%A0%D7%97%D7%A9%D7%95%D7%9F נחשון נאומים של הרב נחשון בוידאו] {{וידאו}} {{הגאולה}}
*[http://www.hageula.com/vid/farbrengen/694.html נאום בכנס מטה משיח שעל ידי אגו"ח] {{וידאו}} {{הגאולה}}
*[http://chabad.info/newvideo/video.php?id=2050 הטנקים בפעולה] {{וידפו}}

תפריט ניווט